Kirjoittaja Aihe: Hong Nor CRT.5 - E  (Luettu 46241 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Hong Nor CRT.5 - E
« : 30.10.09 - klo: 19.20 »
Tollanen honkkarin pikku trukki tuli hommattua NIRK:ä varten. Auton on valmiiksi kasattuna mutta ilman sähköjä. Omaan autoon sähköt siirtyy asson B4:sta. Varmasti mielenkiintoinen vaihtoehto, koska autohan on säätö mahdollisuuksien puolesta kilpa-auto.

Autossa vakiona:
● Uudet etu- ja taka diffiboxit.
● Uusi kapeampi tasauspyörästö.
● Uudet kevyet alumiiniset tasauspyörätön rattaat.
● Uudet kevennetyt lautaspyörät ja pinionit. (teräs)
● Uusi pölysuojattu etu c-hubi.
● 4mm ristitapit diffeissä.
● CNC työstetty karkaistu pääratas.
● 3mm lentokonealumiininen pohjalevy (Kovapinnoitettu).
●10mm big bore iskunvaimentimet.
•Alustan säätömahdollisuudet samat kuin Pro mallin isoveljessään
•Lähes kaikki auton alumiini osat ovat saanet kovapinnoite käsittelyn
•E-versiossa tehtaan muutos-sarja 540 sarjan (1/10 kokoluokan) sähkötekniikalle
•14mm M1 Pinioni vakiona, mukana myös adapteri 3mm moottoriakselille
•LiPo ready
•Toimitetaan ARTR valmiina.

Huomenna ratatalkoiden jälkeen nirkkiin laittaan sähköjä kiinni  ;D

« Viimeksi muokattu: 24.08.11 - klo: 07.41 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Kokeilija

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #1 : 30.10.09 - klo: 20.07 »
Hienon auton olet hommannut. :wink:
Mistä noita saa. :huh:
Team Associated RC10B4 Factory Team,   Hotbodies Cyclone D4 World Championship Edition, Corally Assassin

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #2 : 30.10.09 - klo: 20.15 »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #3 : 30.10.09 - klo: 20.21 »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #4 : 30.10.09 - klo: 21.14 »
Itsellä on tuo crt.5 polttisversiona,mutta tehty sähkökonversio.

Kivasti liikkuu ja ketterä pirulainen ajaa :laugh:
mukava hyppyyttää ja tulee lähes aina neljälle tassulle...

Edittiä:Meinasitko vaihtaa mömmöt diffeihin vai ajella tehdasasetuksilla?
Olisi mukava tietää jonkinlaisia setuppeja,koska ohjekirjassa mainitaan 800wt taakse/keski ja etu 1000wt jotka omasta mielestä tuntuu aika laihoilta,joten tällä hetkellä omat sekoitukset sisässä.
« Viimeksi muokattu: 30.10.09 - klo: 21.32 kirjoittanut SH. »
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #5 : 30.10.09 - klo: 22.08 »


Edittiä:Meinasitko vaihtaa mömmöt diffeihin vai ajella tehdasasetuksilla?
Olisi mukava tietää jonkinlaisia setuppeja,koska ohjekirjassa mainitaan 800wt taakse/keski ja etu 1000wt jotka omasta mielestä tuntuu aika laihoilta,joten tällä hetkellä omat sekoitukset sisässä.

Vakiolla lähetään, mutta kokemus on osoittanut että ulkoradan diffi setupista joutuu jäykistään aika rajusti. Sit kun rupeen ruuvaan niin ekax aatelin testata 3-3-1 setuppia.
« Viimeksi muokattu: 30.10.09 - klo: 22.13 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #6 : 30.10.09 - klo: 22.51 »
Pikku kyssäri parista kohasta.  Mulla, kun on polttiksesta itte mukaelemani vastaava.
Kolmiolevy ohjauksen päällä poxui mun ajossa muovisena, kunnes tein itte alumiinisen. Mitä kamaa se on tossa?
Ja akkuteline, meneekö kovat lipot?
Meneekö kahta, et saisi 14,8 volttia kyytiin?
Tai kohtuullisempi, 3s?

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #7 : 31.10.09 - klo: 14.31 »

Kolmiolevy ohjauksen päällä poxui mun ajossa muovisena, kunnes tein itte alumiinisen. Mitä kamaa se on tossa?
Ja akkuteline, meneekö kovat lipot?
Meneekö kahta, et saisi 14,8 volttia kyytiin?
Tai kohtuullisempi, 3s?



