Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 896092 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2640 : 12.06.14 - klo: 07.41 »
Ok, kiitoksia. Semmonen kysymys sitten vielä, että onko noissa asson palikoissa eroja koossa, vai onko esim kaikki asson corrien palaset samaa kokoluokkaa?

Noissa gtr iskareissa tulleiden jousien sisähalkasia näyttäs olevan kumminkin sen 17mm, jos nyt en ihan väärin mitannut?
« Viimeksi muokattu: 12.06.14 - klo: 07.48 kirjoittanut Master Calgar »
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2641 : 12.06.14 - klo: 09.19 »
Emmämuista... JaniR taisi käyttää Asson lautasia?

Poissa onska99

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2642 : 22.06.14 - klo: 11.44 »
Moro! Tämmönen kysymys tuli tässä, et mitenkäs tuon takavetoakselin saa vaihdettua uuteen. Tuntuu olevan piukassa...
More speed, more fun

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2643 : 22.06.14 - klo: 12.06 »
Katkaisit vetarin uloimman osan eli pätkäakselin (stubaxle)?
Pinnin reikä on levinnyt eikä akseli siksi tahdo suosiolla tulla laakerin läpi. Tuurna, vasara ja pihdit riitää. Laita akseli pihtien väliin pystyyn ja lyö ulos. Ihan normaali metodi koneidenkin kanssa toimittaessa mutta silloin työkalutkin on isompia.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2644 : 22.06.14 - klo: 17.53 »
Vastaanotinboksille löytyi uusi paikka auton etuosasta. Alustalevyssä oli valmiina sopiva ruuvireikä, boksin pohjaan porailin uuden.



Boksin uudelleensijoittelu antoi enemmän tilaa kookkaammalle moottorille ja nopeudensäätimelle.
Slash 4x4 Monster

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2645 : 28.06.14 - klo: 13.06 »
Slash 4x4 kesäkunnossa:
- kori: Pro-Line Slipstream for Traxxas E-Revo PL3300-60
- renkaat: Pro-Line Trencher 2.8" All Terrain Front/Rear Tires Stampede 4X4 PL1170-00
- vanteet: Pro-Line Desperado 2.8 Black Rear Wheels PL2729-03



















Kapea kori vaikuttaa hyvältä idealta suurten renkaiden kanssa. Leikkasin korin normaaleja linjoja pitkin mutta takaosan jätin hieman matalammaksi. Korin sivuilla ei nerf bareille ei jäänyt tilaa joten poistin ne. Takimmaisia koritolppia väänsin hieman ulospäin paperiliitinviritelmällä (kts. edellinen viesti) jotta saisin koriin kiinnitysreiät jokseenkin mielekkäille paikoille. Lämpötila- ja volttimittarin kiinnitin takaiskaritorniin, aiemmin se oli minulla takapuskurikehikon sisällä. Sisäosien suojaksi tein suojapussukan mustasta sateenvarjokankaasta.

Auto kulkee hyvin 2000kv 4s:llä. Seuraavaksi slipperiä kiristelemään.
Slash 4x4 Monster

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2646 : 28.06.14 - klo: 20.44 »
No on ärhäkän näköinen peli  :grin:

Jotenkin sitä vaan itse pidän slässissä juuri tuosta, että siitä saa helposti vähän millaista moukuraa tahansa. Katuautoksikin kääntyy hillittömän helposti, kuin myös selkeesti tuollaiseksi muhkurenkaiseksi.

Komia vempain.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2647 : 29.06.14 - klo: 19.36 »
Yks hienoimmin modattu 4x4  :smiley: Upeaa työtä !!
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jkainulai

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2648 : 03.07.14 - klo: 16.40 »
Ok, kiitoksia. Semmonen kysymys sitten vielä, että onko noissa asson palikoissa eroja koossa, vai onko esim kaikki asson corrien palaset samaa kokoluokkaa?

