Kirjoittaja Aihe: apua tarvitaan edelleen!!  (Luettu 8647 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #30 : 28.08.03 - klo: 21.32 »
mitäs jos kokeilisit sitä alkuperäistä uudelleen ja yrittäsit säätää alusta sillä. säätkin ovat viilentyneet, joten lämmin tulppa vois olla hyvä ja rikkaampikin seos käy paremmin, ehkä

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #31 : 28.08.03 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
mitäs jos kokeilisit sitä alkuperäistä uudelleen ja yrittäsit säätää alusta sillä. säätkin ovat viilentyneet, joten lämmin tulppa vois olla hyvä ja rikkaampikin seos käy paremmin, ehkä


koitettu on...
HPI Nitro MT2

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #32 : 28.08.03 - klo: 22.09 »
Oletko koittanut ajaa ilman koppaa, jolloin moottorin jäähdytys olisi ainakin  riittävä?

Noilla tulpilla on yllättävän suuri vaikutus ainakin niissä Kyoshon moottoreissa, mitä minulla on tai on ollut. Eli niissä toimii edes kohtuullisesti tasan yksi lämpöarvo. Noi OS:in tulpat #8 ja A3 on osottautunut hyviksi valinnoiksi kyseessä olevan kokoisissa koneissa. Nämä on periaatteessa samoja tulppia, mutta A3 on kuulemma taloudellisempi. Eli jos mikään muu ei enää auto koita vaikka kyseistä tulppaa.

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #33 : 28.08.03 - klo: 22.14 »
koppa on ollu aina auki. vois harkita noita tulppia.
HPI Nitro MT2

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #34 : 02.09.03 - klo: 12.42 »
tuli tänään nuo tulpat o.s a3 ja o.s nr8 ja toimii kyllä huomattavasti paremmin, etenki tolla a3 -tulpalla. mutta edelleen se ei kuumana oikeen meinaa välillä ottaa kierroksia, kuuluu semmone booo ja sit rupee vasta kiihtymään.
HPI Nitro MT2

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #35 : 02.09.03 - klo: 13.46 »
sulla on liian laihalla ja kuumuu liikaa. kokeile laittaa rikkaammalle sillen että otta kuitenki kunnolla kierroksia niin saattaa kiihtyvyys parantua. saattaa tueta vaikuttamaan vasta parin minuutin viiveellä. itselläni oli juuti sama ongelma ja tehosi!

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #36 : 02.09.03 - klo: 14.52 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
sulla on liian laihalla ja kuumuu liikaa. kokeile laittaa rikkaammalle sillen että otta kuitenki kunnolla kierroksia niin saattaa kiihtyvyys parantua. saattaa tueta vaikuttamaan vasta parin minuutin viiveellä. itselläni oli juuti sama ongelma ja tehosi!


eipä auttanut. jos laittaa rikkaamalle ni se ei kiihdy sen paremmin koska se on liian rikkalla, eikä semmosta sopivaa väliä ole.
HPI Nitro MT2

Mika R

  • Vieras
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #37 : 02.09.03 - klo: 15.04 »
siinä ei sitten auta kuin 2-neulainen kaasari

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #38 : 02.09.03 - klo: 15.07 »
siis kone kiertää kunnolla, mutta kiihtyvyys on röpöttävä ja huono?
 
 onko sulla ns. ala neulaa jolla säätää alakierrosten seosta? sitä laihemmalle.

Mika R

  • Vieras
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #39 : 02.09.03 - klo: 15.16 »
no siinäpä se mike kun ei ole .. (lue ylemmäs)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #40 : 03.09.03 - klo: 11.54 »
Koska sitä Low-Speed-neulaa ei löydy säätäminen menee hieman vaikeaksi. Katso nyt kuitenkin, että ilmanputsari on kunnollinen. Koska kone pyrkii tukehtumaan, syy voi olla huonossa ilmansaannissa. Eli jos suodattimet on törkyiset tai liiallisesti öljytty, kone ei saa tarpeeksi ilmaa. Eli koita vaihtaa suodattimet ja/tai poistaa ylimääräinen öljy puristelemalla suodatinta talouspaperissa. Sitten äärimmäisenä keinona on vaihtaa ilmanputsari isompaan/parempaan (lainaa vaikka kaverilta kokeillaksesi).

