Kirjoittaja Aihe: Minicrossia pojalle etsin.  (Luettu 23795 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Minicrossia pojalle etsin.
« : 16.08.09 - klo: 17.42 »
Olisiko täällä tietämystä/suosituksia,että millaista minimoto crossipyörää kannattaisi harkita meidän 6v pojalle? Niihin Samurai 50cc pyöriin olen törmännyt,mutta niistäkin löytyy aika paljon eri mielipiteitä netistä.

Paljonkohan nämä 50cc/110cc kulkevat? Onko istuinkorkeuksissa paljonkin eroja? Meidän poika on itse n.120cm pitkä. Minkälaiset painorajoitukset kyseisissä peleissä on? Ajattelin vaan,että jos isiäkin alkaa leikittämään ja kokeilisi sitä joskus :grin: En kyllä ole mikään raskas-sarjalainen,painoa noin 75kg.

Onkos niissä 50cc vehkeissä ihan vaihteet vai tyyppiä moottorisaha?
Ja se päälimmäisin kysymyshän on,että kannattaako ylipäätään edes ostaa minimotoa??
Eli joutuuko rassaamaan kokoajan? Kestävyys millä tasolla?
« Viimeksi muokattu: 16.08.09 - klo: 19.16 kirjoittanut matecci »

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minimoto crossipyörää pojalle etsin.
« Vastaus #1 : 16.08.09 - klo: 18.21 »

 Oikeastaan homma alkaa siitä että tarkistat paljonko pojalla on puristus voimaa näpeissä ja kuinka sormet yltää jarru kahvalle.
Kaveri osti sananikäiselle poitsulle kiina minimoton ja kas, poitsulla ei ollut voimia rutistaa jarrukahvaa kunnolla ja se siitä.
Myös duunikaiffani osti 6v pojalle sellaisen pikkukiina mönkkärin ja sama juttu. Sormetkin tuppas olemaan liika lyhkäset vielä.
Ihan vaan vinkiksi  :grin:

Parasta tietoa saat Minimoto_foorumilta
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minimoto crossipyörää pojalle etsin.
« Vastaus #2 : 16.08.09 - klo: 18.47 »
Dääm,eipä muuten tullut tuo mieleen... Eikä niissä ole jalkajarrua ollenkaan??

edit: No eihän noissa näytä olevan... Minä kokoajan kuvittelin,että olisi..
Pystyskö sitä jarruvipua virittelee lähemmäksi kahvaa jos puristusvoima riittäisi,mutta sormien pituus ei?

Edittiä lisää: Typerä idea,tajusin vasta kun oli jo kirjottanut :azn:
« Viimeksi muokattu: 16.08.09 - klo: 19.02 kirjoittanut matecci »

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Vs: Minimoto crossipyörää pojalle etsin.
« Vastaus #3 : 16.08.09 - klo: 19.00 »
mites muuten esim KTM:n 50-85cc pyörät.  Luulis ainakin olevan suht laadukkaita pelejä, tosin hinta voi pompsahtaa.
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minimoto crossipyörää pojalle etsin.
« Vastaus #4 : 16.08.09 - klo: 19.01 »
Ja se päälimmäisin kysymyshän on,että kannattaako ylipäätään edes ostaa minimotoa??
Eli joutuuko rassaamaan kokoajan? Kestävyys millä tasolla?
Tuohon kestävyyteenkin vaikuttaa paljon ostatko 300e vai 3000e:n pyörän, mutta kyllä ne halvemmatkin ihan hyvin kestää jos meno ei ole aivan älytöntä polkemista ja isoa ilmaa.
Itsellä ei samuraista ole kokemuksia eikä alle 125cc koneesta mutta ainakin noissa 110 ja ylöspäin on painoraja(kuskin siis) yleensä n.70kg ylöspäin...mutta en itse parinsadan pyörällä hyppäisi ihan älyttömiä hyppyjä jos painaa tuonkin verran(monesta metristä tasaselle tms.), mutta kyllä ne hintaisekseen ihmeen kovia kestää, nuo koneet on halvoissakin marketti vehkeissä melko huolettomia ja toimintavarmoja yleensä.(pääasiassa öljyn vaihtoa ja filsun pesua)
Istumakorkeus on about 75-80cm vannekoosta yms. riippuen.
110cc ja siitä ylöspäin olevat minit kulkee yleensä n.70-80km/h orkkisvälityksellä. Noissa ihan halvoissa mineissä taitaa bse:n pyörissä ehkä parhaiten kohtata hinta/laatu suhde, esim.
http://glanspower.fi/tuote/433 (bse:tä löytyy monesta paikkaa ja hinnat aika samoja mutta noissa bse:ssä on isojakin eroja osissa riippuen mistä ostaa)
Itse ainakin valitsisin tuon paljon mieluummin kuin samurain..(ja ne on minikrosseja, minimotossa on asfalttikumit)Olikos 50cc samurai juurikin vetonaru 2t koneella...? ...sellaisen jättäisin väliin.
Eli jos vaihteet ei ole ongelma voisi tuo linkin peli tulla kyseeseen, vauhtia voi rajata itse jollain patentilla jos on tarve, vaikka nuo halvat 110-125cc 4t minit laiskoja onkin verrattuna kalliimpiin niin kýllä se voi olla ihan liikaa 6-vuotiaalle jos ei ole entisestään kokemusta edes moposta.  
Ja mitään muutaman satasen miniä ei kannata verrata miltään ominaisuuksiltaan tuhansia maksaviin aktiiviharrastajien/kisaajien pyöriin.
Ja kunnon mini kestää todella kovaa vetoa ja isoja hyppyjä isonkin äijän alla...eihän maailman huiputkaan mitään natiaisia ole vaan aikuisia pitkälti(maailmalla myös moni joka ajaa kisaa "isolla" niin kisaa minillä), suomessakin esim. S.Aro ajanut kisoja. (kuvan hyppyenkka on jo rikottu muistaakseni, oisko ollu sama heppu ja motovert rules  :cool: )

