Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 896194 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2370 : 25.08.13 - klo: 13.06 »
No jos on pakko vaihtaa iskarit laita Traxxasin GTR-iskarit. Ne tulevat nykyään autoissa ja ovat paremmat kuin vanhat ultrat tai bigboret.
Nelkkulässykkä tehtaan omalla matalalla pohjalevyllä on nopea auto, varsinkin osaavissa  käsissä, oikein säädettynä. Ihan ilman asson osia.

Nuo taitavat jo olla autossa, ainakin nyt mitä tuosta platinumista lukee (sen version ostin), siis nuo GTR-versiot.

Onkohan nuo jouset myös sitten ihan käyttökelpoiset... En minä tällä kokemuksella osaa kyllä sanoa jousituksista kovin paljoa.

Siis auto on tosiaankin tämä http://traxxas.com/products/models/electric/6804Rslash4x4platinum enkä ole siihen vielä mitään muuta tehnyt, kuin renkaat vaihtanut ja pistänyt mukana tulleen korin harjotusajossa säpäleiksi ja tilalle Jconceptia. Hiukan säätöä aurauksiin/harituksiin ja sen sellaista + keskidiffin laitoin luiston  tilalle, mutta muuten on paketin palikat.

Samaa mieltä, ei kannata heti rynnätä iskarikauppaan.

Jos pääset näyttämään autoa jollekin radalle, niin varmasti saat vinkkejä. Googlesta saa myös apua. Ja tietenkin tällä foorumilla on runsaasti tietämystä jos vaan pystyt kuvailemaan mikä auton käyttäytymisessä häiritsee.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2371 : 25.08.13 - klo: 13.15 »
No jos on pakko vaihtaa iskarit laita Traxxasin GTR-iskarit. Ne tulevat nykyään autoissa ja ovat paremmat kuin vanhat ultrat tai bigboret.
Nelkkulässykkä tehtaan omalla matalalla pohjalevyllä on nopea auto, varsinkin osaavissa  käsissä, oikein säädettynä. Ihan ilman asson osia.

Nuo taitavat jo olla autossa, ainakin nyt mitä tuosta platinumista lukee (sen version ostin), siis nuo GTR-versiot.

Onkohan nuo jouset myös sitten ihan käyttökelpoiset... En minä tällä kokemuksella osaa kyllä sanoa jousituksista kovin paljoa.

Siis auto on tosiaankin tämä http://traxxas.com/products/models/electric/6804Rslash4x4platinum enkä ole siihen vielä mitään muuta tehnyt, kuin renkaat vaihtanut ja pistänyt mukana tulleen korin harjotusajossa säpäleiksi ja tilalle Jconceptia. Hiukan säätöä aurauksiin/harituksiin ja sen sellaista + keskidiffin laitoin luiston  tilalle, mutta muuten on paketin palikat.

Kysy sopivaa setuppia suoraan käyttäjältä Candyman.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2372 : 25.08.13 - klo: 14.07 »
No jos on pakko vaihtaa iskarit laita Traxxasin GTR-iskarit. Ne tulevat nykyään autoissa ja ovat paremmat kuin vanhat ultrat tai bigboret.
Nelkkulässykkä tehtaan omalla matalalla pohjalevyllä on nopea auto, varsinkin osaavissa  käsissä, oikein säädettynä. Ihan ilman asson osia.

Nuo taitavat jo olla autossa, ainakin nyt mitä tuosta platinumista lukee (sen version ostin), siis nuo GTR-versiot.

Onkohan nuo jouset myös sitten ihan käyttökelpoiset... En minä tällä kokemuksella osaa kyllä sanoa jousituksista kovin paljoa.

Siis auto on tosiaankin tämä http://traxxas.com/products/models/electric/6804Rslash4x4platinum enkä ole siihen vielä mitään muuta tehnyt, kuin renkaat vaihtanut ja pistänyt mukana tulleen korin harjotusajossa säpäleiksi ja tilalle Jconceptia. Hiukan säätöä aurauksiin/harituksiin ja sen sellaista + keskidiffin laitoin luiston  tilalle, mutta muuten on paketin palikat.

