Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 929968 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #240 : 31.01.10 - klo: 02.15 »
Doh... tuli nyt vasta huomattua, että toweriin käy nuo koodit myös backordereihin. Eli aivan turhaan venannut sitä stockkiin kun samalla ennakkotilaajat vetää kamat nenänalta... Late feb lukee statuksessa ja saa nähdä tuleeko tonne noita enää, eipä tartte ainakaan joka päivä käydä vahtaamassa onko tullu. Pesäeroa kuitenkin amainiin verrattuna on se lähes 100$ joten pakko se on täältä laittaa valumaan. Jos ei saa niin pitkin hampain RTR kehiin :/.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #241 : 31.01.10 - klo: 03.07 »
Pääsee tuolla RTR versiollakin tarpeeksi kovaa sisä baanoilla, vaikka ei ole sitä keskidiffiä :laugh:
Toki ne alumiini kilkutukset kelpaisi, mutta olen antanut sellaista lentoa jo tuolle ja mitään varsinaisesti ei ole mennyt rikki.
Nokialla tuli nyt yksi ihmeellinen härö testattuani 3s lipoa.
Junttasin kaasun suoralla pohjaan ja naps..



Ja kun näiden varaosia ei oikein ole vielä saatavilla. Ajo jatkui soveltaen 2wd:n osista.
Ristikko 4x4 versiossa isompi ja diffin ulostulon kiinnitys onneksi sama.
Otin luonnollisesti ulostulon, ristikon ja yhden varren 2wd:stä. Vetoakselit sopivat sisäkkäin, joten ajot jatkuivat 2s lipolla :tongue:


Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #242 : 31.01.10 - klo: 10.24 »
Slashin omistajat. Onko tässä 4x4 mallissa minkälainen ohjaus? Luin jostain, että ei ole kovinkaan hyvä kääntyyn? :o
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #243 : 31.01.10 - klo: 13.04 »
Eilen tuli kyseisiä laitteita seurattua Nokian radalla ja hyvin siellä näyttivät kääntyvän eli ei sen puolesta kannata olla huolissaan.

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #244 : 31.01.10 - klo: 13.21 »
oma kokemus on, että välillä kääntyy vähän liiankin hyvin. Tietty jos vertaa nelikko krossariin, niin eihän se sitten käänny. Mutta eihän nää ookkaan mitään kirppuja. Takavetoiseen Slashiin verratessa ero on todella suuri.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #245 : 31.01.10 - klo: 21.08 »
Voisiko joku ystävällisesti mitata Slashin iskareiden pituudet pitkänä ja kokoon puristettuna, kiitos jo etukäteen :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #246 : 31.01.10 - klo: 21.55 »
Voisiko joku ystävällisesti mitata Slashin iskareiden pituudet pitkänä ja kokoon puristettuna, kiitos jo etukäteen :wink:

Muistaakseni muuten Big Boret oli hieman lyhyemmät kuin 2WD Slashin vakioiskarit. Eli noista voisi tehdä erikseen mittaukset, jos jollakulla on molemmat saatavilla.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #247 : 01.02.10 - klo: 01.46 »
Mittoja noista iskareista, kiinnityspisteistä luonnollisesti mitattu.

Edessä 88mm
kasassa 65mm

Takana 102mm
Kasassa 80mm

Samanlaiset löytyy 2wd:ssä sis. muutama muutos.

Jouset paksummat. 4wd 1.55mm, 2wd 1.35mm
Edessä 4wd:ssä lyhyemmät jouset kuin 2wd:ssä.
Jousen pituus 4wd 48mm, 2wd 58mm.

Alapään kiinnitysholkki jykevämpi.

Kuvassa etuiskarit, oikealla 4wd ja vasemmalla 2wd.



Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #248 : 01.02.10 - klo: 02.02 »

Alapään kiinnitysholkki jykevämpi.


Wissiin jollakulla muullakin käynyt samat kun meikäläisellä sillon nokialla. Eli etupään kiinnitysholkki särki ja tanko vääräksi...

Eli tuo parannus ainakin vahvistaa autoa. Varmaan muutenkin täynnä moisia pikku päivityksiä. Toki varmaan joitain uusia heikkouksia taas mukana :).

