Totas totas,
2-tahti motti säädetään aina yksilöllisenä. Kaikki riippu kaikesta. Keli, ilmanputsari, sytkäennakko, puristussuhde, pakoputki, kaasari, jne.
Ensiks perussäädöt että se lähtee käyntiin ja sitten lähdetään hakemaan yläneula paikoilleen. Kaasu pohjaan ja niin kauan laihennetaan kun kierrokset nousee. Kun kierrokset alkavat laskemaan niin sitten otetaan takas rikkaamman suunnalle siihen kohtaan missä lähtee taas kiekat laskemaan. Merkataan kummatkin neulan asennot ja laitetaan neula merkkien keskelle plus aavistus rikkaan puolelle.
Alaneula säädetään niin että tyhjäkäynti on tarpeeksi matala ja reagointi kaasuun mahdollisimman nopea ilmaan mooausta tai röpötystä.
Tässä kohtaa neulat on säädetty erillisinä joten lopullinen viimeistelysäätö tehdään sitten vaihtoalueen suhteen. Jos alue vaihdossa käy rikkaalla (yleisin tapaus) niin tällöin kuunnellaan ajamalla että röpöttääkö se hetken ennen vai jälkeen vaihdon ja sen mukaan kompensoidaan vastaavaa neulaa. Tällöin ääripää samasta neulasta huononee hieman mutta näillä kaasareilla toi seos on aina kompromissi.