Kirjoittaja Aihe: Hong Nor CRT.5 - E  (Luettu 43712 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mc_nopsajalka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #30 : 04.11.09 - klo: 19.02 »
Juu ei sen puoleen,olenhan minäkin täräyttänyt tuon bensapirssin käyntiin parvekkeella ja vähän kaasutellut,mutta aina kun iskee tämmöinen,että pitäisi värkätä jotain niin tuppaa olemaan ilta ja emäntä kotona.

nimittäin emäntä hirttää munista kattoon jos rupeen sorvaan jotain foameja eteisen lattialla,koska on nytkin kiikunkaakun koska sotken (muka) aina lattiat.

Tämmöisessä kaksiossa ei hirveitä väsäillä,kun ei ole juuri tilaa.


Ymmärrän tilanteesi. Itse asustelen kerrostalo kaksios, muijan kanssam ja kuri sen mukainen. uutta sähkistä en edes per..le saannut tuoda papereiden päälle keittiön pöydälle, kun tulee KUULEMMA likaa :D mut naisia pitää ymmärtää, ei ilman niitäkää pärjää :D

Sori ot.
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #31 : 04.11.09 - klo: 21.33 »
Mulla on nyt kokeilussa, edellisten päästyä brushless-taivaaseen, tommonen kone ajossa autossa:   
Speed Passion SilverArrow V10 1/8 8.5R Brushless Motor
Tarvinnee puhaltimen ensikokeilun perusteella.

Kokeiluun on päässy ajoon mukaan tämäkin:
--
Muchmore CTX-T Thermo motor cooler blue | lisätiedot
Moottorin jäähdytin. Toimii 12V DC virralla
(siis rivan ja koneklipsin välissä Peltier-elementti)


OFFT
Yksiössä mulla roikku ikkunalautaan saranoituna työtaso, kun ei ollu käytössä. Eikä mitään voinu jäädä päiväkausien projektiksi, kun keittiöön ei päässy sen ohi...

3 vuotta toimin partsilla, johon olin itte lisänny ritilän sisäpuolelle plexilasin. Virtaa silti kului talvisin lämmittimellä reippaasti. Ja laakereita ruostui autoista enempi kuin sisäleikissä.

Sitten sain ostaa 4 isoa vaatekaappia ja niitten päälle yläkaapit! (vaihdossa perin pienexi jääneen vaatehuoneen.)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #32 : 04.11.09 - klo: 22.38 »
Tulipas nytten sitte tämmönenkin tehtyä,ekaks versioks aika huono vaikka itse sanonkin,reijät heittää 14mm ja eipä tullut laskettua aihiotakaan oikein.






Niin ja OT vielä:ilman naisia ei voi elää ekä niitten kanssa,paitsi onhan tuo oma katsonut kuitenkin sormien läpi kun kaapin edessä on kivoja koloja laminaatissa kun työkalut tippuu harva se päivä ja eteisen matolle on nytten kaatunut mustaa iskariöljyä.

Nooh, aina sitä on sopimukseen päästy :laugh:

« Viimeksi muokattu: 04.11.09 - klo: 22.53 kirjoittanut SH. »
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #33 : 07.11.09 - klo: 17.25 »
Noniin, muutama ajopäivä takana tolla RTR autolla. Ja ainoat murheet mitä on erittäin kovassa käsittelyssä tullut on:

-Ruuvit aukee tärinästä (tosta mainitsinkin jo aijemmin), ei muuta kuin locititee ruuveihin.

-Iskarien mäntien c-clipsit ovat surkeen pelliset, männät lähtee irti melkein heti, pakista sattui löytyyn kunnolliset teräksiset, jonka jälkeen ei ole ollut mäntä murheita. Pro iskarit maksaa taakse 24e ja eteen 22e joten ei kallis investointi, mutta kyllä noilla orkkiksilla ajetaan niin kauan kun vaan rasvat sisällä pysyy.
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=shopping_cart&sort=20a&page=2
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_97&products_id=787

-Iskarien öljyt vaihtui jäykempään koska hyppyyn lähtiessä auto pohjasi ja alastulo tuli aina nokilleen, nyt hyppää mallikkaasti.


