Kirjoittaja Aihe: Hong Nor CRT.5 - E  (Luettu 43733 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #60 : 06.12.09 - klo: 15.19 »
Kone: Feigao 7L 3566kv, noparina Mamba Max, Lipoina Zippy flightmax 4000mAh 2S 30C ja Turnigy 5000mAh 3S 25C. Akkuja vielä odotellaan jotta pääsisi testi ajolle.
« Viimeksi muokattu: 19.12.09 - klo: 19.48 kirjoittanut Tepaja »

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #61 : 08.12.09 - klo: 17.19 »
Mikäs on auton maavara tapissa? Tietysti riippuu renkaista, mutta suurinpiirtein mitta.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #62 : 09.12.09 - klo: 07.31 »
Pikku videoclippi Nokia Indoor Racing Clubilta, eilen kuvattu.
Kovin on vaikeeta ajaminen kun kamera kuvaa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bkl6jY6ulo4[/youtube]
« Viimeksi muokattu: 09.12.09 - klo: 08.33 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #63 : 13.12.09 - klo: 10.30 »
onko järkevä ostos niin kun et joutuuko heti ostaa osia kun näytti olevan aika muovinen.
Ny muuten hajos joku :D

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #64 : 13.12.09 - klo: 11.17 »
onko järkevä ostos niin kun et joutuuko heti ostaa osia kun näytti olevan aika muovinen.

Joo muovia on ja sitäkin on autoissa monenmoista, joissakin osat ovat ns. "ämpärimuovia" ja joissakin sellaista mihin on eksynyt kuituakin sekaan. CRT.5:ssa on tätä jälkimmäistä. Ainoa heikko lenkki tässä ARTR autossa on aikaisemmin mainittu iskarien mäntien kiinnitys c-clipsi jotka on surkeen pelliset ja ei pysy paikoillaan. Itse korjasin ne asson b4 vastaavilla. Nykyään autossani on Pro-mallin iskarit jossa c-clipsit ovat laadukkaat ja jousen säätö tapahtuu kierteellä.

Kokemus on nyt näyttänyt auton kestävyyden. Kun muut vaihtelee tukivarsia ja iskaritorneja, niin mä vaihtelen akkua ja meen uudestaan radalle.  :mrgreen:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #65 : 13.12.09 - klo: 11.41 »
kiva. pitää joskus nokialle tulla kattoon miten kaara kulkee.
Ny muuten hajos joku :D

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #66 : 13.12.09 - klo: 11.42 »
Meillä on pääasiallisesti ulkokäytössä vanhemmalla pojalla toi pikkuhonkkari ja ainoa osa joka on hajalle saatu on servosaveri,.. tosin en itse ollut näkemässä et mistä sekin johtui, uusi ei kuitenkaan montaa euroa kustantanut. Meillä käytössä myös Pro-mallin iskarit.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #67 : 13.12.09 - klo: 11.53 »
kiva. pitää joskus nokialle tulla kattoon miten kaara kulkee.

Juu..tervetuloa vaan...Saat myös testata!
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #68 : 13.12.09 - klo: 12.28 »
kiva. pitää joskus nokialle tulla kattoon miten kaara kulkee.

Juu..tervetuloa vaan...Saat myös testata!
vähän ot:ks menee mut kattoo nyt.
Ny muuten hajos joku :D

Poissa Pököeemi

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #69 : 13.12.09 - klo: 13.16 »
Kertokaapa jaksaako Sidewinder/CMS5700 Combo 2S-lipolla kuljettaa autoa ilman kuumenemis- tai muita ongelmia? Moni näyttää käyttävän Mamba Maxia. Tarkennetaan vielä sen verran, että tarkoitus ei ole kilpailla, ajaa vaan omaksi iloksi ja ehkä vierailla esim Sotkamon sähkökrossiradalla.
XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #70 : 13.12.09 - klo: 13.57 »
Sidewinder/CMS5700 Combo 2S-lipolla CRT,5:een!
EI !
Auto painaa yli 2 kiloa jo 2s-5ooo akulla.
Nopari on puolet kevyemmille nopeaan ajoon tehty. Joutuisit hidastamaan välitykset opettelutasoon pysyvästi.
Nopari on reilu 60A tehoinen, laskimella 444wattia. Moni mattoauto käyttää kevyinäkin piikkkitehoa enempi.
Jo 4600 kone käy ihan liian kuumana tohon. Hae L tai vielä mieluummin XL kokosta konetta.
 Ja nopariksi Mamabamax /MMpro. Jää kehittymisvaraa.
(Mulla on L kokonen, on mulle lussu. Palaan XL-kokooon talouden salliessa.)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #71 : 13.12.09 - klo: 14.18 »
Meillä on MambaMax 4600kv-combo kiinni 13t pinionilla ja toimii hienosti ilman ongelmia, virtaa syöttää 2s 5000mAh Lipo.

