Kirjoittaja Aihe: kyosho twin force  (Luettu 9465 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
kyosho twin force
« : 23.11.09 - klo: 11.57 »
moro. onko kenelläkään tämmöstä autoo. itselle tuli viime lauantaina twin force en oo kerenny ajaa kun yhet akulliset kun servo pimeni, muuten ihan hauska peli ajaa. miten tämmöseen on varaosien saanti? onko kukaan prannellu tämmöstä?mitä kannattas ruveta tekemään?

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #1 : 23.11.09 - klo: 12.50 »
Lukitse nyt aluksi vaikka se etupään vapaakytkin niin pakki ja jarru toimii myös etuakselilla ja ohjaukseen kannattaa ostaa suoraan joku 16 kg/cm servo
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #2 : 23.11.09 - klo: 14.22 »
kiitos vinkeistä. pystytkö kertomaan tarkemmin tuosta vapaa kytkimestä? vai tarkotatko keski diffiä?

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #3 : 23.11.09 - klo: 15.06 »
Elikäs vapaakytkin on se palikka siinä ison ketjurattaan etupuolella josta etukardaani lähtee etuakselia kohti, keskidiffiä ei Twinissä eikä Madissä ole.

varaosia näihin saa kyosholta erittäin hyvin
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #4 : 23.11.09 - klo: 17.15 »
tuo varaosa tieto oli hyvä. pitää katella sitä vapaa kytkintä. miten se olisi hyvä lukittaa? epoksia täyteen vai miten?

Poissa Monstertruck76

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #5 : 23.11.09 - klo: 17.59 »
tuo varaosa tieto oli hyvä. pitää katella sitä vapaa kytkintä. miten se olisi hyvä lukittaa? epoksia täyteen vai miten?
Se on se holkki josta lähtee etukardaani. Sen holkin sisällä on yksisuunta laakeri(kytkin).käytä se holkki irti ja puota sisään tippa pikaliimaa niin se laakeri menee jumiin...tulee täys 4wd..
Tamiya Hilux 4x4 Mountaineer. Tamiya TXT-1. Kyosho Mad Cruiser, 1/1 lumikone RC. RC Bruder kaivuriprojekri.

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #6 : 23.11.09 - klo: 18.13 »
tämähän on yksinkertinen modifikaatio kiitos monstertrukille. tietääkö kukaan onko noita twin forceja rakenneltu? löytyskö mistään juttua.

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #7 : 23.11.09 - klo: 19.22 »
osaisko joku kertoo että. jos servon johdon käyttää väärinpäin vastarissa niin voiko servo palaa tai muuten pimentyä?

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #8 : 23.11.09 - klo: 20.33 »
Rakenneltuja Monstereita löytyy tuolta http://www.rcmt.biz/bd/ ja jos Crawlerit kiinnostaa enemmän niin osoite on http://www.rccrawler.com/forum/

molemmista löytyy hirveästi tietoa Twinistä
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #9 : 24.11.09 - klo: 20.06 »
kiitti linkeistä tuo jälkimmäinen oli hyvä.

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #10 : 25.11.09 - klo: 18.27 »
moro. tietääkö kukaan mistä löytyisi karkeempia renkaita twinforceen? olen yrittänyt katella niitä mutta en löydä mistään.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #11 : 25.11.09 - klo: 18.42 »
Käsittääkseni orginaali vanteille pitäisi kaikkien T-MAXX ja E-MAXX renkaiden sopia, esimerkiksi HPI:n valikoima on aika kattava http://www.hpieurope.com/wheelsview.php?catId=W8M&lang=en
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #12 : 26.11.09 - klo: 22.03 »
nyt on rengas asia selvä. mistähän vois katella maasturin koria mikä kävisi tuolle twinforcen rungolle?

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #13 : 26.11.09 - klo: 22.25 »
periaatteessa kaikki 1/10 korit sopii hyvin. akseliväli on hieman liian lyhyt 1/8 koreille mutta kyllä niistäkin löytyy sopivia. http://www.sabe.fi/hobby/index.php?grpid=5043 T/E-MAXX korit on aika lähelle
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #14 : 04.12.09 - klo: 12.05 »
moro. eilen palo toinen moottori twinforcesta. tilasin aamulla uudet koneet. atalassa myyjä suositteli kyosho k speed tai speed k moottoreita. tilasin ne koneet. onko kenelläkään kokemusta näistä moottoreista? onko tehokkaita ja miten kestäviä?

