Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 896108 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2580 : 28.03.14 - klo: 16.47 »
No sainpahan selityksen siihen kardaanin laakeriin, ajelen yleensä 3S:llä.  :roll:

Ja takaa alatukivarret vaihdettu RPM muovisiin, ainakin yhden ajon kesti Bulki nyt, seurataan tilannetta millon rengas lentää ripustuksineen taas huitsin kukkaseen.  :cheesy:
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2581 : 29.03.14 - klo: 13.46 »
Takabulkhead pysynyt nyt ehjänä jo 4 Ajoa, melkein uusi ennätys jo.  :cheesy: syylliset olivat integyn alumiiniset alatukivarret.

Nyt onkin sitten tullu askarreltua kuraläppiä eteen kun ampuu tuota soraa sen verran takaripustuksiin koko ajan. Yhden ajon testanneena jopa toimivatkin!.  :azn:
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2582 : 29.03.14 - klo: 21.50 »
Hyvä että toimii. Päivityksissä pitää aina muistaa että joku osa pitää olla sulakkeena. Pomminvarmaa autoa ei saa tehtyä, paitsi hyllymallin jolla ei ajeta.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2583 : 30.03.14 - klo: 18.13 »
Itse aikanaan harkitsin noita alu osia myös alatukivarsiin, mutta juuri näiden asiasta enemmän tietävien (ei ollut sarkasmia) vinkeistä jätin ne pois ja laitoin tilalle RPM muovia. Kertaakaan ei ole vielä mikään mennyt rikki tuolta osin, eli eiköhän sullakin ne pitäisi kestää tovin  :tongue: Tosin, itse en ole 3S akkua vielä lässykkääni laittanut, mutta muuten on kyllä saanut kovaa kyytiä ja isoja hyppyjä + pyörähdyksiä.

Keulaa olen ainoastaan jäykistänyt tuolla alumiinisella etubulkilla, mutta ei sekään ole tuottanut mitään rikkonaisia osia, vaan pitänyt keulaa ihan hyvin paikallaan. Muuten kyllä itsekkin suosittelen muovia ja varsinkin noita RPM osia. Näyttävät kestävän varsin hyvin.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2584 : 30.03.14 - klo: 19.16 »
Juu itse yrittäny siirtyä osan hajottua aina alumiiniin kun tuo muovi ei tahdo kestää, (nimimerkillä kokemusta RPM osat paukkunu siinä missä vakiotkin).

Tänään taas tuli annettua kenkää slashille kunnolla 3S toimesta ja tuloksena etudiffi kotelo halennu vaakatasossa kahtia, takaa oikealta ylälinkki antoi nivelestä periksi ja yksi vanne halki.  :angel:

Ei, en ajanut yhtään kolaria muutakuin muutaman kerran heitti kärrynpyörää jos joku sitä miettii että on ajettu päin jotain.
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2585 : 05.04.14 - klo: 15.52 »
Nyt kun oon innostunut tekemään lässistä monipuolista autoa, millä voi pistää menemään asfalttiradoillakin, niin heräsi pari kysymystä taas...

http://www.hobbylinna.fi/tuote/pf8-gt-1:8-rally-game-body/PF1503-00/ kori näyttäisi olevan kooltaan sitä luokkaa, että sopisi lässykkään (akseliväli, leveys ja sen sellaset). Olenko ihan väärässä, jos tuommoisen hankkii?

Renkaista en vielä teidä, mutta tietty tommosiin "speed runeihin" aattelin http://www.hobbylinna.fi/tuote/desperado-28-(traxxas)-(2)/PL2729-01/ noita, johon http://www.hobbylinna.fi/tuote/road-rage-28%E2%80%9D-(30-series)-(2)/PL1172-00/ kummit päälle.

Tuo kori vaan taitaa itsessään suosia ihan noita "vakio" kokoisia 2.2tuuman renkaita?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa AO68B

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2586 : 06.04.14 - klo: 10.03 »
Takabulkhead pysynyt nyt ehjänä jo 4 Ajoa, melkein uusi ennätys jo.  :cheesy: syylliset olivat integyn alumiiniset alatukivarret.

Nyt onkin sitten tullu askarreltua kuraläppiä eteen kun ampuu tuota soraa sen verran takaripustuksiin koko ajan. Yhden ajon testanneena jopa toimivatkin!.  :azn:

Millaisia kuraläppiä olet askarrellut? Olisiko kuva mahdollista saada?