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #72 : 13.12.09 - klo: 14.47 »
onko liian höttönen setuppi.
-säädin Turnigy Brushless 35A CAR ESC
-motti EZ-RUN Brushless Motor 12T 3300Kv
-akku ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C tai Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack
-servo SSV 42g / 9.7kg-cm / .12sec
+auto yhteis hinta 275e
Ny muuten hajos joku :D

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #73 : 13.12.09 - klo: 15.18 »
onko liian höttönen setuppi.
-säädin Turnigy Brushless 35A CAR ESC
-motti EZ-RUN Brushless Motor 12T 3300Kv
-akku ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C tai Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack
-servo SSV 42g / 9.7kg-cm / .12sec
+auto yhteis hinta 275e

http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcps81711
toi vois olla parempi jos kiinan pelejä haluu...valitse moottoriksi 5.5

tosta akku
http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=ebc2S2P355200

yhteensä 105 eur +postit ja ehkä tulli(n.23e)

Kannattaa kuiteskin harkita...
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #74 : 13.12.09 - klo: 15.29 »
Olen kokeillut tota meidän CRT:tä cc4600 koneella, 14T pinionilla, juurikin mambamaxilla,
 enkä pystynyt parhaalla tahdollakaan säilyttämään käsiotetta koneesta akun loppupuolella.
Märkä sormenpää sihahti kerran, ei toista. Asiaan on saattanut vaikuttaa, että ajan 128mm halkaisijaisilla trukkikumeilla sitä. Kokonaisvälitys on kova.
Kone toimii yhä hienosti, on sen jälkeen saanut uudet laakerit. Sillä ajetaan TLT-mekaniikkaista OFF/FOFF -autoa nykyään.

Sidewinder-noparin ja Mambamax-noparin tehoero on silti liki 40%. Kovin herkästi tulee yrittäneeksi liikaa Sidewinderistä.
« Viimeksi muokattu: 13.12.09 - klo: 15.35 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #75 : 13.12.09 - klo: 15.32 »
onko liian höttönen setuppi.
-säädin Turnigy Brushless 35A CAR ESC
-motti EZ-RUN Brushless Motor 12T 3300Kv
-akku ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C tai Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack
-servo SSV 42g / 9.7kg-cm / .12sec
+auto yhteis hinta 275e

http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcps81711
toi vois olla parempi jos kiinan pelejä haluu...valitse moottoriksi 5.5

tosta akku
http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=ebc2S2P355200

yhteensä 105 eur +postit ja ehkä tulli(n.23e)

Kannattaa kuiteskin harkita...

eli sit kesällä tai talvella on mullakin tommonen
Ny muuten hajos joku :D

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #76 : 13.12.09 - klo: 18.01 »
Renkaiden koko vaikuttaa kyllä melkoisesti välityksiin ja luulisin että siinä sun ongelmasi juuri on ollut, myös säätimen asetukset vaikuttavat lämpöihin melko selvästi. Meillä on käytössä 1/10 krossin takarenkaita Honkkarin omilla vanteilla ja niillä kyseinen säädin/moottori paketti ei lämpiä.