Kysy sopivaa setuppia suoraan käyttäjältä Candyman.
Juuri näin. Ei se aina ole kiinni iskareista vaan siitä omasta p*skasta setupista jos homma kusee kättelyssä. Kyllä Big Boretkin saa toimimaan varsin mallikkaasti oikeilla mömmöillä ja iskareilla ja pre loadeilla.. Ei siis kannata heti uhrata rahojaan uusiin iskareihin  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2373 : 25.08.13 - klo: 14.14 »
No jos on pakko vaihtaa iskarit laita Traxxasin GTR-iskarit. Ne tulevat nykyään autoissa ja ovat paremmat kuin vanhat ultrat tai bigboret.
Nelkkulässykkä tehtaan omalla matalalla pohjalevyllä on nopea auto, varsinkin osaavissa  käsissä, oikein säädettynä. Ihan ilman asson osia.

Nuo taitavat jo olla autossa, ainakin nyt mitä tuosta platinumista lukee (sen version ostin), siis nuo GTR-versiot.

Onkohan nuo jouset myös sitten ihan käyttökelpoiset... En minä tällä kokemuksella osaa kyllä sanoa jousituksista kovin paljoa.

Siis auto on tosiaankin tämä http://traxxas.com/products/models/electric/6804Rslash4x4platinum enkä ole siihen vielä mitään muuta tehnyt, kuin renkaat vaihtanut ja pistänyt mukana tulleen korin harjotusajossa säpäleiksi ja tilalle Jconceptia. Hiukan säätöä aurauksiin/harituksiin ja sen sellaista + keskidiffin laitoin luiston  tilalle, mutta muuten on paketin palikat.

Kysy sopivaa setuppia suoraan käyttäjältä Candyman.
Juuri näin. Ei se aina ole kiinni iskareista vaan siitä omasta p*skasta setupista jos homma kusee kättelyssä. Kyllä Big Boretkin saa toimimaan varsin mallikkaasti oikeilla mömmöillä ja iskareilla ja pre loadeilla.. Ei siis kannata heti uhrata rahojaan uusiin iskareihin  :smiley:
Kun Lavangossa katsottiin Eelin iskareita niin ne ei liikkunut yhtään smoothisti, löysäämällä alakorkkia ne alko liikkua hyvin. Ongelmaksi paljastui liian isot O-renkaat, jonka syystä auto ei toiminut kunnolla. Laitoimme Durangon vähän pienemmät O-renkaat ja iskarit toimi tosi paljon paremmin, eikä iskarit ole vielä vuotaneet kai?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa hamy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2374 : 25.08.13 - klo: 21.29 »
Noniin, velineon 3500 moottorin sisuskalut nautittu seuraavasti: magneetit pyörivät vapaana akselin ympärillä :-D

Vissiit tuohon moottoriin on osteltava joskus uus "roottori" - ja jätettävä hyllyyn varaosaversioksi.

Nälkä toki kasvaa syödessä ja vähän houkuttelis tilalle joku tehokkaampikin vatkain(+nopari) - mambaltahan tais tulla jotain roiskevesikestävää comboa äskettäin?

T: Hämy

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2375 : 25.08.13 - klo: 22.07 »
Roottorin voi liimata akseliin.
http://rc10.fi/index.php?topic=58031.msg532393#msg532393
Jutun kirjottamisen jälkeen noita on liimattu useampikin ja kaikki toimi hyvin.

Poissa hamy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2376 : 25.08.13 - klo: 22.24 »
Kiitos Jon,

Empäs heitäkään tuota roottoria siis vielä vesilintuun

T: Hämy

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2377 : 26.08.13 - klo: 22.10 »
Minkälaisia öljyjä suosittelette noihin Slashin GTR iskareihin, kun nyt niitäkin varmaan silloin tällöin kannattaa vaihtaa?:) Tulee siis tuonne Ulvilan RC radan käyttöön (videonkin laitoin tuonne omiin RC videoihin ja vaikka onkin huonolaatuinen, näkee siitä millaisesta radasta on kyse).

Sitten seuraava asia...

Onkohan kenelläkään kokemuksia näistä palikoista:

http://miponline.com/store/mip13105.html ja http://miponline.com/store/mip13115.html ?

Itse kun nyt yleensäkkin tykkäisin viritellä autoa (vaikkei mikään paras ehkä viritettävä, noin yleisesti, mutta tykkään lässykästäni :P) niin nuo hieman kiinnostaisivat.