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #249 : 01.02.10 - klo: 02.14 »
Nyt kun tuo iskari asia tuli ensin naputeltua, kurkistin takapään diffiin myös tänään. Etsiessäni juuri näitä heikkouksia, joista OV tuolla ehtisikin mainitsemaan :lol:
Käyn tuon auton nyt lähipäivinä kokonaan läpi, jos vaikka jotain kamalaa tulee vastaan :wink:

Ensimmäisessä kuvassa näkeekin tuon eron diffin ulostulossa, vasemmalla 2wd kuten olenkin kirjoittanut aikaisemmin.
Diffi pamahtaa loppujen lopuksi helpolla esiin, avaamalla 7 ruuvia ja kaikki samalla kuusiokolokannallakin.





Kuvasta ei kylläkään näy, mutta jykevämpi laakeri rattaan puolella. Vahingossakaan ei voi laittaa väärinpäin.

Diffissä oli jopa tavaraakin runsaasti. Luulin näkeväni vain jonkin nokareen rasvaa.
Ennen kuvaa rätti kävi putsaamassa suurimmat pois
.
Diffi on tiivistetty kumitiivisteellä joka lepää omassa urassaan. Myös ruuvin reiät ovat tiivisteessä ja myös ulostulot tiivisteiden kera varustettu.
Diffin rungossa on 4 pientä tappia jotka ohjaavat mukavasti rattaan reikiin kiinnitys vaiheessa. Isommasta kuvasta voi nähdä kyseiset tapit ja tiivisteen uran.


« Viimeksi muokattu: 01.02.10 - klo: 02.17 kirjoittanut jaan »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #250 : 01.02.10 - klo: 15.00 »
jaanille iso kiitos iskareiden mittaamisesta, mittojen perusteella Slashin kepit ei mene Assoon, liian lyhyet liikeradat joten big boret jää tilaamatta.
Kylätason RC-kuski.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #251 : 01.02.10 - klo: 15.23 »
jaanille iso kiitos iskareiden mittaamisesta, mittojen perusteella Slashin kepit ei mene Assoon, liian lyhyet liikeradat joten big boret jää tilaamatta.

Offtopic: Eikös tuohon SC10:een saisi T4 FT iskarit vallan mainiosti, jos vakioita parempia hakee?

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #252 : 01.02.10 - klo: 15.52 »
Big Boreja ollaan etsimässä ja muutenkin Asson keppeihin ei ole kovin suurta innostusta, vaikka olisikin FT:n kepit.
Kylätason RC-kuski.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #253 : 05.02.10 - klo: 22.45 »
Tommone löytys netin saloista:
http://www.smoosmoo.com/tmp/slash-4x4-PE.pdf
/ Jere Siirilä

Poissa Propulsion

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #254 : 08.02.10 - klo: 18.31 »
Jokos porukalle on alkanut paljastua, mitkä on ne herkimmin hajoavat paikat RTR-versiossa? Eli mitä varaosia kannattaa pitää "aina" omassa hyllyssä, ettei tuu ajoille ikävää katkosta? Täältä periferiasta on radoille pitkä matka, niin ois kiva kun osais ees tärkeimmät varaosat hommailla mukaan, ettei turhaan tuu ajeltua paikalle muutaman kierroksen tähden;) Hubit eteen ja taakse? Vetarien ulostuloja?
Traxxas Slash 4x4

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #255 : 08.02.10 - klo: 22.34 »
Jokos porukalle on alkanut paljastua, mitkä on ne herkimmin hajoavat paikat RTR-versiossa? Eli mitä varaosia kannattaa pitää "aina" omassa hyllyssä, ettei tuu ajoille ikävää katkosta? Täältä periferiasta on radoille pitkä matka, niin ois kiva kun osais ees tärkeimmät varaosat hommailla mukaan, ettei turhaan tuu ajeltua paikalle muutaman kierroksen tähden;) Hubit eteen ja taakse? Vetarien ulostuloja?

