Kirjoittaja Aihe: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset  (Luettu 4441 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« : 25.07.09 - klo: 21.31 »
Lopputulokset:

1 Joseph Quagraine   UAU   69   45:10.540
2 Joonas Vuojolahti   UAU   67   45:32.483
3 Arto Heinonen      UAU   66   45:00.175
4 Matias Kuusinen   UAU   65   45:24.149
5 Juha Sartesuo      LahUA   65   45:30.782
6 August Poutiainen   TUA   64   45:27.037
7 Mikko Mäkinen      VMF   63   45:17.576
8 Marko Eklund       TamUA   62   45:02.268
9 Jussi Torkkola   UAU   62   45:19.689
10 Harri Peltomaa   TamUA   62   45:20.061
11 Jarno Siltanen   Jkl Srk   60   45:07.968
12 Petri Mylläri   SaloUA   22   15:15.638

1/2 Finaalit
13 Heikki Valtonen   TamUA   28   20:08.733
14 Markku Honkanen   UAU   28   20:11.008
15 Tomi Salonen      TUA   28   20:23.138
16 Pekka Kuronen   UAU   28   20:37.673
17 Jouni Hiltunen   LahUA   28   20:41.039
18 Tommi Alho      TUA   27   20:21.416
19 Jari Valkola      UAU   26   20:10.524
20 Ari Heinonen      UAU   24   20:21.825
21 Kai Jämsä      TUA   20   20:30.065
22 Tuomas Lintula   UAU   15   10:43.222
23 Ari Jyvä      UAU   9   6:26.605
24 Kaius Perttilä   UAU   1   45.252

1/4 Finaalit
25 Tomi Björkman   TUA   21   15:17.649
26 Jethro Lehtojärvi   TUA   21   15:22.740
27 Mika Kettunen   UAU   21   15:22.906
28 Matti Honkanen   HAU   20   14:48.751
29 Jari Eklund      UAU   20   14:50.661
30 Jani Parjanen   TUA   20   15:07.218
31 Jani Hovi      HyUA   20   15:07.693
32 Sami Leppälä      UAU   20   15:29.510
33 Aki Mertsola      TUA   19   15:10.243
34 Mikko Heikkilä   TamUA   18   15:06.107
35 Sami Huhta      UAU   18   15:21.805
36 Matti Niinistö   UAU   15   12:06.916
37 Reijo Mattila   UAU   15   13:07.425
38 Tomi Mairue      SRC   15   13:36.980
39 Jaakko Hietaoja   LoiUA   11   8:31.220
40 Jarkko Mustonen   UAU   11   10:04.691

1/8 Finaalit
41 Henry Kanerva   TamUA   20   15:38.782
42 Miikka Kauttu   TamUA   19   15:04.561
43 Timo Nurmi      KvanUA   19   15:35.653
44 Jami Oksanen      SRC   19   15:36.059
45 Antti Nurmikumpu   OUA   18   14:52.142
46 Joni Hietala      KotkaUA   18   15:05.320
47 Max Mört      UAU   17   15:09.423
48 Teemu Taalamo   KongUA   17   15:41.695
49 Tomi Marttinen   AAU   16   13:05.480
50 Matti Korvenmaa   UAU   16   13:06.497
51 Aaro Lecklin      KotkaUA   16   15:29.126
52 Mika Uutela      KvanUA   15   15:14.870
53 Jasse Huurre      TUA   15   15:37.425
54 Jukka Häkämies   LohUA   14   11:38.560
55 Riku Hyvönen      AAU   13   12:53.479
56 Jari Roslöf      SaloUA   4   3:41.111

Kuvia netissä, osoite tuttu madonreikä...
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/RC-racing/

Luojan kiitos käytän tuota ikiwanhaa, vuoden 2002 4Mpix runkoa tähän crossikuvaamiseen, taas tuli 1465 kuvaa vaikka koitin olla niin maltillinen. Jos olisin kuvannut 8 tai 10Mpix rungolla niin kuvat ei olisi netissä vielä ensi viikollakaan, nyt on sentään toivoa että ilmestyisivät vielä tämän illan aikana :)

Valitettavasti tilannekuulutus kärsii tästä minun valokuvausharrastuksesta, mutta ehkä jokunen kuvistani korvaa tämänkin.

Seuraavat kuvaussessiot johon olen lupautunut on Tampereella ja Turussa.
C U there.