Poissa donkey

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2587 : 06.04.14 - klo: 12.39 »
Itse käytän ulkoradalla Slashissä takatukivarren tai paremminkin takaiskarin alapään suojana Stampedessä vakiona etutukivarressa olevaa törmäyssuojaa joka sopii hyvin pienellä modifioinnilla eli katkaisee pätkän pois niin se ei rajoita takatukivarren liikettä ja saa vielä kallistuksen vakaajan sopimaan. Alla kuva Speden vastaavasta suojasta kun Slashi on vielä sisäsiistissä kunnossa.
RC-eläkeläinen

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2588 : 06.04.14 - klo: 13.25 »
Noi olisi helppo tehdä itse taakse jos saisi iskarit ja vakaajan käännettyä tukivarren takapuolelle. Voipi olla että noi menee tilaukseen kun nyt on RC-projekteja "riittävästi" muutenkin. Samalla ottais yhden sisäkorin lisää niin olisi molempiin autoihin sellainenkin.

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2589 : 06.04.14 - klo: 16.06 »
Millaisia kuraläppiä olet askarrellut? Olisiko kuva mahdollista saada?



Tuollaiset tällä kertaa, läpät vielä vaihtuu ohkaseen kumiin, tällä hetkellä tehty vanhasta lompakosta (nahkaa) ja nahka sinänsä huonoo kun se kastuu niin se vetää itsensä kasaa.

http://s1100.photobucket.com/user/MackBlack/library/RC%20Hobby tuolta lisää jotain kuvia mokomista.

BTW. Släshi hajosi tuossa perjantaina montuilla kun hypin sillä, ensimmäisellä kerralla korkkasi iskarin alapää ruuvi RPM tukivarresta irti ja toisella kertaa napsahti vetari kappaleiksi takaa ja sokerina pohjalla etudiffi kotelo halkesi. Osia odotellessa taas, ja mielessä muuttaa 4S tai 6S Sähköihin.  :grin:
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2590 : 06.04.14 - klo: 16.39 »
Millaisia kuraläppiä olet askarrellut? Olisiko kuva mahdollista saada?



Tuollaiset tällä kertaa, läpät vielä vaihtuu ohkaseen kumiin, tällä hetkellä tehty vanhasta lompakosta (nahkaa) ja nahka sinänsä huonoo kun se kastuu niin se vetää itsensä kasaa.

http://s1100.photobucket.com/user/MackBlack/library/RC%20Hobby tuolta lisää jotain kuvia mokomista.

BTW. Släshi hajosi tuossa perjantaina montuilla kun hypin sillä, ensimmäisellä kerralla korkkasi iskarin alapää ruuvi RPM tukivarresta irti ja toisella kertaa napsahti vetari kappaleiksi takaa ja sokerina pohjalla etudiffi kotelo halkesi. Osia odotellessa taas, ja mielessä muuttaa 4S tai 6S Sähköihin.  :grin:
Koita mielummin tehdä 8S jos toi teho kiehtoo kun 4S tai 6S lässykkää jo monella on.. Ehdotus siis 4S tai suoraan 8.. Saatais jotain massasta poikkeavaa..  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2591 : 07.04.14 - klo: 11.09 »
Pistetään 8S korvan taakse, tosin sitten kyllä heitän kaikki noi muovi osat voimansiirrosta poies.

Paitsi Spurrin.. :tongue:

EDIT. Ja jos jotain tehdään, sitä ei koiteta vaan se tehdään. heh
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2592 : 07.04.14 - klo: 13.23 »
Pistetään 8S korvan taakse, tosin sitten kyllä heitän kaikki noi muovi osat voimansiirrosta poies.

