Kirjoittaja Aihe: Nutech 1:5 autot  (Luettu 339172 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1230 : 03.07.13 - klo: 18.48 »
Mitä muuten tartteis väliin että sais lipon toimimaan bensa autossa? Tai vaikka lifen?

Minun savoksin ohjaus servo on specsattu 7,4 voltille mutta kaasu servosta en tiedä mitä se kestää. Sais sillä vähän enemmän voimaa ohjaukseen eikä sitä hyytymistä olis siinä määrin kuin nikkeli akulla.

tuo servo kyseessä
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servot/savox-sv-0235mg-35kg-015-sv-0235mg

Kaasussa tämä
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5245&nav=60020012

Mulla on lipo käytössä ja välissä on joku hobbykingin turnigy hässäkkä mulla on itellä large scale hitecit ja voin sanoa ettei akkua juurikaan tarvii latailla.  :smiley:

Joku viisaampi osaa varmaan kertoa mikä se turnigyn piuhakasa on.

Veikkaan että mulla on tämmönen
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18521__Turnigy_HV_SBEC_5A_Switch_Regulator_8_42V_input_.html
« Viimeksi muokattu: 03.07.13 - klo: 19.15 kirjoittanut kesseli »
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1231 : 03.07.13 - klo: 22.11 »
Sulla on becci siinä välissä joka pudottaa jännitteen servoille ja vastarille sopivaksi.

Pikkuservot on toimineet ihan kisakrossareissakin hyvin jopa ohjauksessa kunhan ovat olleet laatuservoja. Noissa laatuservoissa vääntö ja nopeus on kohdillaan kunhan ostaa oikeat mallit.

6V servoja voi suoraan käyttää life-akulla. Mulla on käytössä HK:n jumbolife jossa kapasiteettia 4200mAh. Sillä vetää kevyesti päivän ajot eikä tarvii turhia latailuja. Servotkin on keskitason laitteita eivätkä ainakaan vielä ole turhan korkeita lämpöjä ottaneet.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1232 : 03.07.13 - klo: 23.32 »
Sulla on becci siinä välissä joka pudottaa jännitteen servoille ja vastarille sopivaksi.

Pikkuservot on toimineet ihan kisakrossareissakin hyvin jopa ohjauksessa kunhan ovat olleet laatuservoja. Noissa laatuservoissa vääntö ja nopeus on kohdillaan kunhan ostaa oikeat mallit.

6V servoja voi suoraan käyttää life-akulla. Mulla on käytössä HK:n jumbolife jossa kapasiteettia 4200mAh. Sillä vetää kevyesti päivän ajot eikä tarvii turhia latailuja. Servotkin on keskitason laitteita eivätkä ainakaan vielä ole turhan korkeita lämpöjä ottaneet.

Asiasta en paljoa tiedä mutta onko kisapeleissä ohjauksessa todellakin 1kpl pieni servo ymmärrän yskän kun ajellaan uudella nuudelilla jossa ohjauksessa on vakiona 2kpl servoa.. menee varmaan helpolla noin mutta en oikein jaksa uskoa että yhdellä pienellä servolla pärjää ohjauksessa.
Viisaammat kertokoon mutta itse en tuohon usko.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1233 : 04.07.13 - klo: 09.54 »
2 kpl pieniä servoja ohjaukseen riittää.  Yhdellä pienellä en välttämättä lähtis kokeilee.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1234 : 04.07.13 - klo: 21.42 »
2 kpl pieniä servoja ohjaukseen riittää.  Yhdellä pienellä en välttämättä lähtis kokeilee.

No noin mä vähän aattelinkin !

Mun thunder 2 ohjauksessa on paikka vaan yhdelle servolle ja ei tosiaan tulis mieleenkään vaihtaa tilalle
normi servoa.

Tällä olen ajanu yhdellä servolla ja vaikka se huomattavasti kevyempi ku nää bensapelit niin ei silti jaksa.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://images.rcuniverse.com/magazine/reviews/819/specs-image.jpg&imgrefurl=http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id%3D819&h=325&w=425&sz=58&tbnid=ejljRrnLfA_duM:&tbnh=90&tbnw=118&prev=/search%3Fq%3Dcen%2Bgst%2B7.7%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=cen+gst+7.7&usg=__L7pzuAE367b3N3yuUlbXIIpSFkE=&docid=LsDYKO2sV_xNuM&sa=X&ei=EMHVUciZNoj_4QT8n4CQBQ&ved=0CEEQ9QEwAQ&dur=1020
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1235 : 06.07.13 - klo: 01.04 »
Kävinpä ajelemassa ekaa kertaa tuolla Nutechin Diablolla hiekkakuopalla. Hauskaa oli tankillisen verran ennenkuin muovinen servonvarsi sanoi sopimuksen irti. Tuohonhan käy Bajan rattaat ja muutenkin välitykset samat kuin bajassa (en nyt muista minkä mallin?). Videossa OBR 20/54.