Nykyiset muoviset heavy duty vetarit kun tuppaavat mennä tukkoon kaikesta pölystä ja sen sellaisesta, niin niitä saa olla jatkuvasti rapsuttelemassa ja puhdistelemassa. + tietysti se, että olen kuullut, etteivät ne muovit tahdo kestää esim S3 akkua oikein hyvin, vaan vaarana on, että lähtevät kiertymään rikki?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2378 : 26.08.13 - klo: 22.20 »
JaniR voisi heittää setupin jakoon, taitaa toimia Ulvilassakin ihan hyvin?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2379 : 26.08.13 - klo: 22.32 »
Minkälaisia öljyjä suosittelette noihin Slashin GTR iskareihin, kun nyt niitäkin varmaan silloin tällöin kannattaa vaihtaa?:) Tulee siis tuonne Ulvilan RC radan käyttöön (videonkin laitoin tuonne omiin RC videoihin ja vaikka onkin huonolaatuinen, näkee siitä millaisesta radasta on kyse).
Muistaakseni Eelin autoon laitetettiin UR 50 öljyä joka oli aika sopiva Lavangon radalla... Mutta kantsii varmistaa että iskari liikkuu smoothisti(eelin autossa ne ei liikkuneet)
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2380 : 26.08.13 - klo: 22.39 »
Minkälaisia öljyjä suosittelette noihin Slashin GTR iskareihin, kun nyt niitäkin varmaan silloin tällöin kannattaa vaihtaa?:) Tulee siis tuonne Ulvilan RC radan käyttöön (videonkin laitoin tuonne omiin RC videoihin ja vaikka onkin huonolaatuinen, näkee siitä millaisesta radasta on kyse).
Muistaakseni Eelin autoon laitetettiin UR 50 öljyä joka oli aika sopiva Lavangon radalla... Mutta kantsii varmistaa että iskari liikkuu smoothisti(eelin autossa ne ei liikkuneet)

Joo UR 50 laitettin iskareihin. Tosi hyvin toimi lavangossa ja Vaasassa.
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2381 : 26.08.13 - klo: 23.05 »
Minkälaisia öljyjä suosittelette noihin Slashin GTR iskareihin, kun nyt niitäkin varmaan silloin tällöin kannattaa vaihtaa?:) Tulee siis tuonne Ulvilan RC radan käyttöön (videonkin laitoin tuonne omiin RC videoihin ja vaikka onkin huonolaatuinen, näkee siitä millaisesta radasta on kyse).

Sitten seuraava asia...

Onkohan kenelläkään kokemuksia näistä palikoista:

http://miponline.com/store/mip13105.html ja http://miponline.com/store/mip13115.html ?

Itse kun nyt yleensäkkin tykkäisin viritellä autoa (vaikkei mikään paras ehkä viritettävä, noin yleisesti, mutta tykkään lässykästäni :P) niin nuo hieman kiinnostaisivat.

Nykyiset muoviset heavy duty vetarit kun tuppaavat mennä tukkoon kaikesta pölystä ja sen sellaisesta, niin niitä saa olla jatkuvasti rapsuttelemassa ja puhdistelemassa. + tietysti se, että olen kuullut, etteivät ne muovit tahdo kestää esim S3 akkua oikein hyvin, vaan vaarana on, että lähtevät kiertymään rikki?

Kaikki jousituksen nivelet ja tapit kaipaavat putsausta suunnilleen samassa tahdissa kuin vetarit, joten ei pitäisi lisätä kohtuuttomasti mekkausaikaa+ovat halpoja kuin maito.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2382 : 26.08.13 - klo: 23.26 »
Minkälaisia öljyjä suosittelette noihin Slashin GTR iskareihin, kun nyt niitäkin varmaan silloin tällöin kannattaa vaihtaa?:) Tulee siis tuonne Ulvilan RC radan käyttöön (videonkin laitoin tuonne omiin RC videoihin ja vaikka onkin huonolaatuinen, näkee siitä millaisesta radasta on kyse).

Sitten seuraava asia...

Onkohan kenelläkään kokemuksia näistä palikoista:

http://miponline.com/store/mip13105.html ja http://miponline.com/store/mip13115.html ?

Itse kun nyt yleensäkkin tykkäisin viritellä autoa (vaikkei mikään paras ehkä viritettävä, noin yleisesti, mutta tykkään lässykästäni :P) niin nuo hieman kiinnostaisivat.

Nykyiset muoviset heavy duty vetarit kun tuppaavat mennä tukkoon kaikesta pölystä ja sen sellaisesta, niin niitä saa olla jatkuvasti rapsuttelemassa ja puhdistelemassa. + tietysti se, että olen kuullut, etteivät ne muovit tahdo kestää esim S3 akkua oikein hyvin, vaan vaarana on, että lähtevät kiertymään rikki?