Noissa gtr iskareissa tulleiden jousien sisähalkasia näyttäs olevan kumminkin sen 17mm, jos nyt en ihan väärin mitannut?

Onko tähän löytynyt sopivaa osaa? Itsellä on sama tilanne että yksi kupeista on rikki ja tilasin "vanhan" slahsin kupit mutta ne ei käynyt ja sitten tilasin Asson http://www.rcm.fi/89354-team-associated-16mm-spring-cups.html kupit mutta ne taas oli liian isot. Tai siis kauluskohta on juuri jousen kokoinen joten jousi ei mahdu kauluksen sisä- tai ulkopuolelle.

Saksassa näyttäisi olevan mutta ei viittisi pelkästään noita tilata. Tosin noissa on eri varaosanumero mutta kuvasta ne näyttää samalta.
http://www.monsterhopups.de/traxxas-traxxas-dmpferteller-clips-umfang-siehe-abbildung-p-14192.html
Xray T4 , Traxxas Slash 4X4 Platinum , Tamiya TT01E Golf 24

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2649 : 03.07.14 - klo: 16.51 »
Ok, kiitoksia. Semmonen kysymys sitten vielä, että onko noissa asson palikoissa eroja koossa, vai onko esim kaikki asson corrien palaset samaa kokoluokkaa?

Noissa gtr iskareissa tulleiden jousien sisähalkasia näyttäs olevan kumminkin sen 17mm, jos nyt en ihan väärin mitannut?

Onko tähän löytynyt sopivaa osaa? Itsellä on sama tilanne että yksi kupeista on rikki ja tilasin "vanhan" slahsin kupit mutta ne ei käynyt ja sitten tilasin Asson http://www.rcm.fi/89354-team-associated-16mm-spring-cups.html kupit mutta ne taas oli liian isot. Tai siis kauluskohta on juuri jousen kokoinen joten jousi ei mahdu kauluksen sisä- tai ulkopuolelle.

Saksassa näyttäisi olevan mutta ei viittisi pelkästään noita tilata. Tosin noissa on eri varaosanumero mutta kuvasta ne näyttää samalta.
http://www.monsterhopups.de/traxxas-traxxas-dmpferteller-clips-umfang-siehe-abbildung-p-14192.html

Itse ostin http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat/team-associated-sc10-4x4/91067-associated-13mm-spring-cup-and-collar.html setin. Ne on vähän jämptit jousien kanssa, mutta kyllä menee jousi paikalleen.

Ainoa "miinus" oli vain se, että olivat alhaalta vähän pitemmät, eli jouduin leikkaamaan ja hieman hiomaan lyhyemmäksi sitä rod endin (vai mikäs se nyt on...) päälle menevää osaa. Ja noilla gtr iskareitten alkuperäisillä palikoilla oli vähän tiukka muutenkin, eli pientä modaamista vaati, muttei mitään isompaa.

Noilla istuu kumminkin hyvin ja lässiä on tullut pommitettua kunnolla, eivätkä ole vielä hajonneet  :azn:

Hobbyfactoryltä taitaa silti löytyä ihan gtr iskareiden omatkin kupit varaosina.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2650 : 06.07.14 - klo: 10.37 »
Slash keulii jatkuvasti kunnes...



Takana heksa pyörähti sileäksi sisäpuolelta. Aiemmin olen nähnyt vain ulkopuolelta pyöristyneitä versioita. Täytynee tilata alumiiniversiot.
Slash 4x4 Monster

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2651 : 06.07.14 - klo: 20.59 »
Takana heksa pyörähti sileäksi sisäpuolelta. Aiemmin olen nähnyt vain ulkopuolelta pyöristyneitä versioita. Täytynee tilata alumiiniversiot.

