Kirjoittaja Aihe: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!  (Luettu 3994 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Dodiin. Nyt kun se 2-3 gallonaa tuli täyteen, niin tuli näköjään rtr-Infernon iskaritkin tiensä päähän. Okei, ne oli jo kertaalleen putsattu ja täytetty tuossa gallona takaperin, mutta nyt ne käpsähti sen viimeisen kerran.

Setä päätti siis kävellä kauppaan ja ostaa jotain astetta järeämpää. Tiedä sitten kuinka paljon parempaa, mutta osat ja koko asetelma uusissa iskareissa oli kaukana huonosta.

Ainoa, mikä nyt jäi vähän mietityttämään, on tuo kun painaa esim perän alas, niin auto jää alas aika paljonkin. Eikö sen olisi tarjoitus nousta kumminkin yläasentoonsa tuolta aika helpostikkin.

Tähän jos joku viitsii vastata, niin olisin kiitollinen. Voisiko syy olla nyt tuo 50 öljy vai se, kun laitoin taakse 1.5- ja eteen 1.4 männät? sain tietty kaupasta ohjeen, mutta miks mun päässä alkoi soida taakse 1.4- ja eteen 1.3 männät.

kyllä se palauttaa ilmassa ihan nätisti, hitaan/jämäkän oloisesti, mutta kun painan perän kokonaan alas, niin se ei nouse takas jos en kevennä autoa kunnolla.

Alla kuvia projektista.

Tästä se lähtee

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009035.jpg

Ai miks kannattaa säilyttää vanhat kellot??  :mrgreen:

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009038.jpg

takaa uusilla pampuilla

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009040.jpg

Sivusta uusilla pampuilla

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009042.jpg

Orkkis ja modattu rinnakkain koeajon jälkeen..20 min ja autot oli aika "puhtaina"  :grin:

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009047.jpg

Edestä. Jälleen orkkis ja modattu rinnakkain

[img]http://i81.photobtucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009049.jpg/img]

Modattu auto edestä

http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009050.jpg











« Viimeksi muokattu: 23.07.09 - klo: 22.47 kirjoittanut Rotary »
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #1 : 23.07.09 - klo: 23.05 »
Paina perä maahan, jos palautuu tukivarret n. vaakatasoon niin esijännitys on jotakuinkin sopiva. Männillä maavaraa ei säädetä. Kuvien perusteella nousee liikaakin (liikaa esijännitystä jousissa).
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #2 : 23.07.09 - klo: 23.12 »
Eikä siinä kaikki, mutta ulosjoustotkin on näköjään säädetty aika pieneksi.
Ainakin vasemmanpuoleinen.... ulostulo on selvästi rajoitettu tuohon missä perä nyt on.

Ulosjouston rajoitinruuveja kierros kaks ainakin auki heti.
Ja esijännityksellä säädät maavaran kuten sami sanoi.... eli tukivarret vaakaan.

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #3 : 23.07.09 - klo: 23.14 »
Toi on nyt sillä tasolla, kun se on vapaasti vaan laitettu tuohon alustalle.

Jos painan sen maahan, niin nousee juuri vaakatasoon. eli makaa suorana siis.

Toi kaverin kyösti on mahtava, kun toi on pakko pitää tuossa asennossa. Pikkasen on shockit loppu..TAAS.

Nyt kun on kone ja putki vaihdettu myös kunnollisiin, niin voin alkaa haahuilemaan kunnon tukivarsia ja muita osia, kuten alumiinisia ohjauksen osia.

Eiköhän siitäkin auton saa aikanaan.
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #4 : 23.07.09 - klo: 23.20 »
Eikä siinä kaikki, mutta ulosjoustotkin on näköjään säädetty aika pieneksi.
Ainakin vasemmanpuoleinen.... ulostulo on selvästi rajoitettu tuohon missä perä nyt on.

Ulosjouston rajoitinruuveja kierros kaks ainakin auki heti.
Ja esijännityksellä säädät maavaran kuten sami sanoi.... eli tukivarret vaakaan.

Edessä,takana vai joka paikassa?