Niin, joo, Jerzin kanssa oli sopimus että minä kuvaan radalla, ja Jerzi varikolla  :tongue:

Vielä mielenkiintoinen havainto kisoista, Taisi olla ensimmäinen kisa jossa ei tarvittu ensimmäistäkään lainatransponderia!
Ja kideradioita oli tasan 3kpl.
« Viimeksi muokattu: 26.07.09 - klo: 02.05 kirjoittanut Nappe »

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #1 : 25.07.09 - klo: 21.40 »
Onnea Joonakselle, taas hieno veto! Honkkari kulkee!

Näytti siellä muutama meitin kerhon äijiäkin olevan Finaalissa, onnea myös heille.

Miltähän SM-taulukko näyttää tällä hetkellä?
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #2 : 25.07.09 - klo: 21.57 »
Onnittelut voittajille ja muille hyvin menestyneille.

Kuten tapaan kuuluu, iso kiitos järjestäjille. Vaikka kyseessä oli kotikisat, en valitettavasti päässyt tällä kertaa osallistumaan järjestelyihin, vaan nautin muitten tekeleistä.

Rempan johdolla rata oli erittäin hyvässä kunnossa, ottaen huomioon eilisen kaatosateen. Aamun ensimmäiset harjoitukset meni hieman mutaleikeissä, mutta sen jälkeen rata oli enemmän kuin hyvä.

Omalta osaltani kisat meni aika lailla nappiin. Minkäälaista kalusto-/säätöhässäkkää ei ollut koko päivän aikana, joten oli mahdollisuus keskittyä kilvan ajamiseen. Oma ajokin meni hienosti ja suorituksen ylärajoilla, oli henkilökohtainen voitto tulla kisan 16. sijalle. Sanottakoon, että tänään tähdet tuikkivat minulle ja onnetar oli suosiollinen, mutta sitä kaikkeahan tarvitaan. Valitettavasti toisen onni on toisen epäonni, mutta on sitä epäonnea siunaantunut tänä kesänä tännekin, joten hyvä näin.

Jos nyt jotain hampaankoloon jäi, niin se finaalin 45 minuutin nostotalkoot ei päivän päätteeksi ole kovin mieluinen asia, varsinkaan kun joku kaasuttaa sormenpäistä nahat irti viiden minuutin ajon (noston) jälkeen.
Flying Calacucco

Narmer

  • Vieras
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #3 : 25.07.09 - klo: 22.10 »
Muutama kuva kisoista.
http://narmer.kuvat.fi/kuvat/Lavangon+SM-kisat/

Kiitos Napelle objektiivien lainasta!

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #4 : 25.07.09 - klo: 22.40 »
Hienot kisat oli taas , eikä keliäkään voinu moittia.

Rata oli oikeen hyvä , pressut mahtava idea.

Muuten päivä oli pelkkää plussaa , paitsi "noutaja" .

Ei mitenkään henkilökohtasella tasolla vaan ihan kokonaisuudessaan. Ideana ihan hyvä , ei turhaa ryntäilyä radalla..mutta mutta..

Xray+novarossi , voiko parempaa olla ?

XRAY 808 2009 Spec |

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #5 : 25.07.09 - klo: 22.52 »
Moro

Kiitos Kisan järjestäjille oli tehty hienoa työtä radan suhteen sateen haittojen minimoimiseksi.

Onneksi olkoon voittajille.

Oma ajo meni taas yli odotusten. Yliyrittämistä vielä on mutta eiköhän siitäkin treenaamalla lisää eroon pääse.

++++++Rata oli huippu kunnossa ja onneksi sää suosi.
+++++Xrayn pytty haavi on täysin ylivoimainen tällä kaudella millon minkäkin kuskin käsissä.
+++++Buffetin tarjonta oli mitä mainioin.
++++Tunnelma kisa paikalla oli taas hyvä. Hieno fiilis jäi tästäkin päivästä.
+++Novarossin moottori toimi eikä viikolla tapahtunut kova säätö mennyt hukaan.
++Heinosten ja Josen säätö vinkit toimi hyvin, kiitos.
+Tampereen porukan äärettömän kova treenaaminen ja säätäminen tuottaa tulosta.

Miinusta on kyllä vaikea keksiä, Ehkä se että tällä kertaa ei päässyt palkinto gaalaan mukaan.