Omilla kokemuksilla aluhexeistä, ei enään tule, kun hexit rupesivat kestämään niin seuraava paikka mistä sitten meni olikin itse vanteen hexi paikka. mieluummin ostan kasan hexejä kuin vanteita.
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2652 : 06.07.14 - klo: 21.14 »
Traxxasin omat aluhexit pitävät vanteet kunnossa. Hobby Kingin hexat sensijaan kannattaa heittää heti lepikkoon tai mielummin kierrätysmetalliastiaan, mitoitus on kelvoton.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2653 : 07.07.14 - klo: 01.04 »
Itsellä käytössä MIPin hexit (vetaritkin tietysti) ja nekin ovat pitäneet vanteet täysin kunnossa, pommituksesta huolimatta. Omalta osaltani pystyn suosittelemaan myös niitä.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Spedeboy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2654 : 07.07.14 - klo: 11.27 »
Hobbylinnasta ostin ne, tarkoitettu ihan Traxxakseen mutta jollakin ilveellä vanteet vain halkesivat sieltä hexin tyköä.
Mutta mitäpä tuosta, ollutta ja mennyttä ja oli vain minun oma mielipide aluhexeistä.  :smiley:
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2655 : 09.07.14 - klo: 19.18 »
TeknoRC muoviheksat ovat jostain syystä kestäneet tuon yhden pyörähtäneen jälkeen hyvin. Asfaltilla hyvällä pidolla ja reilulla kaasulla Slash heittää puolikkaan voltin taaksepäin ja päätyy liukumaan katollaan perä edellä menosuuntaan. Täyttä volttia en ole yrittänyt.

Kaivoin seuraavaksi haasteeksi varastosta hyppyrin.  Hypyt sujuivat monsterislashillä mallikkaasti, kunnes jossain vaiheessa huomasin kahden takakoritolpan kiinnikeen kadonneen.



Koritolpat olivat Pro-Line Extended Front & Rear Body Mounts (Slash 4x4) (6087-00). Alla oli sopivasti ruohikkoa josta ei irronneita osia löytynyt millään. Harmi, pidin melkoisesti noista ruuvattavista muttereista. Heikko kohta näyttää olevan metallitapin ja muovisen pystytolpan välinen kiinnitys. Olisikohan niin että muovi pääsee taipumaan ja tappi muttereineen irtoaa. Ehkä olisi kannattanut kiinnittää tapit epoksilla. Noh, varaosasettia näyttää tuohonkin löytyvän mutta en tiedä kannattaako enää jatkaa noiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 09.07.14 - klo: 19.23 kirjoittanut vms »
Slash 4x4 Monster

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2656 : 19.07.14 - klo: 21.31 »
Sitten ehkä oudoin hajoaminen Slash 4x4:n ajaltani.

Reipas kiihdytys, auto nurin ja outo ääni, renkaat eivät oikein tahdo pyöriä kunnolla. Takapää irti, pöydälle lensi melkoinen määrä pientä metallihippua. Yksi slipperin ruuveista oli löysällä ja se oli hionut alumiinisen moottoripukin reunan kiiltäväksi. Muoviakin katosi jonkin verran.



No, ainakin auto on nyt hieman kevyempi.
Slash 4x4 Monster

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2657 : 08.08.14 - klo: 12.51 »
Onkohan jollain noita STRCn metallivetareita kiinni ? Tai jotain muita metallisia vaihtoehtoja kuin MIP.. Voitteko kertoa vaihtoehtoja vetareiksi ja osanumeroita niille.. kiitos..  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2658 : 08.08.14 - klo: 12.58 »
Joillain on XO-1:n akselit ja hubit käytössä. Ehkä paras vaihtoehto, ei kuitenkaan edullinen, jos vakioakselit ei kuskista johtuen kestä.

Poissa jonikon

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2659 : 09.08.14 - klo: 12.22 »
Onkohan jollain noita STRCn metallivetareita kiinni ? Tai jotain muita metallisia vaihtoehtoja kuin MIP.. Voitteko kertoa vaihtoehtoja vetareiksi ja osanumeroita niille.. kiitos..  :azn:

Tekno RC - TKR6852X ja TKR6851X

Maailmalla kerrotaan, että ei voi käyttää muita bearing carriereita kuin noita mukana tulevia.

