Jos joku insinööri laskee paljonko esim. CRT.5e kardaaneille tulee max. vääntöä, mä voisin katella siihen sopivan jousto- tai luistokytkimen. Ainakin HUCO:lla on valikoimassaan pieniä momenttikytkimiä.
Jos joku insinööri heittää tänne päin speksit (välitykset, kone+nopari, mitatut huippuvirrat, akku), niin kyllähän tuon selvitellee kun tunkee numerot ekseliin.
Ei ehkä pitäis näin kylmiltään laskeskella mitään, mutta jos omassa Minihyperissä tehoja olisi 800 wattia (kiinni Novak HV Pro 5.5t), jänöjä 14,8 volttia (4S lipo) ja virtasia n. 54 ampeeria, olisi vääntöä moottorin akselilla n. 0,1356 Nm ja pyöränakseleilla n. 1,4 Nm. Kitkakerroin renkaan ja ajoalustan välillä olisi tällöin luokkaa 1 ja kiihtyvyys samoissa kuin vapaassa pudotuksessa. Häviöitä ei huomioitu.
Ylipäätään rengaskosketus lienee se momentti-iskuja rajoittava tekijä, eikä esim. renkaan kiihdyttämisellä ole kovin dramaattista vaikutusta (oletus: renkaan hitausmomentti suhteellisen pieni).
Lienee helpompaa ja hedelmällisempää hommata vaan uutta palikkaa tilalle kuin sorvailla kytkimiä.