ÄLÄ KUITENKAAN AJA ILMAN ILMANPUTSARIA.

Mika R

  • Vieras
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #41 : 03.09.03 - klo: 12.06 »
toi on hyvä pointti

Poissa tiremarks

  • Jäsen
    • Profiili
Apua Tarvitaan Edelleen!!!
« Vastaus #42 : 03.09.03 - klo: 12.23 »
Mulla on myös toi sama inferno, tuntuu olevan liian paksua se alkuperäinen ilman putsarin foami, hommasin rally filsuja ja sillä se toimii paremmin, auto kuitenkin pirun hankala käynnistää kuumana, toisaalta se että ite käytän os5 tulppia ei asiaa auta :mrgreen:

Väännäppä se metallinen(tyhjäkäynti) niin kovalle että auto liiikkuu ja napsu takaisin päin, kierrokset aika kovat(mulla mustat kytkinpalat) mutta silloin tuntuu toimivan parhaiten, jos se sammuu ajossa kun kone on kuuma, löpöä saa pumpata muutaman painalluksen tankkiin ja silti käynnistyy vasta 4:llä vetäsyllä....

Mulla suurin ongelma oli kun auto ei ottanut kierroksia, nyt kun alakierrokset kohallaan, tuntuu menevän paremmin... kuitenkin toi ilman putsari on vaihettava!
Trying is the first step towards failure.

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #43 : 10.09.03 - klo: 17.22 »
voisko olla että vika on tossa kaasarissa, kun se putki mihin servosta tuleva tanko tulee kiinni on aika väljä ja siinä on iso rako? iskän kanssa sitä tossa ihmeteltiin ja pistettiin auto pukkiee päällä käyntii ja sitä kaasaria kun puristi päistä sormilla niinkun "kasaan" niin se otti enemmän kierroksia ja tyhjäkäynnin pysty säätämään pienemmälle.
HPI Nitro MT2

Mika R

  • Vieras
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #44 : 10.09.03 - klo: 17.58 »
En tiedä mistä putkesta puhut, mutta kuulostaa siltä että jostain vuotaa ja pahasti, koska kuristamalla toimii paremmin. Tai sitten sulla on linkitys muuten vaan sekaisin/rikki. Vaikea sanoa näkemättä.

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #45 : 10.09.03 - klo: 18.05 »
noh se putki mikä on siellä kaasarin sisällä ja sitä se servo niiku liikuttaa. sillekkin on varmaa oma nimi mut ei voi muistaa.
linkitys?!
HPI Nitro MT2

Mika R

  • Vieras
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #46 : 10.09.03 - klo: 18.26 »
Okei, joku luistinhan se taitaa olla - en mäkään tiedä. Mutta jos se puristamalla paranee, niin ei voi olla kunnossa. Kuulostaa että olis ilmavuotoja ja niitä ei saa olla. Vaihda kaasarisi.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #47 : 11.09.03 - klo: 16.10 »
Ilmavuodolta kuulostaa, suosittelen uutta kaasaria taikka varaosia... Halvemmaksi tulee ostaa uusi kaasari.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #48 : 21.09.03 - klo: 18.49 »
Hommasin tommosen kaks neulasen kaasarin ja kone pelittää ihan kohtuullisesti, mutta tuntuu että ottaa ihan ylikierroksia täydellä kaasulla ja sillä pääneulalla ei ole käytännössä mitään vaikutusta koneen käyntiin. eli kovilla kierroksilla pitäis saada enemmän löpöä mutta vaikka sitä pääneulaa miten kiertää isommalle niin ei ole mitään vaikutusta. mikähän mahtais olla?
HPI Nitro MT2

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #49 : 21.09.03 - klo: 20.22 »
Avaa koko höskä ja katso, ettei vuoda mistään. Samalla voit katsoa jos kaikki on ehjää siellä...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #50 : 21.09.03 - klo: 21.43 »
joo, harmillista, kuulostaa edelleen että on ilmavuoto jossain.. oliskohan rungon ja kannen välissä jotain löysää tai tulpassa tai jossain muualla ..