NutechDiablo2wd


Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1236 : 06.07.13 - klo: 18.58 »
Ens viikolla saapuu sitten meikäläiselle uusi nutech nr-5sc. Sähköt menee ensinmäisenä uusiksi ja mukaan pitäisi tulla alumiininen kytkinkellon kannake ja teräs rattaat. Putki ja ilman putsari menee myös uusiksi.
Autossa on zenoah g270 mootori, 990 walbrolla, se pitääkin ajella sisään, mutta milläs säädöillä kannattais aloittaa? Siis missä asennossa ruuvit?
.......

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1237 : 06.07.13 - klo: 19.46 »
Hyvään hintaan sait jos hannolta auton ostit.

Itse en tuota sähköjen välitöntä uusimista sinänsä ymmärrä. Eikö uuden auton sähköillä voisi periaatteessa ajaa niin kauan kuin toimivat. Se on vain yksi rahan reikä lisää. Varsinkaan jos autolla ei kisaa aja niin RTR sähköt kelpaa mielestäni ihan hyvin siihen saakka kuin antautuvat. Tuo autohan on toteutettu kolmella servolla joten ohjauksen luulisi toimivan oikein mallikkaasti.

Uudet servothan voi ostaa valmiiksi. Jos sattuvat antautumaan kesken kuumottavan ajosession voi ne näppärästi mekkaulaukusta vaihtaa vaikka kentällä.

Kaasarille ei oikeastaan tarvitse tehdä mitään. Ne toimitetaan aina tehdas asetuksilla. Ajelet sen verran sisään kuin oma kiinnostus riittää ja lähdet siitä sitten kääntämään laihemmalle. Bensa auto ei ole kuten nitro eikä sitä tarvitse ajaa sisään kuten montaa tankillista. Periaatteessa kun ajaa tankillisen hieman säästellen ja sen jälkeen voikin ruveta antamaan happea ihan kunnolla. Yksi tankillinen kestää noin 45-60min joka vastaa karkeasti neljää nitron tankkia. Toinen vaihtoehto on ajaa ensimmäinen gallonallinen vaikka 5% seoksella, ajaa saman asian.
« Viimeksi muokattu: 06.07.13 - klo: 19.50 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1238 : 06.07.13 - klo: 21.23 »
Sähköt uusitaan koska auto tulee ilman sähköjä. Kiitti vinkistä eli n.5% bensat tankkiin ja eikun ajelemaan. Jotenkin tuo sisään ajo on muistissa mutta ainahan saa vinkkiä kysyä.

Hannolta ostin. Mielestäni sain hyvään hintaa, uusi auto ja moottori, kaupan päälle vielä vähän extraa. Ja palvelu ainakin hannolla pelaa hyvin.
« Viimeksi muokattu: 06.07.13 - klo: 21.58 kirjoittanut samimake »
.......

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1239 : 07.07.13 - klo: 18.59 »
Tuli käytyä testaamassa uutta äänenvaimenninta Monsterissa ja todella mukavasti leikkaa sen "Dominatorin" korkean räimeen pois, suorastaan miellyttävä ääni nykyään  :cool:


Jonkinlainen mutka pitäisi kehittää tuohon, törröttää aika pitkälle sivulle.


Sanwan radion mukaan ulkona oli +29 C lämmintä ja koneen lämmöt pysyivät nätisti alle +120 C. Ainoastaan siinä vaiheessa nousi +130 C päälle kun veti koneen lohkon imuaukot ja puhaltimen Outrwearsin täyteen heinän roskaa. Ajopaikka kun oli paikoin sellasta puolimetristä heinää, ihan hyvin se menee näköjään sielläkin... :grin: , muuten soraa ja asfalttia ja vähän jotain pururadan tapaista.
Asfaltilla ei oikein kärsi ajaa noilla maastorenkailla, liian vetelät ja sulaa suorastaan alle...pitäs saada asfalttia varten toisenlaiset. Toisaalta eipä tolla asfaltilla ole tarvetta niin ajaakaan...mieluiten ajaisi jollain isolla nurmikentällä, mutta ilmeisesti eivät myönnä golf-klubin osaketta ihan tuota varten  :laugh:

Nitroautojakin oli mukana pari...ensin radion säädöt olivat menneet sekaisin itsestään ( WTF !?) ja ohjeet tietty kotona. No sen kun sai toimimaan, niin kämähti heti perään vastariakku...toista ei sitten jaksanut edes koittaa tulille kun palo käämit aivan totaalisesti ja meinas lentää metsään koko romu !  :evil:
No pikku jäähdyttelyn jälkeen Nutech esiin, tankkaus, nykäs käyntiin ekalla ja anto vaan mennä...täytyy sanoa että hermo siinä suorastaan lepäs ja ainoastaan bensa paloi :cool:

Onkos muilla ollut havaittavissa sellasta että Nutech:n vasemman puolen pyöränmutterit löystyy ajossa...minusta saisi olla vääränkätiset kierteet, mutta kun ei ole ? Pitäsköhän niissä käyttää ruuvilukitetta vai mitä ?
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1240 : 08.07.13 - klo: 11.53 »
vaihdat vaikka nylockeihin,kun niissä on ihan perus m6 kierre.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1241 : 08.07.13 - klo: 22.20 »
Kävinpä ajelemassa ekaa kertaa tuolla Nutechin Diablolla hiekkakuopalla. Hauskaa oli tankillisen verran ennenkuin muovinen servonvarsi sanoi sopimuksen irti. Tuohonhan käy Bajan rattaat ja muutenkin välitykset samat kuin bajassa (en nyt muista minkä mallin?). Videossa OBR 20/54.

Tuo Diablo seuraavaan kotipizzakahinaan. Olis mukava nähdä kuinka tuollainen kiukkuinen takaveto menee radalla.

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1242 : 09.07.13 - klo: 18.05 »
Nuketti corri tuli sitten perille ja pikaisen tutustumisen jälkeen on pakko kysyä onko tuolle ohjaus servojen telineelle kukaan tehny mitään parannuksia/vaihtanu alumiiniseen? Ei oikein vakuuta tuo muovi kun antaa aika paljon periksi kun noita renkaita kääntelee.
.......

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1243 : 09.07.13 - klo: 21.29 »
Se muovinen levy ajaa asiansa ainakin mun krossarissa oikein mainiosti.

Ainoo tuunaus on ollut ne muoviset tapit millä se levy on kiinnitetty runkoon. Mulla ne muovitapit on vaihdettu alumiinistä sorvattuihin versioihin ja voin todeta että servot todella pysyy paikoillaan tämän tuunauksen jälkeen.

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1244 : 09.07.13 - klo: 22.21 »
Kävinpä ajelemassa ekaa kertaa tuolla Nutechin Diablolla hiekkakuopalla. Hauskaa oli tankillisen verran ennenkuin muovinen servonvarsi sanoi sopimuksen irti. Tuohonhan käy Bajan rattaat ja muutenkin välitykset samat kuin bajassa (en nyt muista minkä mallin?). Videossa OBR 20/54.

Tuo Diablo seuraavaan kotipizzakahinaan. Olis mukava nähdä kuinka tuollainen kiukkuinen takaveto menee radalla.

Pitää ottaa mukaan...Epäilen tosin että pysyy vielä huonommin mulla radalla kuin neliveto  :azn:

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1245 : 10.07.13 - klo: 01.07 »
Vähän videota miten RCMK 30,5 full mod toimii Nutechin 4vedossa...VRC PRO putki, GZ-powermaster putki (gizmon putki) ja Bartolone torpeedo putki. VRC Pro eniten ottaa kierroksia eikä alhaaltakaan paljoa huonompi kuin Gizmon VRC putki, GZ- väliinputooja ainakin tässä nelivedossa (diablossa 2wd toimii hienosti) ja Bartolone torpeedo oma suosikki. Liikkuu riittävän nopeasti ja lähtee hienosti. Viilasin Dominatorin x-portista sopivan tuohon RCMKn pakoaukoon.

RCMK30,5FULLMOD NUTECH4wd


Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1246 : 10.07.13 - klo: 14.16 »
Nyt rullaavaan Nutechiin pirteä sivuputki kaupan päälle. Myös hintaa laskettu!

http://rc10.fi/index.php?topic=76883.0

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1247 : 11.07.13 - klo: 14.15 »
Parhaiten tosiaan tuolla torpeedolla pommittaa, lähtee alhaaltakin hyvin..

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1248 : 29.07.13 - klo: 22.38 »
Enään pitäisi sisään ajo suorittaa...

http://db.tt/OSx9ewW5

Kuvan laatu heikko mutta ääriviivat ainakin näkyy,

Pikkuisen lisätty alumiinia http://db.tt/Q0zm6KGr
« Viimeksi muokattu: 29.07.13 - klo: 22.42 kirjoittanut samimake »
.......