Auto kestää kovaa kättä, jotten uskaltaan antaan ajoon kaikenikäisille ja tasoisille kuskeille niinkuin meitinkin perheessä menee!  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 07.11.09 - klo: 17.38 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #34 : 07.11.09 - klo: 17.41 »
Juu nuo pro-malliset iskarit on hyvät,itselläkin nuo ovat ja se iskarin säätökin on hyvä,ei tarvitse aina laittaa C-klipsejä jäykistämiseen.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #35 : 07.11.09 - klo: 17.46 »
Joo, kyllä juuri näin. Kyllä noi pro-iskarit on seuraavaksi päivityslistalla, mutta kaikki aikanaan, ajetaan noi RTR iskarit eka hautaan.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #36 : 09.11.09 - klo: 20.57 »
Pistin tänään keskidiffin osiin.
Osat on samaa kokoa kuin 1:8 krossarissa, eli varmasti kestää. o-renkaat ja kaikki tiivisteetkin oli samoja kuin isommassa pelissä. Rasvana tehtaan jäljiltä oli vaseliini. Pistin 3000 diffiöljy, mutten testannut vielä ennen kuin saan noparin päälle puhaltimen jäähdyttämään.

Seuraavassa huoltosessiossa, etudiffi osiin ja sama 3000 diffiöljy sinnekin.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #37 : 09.11.09 - klo: 21.37 »
Shimmasitko mitenkään,
sisälimmpiä itteään tai pinionakselin kohtaamista,
vai oliko edes tarvetta?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #38 : 09.11.09 - klo: 21.40 »
Omassani on ainakin shimmiprikat vakiona ,mutta liekkö tässä on?
Olisihan se hyvä olla
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #39 : 10.11.09 - klo: 11.42 »
Omassani on ainakin shimmiprikat vakiona ,mutta liekkö tässä on?
Olisihan se hyvä olla

Kyllä shimmit löyty tästäkin, joka pikkupyörän päästä, niin kuin kuuluukin. Koko diffin päittäisvälystä shimmasin .10mm, mutta sekin on vain kosmeettista, alunperin päittäisvälystä oli 2-3 kympän väliin. Ja pikkusen sitä pitääkin olla ettei lakut jumahda.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #40 : 10.11.09 - klo: 17.32 »
Pari kuvaa etu diffistä. Toisessa kuvassa on 1:8 CR/CRT diffin varaosat ja vieressä CRT.5 diffi aukaistuna. Kuten näkyy kaikki on samaa kokoo kuin isossa veljessä. Näiden kanssa ei tuu ainakaan kestävyys murheita!







E: Nyt pitäis kuvatkin näkyä!
« Viimeksi muokattu: 10.11.09 - klo: 17.56 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #41 : 10.11.09 - klo: 17.43 »
Ei näy kuvat?
E: nyt näkyy  :angel:
« Viimeksi muokattu: 11.11.09 - klo: 20.20 kirjoittanut masazi »
VXL Stampede+slash

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #42 : 11.11.09 - klo: 18.38 »
Ei tosin e-malli vaan polttis-rtr (diy-E), mutta yhet takalimpin pikkurattaat om mulla hajonnu.
Siinä oli nimenomaan tehdassettinä 4:n pikkurattaan 1 shimmi poissa ku avasin.

Ja tohon rataskokoon: halkaisija ja vissiin hampaat samat, mutta isojen ratasten korkeus on eri, joten 1/8:sta käy vain pikkurattaat. Kestää silti.

Mun piti myöskin korjata kardaanipinionin ja lautasrattaan setuppia  3:lla shimmillä in ja yhellä sivuun, saadakseni kohilleen.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #43 : 12.11.09 - klo: 19.48 »


Ja tohon rataskokoon: halkaisija ja vissiin hampaat samat, mutta isojen ratasten korkeus on eri, joten 1/8:sta käy vain pikkurattaat. Kestää silti.


juu oikeessa olet, diffiä on kavennettu ja kevenetty juurikin isoje ratasten korkeudesta. Eiköhän Rc-Garagesta löydy oikea varaosa setti JOS sattuu hajoon joskus.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #44 : 20.11.09 - klo: 23.24 »
Mitäs setuppia se Auvo käyttää sisällä iskareissa ja diffeissä? ,... tuli itekkin hankittua kyseinen peli ja jos jotain setuppi suuntaa sais, niin ei tarvis alkaa ite haeskeleen =D (...lue laiskuutta)

Pakollinen kuva:



..ja tuolla enemmän: http://koti.mbnet.fi/jankka70/kuvat/HN%20CRT5/

...lisäilen kuvia kun hommat etenee...