Kaikki jousituksen nivelet ja tapit kaipaavat putsausta suunnilleen samassa tahdissa kuin vetarit, joten ei pitäisi lisätä kohtuuttomasti mekkausaikaa+ovat halpoja kuin maito.

Joo, ei tuo ajankäyttö nyt niin paljoa edes häiritse, kun kumminkin tykkään häärätä auton kanssa. Mutta mietin tuota kestävyyttä noissa heavy dutyissä, kun muovia ovat. Ja toki tykkään noiden MIP osien ulkonäöstä (vaikkei autoa ulkonäöllä ajetakkaan).

JaniR:ltä kyselinkin YV:llä vinkkejä ja sanoi tulevansa Ulvilaan ajelemaan tuossa kuun viimeinen päivä, missä sitten voin tiedustella ja jutella toimivista palikoista ja setupeista. Kyselen täältä nyt kaikenlaista lähinnä sen vuoksi, kun ei ole oma aikataulu vielä ole sen osalta selvä.

Sen verran kuitenkin innostunut tästäkin harrastuksesta, että kaikenlaista keskustelua tahtoo herättää :P
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2383 : 31.08.13 - klo: 04.16 »
Onko ihan normaalia, että tuo platinum slässi (eli mukana niitä alu osia) painaa sen 2829grammaa (ajokunnossa S2 6000mah akulla)? Jotenkin tuntuu aika isolta painolta, vai onko ihan normaalia SC autoissa, noin keskiarvoisesti?

Muuten siis ei ole mitään lisäosia tullut autoon, paitsi noparin tuuletin (ei paina mitään) ja mottiin pieni siilituuletin. Korina on tuo Jconceptin Illuzion Hi-Flow STC ja renkaina nämä http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-short-course/proline-caliber-2-0-sc-2-2-3-0-m3-pl1176-15.html

Saako tuota mitenkään pudoteltua painoa alemmas, jollain muilla palikoilla? Alu osat nyt varmasti lisäävät painoa, mutta jotain iskaritorneja tms esim hiilikuiduksi?

Niin ja kyllä minä vielä sitten joskus hankin ihan "oikean" kilpa-auton SC luokkaan, mutta nyt tykkään tuosta slässistäni :)
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2384 : 31.08.13 - klo: 12.00 »
Onko ihan normaalia, että tuo platinum slässi (eli mukana niitä alu osia) painaa sen 2829grammaa (ajokunnossa S2 6000mah akulla)? Jotenkin tuntuu aika isolta painolta, vai onko ihan normaalia SC autoissa, noin keskiarvoisesti?

Muuten siis ei ole mitään lisäosia tullut autoon, paitsi noparin tuuletin (ei paina mitään) ja mottiin pieni siilituuletin. Korina on tuo Jconceptin Illuzion Hi-Flow STC ja renkaina nämä http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-short-course/proline-caliber-2-0-sc-2-2-3-0-m3-pl1176-15.html

Saako tuota mitenkään pudoteltua painoa alemmas, jollain muilla palikoilla? Alu osat nyt varmasti lisäävät painoa, mutta jotain iskaritorneja tms esim hiilikuiduksi?

Niin ja kyllä minä vielä sitten joskus hankin ihan "oikean" kilpa-auton SC luokkaan, mutta nyt tykkään tuosta slässistäni :)

Ei kannata heti olla huolissaan painosta.

Suosittelen keskittymään enemmän kestävyyteen.

Esim. vahvemmat (rpm) tukivarret ja saranatapit paikoilleen ja vakiot pakkiin varaosiksi. Sama myös esim. iskaritorneille.

Nelkkucorreilla ajaminen (ulko)radalla on välillä aika paiskomista, jolloin kevyet hipo-osat saavat kyytiä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2385 : 03.09.13 - klo: 16.39 »
Sellaista tällä kertaa kyselen, että kannattaako tuon lässykän muovisen servovarren päivittää alumiiniseen? Eli onko siitä mitään pahempaa haittaakaan, jos sellaisen tilalle laittaa (ja muovinen varaosiksi, vaikkei nuo taida kovin usein hajotakkaan?).