Minulla ollut Stampedessa reilun vuoden ilman mitään ongelmia. Mulla on kombona EZRUN-WP-SC8 + EZRUN 3656 4000KV. Kannattaa tilata pussukka hexoja mukaan, kun tuo stub axle on paksumpi kuin orkkis.

Ebayn kautta löytyy edukkaita.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2660 : 09.08.14 - klo: 18.35 »
Teknon vetarit käytössä. Ihan ovat toimivat. Akselit ovat myös vanteen kohdalta millimetrin paksummat kuin originaalit Slashissä ("no more bending") eli niihin käyvät suunnilleen vaan nuo Teknon heksat, muoviset tai alumiiniset.
Slash 4x4 Monster

Poissa Deippa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2661 : 31.08.14 - klo: 21.15 »
Todellinen newbie kyselee:

Hommasin pojille vähän käytetyn 4x4 slashin ja kesällä on muutama akullinen ajeltu pihalla. Nyt kuitenkin pari viimesintä kertaa ajelu jää tosi lyhyeksi kun auto lopettaa parin minuutin ajon jälkeen liikkumisen. Autossa vilkkuu punainen valo ja virtoja ei saa napista poikki vaan on otettava akku irti.  Vilkkuminen on samanlaista kuin eka kerroilla oli akun loppuessa (manuaalia kun tavaa, niin vähäistä jännitettä ilmeisesti meinaa). Tuon jälkeen kun akun laittaa laturiin niin se kyllä alkaa näyttämään aika nopeasti täyttä. Lisäksi olen koittanut noparin nappia painamalla saada valittua 50% harjoittelumoden mutta kulkenu sen verran rajusti että ohjaimesta teipillä estetty täyskaasun painaminen että se tuskin on kovin kuumaksi edes päässyt, vai voiko se kuitenkin ylikuumeta?

 Auton mukana tuli 2 akkua 3s 5000mAh ja laturina on skyrc laturi jossa valittavissa 1, 2 ja 3A latausvirraksi. Kokeiltua sekä 1 että 3A latausta (mikä muuten paras vaihtoehto noille akuille?).

Eli onkohan vika autossa, akuissa vai kenties laturissa? Eka kerrat toimi kyllä mainiosti, mutta tokikaan mulla ei ole tietoa akkujen iästä. Laturi oli kuitenkin lähes uusi.


Sitten toinen ongelma. Etupään iskarit kuoleentuu niin ettei jaksa nousta ylös enää. Eli pitääkö noihin iskareihin vaihtaa öljyt kuinka usein? Ja minkälaista öljyä pitäis hommata ku näyttää olevan tarjolla aika monella wt lukemalla? Entä mitä muuta iskareille tarvii tehä ku vaihtaa öljyt?

Entä mitäs muuta huoltoa nämä tämmöset autot kaipaa? Ajon jälkeen olen paineilmalla puhallellu roskat pois ja käytin kerran renkaatkin pois että sai sinne kiertyneet heinät pois. Tarviiko jotkut paikat rasvata tms?

Entä mistä halvimmalla saa uuden muovikopan? Näyttää olevan kulutustavaraa.

Näihin aloittelijan kysymyksiin kun joku viitsisi vastata vaikka edes linkittämällä ketjuja mistä tietoa löytyy niin olisin kiitollinen.

Poissa Deippa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2662 : 01.09.14 - klo: 07.29 »
Todellinen newbie kyselee:

Hommasin pojille vähän käytetyn 4x4 slashin ja kesällä on muutama akullinen ajeltu pihalla. Nyt kuitenkin pari viimesintä kertaa ajelu jää tosi lyhyeksi kun auto lopettaa parin minuutin ajon jälkeen liikkumisen. Autossa vilkkuu punainen valo ja virtoja ei saa napista poikki vaan on otettava akku irti.  Vilkkuminen on samanlaista kuin eka kerroilla oli akun loppuessa (manuaalia kun tavaa, niin vähäistä jännitettä ilmeisesti meinaa). Tuon jälkeen kun akun laittaa laturiin niin se kyllä alkaa näyttämään aika nopeasti täyttä. Lisäksi olen koittanut noparin nappia painamalla saada valittua 50% harjoittelumoden mutta kulkenu sen verran rajusti että ohjaimesta teipillä estetty täyskaasun painaminen että se tuskin on kovin kuumaksi edes päässyt, vai voiko se kuitenkin ylikuumeta? EDIT: Sähköt on vakiot velineonit.