Olen vielä vähän ulapalla noiden säätöjen kanssa, kun ei ole päässyt kunnolla testaamaan. Täytyy tutkia noita säätöpaikkoja takemmin vielä huomenna. Se on varma, että on se osa kuin osa...jos se on alkuperäinen, SE JÄÄ käteen  :evil:
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #5 : 24.07.09 - klo: 02.17 »
Ehkä kannattais panostaa kunnon autoon.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #6 : 24.07.09 - klo: 03.11 »
Ehkä kannattais panostaa kunnon autoon.

Hommassa on kaksi puolta.

Tuosta saa ihan varmasti pätevän, kun jaksaa vähän panostaa.

Okei, onhan se selvä, että rahalla saa heti hyvän vehkeen.

Siitä ei olekkaan kyse.

Ostettiin noi autot frendin kanssa viikonloppua varten, kun muut autot odotteli varaosia, no ei siinä mitään. Ei tota viitti roskiinkaan laittaa ja kun kerran motivaatiota on, niin mikäs siinä.

Mun mielestä tän lajin ehdoton suola on se, että pääsee rakentelmaan.

Moni muu varmaan haluaa taas parasta paketista..Miksi? Onko se helpoin tie?

Uskallan väittää, että alkaa tuokin auto olemaan kohdallaan kun saan vähän lisää alumiinia ja sopivasti titaania oikeisiin paikkoihin.

Sehän Kyoshon heikkous on; osat vaan hajoaa käsiin. Se on kuitenkin korjattavissa ja omasta mielestäni oiva haaste.

En mä tarvitse Ferraria ollakseni nopea, mä voin olla nopeampi Subarulla  :wink:
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #7 : 24.07.09 - klo: 03.15 »
En sit tiedä. Kai toi leimaa lopun elämää, kun rakentaa tuollaisen, mutta en alennu tässä kohtaa vielä ostamaan mitään kisarassia.

Tarkoitus ei edelleenkään ole ajaa sm-skaboissa lähiaikoina.

Mun mielestä se on vaan aika haaskausta ostaa tuolta kaupasta tonnilla autopaketti ja elvistellä tuolla radalla kun on vehkeet vimpan päälle, mut loppuviimein ei tajuu niistä yhtään mitään.

Nykyihmisissä on vaan semmonen ongelma et kaikki istuu koneen äärellä naputtelemassa, eikä osaa edes lamppua vaihtaa autoonsa.
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #8 : 24.07.09 - klo: 09.40 »
Ymmärrän kyllä pointin.

Mutta jos on intoa ja rahaakin , ni osta kunnon auto jolla käyt vaikka kisoissakin..hakemassa kokemusta ja esim. säätövinkkejä.

Ja puksaat sitte vaikka alusta loppuun uuden auton :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #9 : 24.07.09 - klo: 10.40 »
kyllä sekin kävi mielessä  :grin:

Mä otan kuitenkin vähän vielä ensiaskeleita t :grin:on ajamisen suhteen, joten siinä mielessä tämä on ihan hyvä prokkis.

Nyt ainakin oppii ton auton kanssa tuntemaan kaikki muutokset
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #10 : 26.07.09 - klo: 02.06 »
http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009047.jpg

Olenko minä ainut kenen mielestä tuossa kuvassa vasemmanpuoleisen auton iskareissa on jotain TODELLA PAHASTI VIALLA!
Ei pitäisi joutua säätämään noin hervottoman paljon jousen esijännitystä. Nyt äkkiä ruuvari käteen ja ulosjouston ruuvit pois/ulommas ja iskarit auki. Uudet öljyt sisälle ja tarkka kokoaminen jotta ei tule liikaa öljyä ja iskari pääsee painumaan kokonaan kasaan ilman ettei tunnu ahdistavaa painetta. (joka kielii siitä, että öljyä on liikaa, ja iskunvaimentimen varren syrjäyttämä öljymäärä on suurempi kuin iskunvaimentimen kumihatun/tutin? takana oleva ilma pystyy painumaan kasaan)

 - Hount

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #11 : 26.07.09 - klo: 11.26 »
http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009047.jpg