edit:olin niin hidas että tuli jo monta vastausta mutta jos minikrosseista puhutaan niin kyllä niissä on jalkajarru ja muutkin hallintalaitteet ihan niinkuin muissakin pyörissä....yamahalta tms. taitaa löytyä puoliautomaattilootalla olevia paitevei..ehkä niissä sittten on kumpikin jarrukin käsikahvalla.
« Viimeksi muokattu: 16.08.09 - klo: 19.06 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minimoto crossipyörää pojalle etsin.
« Vastaus #5 : 16.08.09 - klo: 19.10 »

Kaikkeahan pystyy virittämään ja modaamaan. :tongue:

Onko nyt kyse minimotosta vai minicrossista?
Puhut minimotosta ja ne ovat puhtaasti asfaltti radalle tarkoitettuja.

Mene, lue tuota linkitämääni foorumia. Sieltä löydät vastaukset moniin asioihin :wink:
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minimoto crossipyörää pojalle etsin.
« Vastaus #6 : 16.08.09 - klo: 19.15 »
Minicrossista siis on kyse..sori,mulla on ollu puurot ja vellit sekasin :grin:
Rupeen tutkailee tuota foorumia,mutta se jarru homma taitaa olla paha propleema..

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #7 : 16.08.09 - klo: 22.13 »

Istuinkorkeus on myös yksi tärkeä huomioitava.

Joillakin on samaa pyörää pienillä ja isommilla renkailla juurikin tuosta syystä.

http://www.mp-racing.fi/product_info.php?cPath=59_96&products_id=2839

http://www.racingbikesidecar.fi/ktm/
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #8 : 16.08.09 - klo: 22.34 »
Eikös tossa äsken istuinkorkeudesta puhuttu..
Muistui mieleen Workz WSS110, se on puoliautomaatti eli ei kytkintä ja jalkajarrulla..istumakorkeus on 65cm ja 10", 10" vanteet.
Se on lapsille tarkoitettukin.
Hinta n.900e..
http://www.workzparts.com/view_gallery.asp?pid=1151&id=workz_20081215000242.jpg
..siinä yksi vaihtoehto.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #9 : 16.08.09 - klo: 22.58 »
Menisi tuo piiikkasen yli budjetin kylläkin. Olin siinä uskossa,että lapsille käypästä saisi 200-300e haarukassa. Pari käytettyä mulla onkin jo kiikarissa siihen hintaan. Hankala vaan kuvista hahmottaa pyörien oikeaa kokoa. Kun tais perkule käydä nyt niin,että isikin tahtoisi sellaisen lelun :laugh:

Tuota olen miettinyt itselleni ja sit myöhemmin siirtys pojalle kunhan pikkasen kasvaa http://glanspower.fi/tuote/435