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #15 : 04.12.09 - klo: 16.13 »
Twin forcen moottorit ovat:
     MA-114Motor#Monster 550 vanhempi malli
http://www.kyosho.de/?page=shop%2Fproduct&category_id=0&mod_title=product&search=MA-114&sendsearch.x=32&sendsearch.y=8#

Uudemman spirit mallin Evo moottoria ei Saksan Kyoshon sivuilta näköjään löytynyt. Moottorissahan on huomioitava korkeampi jännite, koska akut ovat sarjassa.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #16 : 05.12.09 - klo: 22.01 »
RE: "onko kukaan prannellu tämmöstä"

On twineistä (joissa siis voimansiirto sama kuin madforceissa, on tehty  moneen eri tarkoitukseen parempia.


- crawlereita
- formula offroadereita
- katukaahaimia
- näyttelyerikoisuuksia
--
ja eriasteisin muutoksin

Kun kerrot, mihin ajorataan/ajotapaan käytät twiniäsi, kerron mitä on jo kokeiltu itse/lähipiirissä.

Siis, omistanut itse olen 2, ja kaveripiirissä 2 lisää muuteltu kunkin makuun.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #17 : 06.12.09 - klo: 09.39 »
Onkos tää twini yhtä pommi kuin tuo mädi, johon saa koko ajan olla uusimassa osia?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #18 : 06.12.09 - klo: 13.32 »
moro. ei minulla ainkaa oo menny muuta kun kiinan servo ja toinen moottori. moottori on voinu olla pitkään viallinen. crawlerin rakennusta olen tuosta omasta twinistä suunnitellu.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #19 : 06.12.09 - klo: 16.57 »
Väittäsin mielelläni ton 4: twini kokemuksella, että auto kestää!
Toki se pitää osata huoltaa, säätää.
Toki joka mallissa on kohtia joita voi parannella.

Meillä vain 1 auto jäi käyttämään vakio-ohjausta. Muut laitto servon eri paikkaan.

- akseliin keinun viereen, servoseiveri suoraan servon päässä.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638800&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

- akselin päälle, jos tekee multilinkkiä varten kumminkin sinne levyn. Taas servoseiveri suoraan servon päässä (sitä ei ollu, ja titaanihampaisetkin servot poxu).
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638802&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638801&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638803&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #20 : 06.12.09 - klo: 22.50 »
multa ei ole hajonnu kuin:
-pari muovista servon sarvea ( en käytä saveria ) nykyään on alumiinset edessä ja takana
-taka perän pinjonista katkes muutama hammas täyskaasu lähdössä, nyt siellä pyörii infernon karkastut teräs rattaat
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #21 : 07.12.09 - klo: 16.46 »
Vakkarit alumiiniset diffilatanen/pinion yhdistelmä pitää ensin asentaa ja ajaa sisään.
Sitten uudet rasvat ja uusi shimmaus, ni kestää kesän haahailut XL-harjattomalla.
Tai 2-3 vuotta harjallisilla, laakerien/banjonpesän pesusta/hoidosta riippuen.

Jos ei muut rupea kestämään, ni hobaon spiderit sisään, ja liki ikuisesti kestää.
(Teräsrumpu, 6+2 sisäratasta per diffi, teräslautanen ja käyrähammas-kontaktilla pinion.)
Edes tuolla formula offroedin harrastajien piireissä eivät ole saaneen tietääkseni spideriä rikki, vaikka ovat työntäneet käsittääkseni kilowatteja voimaa läpi.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #22 : 07.12.09 - klo: 20.36 »
Mulla hölsky se pinjonin ratas siinä akselilla ennen kun se hajos, aattelin että se olis haljennu mutta eipäs ollukkaan. niitä vinokontakti perävälityksiä saa kaksi sarjaa sen karkastun setin hinnalla eli luulis kestävän. molemmat perät on lukossa kun ei jaksanut puljailla diffiöljyjen kanssa, meinasin tehdä nelilinkin mutta kun ei monsterissa tarvii olla artikulaatiota niinkun crawlerissa niin antaa olla, eipähän torgue twist kiusaa
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #23 : 08.12.09 - klo: 13.12 »
kiitoksia vinkeistä ja ohjauksen kuvista. nyt tuli koneet. k-spped monster truck 22t kyoshon omat koneet vaihdettavilla hiilillä. saa nähä miten liikkuu kun saan koneet paikalleen.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #24 : 08.12.09 - klo: 16.32 »
Metallinkova lukko on vaan moninkertainen ratassyöppö verrattuna miljoonaiseen limaan.
Se on ,kuin tuurnalla ja lekalla löisit rattaanpiikkejä.  :police:
Verrattuna et löisit niitä rarraita mut hammastahnatuubi välissä....  :mrgreen:
Jopa sikaflex hamaiden välissä edes vähän joustaa, ennenku pitää.