Ite 2wd mallin omistaneena voin sanoa, että sun pitäs hommata varaosa auto XD. Itellä paukkuu ainakin millon mitäkin. Eikä todellakaan ole siellä useimmin hajoavien osien TOP10 listalla olleet osat. Toki jos ajat nätisti niin eiköhän sillon kestä.

Käsittääkseni nelikon varaosatarjonta on vielä vähän heikommanpuolesta?

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #256 : 09.02.10 - klo: 02.13 »
Taitaa olla heikonlaista vielä.. Ensin tuli autot ja sitten olivatkin jo varaosat jenkeistäkin kuulemma loppu..

Takanavan olen saanut tuon vetarin jälkeen rikki ja nekin sopivat 2wd mallista.. Joten rpm hiluja vaan paikalle. Ja kyllä ne vakiot kestää.. Hyppäsin tyhmänä kylki edellä seinään, joten ei ihme :lol:

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #257 : 11.02.10 - klo: 10.12 »
Jenkkifoorumeilla on valiteltu heikkoja takavetoakselien uloimpia "tynkiä". Itsekin onnistuin melko pian sellaisen taittamaan hieman ja viime ajoilla sitten ihan nätissä hyppyrin alastulossa naps. Jotkut väittää että johtuisi niistä alumiinisista takahubeista, muitta se väite on jo kumottukin, allekirjoittaneellakin muoviset.

Varaosat tosiaan tällä hetkellä kiven alla, mutta korvaavaksi sopii takaveto-slashin "puoliakseli" eli ulompi puoli siitä mustasta muovisesta akselista, ristikkonivel ja tynkä. Pelkkä takavedon tynkä ei käy, nelivedossa on nivelet isommat.

Liquidista saa ainakin kohtuunopealla toimitusajalla:
"puoliakselit + nivelet" TRA1951 $5,94 (sis 2 muoviakselia ja 4 niveltä)
"tyngät" TRA2753X $4,86 (sis 2 vetoakselin ulointa tynkää)

Poissa jhaas

  • Jäsen
    • Profiili
Ohjausservo apua!
« Vastaus #258 : 11.02.10 - klo: 15.18 »
Vihdoin PE saapunut kotiin ja asennukset tehty!
Mitäs olette mieltä kun Futaban(3pmx) radiosta joutui 44% säätämään ohjaustrimmiä ennekuin auto kulkee suoraan?
Jos asille täytyy jotain tehdä niin apuva tarvitaan, kun ensmäinen RC auto on kyseessä.Onko servon uudelleen kohdistukseen jotain vinkkejä/linkkejä??

Kiitokset taas!

Jussi

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #259 : 11.02.10 - klo: 15.30 »
Laita radiosta ohjaus trimmit perus asentoon. Sitten servoarmi irti servosta ja laittaa takaisin niin että renkaat mahdollisimman suorassa ja radiosta loppu hieno säätö.
Axial SCX 10 TR

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #260 : 11.02.10 - klo: 15.33 »
Säädä trimmi keskelle, avaa servovarren ruuvi, nosta ja käännä servovartta pykälän tai pari sivulle päin niin että renkaat osoittaa jotakuinkin suoraan. Paina varsi kiinni ja ruuvaa ruuvi takaisin. Pientä trimmiä joutuu todennäköisesti käyttämään.

Edit... Oho, hidas.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa jhaas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #261 : 11.02.10 - klo: 17.56 »
Kiitos veljet! tarkempi tutkimus osoitti että vasen eturengas osoittaa kulmineen aivan mihin sattuu oikean ollessa silmämääraisesti suora.

Mikäs neuvoksi?
taytyykö purkaa koko p..ka,eikun traxxas siis?

Jussi

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #262 : 11.02.10 - klo: 18.07 »
Silmä käteen ja tarvittaessa käyttöohje myös. Kyllä sieltä säätö löytyy, eikä tartte mitänä purkaa.

Poissa jhaas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #263 : 11.02.10 - klo: 18.24 »
Silmä käteen ja tarvittaessa käyttöohje myös. Kyllä sieltä säätö löytyy, eikä tartte mitänä purkaa.

