tuoreella tulpallakaan ei sitten enää samoin säädöin toiminut.Sen takia oikeastaan epäilen jotain isompaa kuin pelkät säädöt, mutta ehdottomasti kokeillaan ne.
tuoreella tulpallakaan ei sitten enää samoin säädöin toiminut.Sen takia oikeastaan epäilen jotain isompaa kuin pelkät säädöt, mutta ehdottomasti kokeillaan ne.
Sun kone on vielä niin uusi että se muuttuu... toisinsanoen sisäänajautuu.
Koneella kestää lähemmäs gallonan verran ennenkuin se on muokkautunut sellaiseksi että pytyn ylimääräinen kireys on poistunut jne.
Tänä "kulumis" aikana kone tietenkin myös muuttuu.
Myös koska kone on ylikireä ja säädötkin ties missä niin tulppa myös muuttuu hyvin nopeasti.
Ja taas tulppa ei normaalisti muutu yhtään, mutta sisäänajon ja kireän koneen aikana kyllä.
Siksi myös kone on taas aivan erilainen kun vaihdat tulpan.
Sun konees on mitä ilmeisemmin korkeintaan 10 tankillista koskaan käynytkään...
Itse olen ajanut uusimmalla koneellani nyt hieman reilun gallonan ajanut ja kone on nyt parhaimmillaan.
Koneella on ajettu 2 kilpailua, ja tänään kisoissa sitä piti trimmata vielä moneen kertaan.
Ei nyt olla liian hätäisiä näiden koneiden kanssa, eikä heti ensinmäisenä ajatella että se on hajalla tai väljä.
Nitrokoneet ovat erittäin kimurantteja säädettäviä kokeneillekin kavereille, ja lähes kaikki vuosiakin kilpaa ajaneet taistelevat vähän väliä moottorin säätöjen kanssa.
Pulttaa se konees takaisin autoon kiinni...
Mene autosi kanssa radalle...
Jos se on krossari, lavankoon, ja jos se on rata auto niin tattarisuolle...
Tai oikeastaan ei silläkään niin väliä... kumpi vain paremmin sopiikaan.
Radalta löytyy aina kuskeja joilla on ainakin enemmän kokemusta kuin sinulla...
Jos et halua näin toimia niin sitten vaikka sovitaan tapaaminen viikolla niin vilkaisen koneesi säätöjä kohdalleen.