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #45 : 23.11.09 - klo: 00.53 »
Viitsiikö joku mittailla akkukotelon tarkkoja mittoja ja kertoa vielä spurrin ratastuksen määrän. Googlella ei löytynyt manuaalia.. Pohdin tämän(kin) auton hankintaa.

e: kiitos tiedoista ;)
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo: 09.23 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #46 : 23.11.09 - klo: 08.06 »
Viitsiikö joku mittailla akkukotelon tarkkoja mittoja ja kertoa vielä spurrin ratastuksen määrän. Googlella ei löytynyt manuaalia.. Pohdin tämän(kin) auton hankintaa.

http://jesi.5cyl.net/-RC/tmp/Hong_Nor-CRT5_RTR.pdf
http://www.ofna.com/pdf/34970-Mini-Truggy.pdf
Kai toi on paras auto omassa luokassaan/kokoluokassaan, että ei se huono hankinta ole.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #47 : 23.11.09 - klo: 08.35 »
Viitsiikö joku mittailla akkukotelon tarkkoja mittoja ja kertoa vielä spurrin ratastuksen määrän. Googlella ei löytynyt manuaalia.. Pohdin tämän(kin) auton hankintaa.

Akkukotelon mitat on kokolailla 150mm*25mm*50mm, näin äkkiä rullamitalla mitattuna.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #48 : 25.11.09 - klo: 19.28 »
Pari kuvaa, kun auto alkaa valmistumaan...





.. Diffi setupiksi vielä 3k-3k-1k,.. edestä lukien, niin sit pitäis olla pulkassa.

Sähköt tosin vielä tulevat vaihtumaan moottorin ja säätimen osalta, mut laitoin nyt noi jotka valmiiksi löytyivät hyllystä.


Tuolla on lisää enemmän tai vähemmän onnistuneita kuvia autosta: http://koti.mbnet.fi/jankka70/kuvat/HN%20CRT5/
« Viimeksi muokattu: 25.11.09 - klo: 23.51 kirjoittanut Jankka »

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #49 : 30.11.09 - klo: 18.53 »
Nyt on tähän talouteen ilmestynyt CRT.5E. Jäi kalvamaan tuo valkoinen kori, kun oletin että olisi tullut kirkas. Maalit tilasin...täytyy sitten kori tilata vielä.
Ihan piruuttaan laitoin MMM tuonne, sekin mahtuisi kyllä olemaan korin alla juuri ja juuri. Mutta vaihtuu kyllä pienempään. Koneeksi valikoitui Feigao 7L ja aluksi 2S:llä mennään.

Nuo renkaat mitkä ovat autossa kiinni, niin ajattelin niillä koittaa sisäradalla, kenties Nokian radalla koska on lähin. Jos saisi loput tekniikasta kotiin asti maailmalta..


edit: lisää kuvia: http://tepaja.kuvat.fi/kuvat/Rc+autot/Hong+Nor+CRT.5E/
« Viimeksi muokattu: 30.11.09 - klo: 19.04 kirjoittanut Tepaja »

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #50 : 30.11.09 - klo: 19.38 »
Nyt on tähän talouteen ilmestynyt CRT.5E. Jäi kalvamaan tuo valkoinen kori, kun oletin että olisi tullut kirkas. Maalit tilasin...täytyy sitten kori tilata vielä.
Onko tietoa meneekö tähän ja Hyper Mini ST:hen samat korit? Sikäli jos tahtoo jäädä ylimääräiseksi valkoinen tms. kori, niin tänne voisi yhden tarjota ihan kokeeksi.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #51 : 30.11.09 - klo: 19.43 »
Onko tietoa meneekö tähän ja Hyper Mini ST:hen samat korit? Sikäli jos tahtoo jäädä ylimääräiseksi valkoinen tms. kori, niin tänne voisi yhden tarjota ihan kokeeksi.
Itselläni ei ole tietoa, vaikka Hyper Mini ST on ollut hetken. Aika erimalliset nuo korit ovat keskenään. Jos minä saan aikaiseksi tilattua kirkkaita koreja, niin otan yhteyttä valkoisen korin osalta :)

