Kirjoittaja Aihe: Painetta tankissa  (Luettu 1596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TuhTI

  • Tulokas
    • Profiili
Painetta tankissa
« : 08.09.03 - klo: 13.54 »
Ostin tuossa pari kuukautta sitten ekan rc-polttisautoni, ja aluksi kaikki pelittikin ihan loistavasti. Sitten murheita alkoi ilmaantua, myöhemmin vain vakavampia sellaisia. Nyt ongelmana on enää (muut selvitettyäni) auton käyntihäiriö, joka todennäköisesti johtuu liiasta polttoaineen saannista. Kone ei yksinkertaisesti ota kierroksia ja kuluttaa tankillisen muutamassa minuutissa, eli suuri osa tulee läpi äänenvaimentimesta. Kaasarin seosruuvin säätäminen ei vaikuta mitään vaikka olisi kokonaan kiinni.
Viikonloppuna taas auton kans värkättyäni totesin paineen tankissa olevan melkoinen, ja auto kävikin normaalisti kun korkki oli hieman auki tai letkua puristi hieman lyttyyn. Eli ongelma on liiassa polttoaineen saannissa, mutta mistä se sitten johtuu?  :?: Ajoin vähän aikaa ilman tankin paluuletkua, jolloin se toimi hieman paremmin muttei läheskään niin hyvin kuin "uutena". Pystyykö kukaan auttaan ennen kuin innostus lopahtaa heti alkuunsa. Moottori on GS15R.
Pessimisti ei pety..... näissäkään hommissa!

Mika R

  • Vieras
Painetta tankissa
« Vastaus #1 : 08.09.03 - klo: 14.15 »
Ekaks, onko tossa sun GS15R motissa 2 ruuvia (pääruuvi ja seosruuvi) + tyhjäkäynti vai vaan pelkkä pääruuvi ja tyhjäkäynti? Molempia on esiintynyt.

a) Jos sulla on vain pääruuvi + tyhjäkäynti,letko kokeillut sulkea koko ruuvin? Silloinhan ei pitäs nitro mennä läpi - mikä on tulos?

b) Jos sulla on 2 ruuvia + tyhjäkäynti sulje molemmat, mikä on tulos ? Tässäkään tapauksessa ei pitäs mennä mitään läpi kun suljet molemmat kokonaan.

Huom! Kun suljet niitä ruuveja, laske samalla monta kierrosta kierrät että sitten osaat seuraavaks palauttaa ne siihen missä ne oli. Äläkä ruuvaa sen "yli" kun alkaa ottaa vastaan, muuten menee rikki.

Jos nitroa menee edelleen läpi, niin sitten kaasari voi olla rikki tai säädät väärää ruuvia (?)

Jatketaan sitten tosta.

Poissa TuhTI

  • Tulokas
    • Profiili
Painetta tankissa
« Vastaus #2 : 08.09.03 - klo: 14.31 »
Ei siinä kaasuttimessa ole kuin yksi iso ruuvi ja se tyhjäkäyntiruuvi. Käytin kaasuttimen kokonaan auki ja puhdistin sen paineilmalla, eli ei ainakaan pitäis olla mitään roskaakaan seassa. Alkaa kyllä vähän epäilyttään koko kaasuttimen toiminta, nuo viat kyllä viittaavat vahvasti siihen. Varsinkin tuo viimeksi mainitsemasi vihje "älä ruuvaa yli, muuten menee rikki" on saattanut tapahtua jossain vaiheessa kun olen yrittänyt saada säätöjä kohilleen.

Jos nyt on niin että pitää lähteä hankkimaan uusi kaasutin, niin käykö tuohon minun moottoriin sellainen jossa on molemmat säätöruuvit tyhjäkäynnin lisäksi? Meinaan että olisi paremmin säädöt saatavissa kohdalleen kun on enemmän mahdollisuuksia. Tietysti vaikeusastetta tulee lisää mutta eihän sitä opi jos ei ota haastetta reilusti vastaan :)
Pessimisti ei pety..... näissäkään hommissa!

Mika R

  • Vieras
Painetta tankissa
« Vastaus #3 : 08.09.03 - klo: 16.28 »
Kyosholta saa GS15R kaasaria jossa on molemmat ruuvit; se on hyvä hankinta, saat tehot ulos koneesta ja säädöt kohdalleen, ei se niin vaikeaa ole. Jos haluat pysyä tuossa motissa, niin sen uuden paremman kannen hankinta ei olis varmaan huono idea.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Painetta tankissa
« Vastaus #4 : 08.09.03 - klo: 16.34 »
Mahtaako pääneulo olle poikki tai kierteet menneet.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Painetta tankissa
« Vastaus #5 : 10.09.03 - klo: 16.24 »
Oliskos kellään tieto mistä tommosen kaksi neulasen kaasarin tohon Gs-15R mottii voisi hankkia ja mitä se maksaisi??? :?
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Painetta tankissa
« Vastaus #6 : 10.09.03 - klo: 16.28 »
Kysyppä Kyoshon jälleenmyyjiltä :wink:

Numeroja:

Rc-maailma 02-01552559

Tietonikkari 09-6943144