Kirjoittaja Aihe: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon  (Luettu 4870 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos katsoo miten paljon samanlaisia topicceja aloitetaan niin ihmetyttää yksi asia. Onko HAKU ohjelma tehty liian vaikeaksi käytettäväksi täällä forumilla.
Nyt kuin katsoo polttis puolen aloitus sivua niin aloittelijalle etsitään parasta autoa muutaman topicin voimin  :undecided:
Onko mahdollista että HAKU juttu olis paremmin esillä jotenki vai  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #1 : 11.07.09 - klo: 19.01 »
juu näin on!! topicceja tulee koko ajan lisää ja ihan turhia kaiken lisäksi! kyllä on jotain tehtävä...
-tauolla-

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #2 : 11.07.09 - klo: 19.26 »
Parhauttahan on lukea niitä 2001 vuoden topiceja joiden linkit ei enään toimi ja suositellut mallit on jo lopettu tuotannossa. Jos kerran kaikki on jo sanottu ja haulla vain selviää, voi palstan lukita ja halukkaat voi katsella niitä vuosia vanhoja juttuja sitten haun avulla.

Itse en ymmärrä palstan ilmapiiriä uusien viestien suhteen, jos ei niihin jankutuksiin tule vastauksia, kirjoitta etsii sitten vastauksen. Valitus uusista aiheista on kyllä turhaa.

Toinen asia mikä harmittaa on se että viestejä voi muokata myöhemminkin ja jutut menee vähintään sekaviksi sen takia, parhaillaan koko käyttäjä ja sen kirjoittamat tekstit poistetaan kokonaan. No, luultavasti 15v päästä on toiminta jo kypsempää kun alkukankeudesta on päästy.

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #3 : 11.07.09 - klo: 19.40 »
Vähän on kieltämättä myös pistänyt silmään tuo "katso googlesta"-tyylinen malli mitä on taas näkynyt. Tuntuu näin äkkiseltään, että samalla vaivalla sitä vastaa itse kysymykseen kuin kirjoittaa "käytä hakua" tai vastaavan tyhjänpäiväisen kommentin.

Ei kannata tuhlata suomen lyhyttä kesää kiukutteluun, vaikka töissä pomo piiskaakin ja kotona akka huutaa.  :wink:
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #4 : 12.07.09 - klo: 00.32 »
Tässä on kaveri joka laittoi meidät kaikki sekaisin tänään ilta klo 20 jälkeen.

http://rc10.fi/index.php?action=profile;u=8282;sa=showPosts

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #5 : 12.07.09 - klo: 00.41 »
Jos henkilö on bannilistalla, niin onko koko foorumille tulo estetty vaiko vain kirjoittelu? Siis samalla tietokoneella.

Poissa Vesa-Ratti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #6 : 12.07.09 - klo: 00.52 »
Tähän aikaan vuodesta moni Ville 15v on saanu ekan rc auton, sitten se kuulee tästä foorumista ja soppa on valmis. Minusta ne pitää vi***illa hiljaseks, muuten ne ei ikinä opi käyttämään ääntä (näppäimiä) oikein.

Anteeks jos loukkasin, mee halaamaan Barbia.
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #7 : 12.07.09 - klo: 01.28 »
Jos henkilö on bannilistalla, niin onko koko foorumille tulo estetty vaiko vain kirjoittelu? Siis samalla tietokoneella.

Riippuu ihan siitä millä tuulella me satutaan olemaan  :mrgreen
Foorumille pääsy voidaan estää kokonaan tai sitten vaan pelkästään kirjoittelu. Tunnus- sekä IP-kohtaisesti.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #8 : 12.07.09 - klo: 10.49 »
Mielenkiinnosta vaan kysyn, että kerrotaanko bannien saajalle banjon syy? Esim. Mitä sääntöä on rikottu. Annetaanko ensin varoitus että banni on tulossa jos ei muuta tapojaan, vai kertalaakistako napsahtaa 30pv?