Kyllä se tossakin muovia on.
2s LRP:n hardcase meni ainakin ihan komeesti. Paksuutta ei kärsi enään yhtään lisää mutta pituutta akulla saa olla n15mm lisää.

Tollaset havannoit aamusella kun nopeesti poikkesin nirkissä.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #8 : 31.10.09 - klo: 16.32 »
Ruvetaan just ajaan testiä täällä Nokian Indoor Racing Clubin radalla. Illemmalla tiedetään antaa jotain säätövinkkejä ainakin sisäradalle.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #9 : 31.10.09 - klo: 19.16 »
Ajatko kumirenkailla sisäradalla vai onko saatavilla foameja?
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #10 : 31.10.09 - klo: 20.16 »
NIRK:ssä ajetaan kumi ja foam renkailla, molemmat toimii hyvin vaikka radassa on kahdessa paikassa pelkkää betonia alustana.

Auto on nyt kumeja vailla valmis. Ohjauksen...servosta lähtevä vantti oli aivan liian lyhyt joten tein sen jostain vanhasta asson vantista, tai sitten olis pitänyt olla pitemmät pallokupit. Sen kanssa meni kuiteskin aikaa niin paljon etten kerennyt kuin sorvaan vanteet foameja varten, jos sitten huomenna formuloitten jälkeem menis jatkaan.

Moottorilla pyörittelin voimansiirtoa niin spurrin ja pinionin teräs/teräs suhde oli melkoisen äänekäs. Tarvii vielä tarkistaa välys, mutta lienee aika normaalia että tuosta pikkuisen ääntä tuleekin.

Ajokunnossa crt.5 painaa 150g (1850g) enempi kuin täysverinen shumin 4wd sähkökilpa krossari, jossa tukivarretkin on kuin linnun jalat crt.5 verrattuna.
« Viimeksi muokattu: 31.10.09 - klo: 20.27 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #11 : 31.10.09 - klo: 21.29 »
Se spurri pinjoni yhdistelmä on äänekäs enkä ainakaan itse ole voinut tehdä asialle mitään,se vaan on semmoinen.

Jos eri jäykkyyksisiä jousia tarvit niin Medaseciltä saa settejä olikohan 15€ 5 settiä taakse
ovat vähän tiukemmalla sovituksella,mutta menevät kohtuudella.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #12 : 31.10.09 - klo: 23.19 »
Liekkö ne jouset Asson jousia.

Siihen pinionin metelöintiin vois koittaa vaikuttaa rasvaamalla se jollain teflon- tms tosi sitkeällä rasvalla. Sisäkäytössä rasvasta ei pitäisi olla haittaa. Ulkona toki pöly saattaa takertua ja kuluttaa hammastuksen huonoks.

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #13 : 31.10.09 - klo: 23.34 »
Kivasti rattaiden rouske hiljenee myös lyijykynällä. Kovasti lyijykynää spurrin ja pinjonin hampaisiin, niin avot. Ei kerää mitään ylimääräistä ja kestää mukavasti käyttöä. Löytyy myös useammasta hunomminkin varustetusta pakista.
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #14 : 31.10.09 - klo: 23.37 »
Juu asson jousiahan ne on.
Itte en ole viitsinyt rasvata,ehkä talveksi voisi kokeilla jotain.

Ensi viikolla (ehkä) tulee kevymiinisiä akkutelineitä jos kiinnostaa,joten ajattelin muutaman kappaleen tehdä (kaiken varalta)
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #15 : 01.11.09 - klo: 00.42 »
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5541015&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

Jokusen kilon toi valmisvalmiste on mun tekelettä kevyempi.
Mulla on sitten vastineeksi pitkärunko, täyskokonen torsen, ja keskemmällä - 4s akkusetti.
Syöpi kyllä kovasti kardaanin nivelkuppia toi sivuunviennin isohko kulma.
Pitkää runkoa on jäykistämässä edessä yhtäpitkä viistotuki kuin takana.
Vasen/oikea- painopiste on 5A akuilla lyijykynän tarkkuudella keskellä.
(Monen valmistusyrityksen jälkeenkin ajelen yhä ilman omatekele-ylärunkolevyä, jonka alunperin keskidiffin yli suunnittelin ässälle.)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #16 : 01.11.09 - klo: 09.32 »
Se spurri pinjoni yhdistelmä on äänekäs enkä ainakaan itse ole voinut tehdä asialle mitään,se vaan on semmoinen.

Jos eri jäykkyyksisiä jousia tarvit niin Medaseciltä saa settejä olikohan 15€ 5 settiä taakse
ovat vähän tiukemmalla sovituksella,mutta menevät kohtuudella.