Kiitos suuresti :smiley: olitpa suureksi avuksi!
Tietääksini en kussut herran aamumuroihin, joten kontribuution ollessa 0, ei kannata sanoa mitään :huh:

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #264 : 11.02.10 - klo: 18.34 »
Anteeksi kovasti kun ilmaisen itseäni kiertelemättä.

Kun otat auton käteen ja hieman katselet niitä metallitankoja etupyöränripustuksissa, niin todennäköisesti keksit itsekin mistä pyöränkulmia saa säädettyä. (=silmä käteen)

Ohjekirjassa sivulla 20 on lisäksi monipuoliset ja selkeät ohjeet säätöjen suorittamiseen, tarvittavat työkalutkin tuli auton mukana. (=tarvittaessa käyttöohje myös)

Voin toki tähän kirjoittaakin että pyörän aurausta voi säätää servovarren ja pyörän navan välissä olevaa metallista tankoa kiertämällä, yhteen suuntaan auraus kasvaa ja toiseen pienenee. Mutta kuten sanottu, tämän olisit voinut helposti itsekin selvittää.

Joo mulla on paha päivä kun vetari poikki eikä pääse ajamaan ja postikin jättää vaan vittuillakseen lappuja postilaatikkoon eikä kanna paketteja kotiin vaikka täällä ollaan paikalla jii än ee.

Mika R

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #265 : 11.02.10 - klo: 18.45 »
servovarren ja pyörän navan välissä olevaa metallista tankoa kiertämällä = ohjauksen vanttiruuvi

Poissa jhaas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #266 : 11.02.10 - klo: 18.52 »
Kiitos qav ja Mika! Ja pahoittelut Suomen postilaitoksen ammattitaidottomuudesta.
Manasin itse UPSIN alimpaan H....tiin muutama päivä sitten :lipsrsealed:

Kiitos vielä opista

Mika R

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #267 : 11.02.10 - klo: 18.57 »
ei mitään.. taisin vastata vähän nopeasti, jos noita on 1 molemmin puolin autoa niin sitä kutsutaan raidetangoksi, joka mitä ilmeisemmin on myös vanttiruuvi jos sitä voi säätää pyörittämällä keskeltä sitä irroittamatta. vanttiruuveja on monessa paikassa ympäri autoa.

Poissa anpulli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #268 : 13.02.10 - klo: 13.21 »
Tulipa sitten haettua tuommoinen RTR-paketti. Radiolaitteiston tosin jätin liikkeeseen ja otin tilalle tohon omaan gigaradioon sopivan vastarin.

Mitäs mieltä olette tuosta auton jarrutehosta? Teistä muista en tiedä, mut itsellä ainaki tuntuu ettei jarrua kauheasti ole. Pyörät ei ainakaan lukitu, vaikka miten hiljaisessa vauhdissa jarruttais. Voipi tietty olla vaan kyse siitäkin, että on jotenki tottunu tuohon Sharkin tarvittaessa tapahtuvaan lukkojarrutukseen.  :azn:

Entäs iskarit? Peräpää ainakin niiailee mielestäni hiukan turhan paljon vakioasetuksilla. Onko joku jo löytänyt mielestään hyvän asetuksen? Monesko reikä ylhäällä ja alhaalla ja mitä rinkuloita iskariin? Tarkoitus ei oo missään mattoradalla sen ihmeemmin ajaa, vaan päästellä ympäri pihaa.

Muuten kyl vaikuttaa vallan mainiolta kapistukselta. Pitkään pohdin platinumin ja rtr:n välillä, mut sitte aattelin että saahan tuosta vakiosta hiljaksiin päiviteltyä..
LRP Shark S18 Monster brushless
Traxxas Slash 4x4 RTR Axial SCX10 TR Honcho

Poissa pka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #269 : 14.02.10 - klo: 17.20 »
Kävin viimeviikonloppuna kokeilemassa luistinradalla, olipas muuten hauskaa. Paraskin drifteri tämä härveli, loivassa pehmeässä kaaressa ja yllättävän hallittava... edelleen hauskaa.

Semmosta kyselisin, että mitä paikkoja rasvailisitte / öljyäisitte jottei pääse ruostumaan tai muuten menemään huonoon kuntoon kun kastuu
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4