Itsellänikään ei ole pyöristä oikeen minkäänlaista kokemusta,mitä nyt kymmenisen vuotta sitten mopoilla ajellu,mutta pojan kanssa kärpänen on päässyt purasemaan :grin:
Mutta luuletteko,että tällaiselle aikuiselle crossi aloittelijalle kävisi paremmin alkuun myös minicrossi vai pitäskö oikeesti ostaa suoraan ihan oikeen kokoinen pyörä?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #10 : 16.08.09 - klo: 23.12 »
Mutta luuletteko,että tällaiselle aikuiselle crossi aloittelijalle kävisi paremmin alkuun myös minicrossi vai pitäskö oikeesti ostaa suoraan ihan oikeen kokoinen pyörä?
Se on ihan mistä tykkää...nuo ovat vähän eri tarkoitukseen ja siten vähän huono verrata. Mutta moni aikuinen harrastaa minejä(suurin osa "tosissaan" ajelevista on yli 18v...nuo alaikäiset sitten vetävät samuraillansa pitkin pururatoja ja asuinalueita) ja buumi nousee vaan koko ajan...kummassakin on puolensa.
Käy ottamassa koeajot jossain liikkeessä joka myy minejä.  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #11 : 17.08.09 - klo: 22.11 »
Halpoja minicrosseja (200-700e) ei voi missään nimessä suositella yhtään mihinkään käyttöön, ne ei kestä yhtikäs mitään. Kannattaa harkita jonkun laadukkaan pelin ostamista käytettynä.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #12 : 17.08.09 - klo: 22.57 »
Eikös tossa äsken istuinkorkeudesta puhuttu..

Joo, sory, ei ollut tarkoitus viedä kunniaa tuon huomioimisesta.
Lähinnä kaivoin kaksi esimerkkiliikettä, joissa on iso- ja pikkupyöräisiä malleja.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #13 : 17.08.09 - klo: 23.09 »
Lainaus
Halpoja minicrosseja (200-700e) ei voi missään nimessä suositella yhtään mihinkään käyttöön, ne ei kestä yhtikäs mitään.

Voitko vähän tarkemmin selittää faktoja väitteellesi?

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #14 : 18.08.09 - klo: 16.39 »
Kyllä nuo halvemmatkin minirossit menee jollekkin joka ajaa ekaa kertaa ja rauhallisesti, eikä raiskaa heti loppuun :wink:
-tauolla-

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #15 : 18.08.09 - klo: 19.24 »
Nuo ihan halvemmatkin minit on menneet laadullisesti paljon eteenpäin sitten ihan viime kesän...esim. rungot paljon kestävempiä, vähän paremmin toimivat usd kepit tavallisten sijaan, vanteetkin hieman parempia ja tuossa glanssin bse:ssä lifan kone yms.

...ja multa ei ole ainakaan viety kunniaa minkään huomioimisesta(enkä sitä tarvitsekkaan), sen huomioi jo ketjun aloittaja, eikä ollut tarkoitus työntää herneitä mihkään tms.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #16 : 23.08.09 - klo: 18.16 »
Lainaus
Halpoja minicrosseja (200-700e) ei voi missään nimessä suositella yhtään mihinkään käyttöön, ne ei kestä yhtikäs mitään.

Voitko vähän tarkemmin selittää faktoja väitteellesi?
No sanotaan muutama fakta:

-Iskarit on täyttä pskaa, oikeastaan enemmänkin hyppykeppejä.
-Rungot huonoja, hitsisaumat juosten kustu
-Moottorit ei ole todellakaan mitään parhaimmistoa
-Maanantaikappaleita paljon

Ja sitten vielä näitä pienempiä asioita kuten: Muovit halkeilee, pultit ja mutterit on huonolaatuisia, valuvirheet yms...

Kyllähän se saattaa sen viikon kestää siedettävässä kunnossa, mutta sitten kun on intoa jo ajaa vähän kovempaa niin huomaa aika nopeasti, ettei se pyörä tunnukkaan niin hyvältä valinnalta.

Niin ja oma samurai 110 kesti kaksi päivää kunnes meni sytytys aivan vituralleen.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #17 : 23.08.09 - klo: 19.08 »
Kai ne ny menee jos raiskaa sitä kuin viimestä päivää....Itsellä ollu 110cc varmaa 2v ja ei ole hajonnut kuin ketjuja ja rattaita ja takajarru. Taitaa olla kestävyys kiinni ajajasta :roll:
 Kone käy ja kukkuu edelleen...Mäntä on tietysti vaihdettu ja muutkin mottorin osat
-tauolla-

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #18 : 23.08.09 - klo: 19.19 »
Kai ne ny menee jos raiskaa sitä kuin viimestä päivää....Itsellä ollu 110cc varmaa 2v ja ei ole hajonnut kuin ketjuja ja rattaita ja takajarru. Taitaa olla kestävyys kiinni ajajasta :roll:
 Kone käy ja kukkuu edelleen...Mäntä on tietysti vaihdettu ja muutkin mottorin osat
Eipä taida kestävyys olla kiinni ajajasta kun näistä varmaan suurin osa on maanantaikappaleita... En samppaa raiskannut kun viimestä päivää vaikka niin saatat luulla, vaan yksinkertaisesti täys pska koko rassi.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #19 : 23.08.09 - klo: 19.30 »
Kai ne ny menee jos raiskaa sitä kuin viimestä päivää....Itsellä ollu 110cc varmaa 2v ja ei ole hajonnut kuin ketjuja ja rattaita ja takajarru. Taitaa olla kestävyys kiinni ajajasta :roll:
 Kone käy ja kukkuu edelleen...Mäntä on tietysti vaihdettu ja muutkin mottorin osat
Eipä taida kestävyys olla kiinni ajajasta kun näistä varmaan suurin osa on maanantaikappaleita... En samppaa raiskannut kun viimestä päivää vaikka niin saatat luulla, vaan yksinkertaisesti täys pska koko rassi.