"Karkea" M1 hammastus on äänekäs,vrt. polttiskrossit. Nyt sen vaan kuulee kun moottori ei pidä ääntä.

Honkkarilla on myös omia jousia iskareihin, kokeiltu on ja toimii.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #17 : 01.11.09 - klo: 11.17 »
Pitääpä hommata sit Honkkarin jousia. Tota lyijykynää pitänee kans testata. Teoriassa tosiaan ainakin toimivan tuntuinen ratkaisu. Tiimariin siis...

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #18 : 01.11.09 - klo: 19.15 »
Juu täytyy itsekkin testata tuota lyijykynä temppua,tuntuupi nuo keskidiffin kupit syöpyvän muutenki vaikka diffi on itellä keskellä ja 3s ajelen.

Täytyy Garagelta tilata niitä säkillinen :laugh:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #19 : 01.11.09 - klo: 20.16 »
Ekat tyypit otettu:

Auto on heti nopea ja helppo ajaa, jopa 4v kuski kehui kuinka helppo se on ajaa.
Auto kääntyy todella agressiivesti muttei kuiteskaan haukkaa sisään. Sladit on todella helppo oikaista, auto on oikeesti ketterä.
8.5T moottori on ehkä aavistusen nuhanen mutta punchit täysille niin rupesi kulkeen.
Iskareihin pitää laittaa jäykemmät rasvat. Foameihin olisi varmaan pitänyt jättää pikkuisen lisää halkaisiaa.

Kaikki ruuvit kannattaa käydä läpi ja kaikki metalli kierteisiin kannattaa laittaa loctite. Itsellä lähti samaan aikaan molemmin puolin c-hubin ruuvit irti ja toiselta puolen hukkui holkki.Lienee tyyppivika kaikenmerkkisissä RTR autoissa. Holkin puuttuminen näkyy kuvissa eturenkaiden cambereissa.
Autosta jäi erittäin positiivinen kuva, suosittelen!








« Viimeksi muokattu: 01.11.09 - klo: 20.33 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #20 : 01.11.09 - klo: 21.31 »
Miten setuppi, onko tehdasasetuksilla yhä? Mikä tuli pinioniksi?
Onhan se lähes 1/10 krossarin painonen, mutta silti pidän nopari/kone valintaa alakanttisena.

Ajelen omatekele-vastaavalla pitkäkannuisella koneella ja 14,8 voltilla. Mainita varmaan pitää korkeampiprofiiliset lapakumit, ne vaatinevat pidollaan hetkittäin enempi ku noi foamit.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #21 : 01.11.09 - klo: 21.48 »
Juu kyl se vaatii sen L-luokan kannun ainakin kun ekan kerran kokeilin normikannulla ajaa,niin tuntu kuumenevan ihan pirusti.

Saas nähä miten kiinakiukaalle käy kun räväytän laparenkailla hangessa :grin:

pakko kysyä,saako noita foameja jostain raakaversiona vai mitä meinasit sillä foamin sorvaamisella,kun ei itsellä ole tullut vastaan tuommoisia foameja.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #22 : 01.11.09 - klo: 23.09 »
Noi foamit on ite sorvattu 1:8 kokosen ovaaliauton foameista. Vanteet on auton mukana tulleet.
Me on tilattu noita foameja maailmalta kun Suomesta ei oikeen tahdo aina saada, ne tulee kaiketi Italiasta alunperin. Foami siis tulee noin 90mm paksuisena ja levyisenä josta sitten leikataan halutun levyinen rengas ja liimataan sileäksi sorvatun vanteen päälle. Vanteeseen kannattaa jättää ulko- ja sisähelmat. Siis keskeltä sileäksi.
Liimana toimii kontaktiliima ja asennusapuna saippuavesi. Kun liima on kuivunut, rengas sorvataan halutun kokoiseksi ja reunat varmistetaan pikaliimalla.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #23 : 02.11.09 - klo: 07.43 »
Miten setuppi, onko tehdasasetuksilla yhä? Mikä tuli pinioniksi?
Onhan se lähes 1/10 krossarin painonen, mutta silti pidän nopari/kone valintaa alakanttisena.

Ajelen omatekele-vastaavalla pitkäkannuisella koneella ja 14,8 voltilla. Mainita varmaan pitää korkeampiprofiiliset lapakumit, ne vaatinevat pidollaan hetkittäin enempi ku noi foamit.