Paitsi Spurrin.. :tongue:

EDIT. Ja jos jotain tehdään, sitä ei koiteta vaan se tehdään. heh
Näin joutuisit tekemään kuitenkin jo melkein 4Snkin kanssa  :tongue:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2593 : 07.04.14 - klo: 14.18 »
Tämä vekotin toimiin hyvin 2s:llä. 3s on kiva mutta kestävyys muodostuu ongelmaksi. Kannattaa katella patterikaseja jos haluaa isommpia tehoja.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2594 : 07.04.14 - klo: 15.06 »
Tämä vekotin toimiin hyvin 2s:llä. 3s on kiva mutta kestävyys muodostuu ongelmaksi. Kannattaa katella patterikaseja jos haluaa isommpia tehoja.
Tästä siis täysin samaa mieltä  :smiley: Jos sitten haluaa rakentaa ja värkkäillä niin sitten on kiva nähdä jotain mitä ei usein näe  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2595 : 07.04.14 - klo: 15.38 »
Sain vihdoinkin eilen aikaseksi asentaa lcg-konversio kitin ja heräsi kysymys, kun ensi kertaa enemmän autoa availin: Mulla on siis se RTR malli autosta, niin pitääkö etu- ja takadiffikotelot öljyt sisällä ihan out-of-the-box? Ei mun mielestä näyttänyt niin tiiviiltä että pitäis...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2596 : 07.04.14 - klo: 15.42 »
Sain vihdoinkin eilen aikaseksi asentaa lcg-konversio kitin ja heräsi kysymys, kun ensi kertaa enemmän autoa availin: Mulla on siis se RTR malli autosta, niin pitääkö etu- ja takadiffikotelot öljyt sisällä ihan out-of-the-box? Ei mun mielestä näyttänyt niin tiiviiltä että pitäis...
Ei ne kyllä kovin hyvin niitä sisällään pidä suoraan boksista.. En tiedä saako niitä edes niin super tiiviiksi mitä muissa merkeissä mutta varmasti paremmin kuin suorilta..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2597 : 07.04.14 - klo: 15.42 »
Sain vihdoinkin eilen aikaseksi asentaa lcg-konversio kitin ja heräsi kysymys, kun ensi kertaa enemmän autoa availin: Mulla on siis se RTR malli autosta, niin pitääkö etu- ja takadiffikotelot öljyt sisällä ihan out-of-the-box? Ei mun mielestä näyttänyt niin tiiviiltä että pitäis...

Öljy tulee diffiin, ei diffikoteloon!

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2598 : 07.04.14 - klo: 15.46 »
Sain vihdoinkin eilen aikaseksi asentaa lcg-konversio kitin ja heräsi kysymys, kun ensi kertaa enemmän autoa availin: Mulla on siis se RTR malli autosta, niin pitääkö etu- ja takadiffikotelot öljyt sisällä ihan out-of-the-box? Ei mun mielestä näyttänyt niin tiiviiltä että pitäis...

Öljy tulee diffiin, ei diffikoteloon!
Näin vastauksessa ymmärsin mutta ei taida tosi hyvin pitää muutenkaan, vai ? Itselläni tuota autoa ei ole mutta kaverin kautta sitä fiksaillut jonkun verran  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2599 : 07.04.14 - klo: 16.01 »
Näin joutuisit tekemään kuitenkin jo melkein 4Snkin kanssa  :tongue:

Totta tuokin kun jo 3S:sällä paukkuu paikat.

Tämä vekotin toimiin hyvin 2s:llä. 3s on kiva mutta kestävyys muodostuu ongelmaksi. Kannattaa katella patterikaseja jos haluaa isommpia tehoja.

Anteeksi tietämättömyyteni mutta mitä tarkoitat Patterikasilla?
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2600 : 07.04.14 - klo: 17.14 »
Näin joutuisit tekemään kuitenkin jo melkein 4Snkin kanssa  :tongue:

Totta tuokin kun jo 3S:sällä paukkuu paikat.

Tämä vekotin toimiin hyvin 2s:llä. 3s on kiva mutta kestävyys muodostuu ongelmaksi. Kannattaa katella patterikaseja jos haluaa isommpia tehoja.

Anteeksi tietämättömyyteni mutta mitä tarkoitat Patterikasilla?
1/8 kokoluokan autoa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2601 : 07.04.14 - klo: 17.26 »
Sain vihdoinkin eilen aikaseksi asentaa lcg-konversio kitin ja heräsi kysymys, kun ensi kertaa enemmän autoa availin: Mulla on siis se RTR malli autosta, niin pitääkö etu- ja takadiffikotelot öljyt sisällä ihan out-of-the-box? Ei mun mielestä näyttänyt niin tiiviiltä että pitäis...