 Auton mukana tuli 2 akkua 3s 5000mAh ja laturina on skyrc laturi jossa valittavissa 1, 2 ja 3A latausvirraksi. Kokeiltua sekä 1 että 3A latausta (mikä muuten paras vaihtoehto noille akuille?).

Eli onkohan vika autossa, akuissa vai kenties laturissa? Eka kerrat toimi kyllä mainiosti, mutta tokikaan mulla ei ole tietoa akkujen iästä. Laturi oli kuitenkin lähes uusi.


Sitten toinen ongelma. Etupään iskarit kuoleentuu niin ettei jaksa nousta ylös enää. Eli pitääkö noihin iskareihin vaihtaa öljyt kuinka usein? Ja minkälaista öljyä pitäis hommata ku näyttää olevan tarjolla aika monella wt lukemalla? Entä mitä muuta iskareille tarvii tehä ku vaihtaa öljyt?

Entä mitäs muuta huoltoa nämä tämmöset autot kaipaa? Ajon jälkeen olen paineilmalla puhallellu roskat pois ja käytin kerran renkaatkin pois että sai sinne kiertyneet heinät pois. Tarviiko jotkut paikat rasvata tms?

Entä mistä halvimmalla saa uuden muovikopan? Näyttää olevan kulutustavaraa.

Näihin aloittelijan kysymyksiin kun joku viitsisi vastata vaikka edes linkittämällä ketjuja mistä tietoa löytyy niin olisin kiitollinen.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2663 : 01.09.14 - klo: 08.58 »
Paljon on kysymyksiä...

Jos noparin mielestä akku on sippi niin sitten se on. Tai nopari on sökö.
Mittaa akku latauksen ja ajon jälkeen. Näistä lukemista ja ajoajasta pitäisi pystyä päättelemään onko akku vielä käyttökunossa mutta kuvauksesi viittaa akun latauskertojen tulleen täyteen.

Iskareista on tässäkin säikeessä vaikka mitä...
Youtubessa on paljon howto-videoita. Muutama kun katsot niin homma valkenee.

Huoltoon kuuluu auton puhdistus, rikkoutuneiden tai kuluneiden osien vaihto, diffien ja iskareiden huolto...
Nämä tehdään tarvittaessa. Tarpeen määrittely on sitten toinen juttu.

Kannattaa hakeutua radalle tai muuten vaan ajelevaan porukkaan. Saa vertaistukea :smiley: ja ongelmat ratkeaa helpommin porukassa.

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2664 : 01.09.14 - klo: 08.59 »
Tulee mieleen nopari vika, saa kyseisiä sähköjä tuntevat komentoida lisää.

Iskarit kannattaa huoltaa viimeistään kun auto ei ole vakaa ajaa tai ne vuotaa.
Niihin vaihdetaan öljyt ja tarvittaessa tiivistesarja jos vuotaa.
Mitä sanoo manuaali iskariöljyistä? Öljyissä kannattaa pysyä samassa merkissä. 

Hexien ja laakerien väliin  kertyy yleensä hiekkaa kannattaa joskus puhdistella.

Koppa kannattaa teipata jesarilla sisäpuolelta.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2665 : 01.09.14 - klo: 09.19 »
Sitten toinen ongelma. Etupään iskarit kuoleentuu niin ettei jaksa nousta ylös enää. Eli pitääkö noihin iskareihin vaihtaa öljyt kuinka usein? Ja minkälaista öljyä pitäis hommata ku näyttää olevan tarjolla aika monella wt lukemalla? Entä mitä muuta iskareille tarvii tehä ku vaihtaa öljyt?