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #52 : 02.12.09 - klo: 10.11 »
Joutuu ihmettelemään tota valmis-akkutelinettä. Kovin on korkealle pistetty, remmintilaa runsaasti akun alla. Ja vielä pystyynkin.
Olis, mutuna, voinu pistää nivivelkardaanit. Sillä keskidiffin sivummas vienti ei kaameesti vie tehoja. Pistämällä akkutelineen ja diffipukin samaan muovivaluun, ei pohjalevy olis tarttenu lisäreikiä.
Näin olisi saanut pikkulipon nurin, ja mahkun pulleitten moni-S lipojen käyttöön korkeussuuntaan.
Suunniteltu noin....
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #53 : 02.12.09 - klo: 10.19 »
Tässä yksi esimerkki syistä minkä vuoksi olen tullut siihen tulokseen, että nämä konversiot pitää tehdä itse. Erityisesti "autotehtaan" omien konversioiden kohdalla mennään turhan usein sieltä missä aita on matalin.

Omakohtaista kokemusta ei ole tästä nimenomaisesta autosta (vielä), mutta näkemäni ja lukemani perusteella tässä on noistakin epäkohdista huolimatta hinta-laatusuhteeltaan varsin kilpailukykyinen sähkötrukki vähän pienemmässä kokoluokassa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #54 : 02.12.09 - klo: 10.45 »
Oma on polttiksesta itte konversoitu, mutta AJOA auto on kestänyt enempi ku aiemmat 1/10:t.
Useimmiten on osat periksi antaneet hölmöilyn takia.
Kovempaa kun pääsee samalla "radalla", mutta jarruttamiset on "vähän vaiheessa"

i*ioottivarmaa törmäilynkestoa ei ollu tässäkään.
Liittyyhän etupuskuri- ja yläkolmio-hajoamiset tähän?

Jos vertaa nitrokoneen ilmoitettuja tehoja ja antamistyyppiä, niin
sähkömoottorin ärhäkät tempasut auton mekaniikka on ihan hyvin sietänyt,
-- pitkälle yli tuplatehoin. (ei ole slipperiä/kytkintä rajoittamassa)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #55 : 02.12.09 - klo: 17.06 »
Sama täällä,sähkökonversio(ei itse tekemä) on kyllä saanut kyytiä ja mitään ei vielä ole mennyt rikki,joten kova peli on.
Ainoa,että nopari levisi ja uusi tulee rapakon takaa(vanha menee huoltoon).
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #56 : 03.12.09 - klo: 12.25 »
Dodiin, nyt on tullut ajeltua monta akullista CRT.5 e:llä Nokian sisäradalla. Auto on uskomattoman kestävä, vaikka on tullut todella pahoja lippoja niin mitään ei ole hajonnut.

Eilen päivitin iskarit pro-mallisiksi setupiksi heitin lonkalta 1 reikäset männät eteen ja taakse, eteen 70w ja taakse 50w öljy, sininen medium jousi moleempiin päihin. Auto on melko jäykkä mutta Nokialla saakin olla. Seuraavassa muutoksessa takapäätän tulen muuttamaan männän 2 reikäseksi (pikkuisen pehmeemmäksi) ja eteen laitan hard jousen.

Mutta kaikenkaikkiaan auto tulee hypyistä jousien varaan alas, eikä pohjalevylle niinkuin yleensä. Olen edelleen tyytyväinen ostokseen.
« Viimeksi muokattu: 03.12.09 - klo: 14.13 kirjoittanut auvo »
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #57 : 05.12.09 - klo: 13.08 »
Millaisilla moottorilla/noppareilla ajatte?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #58 : 05.12.09 - klo: 20.45 »
Koneet:                                Noparit:
Feigao XL07                            kuiva/-hko edes, MMM
feigao XL08                            umpimärkä,  BK12020-muoviinvalettu
KD36-74-06XL (3 kpl pox)
Speed Passion SilverArrow V10 1/8 8.5R

Virta: Hyperion CX G3 5000mAh,14,8 volt
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« Vastaus #59 : 05.12.09 - klo: 22.58 »
Nopari: tekin RX8
Moottorit: Feigao 10xl 2778kv,kiinaihme 540L 3200kv,kiinaihme 540 L 2700kv
Akku: Flightmax 3s 4000mah 20C
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.