Sitten, minkälainen servovarsi sinne sopii? Siis pituudeltaan. Kun katselin että jossain on noita 25T varsia "short" versioina, niin tuli mieleen että mitähän sekin sitten tarkoittaa, kun ei erikseen ole mitään mittaa ilmoitettu  :huh:

(mainittakoon nyt vielä, että servona on Savöxia, joten 25T:llä mennään)
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2386 : 03.09.13 - klo: 18.24 »
Sellaista tällä kertaa kyselen, että kannattaako tuon lässykän muovisen servovarren päivittää alumiiniseen? Eli onko siitä mitään pahempaa haittaakaan, jos sellaisen tilalle laittaa (ja muovinen varaosiksi, vaikkei nuo taida kovin usein hajotakkaan?).

Sitten, minkälainen servovarsi sinne sopii? Siis pituudeltaan. Kun katselin että jossain on noita 25T varsia "short" versioina, niin tuli mieleen että mitähän sekin sitten tarkoittaa, kun ei erikseen ole mitään mittaa ilmoitettu  :huh:

(mainittakoon nyt vielä, että servona on Savöxia, joten 25T:llä mennään)

Ei ole varsinaista hyötyä/ haittaa. Mittaa nykyinen varsi ja soita rc-kauppaan tai google.com

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet

Edelleen esim. ajoalustalle soveltuvat renkaat menevät servovarren edelle.


AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2387 : 03.09.13 - klo: 19.57 »
Vaihtokaupoissa tuli slässi, en näistä muovirimpuloista niin välitä ja en ajatellut panostaa rahallisesti enempää kuin lcg rungon verran.

Runkoa odotellessa protoilin:
http://db.tt/LH0kCFis

Ei kaunis eikä paras, mutta jäykisty.
/ Jere Siirilä

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2388 : 03.09.13 - klo: 21.55 »
Sellaista tällä kertaa kyselen, että kannattaako tuon lässykän muovisen servovarren päivittää alumiiniseen? Eli onko siitä mitään pahempaa haittaakaan, jos sellaisen tilalle laittaa (ja muovinen varaosiksi, vaikkei nuo taida kovin usein hajotakkaan?).

Sitten, minkälainen servovarsi sinne sopii? Siis pituudeltaan. Kun katselin että jossain on noita 25T varsia "short" versioina, niin tuli mieleen että mitähän sekin sitten tarkoittaa, kun ei erikseen ole mitään mittaa ilmoitettu  :huh:

(mainittakoon nyt vielä, että servona on Savöxia, joten 25T:llä mennään)

Ei ole varsinaista hyötyä/ haittaa. Mittaa nykyinen varsi ja soita rc-kauppaan tai google.com

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet

Edelleen esim. ajoalustalle soveltuvat renkaat menevät servovarren edelle.

Jees, renkaita on päivitetty noista vakiokumeista ja vielä toiset olis tulossa, mitä voi kokeilla myös, toimiiko paremmin tuolla ulvilassa.

Noista servovarsista katselin noita http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet/alu-steering-servo-arm-savox-futaba-25t-red-tip021-red varsia. Lukee hassusti vaan 23T kuvauksessa, mutta varressa 25T, eli kai tuo kuvaukseen on mennyt väärä lukema, ettei sentään kuvaan ole väärä varsi eksynyt :P

edit: niin, tuo linkittämäni varsi ilmeisesti mahtuu liikkumaan tuolla lcg slässin alla ihan nätisti? (25T on kumminkin oikea rihlaus)
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2389 : 07.09.13 - klo: 14.39 »
Hienosta jäykkäristä huolimatta taipuilee jostain, ei ole terve merkki että pohjalevyn ja moottorin välissä on kiviä ja aika tiukasti.

Onkos tuossa lcg rungossa kardaani ja ohjausbindailu parantunut yhtään?
Väkästelin velcrosta pientä oviverhoa:


Tuosta huolimatta parissa ajopaikassa on sopivaa kiviainesta joka jässäyttää voimansiirron kirskuen sillai että tarvii pakittaa että vapaantuu ja johonkin väliin myös menee kiveä ettei renkaat käänny toiseen suuntaan.

Kertaakaan en ole kiviä mistään välistä poistanut, vaan lähtenyt pakittelu vekslailu sessiolla.


