Miksu,
yleensä ottaen koneen säätöihin ei juuri tarvitse koskea jos ns perusasiat ovat kunnossa. Näitä ovat:
1. tulppa (hehkuu), usein hyvä tapa tsekata tulpan toimivuus on sellainen, että jos kone käy hehkun kanssa, mutta ei ilman niin tulppa on sökö. Joskus se voi olla niin pahasti sökö, että hehkukaan ei auta
2. letkut, tsekattava, etteivät falskaa tai ole tukossa
3. filtterit, tsekattava, etteivät falskaa tai ole tukossa
4. laakerit, horahtaneet laakerit aiheuttavat pahaa jälkeä...
5. tankki ja sen paineistus (korkin tiiviste)
6. polttoaine (ei vettä, öljyt ja nitrot kohdallaan - polttoaineen vaihto johtaa yleensä moottorin HIENOsäätöön)
7. kone ei väljä - säädöt eivät pysy väljässä kiukaassa ja sammuu lämmettyään
Tässä muutamia vinkkejä. Kun perusasiat ovat kunnossa kone toimii tasan varmasti. Se, että koneesi vaikuttaa olevan rikkaalla voi johtua mm:
1. Tulppa sökö, fuili ei pala yhtä tehokkaasti kuin ennen - pitää laihentaa seosta jotta jaksaisi polttaa
3. Ilmansuodatin tukossa motti ei saa happea, ja menee siksi törkeän rikkaalle - yritä hengittää suodattimen läpi.
6. oletko vaihtanut polttoainetta
Julle