Ihan vakio setuppi. Pinioni on mukana tullut 14mm, hammasmäärää en huomannut katsoa.
Nopari ei kestä 3s lipoa joten ainoa vaihtoehto on 6.5T kone joka oolis varmaan optimi. Tosin toi 8.5 ei ole yhtään huono tuolla sisäradalla koska ei siellä pysty ajaan kuin sekunnin kaasupohjassa. Tilannehan on aivan toinen kun mennään pihaa tai ulkoradalle rälläileen. Lämmöt mittasin sormella molemmat oli n 40 asteisia ajon jälkeen.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #24 : 02.11.09 - klo: 11.23 »
Noi foamit on ite sorvattu 1:8 kokosen ovaaliauton foameista. Vanteet on auton mukana tulleet.
Me on tilattu noita foameja maailmalta kun Suomesta ei oikeen tahdo aina saada, ne tulee kaiketi Italiasta alunperin. Foami siis tulee noin 90mm paksuisena ja levyisenä josta sitten leikataan halutun levyinen rengas ja liimataan sileäksi sorvatun vanteen päälle. Vanteeseen kannattaa jättää ulko- ja sisähelmat. Siis keskeltä sileäksi.
Liimana toimii kontaktiliima ja asennusapuna saippuavesi. Kun liima on kuivunut, rengas sorvataan halutun kokoiseksi ja reunat varmistetaan pikaliimalla.

Juu ajattelin,että noita saa valmiina settinä,joten tuskin tulee hommattua koska en omista tuota sorvia ja töissä oleva sorvi on vähän liian järeä :cheesy:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #25 : 02.11.09 - klo: 13.31 »

Juu ajattelin,että noita saa valmiina settinä,joten tuskin tulee hommattua koska en omista tuota sorvia ja töissä oleva sorvi on vähän liian järeä :cheesy:

Sorvina toimii vanha ja pieni valovirtamirkeli, johon on tehty karaan adapteri vannetta varten ja vanne kiinnitettään kuin autossakin keskeltä ruuvilla. Sitten vannetta/rengasta työstetään semmoisella karkealla raspilla tai puukalikan päälle liimatulla karkealla hiomapaperilla. Todella yksinkertaista ja helppoa hommaa. Sana sorvaaminen on ehkä vähän liioiteltu vaikkakin homma näyttää samanlaiselta kuin puun sorvaus.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #26 : 03.11.09 - klo: 15.15 »
Tässä tämä huippu nykyaikinen cnc ohjattu rc-auton rengas sorvi ja työkalut!  :mrgreen:


Ei siihen ihmeellisiä työkaluja tarvita!
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #27 : 03.11.09 - klo: 19.02 »
Hui olkoon :shocked:

Osaisinkohan käyttää tuommosta,taitaa olla liian tekninen minun makuun :grin:

Siltikin tuskin tulee hommattua kun asuu kerrostalossa(lue laatikossa)
Niin naapurit tykkää kyttyrää kun jyräyttää tuon käyntiin.

Miksi ei jos dremeliin väsää tuommoisen adapteripatentin.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #28 : 03.11.09 - klo: 20.47 »
Siltikin tuskin tulee hommattua kun asuu kerrostalossa(lue laatikossa)
Niin naapurit tykkää kyttyrää kun jyräyttää tuon käyntiin.

Miksi ei jos dremeliin väsää tuommoisen adapteripatentin.
No eihän tuosta nyt varmaan järkyttävää meteliä lähde kun kuitenkin sähköllä toimii....myös ne mitä kaupasta saa toimivat sähköllä eivätkä vaadi insinööri koulusta käyttämiseen.(ja eikai sorvi juuri yksinkertaisemmaksi voi mennä tuosta yllä olevasta kuvasta)
Mutta voi kai sen sorvin rakentaa dremelistä, porakoneesta yms. toki myös.
Eikai ne naapurit nyt niin pienestä ala vinkumaan...itse jyräyttänyt kämpässä käyntiin niin prätkän koneen, rc nitropannun yms.  :grin:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #29 : 03.11.09 - klo: 20.59 »
Juu ei sen puoleen,olenhan minäkin täräyttänyt tuon bensapirssin käyntiin parvekkeella ja vähän kaasutellut,mutta aina kun iskee tämmöinen,että pitäisi värkätä jotain niin tuppaa olemaan ilta ja emäntä kotona.

nimittäin emäntä hirttää munista kattoon jos rupeen sorvaan jotain foameja eteisen lattialla,koska on nytkin kiikunkaakun koska sotken (muka) aina lattiat.

Tämmöisessä kaksiossa ei hirveitä väsäillä,kun ei ole juuri tilaa.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.