Kiihtyvyys ennenkaikkea
Onko teillä mennyt slipperin akselia kieroksi. Mulla mennyt, enkä kyllä keksi muuta kuin että se poikkitappi on pari kertaa päässyt O-renkaan alta pois. On ollut ruuvilukitteet, mutta täytyy näköjään liimata ruuvi kiinni.
Tai sitten vetää ihan tappiin asti kiinni, mutta tällöinhän menee koko slipperin idea harakoille.
Pari spurriakin mennyt sileeksi, kun ei ole yhtään luistoa ollut slipperissä.
No mutta tämä just edelleen ihmetyttää...
Kiihtyvyys ennenkaikkea, mutta punchit ei oo täysillä.
En käsitä.
Kuten olen toitottanut... 9.5-8.5 kone todellakin riittää oikein välitettynä.
Ja takatuupissa ajaa aikalailla saman asian kuin kireempikin kone.
Kireemmässä koneessa tosiaan joudut rajoittamaan tehoja jotta auto pysyy hyppysissä... Lussummalla koneella et.
Silti molemmilla saavutat saman kiihtyvyyden ja saman huippunopeuden... ennenkaikkea saman läppiajan.
Miten siis selität että teidän radalla ei 9.5 kone riitä, jos kuitenkin joudut 7.5 koneessa rajoittamaan punchia että auto pysyy kiihdytykissä räpylässä???
Laita slipperin ruuviin pieni pisara lukitetta.
Ja säädä se slipperi niin että se luistaa ennen diffiä.
Eli ei yhdeksi puuksi, eikä niin että kuulet sen luistavan kiihdytyksissä.
Tarkotushan on vaan olla voimansiirron suojana antaen periksi esim hyppyristä kaasupohjassa alastullessa jne.
Spurrit menee sileeks mikäli pinionin ja spurrin välys on "turhan" suuri...
Academyssä kannaattaa säätää aika tiukka välys rattaalle.
Niin että siinä on spurrin joka asennossa pienenpieni sormin tuntuva välys...
Moottorin kiinnitysrauta joustaa sen verran että jos välys on säädetty tyypilliseen tapaan hieman väljäksi niin pahemassa alastulossa kun moottoriin tulee tälli, välys tietenkin kasvaa ja rattaat saattaa päästä lyömään yli.