Ps. onko mistää mahdollista nähdä finaalin best lapit.
« Viimeksi muokattu: 25.07.09 - klo: 22.56 kirjoittanut mmrc »
Multi surfase on hanurista

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #6 : 25.07.09 - klo: 23.19 »
Kiitokset järjestäjille hyvistä kisoista. Tulos ihan ajon mukainen, mutta suunta kuitenkin koko ajan ylös päin  :azn:

Onnea voittajille ja Pirkanmaan porukalle finaali paikoista!

Päivittelin hieman tuloksia tänne:
http://rc10.fi/index.php?topic=37711.msg348744#msg348744

Voi olla virheitä, kommentoikaa mikäli niitä huomaatte.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #7 : 26.07.09 - klo: 00.05 »
Auto toimi semissä alustan, renkaiden ja moottorin puolesta loistavasti... Kovaakin olis päässy...
Ainut vaan että semit pilas aivan surkuhupaisan naurettavat sähköongelmat.
Autosta katos sähköt lähes joka kierroksella.
Välillä kerran... välillä useaan kertaan.
Millon mentiin takasuora puoliks tyhjäkäynnillä rullaten, kerran jatkettiin takasuoran jarrutuksesta suoraan... välillä mentiin vaan mutka yhtäkkiä suoraks jne...
Josellekin annoin 2 kertaa tietä ilman tarkoistusta, kun auto vaan päätti että nyt ei sit enää totella... renkaat suoraan ja kaasu neutraalille keskellä mutkaa ja ei ku putken päälle...
Kerran jopa radan keskellä olevan bänkin päälle.
Spektrum meni siis aina feilseiffille ja palas taas parin sekunnin päästä työhön.
Sähkövikaa lähdetään etsimään ohjaus servosta... Vika kun ilmeni lähinnä aina kun eturenkaille kohdistui reilummin painetta jne.
Finaalipaikka jäi lopulta 6 sekunnin päähän... Välillä käytiin jopa jatkopaikalla ja välillä oltiin kahden sekunnin päässä jne...
Mut ei jukoliste tule mitään kun auto tyssää vähintään kerran per kierros.

Rata oli loistava ja keli mahtava...
Omalta kohdalta vaan suoraan sanottuna käteen jäi suuri ....tus

Joonas ja Artsi kyllä järkkäs finaalin lopulle mahtavan jännitysnäytelmän...
En meinannu nostopaikalla paikallani pysyä kun piti kierros kierrokselta kytätä missä jätkät menee ja yrittää skarppina paikalle jos jompikumpi tekee virheen.
Hienoa menoa.

Muutenkin mahtavat onnittelut Joonakselle
Auto näytti toimivan todella hienosti kotiradalla ja kuski myös koko päivän todella kovassa vedossa.

Poissa sykero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #8 : 26.07.09 - klo: 05.24 »
Hyvät kisat ja rata oli aivan PRO.
Ja tattis team vuojolahti hongnor test drivestä. Tälleen pitkästä aikaan kisoissa olleelle magee palautus kisa fiiliksseeen. Alkuerät meni iteltä teroilessa ja semis sitten jonku päätti stumpata mun etu c-hubin..


.....
alottelijoille ja muillekin on pakko palauttaa mieleen  kun vastaanvalainen mini "bänkki" lavangossa ja/tai muuallakin ilmenee radalla. (joka oli tällä kertaa radan keskivaiheilla missä on oikeasti kaksi varteenotettavaa AJOLINJAA.)

mihin kaksi autoa tulee likimain metrin sisällä toisistaan .. ensimmäinen ottaa ulkolinjan eli bankin (koska tähtää seuraavan pöydän ylitykseen yleisesti ottaen nopeampi tapa) ja perässä tuleva koukkaakin sisälinjaan "ruuhkan takia bankissa tai tietäen että kaksi ei bankkiin mahdu".... hyppyrin nokalla bankista vauhdilla tuleva kolauttaa sisälinjan ottaneen perään. On totuus, että sisälinjan ottanut oli sillä hetkellä edellä, ainakin lavangossa, tällöin takana eli bankista tuleva on väistämisvelvollinen.

Monta lottoamis tapausta tapahtui tuossa ja tyhmiä kaatoja. missä tuomarointi? vai meneekö tämä niiden ei kerkeä näkemään piikkiin ja samalla sille "hetkellisesti nopeampi" kliseille.