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #9 : 12.07.09 - klo: 17.53 »
Tähän aikaan vuodesta moni Ville 15v on saanu ekan rc auton, sitten se kuulee tästä foorumista ja soppa on valmis. Minusta ne pitää vi***illa hiljaseks, muuten ne ei ikinä opi käyttämään ääntä (näppäimiä) oikein.

Anteeks jos loukkasin, mee halaamaan Barbia.
Onhan tuossa vissi pointti, mutta se ei kyllä tee hyvää harrastukselle noin yleensä jos asenne on se, että jokainen uusi käyttäjä joka kyselee tyhmiä tekisi niin piruuttaan. Jokainen on ensin aloittelija, eikä jokainen uusi käyttäjä myöskään ole "Ville 15v". Kyllä sen verran saisi olla kärsivällisyyttä, ettei heti ensimmäisenä olla vi***lemassa, ei tässä nyt kuitenkaan enää missään hiekkalaatikolla olla.

Ihan kiva, että sinulla on nuo barbileikit noin tuoreessa muistissa.  :wink:
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #10 : 12.07.09 - klo: 18.02 »
Varmaankin pitää ilmoittaa mistä syystä jäähy tulee, jos ei tajua itse. Tapauksesta riippuen ennakkovaroituksia, foorumin säännöissä on kohtia joista puhumisella saa suoran bannin ilman eri ilmoitusta. Banneja on myös eripituisia, pari päivää, viikko tai pari jne, riippuu millä tuulella modet on :azn:

15v alkaa olla jo sen ikäinen että tajuaakin netikettiä, mutta entäs vaikka 12, alkaa vähän harventua käytöskoululaiset. Monilla kyllä teiniys ahdistaa tietty, mutta ei ikää niin tarkkaan katso, nuoremmilla on vaan vähemmän kokemusta ja tietoa mihin nojata.

Vaihtelevasti asiallisen teinin mielipide :tongue:
Jere M

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #11 : 13.07.09 - klo: 03.24 »
Mielenkiinnosta vaan kysyn, että kerrotaanko bannien saajalle banjon syy? Esim. Mitä sääntöä on rikottu. Annetaanko ensin varoitus että banni on tulossa jos ei muuta tapojaan, vai kertalaakistako napsahtaa 30pv?

Se riippuu ihan bannin saajasta ja kuka mode sattuu olemaan paikalla ja mikä on kuukausikierron hetki...
Itse olen saanut välillä ip bannin... eli on lukossa kaikki ip osotteet mistä olen foorumille kirjautunut... vaikka koko bannejen syykin on ollut lähinnä todella naurettava, ja samassa on siis pistettu jäähylle monta väittelyyn osallistunutta osapuolta...
On pitänyt ylläpidon muuttaa bannia jotta olen päässyt edes lukemaan foorumia jne, koska syy ei tosiaan kummoinen välillä ole ollut.
Ja bannit ovat siis olleet viikon mittaisia jokainen.
Varoituksen saattaa saada... mutta itse olen huomannut että paha kuun asento ja väärällä jalalla noussut mode niin banjot läsähtää ilman mitään pienintäkään varoitusta ja välillä todella kiistanalaisista syistä...

Mutta kuten sanoin... riippuu vähän siitä kuka kirjoittaa.

Esim sinä voit varmasti kirjoittaa samoja tekstejä kuin minä ilman että siihen puututaan sitten niin mitenkään... Ei edes varoiteta.
Mutta kun minä sen kirjoitan niin... BAN!!!