Olenko minä ainut kenen mielestä tuossa kuvassa vasemmanpuoleisen auton iskareissa on jotain TODELLA PAHASTI VIALLA!
Et ole...nuo jousethan on esikiristetty melkeen kokonaan kasaan.

ps. muistui ohimennen mieleen tämä taannoinen 7.5 rtr:n päivitysprojekti, mitähän tälle kuuluu, oliko kannattava rakennelma..?
http://rc10.fi/index.php?topic=34036.0
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #12 : 26.07.09 - klo: 15.24 »
http://i81.photobucket.com/albums/j235/CK993/Inferno/23072009047.jpg

Olenko minä ainut kenen mielestä tuossa kuvassa vasemmanpuoleisen auton iskareissa on jotain TODELLA PAHASTI VIALLA!
Et ole...nuo jousethan on esikiristetty melkeen kokonaan kasaan.

ps. muistui ohimennen mieleen tämä taannoinen 7.5 rtr:n päivitysprojekti, mitähän tälle kuuluu, oliko kannattava rakennelma..?

No siis nuo kyoshon omat iskarit on tuossa autossa aivan valmiissa kunnossa. Tuo on tuossa asennossa ihan vaan sen takia, kun iskarit on aivan loppu. ei auta paljon nesteiden vaihtaminen, kun materiaalit on niin paskoja, ettei edes nikko-autossa ole tuollaista.

Noi iskarit poiki molemmista autoista ihan silmissä. Kaikki tiivisteet alapäässä hajosi alta aikayksikön.

Nyt tuo oma noilla x-rayn pampuilla on säädetty kunnolla ja ajaminen on todella helppoa.

Ainoa miinus on taas kerran Kyoshon säädöissä. Ulosjouston ruuvi on melkein ulkona tukivarresta ja jousto on juuri ja juuri riittävä meidän käyttämälle radalle joka on hiekkamontuilla.

Tuli tuosta autosta paljon vakaampi ja helpompi ajaa nyt uusilla iskareilla. Hypyt on tasapainoisia ja mutkasta ulostulo on tedella nättiä katseltavaa.

Nut pitäisi alkaa säätämään ohjauskulmia.

Minkälaisilla asetuksilla kannattaa lähteä pehmeällä ja aika pomppuisella alustalla liikkeelle?

Laittaako porukka kylmästi lisää aurausta noihin?
http://rc10.fi/index.php?topic=34036.0
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #13 : 26.07.09 - klo: 17.24 »
Mun mielestä se on vaan aika haaskausta ostaa tuolta kaupasta tonnilla autopaketti ja elvistellä tuolla radalla kun on vehkeet vimpan päälle, mut loppuviimein ei tajuu niistä yhtään mitään.

Nykyihmisissä on vaan semmonen ongelma et kaikki istuu koneen äärellä naputtelemassa, eikä osaa edes lamppua vaihtaa autoonsa.

Pakko sen verran tähän kommentoida, että tuo mainitsemasi tonni on pieni raha verrattuna siihen mitä tuo Kyosho tulee syömään varaosina sekä optiopaloina lähitulevaisuudessa.

Mitä puolestaan tulee lampunvaihtoon, niin tuolle "valitsemallesi tielle" on lähtenyt ennenkin ihmisiä. Eli siis hankkinut kyseisen RTR mallin, päivitellyt sitä, korjannut sitä, todennut että osat on tajuttoman kalliita, ostaneet lopulta toisen valmistajan osia kun ovat huomattavasti halvempia, rakennelleet ja lopuksi todenneet että olisi pitänyt ostaa samantien se kunnon laite. Lampunvaihtotaitoisia ihmisiä siis nämäkin, jotka ovat ajatelleet että muut eivät vain osaa.

 :mrgreen:

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #14 : 26.07.09 - klo: 17.29 »
onhan tuossa pointtia.

Aika näyttää.

Onneksi ei tarvii suomesta noita kalliita osia ainakaan ostaa.
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Päivän projekti. XB808 iskarit Inferno 7.5:een KUVIA!
« Vastaus #15 : 26.07.09 - klo: 18.31 »
onhan tuossa pointtia.

Aika näyttää.

Onneksi ei tarvii suomesta noita kalliita osia ainakaan ostaa.


 :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