Niinkuin sanottu, sen lisäksi, että ajat omaa autoa ja omaa linjaa on sopeuduttava tiellä kokoajan liikkuviin esteisiin, röykkyjen lisäksi. ne hevosläpät silmillä tsuumaten omaa ajolinjaa ei riitä. tai se on stop n go.

vastaava tilanne on aivan sama kuin ajaisit mutkan leveäksi ja pommitat juuri ohi menneen kylkeen heti seuraavassa kun olet niin "nopea" omasta mielestä.

mitä sanoo viisaammat?

ps (mutta jos tässä lajissa olisi tuomarointi täysin toimiva, jokaista kuskia kohtaan pitäisi olla min. 2 tuomaria seuraamassa koko ajosessiota) :)

ja ps2.
tämä bänkki selitys( ei liity artsin ja joonaksen kolarointiin jota en edes nähnyt)

« Viimeksi muokattu: 26.07.09 - klo: 05.29 kirjoittanut sykero »

Poissa *jonttu*

  • Tulokas
    • Profiili
    • Mestarien merkit
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #9 : 26.07.09 - klo: 08.37 »
Tässä mun plussat ja miinukset.

++++ HongNor, vaarallisen nopee :grin:
++++ OS
++++ Oma-ajo
++++ MEKKARIT
+++ Rata, ei mikään parketti baana
+++ Parturi K2K Hyrylä
+++ Puffetti


Kiitokset myös Hokelle kohteliaista kommenteista
-Hong Nor-WERKS-JConcepts-Sanwa-Lunsford-
"BEAT THE BASTARDS"

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #10 : 26.07.09 - klo: 09.14 »
Laitoin muutaman kuvan nettiin.
Muutamaa ei saannut laittaa koska olivat sensuurin rajamailla (eikös niin Magu :lol:)
Hauskaa oli meidän teltassa kuin vinoiltiin ja tehtiin kellejä kokoajan kaikille :lol: Kiitos Masa, ne karkit olivat hyviä :lol:
Jerzi

http://jerzi.palvelee.fi/
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #11 : 26.07.09 - klo: 10.43 »
Onko kellään tietoa, mihin TV-ohjelmaan se äijä siellä kuvasi ja milloin se tulee ulos?
Flying Calacucco

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #12 : 26.07.09 - klo: 11.24 »
Ei ole TV-ohjelmaan menossa vaan erääseen DVD-painokseen. Eräs kustannusyhtiö on tekemässä lajin parista DVD-levyä jossa perehdytään lajiin ja kyseinen kaveri on ollut nyt kuvaamassa asian tiimoilta eri kilpailuissa kesän aikana.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #13 : 26.07.09 - klo: 12.21 »
Mitä tulee omaan suoritukseen niin oli kyllä todella heikko suoritus omalta osalta. Oikeen mikään ei tahtonut onnistua. Koneen kanssa oli ongelmia joka lähdössä, sekä myös pilli pääsi hajoamaan jossain välissä toista alkuerää, joka oli ainut erä missä kone ei sammunut kesken ajon. Tosin pillin hajoamisen myötä sitten ei oikein mitään tehoja koneessa ollutkaan ja hypyissä kaasulla korjaaminen oli mahdotonta. Alkuerien jälkeen siis sinne ihan listan pohjalle ja kun sama meno jatkui 1/8 finaalissa, eli siis pata sammui, niin peli sitten olikin jo menetetty siltä osin.

Kuten sanotaan, niin kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa:

http://narmer.kuvat.fi/kuvat/Lavangon+SM-kisat/Lavanko25.6+230.jpg
http://narmer.kuvat.fi/kuvat/Lavangon+SM-kisat/Lavanko25.6+262.jpg
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/RC-racing/M-8+SM+III+2009+-+Vantaa/A46D4212.jpg

Eli se siis omasta suorituksesta. Kisoista noin muuten, niin varsin hyvät kisat olivat mielestäni. Tunnelma oli rento, rata oli todella hyvässä kunnossa vaikka hieman liukas olikin tuon pelletin ansiosta mitä radalle oli ripoteltu. Katsastus toimi oikein loistavasti ja kaikki tankit mitattiin sekä muutenkin autot syynättiin lävitse huolella. Hieman aikaa toki meni siinä tankkien mittauksessa, mutta mielestäni parempi että asiat katsotaan kunnolla.