Ja tähän loppuun sitten vielä modeille infoksi.
Tämä ei ollut provo... ei pottuilu.
Rivien välistä ei voi lukea mitään... tätä tekstiä ei tulkita millään tavoin.
Vain kylmä teksti joka sattuu pitämään paikkaansa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #12 : 13.07.09 - klo: 09.29 »
Aika pahasti taas lähti väärällä raiteille :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #13 : 13.07.09 - klo: 11.40 »
Nythän haku hyppää heti silmään kun etusivulle menee, uutiset korkeintaan hämäävät.
Ei tunnu jotenkin että siinä olisi vika, foorumin säännöt ja netiketti vähän hukassa arvelisin.
Jere M

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #14 : 13.07.09 - klo: 13.07 »
Jep...
Itse haku toimii hyvin kyllä.
Kun vaan tajua sitä käyttää.

Mitä taas tulee noihin sääntöihin niin olen jo aikaa sitten tästäkin puhunut modeille/ylläpidolle (liekö unohtaneet tai ei nappaa)...
Säännöt kun sijaitsee aivan naurettavassa paikassa.

Vapaan keskustelun osiolla... eikä edes ylimpänä.

Tuolla koko sivun ylälaidassahan niiden pitäis olla jotta ne ylipäätään osuis edes vahingossa silmään ja siis porukka voisi niihin tutustua.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #15 : 13.07.09 - klo: 13.19 »
Minkäs takia ei voida sitten tehdä pysyvää aihetta jossa jokainen uusi käyttäjä ja vanhakin saisi kysellä että minkä auton ostaa. Vai onko tuo "Hintakeskustelut tänne!" se aihe?
Itse ainakin kyselin tuollasesta topiikista (eri foorumi) nykyistä 1/8 autoa ja oikeen tyytyväinen olen ollut autoon, ja sai asiantuntevia kommentteja eri merkeistä mitä listasin.
Tuonne Yleiseen keskusteluun varmaan mahtuisi tälläinen pysyvä aihe.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #16 : 13.07.09 - klo: 13.31 »
Parhauttahan on lukea niitä 2001 vuoden topiceja joiden linkit ei enään toimi ja suositellut mallit on jo lopettu tuotannossa. Jos kerran kaikki on jo sanottu ja haulla vain selviää, voi palstan lukita ja halukkaat voi katsella niitä vuosia vanhoja juttuja sitten haun avulla.

Minä tuosta lukitussysteemistä tiedä, paljon hommaa lukita kaikki aiheet, joihin ei tietyssä ajassa ole tullut uusia vastauksia. Ainoa, jos lukituksen saa automaattiseksi. Esim. ketjuun ei tule viestejä vaikkapa vuoden aikana --> automaattinen lukkiutuminen. Ja välimuoto tässä on: Ketjuun ei ole tullut uusia viestejä vaikkapa reiluun puoleen vuoteen ja yrität pistää uutta viestiä, niin automaattisesti näytölle tulee ilmoitus tyyliin: viestiketjuun ei ole kirjoitettu yli puoleen vuoteen. Haluatko varmasti vastata ketjuun? tjsp.

Ei pitäisi käsittääkseni olla mahdoton, joillakin foorumeilla olen ainakin tuohon jälkimmäiseen hommaan "törmännyt"
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #17 : 13.07.09 - klo: 18.17 »
jep! tuo yllä ole ehhdotus olisi järkevä mutta onhan siine hommaa...
-tauolla-

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #18 : 14.07.09 - klo: 07.25 »
Sähköautot ----------Team Associated
                     HPI
                     Traxxas

Merkit lukittu minkä alta voi kysellä kyseisestä merkistä/malleista
Mielestäni tämä selkeyttäisi ainakin alkuun.

Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #19 : 14.07.09 - klo: 11.23 »
Omasta mielestäni liika jaottelu on huono idea. Jatkossa saa sitten kaivella jokaisesta valmistajakohtaisesta osiosta moneen kertaan samat jutut akuista, moottoreista, nopareista...ja sitä rataa. Jos homma rönsyilee jo nykyisellään, niin ei tilanne ainakaan parane tekemällä systeemistä vielä monimutkaisempaa.

Tuo edellämainittu viestien automaattinen vanhentuminen kuulostaisi toimivalta ratkaisulta.

Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #20 : 14.07.09 - klo: 22.18 »
Tuo ilmoitus olisi erinomainen lisä tänne, siis se mikä ilmoittaa ettei aiheeseen ole vastattu yli 6kk. Viestejä ei tulisi missään nimessä poistaa, kun niistä löytyy joskus ihan hyvää tietoa.

Sitten samaa mieltä tuosta sääntöjen löytymisestä vaapaa keskustelu alta, eipä ole itekkään niitä luettu kun en ole huomiota niihin kiinnittänyt kun ovat tuolla tavalla piilossa.

Ja edelleen tuollainen "minkä auton ostan" topiikki olisi ihan kätevä varmaan aloittelijoille ja uuden auton hankkijoille, pysyvä topiikki siis.

Haku on kyllä hyvä ja helppo käyttää, tässä ei mun mielestä ole mitään vikaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #21 : 25.07.09 - klo: 22.26 »
Olisiko mahdotonta tarkentaa haku johonkin topikkeihin tai useisiin? Nyt kun hakee esimerkiksi välityksistä tietoa tulee kaikkien sähkäautojen välityksiin liittyvät keskustelut. Ja jos en kovin väärässä ole ei haku ota otsikkoa huomioon, ts. en voi hakea "slash väli" koska silloin jää moni viesti pois joissa ei ole auton mallia mainittu.

Jonne

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #22 : 25.07.09 - klo: 23.46 »


Ja edelleen tuollainen "minkä auton ostan" topiikki olisi ihan kätevä varmaan aloittelijoille ja uuden auton hankkijoille, pysyvä topiikki siis.



http://rc10.fi/index.php?topic=21016.msg203341#msg203341

Kaksi vuotta sitten tein  :laugh:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #23 : 26.07.09 - klo: 09.03 »
Siivosin Yleisestä keskustelusta kauppakeskustelut omalle alueelle ja laitoin historian aloittaman topicin sivun yläreunaan pysyväksi. Samoin laitoin sähkö- ja polttisautojen puolelta aloittelijan topicin sivun ylimmäksi. Katsotaan jos yleiskysymykset löytäisivät niihin jatkossa paremmin.

Hakua käytettäessä kannattaa aina tarkentaa alueet mistä hakee ja samalla voi rajata hakua myös esim. yli kaksi vuotta vanhat aiheet pois (vanhoja viestejä ei olla poistamassa tältä foorumilta). Sellainen vinkki myös että hakutulossivulla ylin linkki vie vain aiheen ensimmäiseen viestiin ja toinen alueelle. Vasta kolmas linkki (viestin lainauslaatikon yläreunassa) vie juuri oikeaan viestiin mistä haettu asia löytyy.

T: Ylläpito

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Haku ohjelman käyttö olis helpotettava ja paljon
« Vastaus #24 : 01.08.09 - klo: 21.07 »

Minä tuosta lukitussysteemistä tiedä, paljon hommaa lukita kaikki aiheet, joihin ei tietyssä ajassa ole tullut uusia vastauksia. Ainoa, jos lukituksen saa automaattiseksi. Esim. ketjuun ei tule viestejä vaikkapa vuoden aikana --> automaattinen lukkiutuminen. Ja välimuoto tässä on: Ketjuun ei ole tullut uusia viestejä vaikkapa reiluun puoleen vuoteen ja yrität pistää uutta viestiä, niin automaattisesti näytölle tulee ilmoitus tyyliin: viestiketjuun ei ole kirjoitettu yli puoleen vuoteen. Haluatko varmasti vastata ketjuun? tjsp.

Ei pitäisi käsittääkseni olla mahdoton, joillakin foorumeilla olen ainakin tuohon jälkimmäiseen hommaan "törmännyt"

Onhan tuo välimuoto olemassa tälläkin foorumilla, huomasin keväällä itse haettuani vanhan aiheen:
http://rc10.fi/index.php?topic=10663.msg314030#msg314030
Kyosho Inferno  VE  Race Spec