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Re: apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #51 : 21.09.03 - klo: 22.55 »
Seoksen säätö ruuvia pienemmälle, (DeedleValve)

Se ohje sanoo että normal runnign 1kierros auki, mutta mulla on muutama milli auki. Katot vaan että savuttaa, niin ei leikkaa...


oli samoja oireita, kunnen pyyhkäsin ohjeeseen .erseeni.

Toivottavasti ei leikkaa, no ainakin savuaa... ja pakarista tulee bensaa vielä raakanakin läpi että kyllä se voitelua saapi.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #52 : 22.09.03 - klo: 02.27 »
Tämä nyt menee ehkä vähän ohi aiheesta mutta toivottavasti ei häiritse...

Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Oletko koittanut ajaa ilman koppaa, jolloin moottorin jäähdytys olisi ainakin  riittävä?

Noilla tulpilla on yllättävän suuri vaikutus ainakin niissä Kyoshon moottoreissa, mitä minulla on tai on ollut. Eli niissä toimii edes kohtuullisesti tasan yksi lämpöarvo. Noi OS:in tulpat #8 ja A3 on osottautunut hyviksi valinnoiksi kyseessä olevan kokoisissa koneissa. Nämä on periaatteessa samoja tulppia, mutta A3 on kuulemma taloudellisempi. Eli jos mikään muu ei enää auto koita vaikka kyseistä tulppaa.


A3 on edullisempi kyllä, mutta eivät missään nimessä ole sama tulppa. A3 hehkulankakierre on lyhyempi ja hivenen harvempi ku #8 ja kuten kuva osoittaa #8 on kylmempi kuin A3. Vaikka A3 on kuumempi kuin #8, saattaa todella rikkaalla seoksella kiihdytettäessä esiintyä tulpan "sammumista" koska A3:n harvempi ja lyhyempi lanka jähtyy nopeasti.



Ja kyoshon moottoreista jokainen on yksilö niin seossäädön kuin tulpankin suhteen. Kaverin GS15r toimii vain ja ainoastaan OS A5:lla ja minun OS A3:lla ja #8, näistä paremmin #8:lla A3 tuppaa palamaan n. 5 tankin välein -> liian kuuma. Molemmat ajamme 15% nitrolla, kaveri CoolPowerilla ja minä omasekoitteisella.  

Eroavaisuudet näissä kahdessa moottorissa on ne että mulla on kaksineulainen kaasari ja kaverilla yksineulainen.

Ainiin ja toisella kaverilla GS15r kaksineulaisella kaasarilla poltti kaikki muut tulpat paitsi tosikylmän OS R5:en joka on tarkoitettu valmistajan mukaan "Recommended for high-nitro fuel and high r.p.m. engines, particularly 1/8th track racing car engines". Eli suomeksi paljon nitroa paljon kierroksia ja etenkin .21 (3,5cc) rata-autoille. Tämäkin kaveri ajaa 15% CoolPowerilla.

Tiedä sitten onko noilla väittämilläni asioilla mitään todenpohjaista perää, mutta olen mietiskellyt asiaa fysiikan ja oman kokemuksen pohjalta.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
apua tarvitaan edelleen!!
« Vastaus #53 : 22.09.03 - klo: 11.32 »
Hieno juttu, Mascotti!

Hmm... mulla on toi vakio tulppa kai, empä kyllä ole varma... kun ostin ton sisään ajettuna niin siinä oli kaks tulppaa kii,

autoni (gs15-r) lähtee kyllä hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä,
mutta kun ottaa kaasut pois, jää kone välillä huutamaan ja laskee siitä sitten hiljaa... tyhjäkäynnille, ja mielestäni tämä ei ole servon syytä.

kaasarin läpimenevällä ruuvillahan voipi säätää, tuota ilmeisesti,

ohjekirja sanoo muistaakseni että jos kierrokset eivät tule pehmeäksti alas, mutta... sen säätö on kyllä kohdallaan ohjeen mukaan.
Kyosho Inferno MP9e