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #77 : 13.12.09 - klo: 21.45 »

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #78 : 13.12.09 - klo: 22.08 »
Taitaa olla turhan pieni kone kooltaan tuohon autoon. Taitanee olla "L" koon kone sopivampi kuin tuo "S" kokoinen siihen. Jaksaa huomattavasti paremmin vääntää tuollainen "pidempi" pannu, kuin tuollainen turisti autoon tarkoitettu kone.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #79 : 14.12.09 - klo: 19.56 »
Onneksi tänään tuli viimeinen kiinan tilaus. Tuli 2S HC lipo ja BlueBirdin 616MG. Voin suositella ainakin sopivuuden puolesta tuota akkua. Leveyden puolesta ei tarvitse täytettä, mutta akkukotelon päätyyn laitoin n.1cm paksuisen pehmusteen. Remmit myös lisäsin akkua pitämään paikallaan, kun korkeus jäi hieman uupumaan. Hieman jää nuo johdot alkuperäisen kiinnityksen alle puristuksiin, mutta remmillä pysyy varsin nätisti paikoillaan. Muutama kuva.

Olisipa viikonloppu niin pääsisi ajamaan auvon kanssa Nokian radalle (ja ensimmäistä kertaa radalle) :)

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #80 : 19.12.09 - klo: 19.55 »
Tänään kävin ensimmäistä kertaa radalla, Nirkissä. Suuri kiitos Auvolle ja Tonille neuvoista ja seurasta. Kuten Jankalla meni servo saveri, niin minulla meni kaksi. Toni niitä tarkkaili ja totesi muovin olevan liian kovaa mitä pitäisi. Reklamaatio taisi tehtaalle lähteä, täytyy keittää seuraavat osat varmuuden vuoksi.

Auto käyttäytyi radalla todella nätisti(mielestäni) ja pysyi hyvin radalla. Proline square fuzzie renkaissa oli mainiosti matolle pitoa.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #81 : 19.12.09 - klo: 20.27 »
Pistin tilaukseen cnc-alu version servosaverista ja luulisin että se alkaa kestämään. Täytyy varuiksi keittää noi varastossa olevat servosaverit valmiiksi, kunnes saan sen alu version.

Diffeihin ruuvailin eilen 3-3-1 setupin ja tuntuu toimivan ihan jees. Rauhallinen ajaa ja kääntyy hyvin.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #82 : 19.12.09 - klo: 21.01 »
Juu harmillisesti jäi Tepajan ajot turhan vähiin. Käsittämätöntä kuinka helposti ne servosaverin varret napsahti poikki. Itsellä auto otti taas hirmuvoltteja eikä tullut mitään vikaa. Keittäminen autaa varmasti jonkin verran, mutta kyllä noista pitää laittaa tehtaan suunnalle palautetta. Selkeesti näyttää siltä että tossa osassa on laatuvaihtelua liikaa.

Mistä Jankka tilasin cnc saverin?
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #83 : 19.12.09 - klo: 22.14 »
10-15 asteen pakkanen on raakaa muoville.
Servosaverin kylmä kaveri poxahti 3 kertaa peräperää avoimella kentällä.
Sitten keitin kunnolla (45min kovaa KIEHUNTAA), ja asennettu on kestänyt, vaikka keinuvarsia ja muovisia etunapoja on mennyt. Sittemmin on keitetty kaikki muoviosat sitä mukaa, kun uutta pistetään.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #84 : 20.12.09 - klo: 13.36 »
10-15 asteen pakkanen on raakaa muoville.

Tuo edellä ollut keskustelu taisi kuitenkin liittyä sisäradalla ajeluihin ja hajonneisiin servo savereihin, joten siellä tuskin on ollut pakkasta.

Ikävää kuitenkin kuulla että Hong Norin osissa on tuollaista vikaa. Toki vika voi olla materiaalissa, mutta todennäköisemmin vika on valmistusprosessissa, jossa yritetään pienentää kuluja tekemällä suurempi määrä osia pienemmässä ajassa. Itselläni sen verran kokemunsta ruiskupuristamalla valmistettavista muoviosista että jopa 50 prosentin tehokkuuden lisäys on monessa tapauksessa helposti toteutettavissa, jos tingitään kappaleiden laadusta. Samoin valmistuksessa käytettävän muotin tekokustannuksista voidaan helposti tinkiä enemmänkin kuin puolet, tinkimällä lopullisen tuotteen laadusta. Samat talouden realiteetit pätevät myös Aasiassa kuin täällä, että pitää löytää se optimaalinen kompromissi, jossa tuotteen laatu on riittävä, mutta niitä syntyy mahdollisimman edullisesti. Nyt on ilmeisesti tuo laatu päässyt liian heikoksi.