Öljy tulee diffiin, ei diffikoteloon!

Joo, myönnetään. Pieni brainfartti piristää aina :-)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2602 : 10.04.14 - klo: 21.34 »
Pitäisi pikkuhiljaa laitaa autoja kesäkuntoon ettei kesä pääse yllättämään.

Aloitin pihasuttausautosta johon laitoin servosaverin kireemmälle. Ebaystä tilasin aksiaalilaakereita jotka sopivat suoraan jousen päälle. Jousilautasta alhaalla pitävät kynnet piti napsasta poikki jotta paketin kiristys onnistuu. Laakeri pitää muistaa laittaa ensin, sitten jousi, aksiaalilaakeri, jousilautanen, sen päälle sopiva prikka ja pitkällä ruuvilla kiinni että pysyy. Ohjaus on paljon tukevampi ja tarkempi.

Toinen modaus mitä pitäisi kokeilla on kääntää takaa tukivarret eri puolille niin, että iskareiden kiinnityspisteet tulee tukivarren takapuolelle. Silloin saisi helposti tehtyä tukivarsien etupuolelle suojat kiveniskemiä varten. Iskarien yläpään kiinnitykseen tarvitsee ehkä pidemmät ruuvit ja holkit, voi olla että sopivat ilmankin. Vakaajaa pitää modata rankemmin mutta kai sekin on tehtävissä. Auraus ei näyttäisi muuttuvan.

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2603 : 15.04.14 - klo: 17.53 »
Tyhmyyksissäni säästin muutaman euron ja ostin hot-racingin moottoripukin (http://www.rc-race-shop.com/hot-racing/aluminum-hd-bearing-motor-mount-lcg-slash-4x4-rally-p-55324.html). Se vois olla ihan hyvä, mutta moottori ei pysy paikallaan millään. Ruuvia en saa vaan tarpeeksi kireelle. Pakki toimii, mutta kaasua kun laittaa, moottori "kääntyy" paikaltaan. Olisiko ideoita mitä tehdä tai ostanko esim. kingheadzin? Entä onko mitään muita? Ja saako kingheadzia suomesta?

Poissa Fläsä4x4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2604 : 15.04.14 - klo: 18.33 »
Laita moottorin ja ton moottoripukin väliin
motor plate ( moottorin kiinnityslevy )
ni onnistuu varmasti helpommin :)

Eli moottoria ei kiinnitetä ruuveilla
Tohon hommaamaasi moottoripukkiin suoraan

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2605 : 15.04.14 - klo: 22.48 »
Mulla HR:n pukki toimii ihan hyvin. Tai yhtä hyvin kun alkuperäinenkin joka on toisessa autossa. Kummassakaan ei ole valittamista rata-ajossa 2s-sähköillä.

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2606 : 16.04.14 - klo: 14.42 »
Se moottori on platessa kiinni. Plate ei vaan pysy paikoillaan. Platen kiinnitysruuvi on niin kireellä kuin saan.Oiskohan sitten vieläkin liian pitkä ruuvi siihen. "Originaali" Traxxasen m3x15 oli liian pitkä. Jos siinä tuli mukana joku ruuvi, niin se on jossain. Minkäköhän kokonen se on? (Google ei osannut kertoa)

Poissa Fläsä4x4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2607 : 16.04.14 - klo: 16.00 »
Mites jos laitat muutaman prikan lisää...
jos sitten kiristyisi kunnolla

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2608 : 17.04.14 - klo: 21.54 »
Kysymys sähköistä lässykkään...

Tässä mietin että jos tulee eteen jonkun corrin kit versio hankittua, sähköjä voisi katsella taas uusia.

Lähinnä vielä teoreettisella tasolla, mutta kysymykseni on seuraava:

Mikäs moottori+nopari combo olisi "tehokkain" nelivetolässykkään? Eli millä vermeillä saisi autosta eniten potkua ulos, noin suomeksi sanottuna :P

Mielellään suomalaisesta liikkeestä jos löytyy, olisi hyvä.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2609 : 17.04.14 - klo: 22.00 »
Tehoja nostamalla pääset tutustumaan lässykän voimansiirron saloihin. Ei kestä kunnolla edes 3s-akulla. Tehoja jos haluat kannattaa suosiolla vaihtaa runkoa johonkin 1/8 vekottimeen.