Ainakaan tällä orgisrungolla ja nyt käydyissä ajopaikoissa, niin ei kovin korkeaa pisteytystä tämä auto täältä saa.
/ Jere Siirilä

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2390 : 07.09.13 - klo: 20.03 »
Lgc rungossa on aika hyvin suojattu kardaani ja servo/ohjauspalikat. Itekkin ajanut tuolla aika sorasella alustalla ja harvoin on mennyt mihinkään väleihin niin pahasti kiveä, että olis ajo tyssännyt siihen. Joskus tietty päässyt johonkin linkin väliin, että on ohjausta pitänyt kiinni, mutta noin muuten on esim servon varsi ollut kivistä vapaa.

Ja tietty kun kardaani on rungosta vähän ylempänä, niin ei siihenkään jumiin kiviä jää. Vähän tietty on väri hävinnyt osasta kardaania, kun joku kivi hieman päässyt "hiomaan" pintaa, mutta eivät ole jumittaneet mitään.

Sinänsä kyllä oon ollut tuohon lgc runkoon oikein tyytyväinen. Servo ja sen varret yms härpäkkeet on hyvin suojassa eikä ne ala kardaanin kanssa jumittamaan, kun siellä on tilaa riittävästi, ettei kivet jumiudu paikoilleen.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2391 : 10.09.13 - klo: 00.00 »
mikkäs tähän ois hyvä nopari ja kuinka kiree kone? ettei heti kulku lopu ja tarvis hakee isompaa pinonii.
merkillä ei väliä mutta noparin amppeerit ja koneen kv/ T luku.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2392 : 10.09.13 - klo: 07.10 »
Riippuu ajopaikasta mutta HW:n SCT-combo on ollut hyvä kaikissa SC-autoissa. Halvemmillakin sähköillä voi ajaa mutta ne on tilattava kauempaa.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2393 : 10.09.13 - klo: 20.57 »
Ite juuri tilasin tuon Hobbywing Xerun SCT Pro kombon, 4700kv motilla. Tuossa luulis piisaavan potkua. Kunhan posti sen tuo ja säät sallii, niin näkee testata miten huikea ero on noihin vakiosähköihin mitkä oli alla.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2394 : 10.09.13 - klo: 21.42 »
Vakiosähköt eivät sovi radalle. Tai nopari ei sovi. Moottori on ihan ok kunhan nopari ei vaadi sensoria. Orkkisservo on hidas mutta sillä pärjää aluksi.

Oli muuten kivaa ajaa ekaa kertaa uusilla nelkuilla Tiksin radalla. Tai missään. Alustaan en ole saanut tehtyä mitään, kunhan ajokorkeus säädettiin kohtuulliseksi. Keskidiffit on UR 60000 öljyllä. Sähköinä halvat HK:n tuotteet, tuntuisi riittävän.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2395 : 10.09.13 - klo: 22.20 »
mikkäs tähän ois hyvä nopari ja kuinka kiree kone? ettei heti kulku lopu ja tarvis hakee isompaa pinonii.
merkillä ei väliä mutta noparin amppeerit ja koneen kv/ T luku.

Mulla on hw sct pron lisäksi

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__28377__Hobbyking_X_Car_120A_Brushless_Car_ESC_sensored_sensorless_.html


On HW v2.1 kopio, enemmän säätömahdollisuuksia kuin hw sct prossa, hienosäädöt kuten turboennakko tehdään tietsikalla.

Riittää n. 5.5 T/4000 kv koneelle, joita löytyy budjettihinnalla samasta paikasta.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2396 : 11.09.13 - klo: 18.44 »
Lämpimikseni mallasin rpmän roiskeläpät vakiopuskuriin:


Kaunispa siitä ei tullut, varsinkin kun puskuri niin kierossa että piti eri mittaiset speisserit tehdä :D

Kehdannut tuohon cheapo-projektiin ostaa rpm puskuria, kun noita vakioita on vielä kaapit väärällään, katsoo sitten kun ne on ajettu halkipoikkipinoon.
/ Jere Siirilä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2397 : 14.09.13 - klo: 20.07 »
siirretty
« Viimeksi muokattu: 14.09.13 - klo: 23.18 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2398 : 14.09.13 - klo: 20.19 »
Ja mikä tästä tekee slässin?
/ Jere Siirilä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2399 : 14.09.13 - klo: 20.56 »
Ok, teenkö sitten yhden topikin lisää ? Sekin käy. Vai e-revo topikki, oisko se parempi?

edit: tein uuden aiheen ja siirsin sisällön edelliseltä sivulta
« Viimeksi muokattu: 14.09.13 - klo: 23.17 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!