Tuota en itse vielä ole kokeilut (HUPS!).
Omasta tallista löytyi XM vielä jokunen vuosi sitten, ja tuolloin ainakin maahantuojan purkissa hankittu hydrauliikkaöljy oli suht hinnakasta. Sen verran tiedän kuitenkin, mitä eräiden "sitruunistien" kanssa olen kuulumisia vaihtanut, että tuo nykyinen tökötti ei aiheuta korroosiota, eikä ole syövyttävää, kuten 80-luvun alkuun asti käytetty, joka söi liittimet ja rikkoi letkut auton seisoessa. Kannattaa kysyä Motonetista tai Biltemasta tuota tavaraa purkissa, jos aiot käyttää, Citikka kun nykyisin Veholla ja tuo "alkuperäistökötti" voi olla aika mielenkiintoisesti hinnoiteltua, niin se kyllä oli vanhallakin organisaatiolla.
Tai, kuten eräät käyttäneet hyvällä menestyksellä, niin tavallinen rypsiöljy toimii ihan hyvin. Itse en vielä ole kokeillut, Magurat on yhdessä offissa ja vakiotököttiä olen käyttänyt, rata-Evossa taas jarruissa ( Collari ) olen alkuperäiset tökötit lykännyt sisälle, mutta varmuudeksi aina kumihanskat kädessä.
Toivon mukaan tämän kesän aikana itsekin viisaampi, toimiiko tuo "niksipirkka-öljy" ihan ok, ettei tarvitse noita kalliita alkuperäismömmöjä laittaa. Tosiaan, tuo teksti löytyy pullon kyljestä, minkä kimantero mainitsi " Hydraulic oil for all hydr. FG disc brakes. Attention! Do not use brake fluid from the car industry."
Vakion väri omenamehun kellertävä, eli jotain öljyä tuo on ja viskositeetti pullon läpi katsottuna kuin aseöljyllä. Kun vertaa Sitikan alkuperäisöljyä, niin väri eri, sitruunalla joku ihme punertava sävy, mutta viskositeetti tuntuu olevan sama.
Kannattaa siis kokeilla, mutta tosiaan, kuten jo sanoin, ainakin itsellä 1:1 auton omistamisen jälkeen "alkuperäispurnukat" jääneet korjaamon hyllyyn, hinnoittelu lähes samaa luokkaa, kuin FG:n alkuperäisellä tökötillä.