10-15 asteen pakkanen on raakaa muoville.
Tuo edellä ollut keskustelu taisi kuitenkin liittyä sisäradalla ajeluihin ja hajonneisiin servo savereihin, joten siellä tuskin on ollut pakkasta.
Ikävää kuitenkin kuulla että Hong Norin osissa on tuollaista vikaa. Toki vika voi olla materiaalissa, mutta todennäköisemmin vika on valmistusprosessissa, jossa yritetään pienentää kuluja tekemällä suurempi määrä osia pienemmässä ajassa. Itselläni sen verran kokemunsta ruiskupuristamalla valmistettavista muoviosista että jopa 50 prosentin tehokkuuden lisäys on monessa tapauksessa helposti toteutettavissa, jos tingitään kappaleiden laadusta. Samoin valmistuksessa käytettävän muotin tekokustannuksista voidaan helposti tinkiä enemmänkin kuin puolet, tinkimällä lopullisen tuotteen laadusta. Samat talouden realiteetit pätevät myös Aasiassa kuin täällä, että pitää löytää se optimaalinen kompromissi, jossa tuotteen laatu on riittävä, mutta niitä syntyy mahdollisimman edullisesti. Nyt on ilmeisesti tuo laatu päässyt liian heikoksi.
Usein näen muoviosissa selkeitä valmistusvirheitä, kuten että raaka-aine on ollut liian kosteaa tai ns. kylmiä saumoja eli jossain kohdassa kappaletta ruiskutettava muovimassa kohtaa kahdesta suunnasta, mutta on liian jäähtynyttä muodostaakseen yhtenäisen kappaleen. Joissakin hajonneissa kappaleissa on näkynyt myös ilmakuplia sisällä ja tiettyjen valmistajien tietyissä osissa niitä on säännöllisesti ja osat myös yleisesti tunnetaan heikkoina. Keittäminen voi useissa tapauksissa auttaa vahvistamaan näitä valmistusaikaisia heikkouksia. Pahimpia heikkouksia sekään ei korjaa eikä se tuo lisää materiaalia paikkoihin joissa sitä puuttuu.