Usein näen muoviosissa selkeitä valmistusvirheitä, kuten että raaka-aine on ollut liian kosteaa tai ns. kylmiä saumoja eli jossain kohdassa kappaletta ruiskutettava muovimassa kohtaa kahdesta suunnasta, mutta on liian jäähtynyttä muodostaakseen yhtenäisen kappaleen. Joissakin hajonneissa kappaleissa on näkynyt myös ilmakuplia sisällä ja tiettyjen valmistajien tietyissä osissa niitä on säännöllisesti ja osat myös yleisesti tunnetaan heikkoina. Keittäminen voi useissa tapauksissa auttaa vahvistamaan näitä valmistusaikaisia heikkouksia. Pahimpia heikkouksia sekään ei korjaa eikä se tuo lisää materiaalia paikkoihin joissa sitä puuttuu.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #85 : 20.12.09 - klo: 15.23 »
Tossa pähkäilin kyseistä servosaver ongelmaa joskin se ei nyt ihan pandemiaksi saakka ole levinnyt ;) (mun tiedossa 2 autossa yht.3kpl) mutta ainoa ero on että nämä napsahtaneet servosaverit ovat kumirengas autoissa, itse käytän foam-renkaita ja olisko mahdollisesti servosaveriä kiristetty (liikaa), itsellä se on niin löysällä kuin se vaan on mahdollista. Koska tosisaan mulla ei moista murhetta ole ollut. Yleisesti ottaen honkarien muovi osat ovat aina olleet erittäin kestäviä ja laadukkaita,niin kuin tässäkin biilissä eikä mitään keittämis hommia ole tarvinnut tehä.

Mutta siitä huolimatta kannattaa reklamoida tehdasta vaikka määrä onkin pieni meillä täällä suomessa, mutta jos niitä ilmoituksia alkaa sateleen ympärimaailmaa niin tehdas osaa reakoida asiaa, ja tehdä tarvittavat korjaukset.
« Viimeksi muokattu: 20.12.09 - klo: 15.33 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #86 : 20.12.09 - klo: 15.26 »
Jaa pitäisiköhän sitä itsekkin keittää tuo servosaveri kun edellinenkin omistaja puhui kerran saverin rikkoutumisesta,itse en ole viekä saanut hajalle vaikka on tullut bashattua -10 asteen pakkasessa.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #87 : 20.12.09 - klo: 15.38 »
Jaa pitäisiköhän sitä itsekkin keittää tuo servosaveri kun edellinenkin omistaja puhui kerran saverin rikkoutumisesta,itse en ole viekä saanut hajalle vaikka on tullut bashattua -10 asteen pakkasessa.
Ei taida kannattaa, jos kestää 10 asteen pakkasella paukuttaan meneen niin kyllä se palikka kestää.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #88 : 20.12.09 - klo: 16.21 »
Jospa tämä ei kuulukkaan niihin lukuisiin maanantaikappaleisiin :grin:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #89 : 20.12.09 - klo: 20.57 »
Tossa pähkäilin kyseistä servosaver ongelmaa joskin se ei nyt ihan pandemiaksi saakka ole levinnyt ;) (mun tiedossa 2 autossa yht.3kpl) mutta ainoa ero on että nämä napsahtaneet servosaverit ovat kumirengas autoissa, itse käytän foam-renkaita ja olisko mahdollisesti servosaveriä kiristetty (liikaa), itsellä se on niin löysällä kuin se vaan on mahdollista.
No minulla oli ensimmäinen hajoaminen tehdas "säädöillä". Toisella kertaa oli niin löysällä, että virrat päällä käsin renkaista kääntäessä, servo saver reagoi. Soitan huomenna Garageen ja tilaan muutaman saverin, jos vaikka pääsisi radalle pian ajamaan :) Ja kysyn jos löytyisi cnc saveria..