Olkoon si kaikki muut täys paskoja paitsi minun...
-tauolla-

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #20 : 23.08.09 - klo: 20.05 »
Tarviiko sen välttämättä olla rossi pyörä? Jos ei niin pevetti tai manki vois olla hyviä vaihto ehtoja.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa track-truck

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #21 : 13.01.10 - klo: 15.55 »
Eihän se samurai huippu pyörä olekkaan. Luulen kyllä että olet kateellinen kun et saanut samuraita  :p Itsellä on bse ja nyt kestää jo toista vuotta.On myös 70cc samurai se kestää kolmatta vuotta.
Toimii käyttäjällä: minicrossiheppu

Poissa rockstar

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #22 : 14.01.10 - klo: 21.45 »
 Kyllä siinä pojalla voi ajohalut äkkiä loppua kiinan ihmeellä.. Johan semmonen on jo niin raskas ajaakin. Iskunvaimennuksesta ei tietookaan noin pienen alla. Viiskymppinen kotari vaan alle ni on mukava harrastella.
suzuki rmz450,e-firestorm,blitz,lrp shark.

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #23 : 15.01.10 - klo: 09.25 »
Mulla olis sellainen myynnissä, ihan vaan jos jotain kiinnostaa... KTM SX 50 Pro Senior.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #24 : 15.01.10 - klo: 16.53 »
Jos isäpaappaakin innostaa ajaminen niin mielestäni kannattaa ostaa kaksi eri vehjettä. Pojalle vois olla mielestäni ajamisen alotteluun esim 80cc honda crf. Jos aiempaa kokemusta ei näistä ole niin ei mun mielestä kannata satakympin puikkoihin laittaa kuusvuotiasta. Mun mielipide näistä kiinanihmeistä on kyllä jyrkkä ei, sanonpa nyt vielä kerran. Se vaan on niin paljon mukavampi ajella kun alla on hyvä runko, iskunvaimentimet, JARRUT ja kone... Helkkarin paha maku jäi omasta yksilöstä suuhun, en enää ikinä tee sitä virhettä, että ostan kinkkikrossin (poissulkien esim Pitpro, joka sekin on Kiinassa tehty, mutta laadukas). Honda, vaikkakaan ei minicrossi, mutta pieni silti, ollu kohta kaksi vuotta eikä moitteen sijaa kyllä ole.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #25 : 22.01.10 - klo: 20.16 »
Mitävikaa sitten Samurai 110cc:ssä on?

lol kyllä mä itekki tiiän että on aitoa made-in-china-laatua!

Ajatelkaas, mulla kesti samurai (n. 5v sitten) kokonaisen kilometrin! Sitten kaasu hirtti kiinni... ei kun kytkin päälle ja kengät maahan...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #26 : 22.01.10 - klo: 20.23 »
Ajatelkaas, mulla kesti samurai (n. 5v sitten) kokonaisen kilometrin! Sitten kaasu hirtti kiinni... ei kun kytkin päälle ja kengät maahan...

Ei tainnu siis jarrutkaan toimia. Ostakaa kerralla kunnollista, koska halvalla ei saa hyvää, eikä köyhällä ole varaa ostaa halpaa. Menee maku koko harrastukseen jos välineet on p****a. Tuli huomattua itse esim. BMX pyörää ostaessa.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #27 : 08.02.13 - klo: 14.04 »
Joo on vähän vanha aihe mutta mistä sais halval jonku minicrossin piha suttailuun.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #28 : 08.02.13 - klo: 14.56 »
Ostakaa käytettynä joku Monkey/PV. Siinä on lujapeli ja sadepäiville värkkäamistä. Kunnostetuista maksetaan paljon,kun on aika suosittuja mopo malleja  :wink:

Yleensä ovat ainakin kestäneet suht hyvin.

Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minicrossia pojalle etsin.
« Vastaus #29 : 08.02.13 - klo: 15.00 »
Tiätitks jonku halvan josta sais semmosen koska tarttisin ja niisä on hyvä puoli et ne saa tieliikenne käyttöön.