Mitä tulee sitten muiden ajosuorituksiin niin todella hieno suoritus Joonakselta. Hienosti ajettu ja pitkän työn tulos näkyy tällä hetkellä oikeutetusti SM kärkipaikkana! Vielä kerran hienoa Joonas!

Toki kaikkien finalistien suoritus oli hieno. Matias myös näytti toisessa kisassa heti perään että lujaa mennään melko kylmiltään. Matias on osoittautunut että pystyy ajamaan lähes jokaisessa luokassa kärjen tuntumassa. Uskon vakaasti, että Matiaksessa on ainesta seuraavaksi "Teemu Leinoksi", joka pystyy tulevaisuudessa ajamaan kansainvälisellä tasolla lujaa monessa eri luokassa. Suuri kiitos kuuluu myös hänen tukijoukoilleen (Jarkko Kuusinen & RF).

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #14 : 26.07.09 - klo: 16.02 »
Kiitokset hyvästä radasta, buffetista ja kisajärjestelyistä, sää suosi ja hauskaa oli.
Vehkeet toimi loistavasti. Kuski ei niinkään.
Joonakselle onnittelut hienosta suorituksesta, vaikka olikin smurffeja tukassa.
Tuomakselle erityismaininta mekkausinnosta.  :grin:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #15 : 27.07.09 - klo: 13.12 »
Semis takakardaani poikki takasuoran alastulossa, joka ei nyt ollut erityisen ruma mutta tehokas!

Joonas oli kisan piristys napsimalla finaalissa auton kerrallaan. Team Vuojolahden työ antaa nyt satoa.

Samille kiitos puhtaan pöydän lainaamisesta jousitusnitkutteluun.

Kisajärjestelyt totutusti toimivat hyvin. Tuomarointi puhuttaa aina. En itse nähnyt mitään kommentoinnin arvoista.

Paikallinen vaaka oli hyvä. Antoi punnuksella tuloksen 3202 kolmasti peräkkäin.

Alkuerien tuloksen oli laskettu toisin kuin esim Kärppämäessä. Nyt voittaja sai isoimman pistemäärän. Kärppämäessä taasen 0, 2,3,4, jne.. kuten mielestäni oikeampi/parempi tapa olisi. Mitään vaikutustahan tällä ei ole, mutta on helpompi lukea tuloksia, kun pistemäärä on samalla eräsijoitus. Tämäkin täytynee lisätä ensi vuoden sääntöihin. Taitaa kyllä erfasäännöissä olla juuri kuten Lavangossa laskettiin, mutta ...

Samoin täytyy keksiä hyvä tapa määrittää nostajien paikat jos jatketaan menetelmällä "alemmat tippuneet nostaa molemmat seuraavat nousut". Paikkoja ei riitä kaikille nostajina, mutta kuka menee minnekin?

Jatkakaa näitä sääntöasioita siinä M8 sääntötopicissa.

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #16 : 27.07.09 - klo: 19.52 »
Uskomattoman hienon päivän ja radan olivat herrat saaneet aikaan. Jätettiin tulematta treeneihin viikolla, kun pelättiin kuitenkin koko kisan vesittyvän pahasti.

Sitä treeniä olis kyllä tarvittu. Isännät menee ihan sairaan kovaa tuolla radalla. Ennen kuin oma itseluottamus (ja mekkari) antaa luvan edes yrittää niin kovaa on kisa jo ohi.

Oli pakko käyttää mekkarin kikkakakkosta ja säätä kone selvästi rikkaalle. Näin sai suurimman ryntäilyn taittumaan ja nousut onnistuivat hienosti. Finaalissa sekä auto, moottori että kuski kyllä pelasivat loistavasti, mutta vauhti ei vain riittänyt aivan kärkeen.

Olemme erittäin tyytyväisiä kisatapahtumaan ja Vantaalta saalistettuihin pisteisiin. Kiitos!

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« Vastaus #17 : 27.07.09 - klo: 21.41 »
Nyt löytyy muutama kuva ja pieni tarina kisasta ....http://www.gambleratvracing.com/uutiset.html Tämä kesä menee harjoitellessa ja ensi kesänä panokset kovenee.... :wink: :wink: :wink:
-Henry Mort