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1249 : 23.08.13 - klo: 19.03 »
Kävin tänään antamassa kunnolla jenkaa Nutekille,kun viimein sain sisäänajot säädettyä
Koneen speksit:
35cc cn kiinamoottori HDA48 kaasuttimella,
lohkosta otettu 1mm siivu pois että saadaan puristuksia lisää.
mäntä/vauhtipyörä kevennetty ja fluidin sivuputkella.

käyntiin saaminen on aina taistelua,jostain syystä soppa ei tahdo nousta kaasarille,joten joutuu ottamaan ilmanputsarin pois ja pitämään kättä kaasarin edessä että rupeaa tulemaan.
normiryypystä ei ole mitään hyötyä ja sen jälkeen hörähtää n. 5 vedolla käyntiin.

alavääntöjä on ihan hurjasti,lähtee alhaalta kiekumaan hyvin.
keskialueella riittää vielä potkuja mutta yläpää tuntuu puhdittomalta,ei jotenki kiekaise puhtaasti ylhäällä.
ajelin n. 80 metrin täyskaasuvetoja että saan seokset ja lämmöt kohdalleen.

parin vedon jälkeen mittaustulokset näytti tulpan juuresta 130,C jäähdytysripojen välistä 145,C
aikani ruuvaltua sain pysymään 105,C-115,C.tulppa on cmrh7
En nyt muista oliko kesä vai talvimallia?
tankillisen jälkeen tulppa näytti vähän maitokahvia tummemmalta.

kotona joutessani katsoin neulat ja yläpää oli hurjat 3 kierrosta ja 20min.
Alapää taisi olla vähän päälle 2 kierrosta

Voiko noihin lämpöihin vaikuttaa öljyn määrä?
Tällä hetkellä 3% motulin öljyillä.
Niin ja keli oli aurinkoinen +18c ja ajoin ilman koria.
Mistähän sitä lähtisi tätä vyyhtiä purkamaan?
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1250 : 23.08.13 - klo: 19.47 »
Öljyä lisäämällä saat koneen lämpöjä alas, voi rueta toimimaankin paremmin.
Mm rcmk koneet minimi on 5% seoksella, gizmo racingin Bruce suosittelee vieläkin öljysempää seosta.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1251 : 25.08.13 - klo: 20.44 »
tein nyt 4% seoksen,katsotaan mihin lämmöt asettuu kun kerkeää ajelemaan.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1252 : 25.08.13 - klo: 21.25 »
Päivitystä TBIII kisavehkeeseen:

Alumiiniset alatukivarret eteen:



Alumiiniset alatukivarret taakse ja hippo takaiskaritorni



Laitetaan nyt sit vielä koko auto:




Pihalla testasin osasien vaikutusta niin takapään pito parani huomattavasti, takapään ulosjousto ja liikerata meni parempaan suuntaan sekä auton suuntavakaus epätasaisella alustalla parani huomattavasti.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1253 : 26.08.13 - klo: 00.37 »
onko näissä vielä tukivarsien pinnitappien reijät vaan alumiinissa vai onko niissä tefloni holkit?
TRKMANS racing

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1254 : 26.08.13 - klo: 07.33 »
Nuudelin alutukivarsissa on teflon holkit. Saatavina myös kuparisia holkkeja.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1255 : 26.08.13 - klo: 21.01 »
Hoblaa. Alumiiniosasien mahdollisesti tuoma lisäkestävyys onkin sitten näppärästi kompensoitu isomalla koneella.

26cc vaihtui 28,5cc koneeseen ja täytyy tunnustaa että eron huomas heti. Todennäköisesti tuo alun perin VRC:n tekemä putki toimii tuollaisen isomman koneen kanssa mukavammin yhteen.

Vielä kun jaksasi tehdä RAUHALLISEN sisäänajon oikein ajan kanssa niin huomma olis seuraavaa kisaa vaille valmis. Harmi kun ei pääse kaatiskunkkuun vaan joutuu odottelemaan seuraavaa kotipizzakisaa että pääsee oikein radalle rääkkäämään laitetta.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1256 : 02.09.13 - klo: 18.40 »
Nyt Nuudeli pilkkahintaan:

http://rc10.fi/index.php?topic=78631.0

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1257 : 10.09.13 - klo: 21.10 »
Nuudelin project zwo tuntuu olevan nipussa.

Projektin työnimeksi tuli Nutech goes Losi.

Kuvat kertokoon loput. Kuvia klikkaamalla saa isompana ihastella luomusta.






Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1258 : 10.09.13 - klo: 21.52 »
..itekö teit iskarin tornit?
TRKMANS racing

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1259 : 10.09.13 - klo: 22.05 »
mitä ylätukivarsien asentoja kattoo niin voip hyvinki käydä "citikka efekti"



TRKMANS racing