Kirjoittaja Aihe: Sylinterin vaihto  (Luettu 10916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #30 : 12.11.09 - klo: 20.46 »
Tarkennuksena mainittakoon, että sylinteri on se putki jonka sisällä mäntä liikkuu. Tuo osa on sylinterin tai moottorin (jäähdytys)kansi.
Flying Calacucco

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #31 : 12.11.09 - klo: 20.49 »
Tarkennuksena mainittakoon, että sylinteri on se putki jonka sisällä mäntä liikkuu. Tuo osa on sylinterin tai moottorin (jäähdytys)kansi.

Jep, jäi pari kirjainta siitä edestä pois ja tarkoitin sylinterinkantta.

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #32 : 17.11.09 - klo: 16.51 »
Nyt oli kyllä pojat pikkusen väärässä ton korkeapainekannen suhteen. Puristuksia ja tehoa tuli HUOMATTAVASTI lisää!

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #33 : 17.11.09 - klo: 16.59 »
Kyllä kyllä.. Kuilu on aivan erikokoinen sylintereissä.

Siis täh..?
Mikä kuilu?
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #34 : 17.11.09 - klo: 17.31 »
Kyllä kyllä.. Kuilu on aivan erikokoinen sylintereissä.

Siis täh..?
Mikä kuilu?


PALOTILA

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #35 : 17.11.09 - klo: 17.35 »
Ei siinä jäähdytyskannessa ole palotilaa. Palotila on kansinapin alla. Jäähdytyskannen vaihto ei voi vaikuttaa palotilan kokoon/moottorin puristussuhteeseen, siihen vaikuttaa ainoastaan kannen (kansinapin) muoto ja korkeusasema suhteessa sylinteriputkeen tai sitten erilaiset/mittaiset sisuskalut, mutta siitä tuskin on kyse.
Flying Calacucco

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #36 : 17.11.09 - klo: 17.38 »
Ei siinä jäähdytyskannessa ole palotilaa. Palotila on kansinapin alla. Jäähdytyskannen vaihto ei voi vaikuttaa palotilan kokoon/moottorin puristussuhteeseen, siihen vaikuttaa ainoastaan kannen (kansinapin) muoto ja korkeusasema suhteessa sylinteriputkeen tai sitten erilaiset/mittaiset sisuskalut, mutta siitä tuskin on kyse.

Loistava tietää. Aikaisemmassa viestissä puhuttiin palotilasta. Kuitenkin tämä ns. "epätodellinen" mystinen korkeapainekansi on nyt kuitenkin aivan todistettavasti olemassa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #37 : 17.11.09 - klo: 17.43 »
Sitä se kyllä kieltämättä on, ja entistä mystisemmäksi menee.
Flying Calacucco

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #38 : 17.11.09 - klo: 17.48 »
Sitä se kyllä kieltämättä on, ja entistä mystisemmäksi menee.

Se on mukavaa toki. Videon voisi jokunen päivä tehdä ja eiköhän siinä tehon vaikutusta näy kun vertaa muihin Cen Magnum NX videoihin, jossa on tavallisen kansi + 3,3cc moottori.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #39 : 17.11.09 - klo: 17.49 »
Edellee so korkea-paine-kansi ei siirtäis muuta kun ajotuksii eteepäi, ja käytännös siit ei oo mitää hyötyy...

Vai pitäisköhän täst lähtee bongailee korkeapainekansia V-Specii?  :lol:

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #40 : 17.11.09 - klo: 17.52 »
Edellee so korkea-paine-kansi ei siirtäis muuta kun ajotuksii eteepäi, ja käytännös siit ei oo mitää hyötyy...

Vai pitäisköhän täst lähtee bongailee korkeapainekansia V-Specii?  :lol:

-Antti

Edellee "so" korkeapainekansi TOI PuRiStUsTa lisää MUT ihan miten vaa. Usko mitä uskot  :laugh:

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #41 : 17.11.09 - klo: 17.57 »
Edellee so korkea-paine-kansi ei siirtäis muuta kun ajotuksii eteepäi, ja käytännös siit ei oo mitää hyötyy...

Vai pitäisköhän täst lähtee bongailee korkeapainekansia V-Specii?  :lol:

-Antti

Edellee "so" korkeapainekansi TOI PuRiStUsTa lisää MUT ihan miten vaa. Usko mitä uskot  :laugh:

Jaa a, nooh tuokoot sitten sitä puristusta.
En jaksa enää kinastella, sovitaan sitten niin..

Hyvä että sait rahoille vastinetta..

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #42 : 17.11.09 - klo: 17.59 »
Edellee so korkea-paine-kansi ei siirtäis muuta kun ajotuksii eteepäi, ja käytännös siit ei oo mitää hyötyy...

Vai pitäisköhän täst lähtee bongailee korkeapainekansia V-Specii?  :lol:

-Antti

Edellee "so" korkeapainekansi TOI PuRiStUsTa lisää MUT ihan miten vaa. Usko mitä uskot  :laugh:

Jaa a, nooh tuokoot sitten sitä puristusta.
En jaksa enää kinastella, sovitaan sitten niin..

Hyvä että sait rahoille vastinetta..

-Antti

Kyllä sain hyvinkin ja kiitoksia paljon mielenkiinnosta! 

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #43 : 17.11.09 - klo: 18.15 »
Hetkonen...olenko ymmärtänyt asian nyt oikein. Moottorin puristukset olisivat muka parantuneet pelkällä jäähdytyselementin vaihdolla eli palotila vakio? Vai tuliko tuossa myös uusi kansinappi?

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #44 : 17.11.09 - klo: 18.35 »
Hetkonen...olenko ymmärtänyt asian nyt oikein. Moottorin puristukset olisivat muka parantuneet pelkällä jäähdytyselementin vaihdolla eli palotila vakio? Vai tuliko tuossa myös uusi kansinappi?
Off-road korjasi aikasemmin, että tarkoittaa moottorin kantta ei jäähdytyskantta.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #45 : 17.11.09 - klo: 19.35 »
Ok.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #46 : 17.11.09 - klo: 20.27 »

Voisikohan aiheen aloittaja hieman kertoa miten kannen vaihto vaikutti säätöihin ja moottorin käyttäytymiseen.
« Viimeksi muokattu: 17.11.09 - klo: 20.38 kirjoittanut Petri T »

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sylinterin vaihto
« Vastaus #47 : 18.11.09 - klo: 16.01 »

Voisikohan aiheen aloittaja hieman kertoa miten kannen vaihto vaikutti säätöihin ja moottorin käyttäytymiseen.


En ole kuin kerran päässyt kokeilemaan, niin säädöistä en osaa varmasti vielä sanoa. (Meni servon osa rikki) Puristuksia kun tuli lisää, niin oli hieman vaikeampaa saada käyntiin.