Iskarit lähinnä vain vaimentavat, auton nostaminen ylös on enemmän jousien hommaa. Jos jousi näyttää olevan kunnossa niin kannattaa katsoa estyykö auton nouseminen teleskooppivarsien jumiutumisesta johtuen.

Öljyt kannattaa vaihtaa ainakin jos vanhat ovat tulleet ulos.
Slash 4x4 Monster

Poissa Deippa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2666 : 01.09.14 - klo: 20.38 »

Iskarit lähinnä vain vaimentavat, auton nostaminen ylös on enemmän jousien hommaa. Jos jousi näyttää olevan kunnossa niin kannattaa katsoa estyykö auton nouseminen teleskooppivarsien jumiutumisesta johtuen.

Öljyt kannattaa vaihtaa ainakin jos vanhat ovat tulleet ulos.

Rupesin tuon innoittamana tutkimaan tarkemmin ja purkamaan kun toinen puoli tuntui jumittuvankin ylös. Vetari liikkui kuitenkin hyvin joten sitten huomasin että kyllä se on iskari joka jumittaa. Eikä ihan kauaa tarvinnut sitä tutkia ku huomasin että iskarin varsi oli hieman vääntynyt. Oikasin ja pojat pääsi taas ajamaan. Löysin vielä manuaalista (kun älysin vinkin perusteella kattoa) että etusten iskariöljy on tehtaalta tullessa ollu 40w ja taka 50w. Hommaanpa sitten tuommoisia tulevaa tarvetta varten.

Sitten ajelu päättyy aina välillä,  jolloin nopari vilkuttaa punaista kuin akku jännite vähissä. Akku irti ja takas kiinni ja meno jatkuu kuin ei mitään vikaa, jonkin aikaa  (siis muutaman minuutin). Täydessä akussa oli 12,5v, eka kerran katkaisi jossain hieman alle 12v ja lopulta monen akun irrotus ja ajokerran jälkeen  jännite oli 11,4v, jolloin ei liikkunut tallista kuin muutaman metrin ja meni jo puolitehoille akun vähyyden takia ennen pysähdystä. Paljonko tuo turvakatkaisu Voltti-raja pitäisi olla, kun manuaalista en sitä löytänyt?

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2667 : 01.09.14 - klo: 21.13 »
Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.
Slash 4x4 Monster

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2668 : 01.09.14 - klo: 22.36 »
Tulipahan tuossa yks päivä kaivettua slashi hyllystä parin vuoden tauon jälkeen, yhden 2S akullisen sain ajettua tyhjäksi vain lievällä kytkimen luistolla siivitettynä. Sitten kävin vaihtamaan akkua (3S), laitoin piuhat kiinni niin mitäs v*ttua, antoi pienet savut jostain. En ole vielä jaksanut perehtyä aiheeseen että mikä siellä paloi. Onko mahdollista että moottori kärähti? Nopari tuntuisi olevan vielä hengissä, ainakin yrittää lähteä liikkeelle mutta moottori jurisee vaan.

Siitä päästäänkin asiaan, auto on jo niin vanha ja kulunut etten siihen paljoa viitsi panostaa rahallisesti, eli ajattelin tilata kiinasta hobbykingiltä uuden moottorin ja ehkä myös noparin? Onko tähän mitään suosituksia heittää?
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2669 : 02.09.14 - klo: 06.50 »
Voi noparikin olla syylinen kuvaamiisi oireisiin. Pura moottori niin näet onko vika siellä... Jos mahdollista kokeile toisella moottorilla...

Hobbywing SCT Pro säädin ja 4000kv SC-moottori on ollut hyvä yhdistelmä. Ei halvin mutta tässä kohtaa harvinaisen hyvin hinta ja laatu. Suosittelen.