Lima kyllä tarttee yhden illan aikaa laittaa, mutta se on sitten ikuinen perä sisuksiltaan.
(edellytti stefallista tervettä diffirumpua, jottei lima tursu laakerille kaulan läpi)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #25 : 09.12.09 - klo: 11.43 »
Joustaahan renkaat ja ajoalustakin sen verran ettei perä repeä... pitävällä alustalla joutuu vaan ajamaan varovasti kun toi tykkää keulia vähän liiankin herkästi vaikka punch on säädetty pehmeeksi
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #26 : 09.12.09 - klo: 17.40 »
Joustaa kaikkien muittenkin rc-autojen kumit jotain, mutta voimansiirto on se joka saa pipiä.
Twini isohalkasijaiset kumit toimiii isomassaisina vauhtipyörinä, johan verrattuna touringkumit suttaa enempi ku pitää.
Hypystä ales urku pohjassa tullessa kumit pyöri ilmassa , no vaikka 50kmh, ja yhellä iskulla reiluun , vaikka 10kmh.Tämä 40kmh nopeudenmuutos alle 10 asteen akselikulmaan. Siihen päälle koneen voima ja voimansiirron vauhtipyörä-inertiavoimat. Isku kohdistuu: pinionin 2 hammasta lyö vastaavia lautasessa kerralla, koska iso kumi ei sudi alastulossa tms, missä kitka moninkertaistuu. Vaikka seuraavat 2+2 kohtaa liki samat voimat, on kohdistunut isku vaan enempi kuin on suunniteltu. (ne suunnittelee miehen kaasukäteen jonkun ihme-asetuksen hellätä tossa, ja on nimenneet sen: "järki".Outoo!)

(Infernossakin kiertyi vetoakselit yli 2 kilowatin tehoisella harjattomalla, kun hypystä ,uusin kumein, tuli routaantuneelle futiskentälle. Siinä on paljon pienempi ala maahan päin kerralla kuin twinissä.)
Twini kaverilla on XL06 koneellaan kestänyt, mutta slipperi on KOVILLA  :evil:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #27 : 16.05.10 - klo: 17.19 »
Meillä kärähti Twin Forcen Evo moottorit oikein kunnon savujen kera samalla ajokerralla normalleilla 2 x 6 kennoisilla pötköakuilla. Miten voi kaksi moottoria kärähtää yhtä aikaa? Kokeilin vanhanmallisella moottorilla ja ainakin nopeudensäädin näytti toimivan moottorin savuamisesta huolimatta.

Vaihto harjattomaan systeemiin alkoi houkuttamaan, mutta toisaalta muutamalla kympillä voisi aina vaihtaa moottorin kärähtäneen tilalle. Jos lähden harjattomaan, niin mitähän systeemiä kannattaisi harkita. Toisaalta en kaipaa hirmu tehonlisäyksiäkään ettei muu tekniikka ala vuorostaan pettämään. Enempi olisi mieleen ajoaika ja toimintavarmuus.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #28 : 26.08.10 - klo: 18.45 »
Päivitystä aiheeseen kuvan kera. Värkkäsimme autoon uuden Hummerin kopan; toivottavasti kestää katolleen hyppyjä paremmin kuin vakiokori. Etuiskariksi laitoimme Infernon Big Bore iskarin ja siirsimme alkuperäiset taakse vanhojen kaveriksi. Samalla tietysti jouset vaihdettiin superpehmeiksi. Autostahan on tulollaan harjaton versio ja pitänee tutkia sen sähköjen sopivuutta vanhaan Twin Forceen


Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho twin force
« Vastaus #29 : 26.08.10 - klo: 21.46 »
Meinaatko, että palauttavat tuotantoon, mutta harjattomana mallina?
Toi kiinnostaa!
Ei sattus tietolähdettä olemaan kertoa?

Saisivat muuttaa täsmällisemmäksi ohjausta samalla, se T-pala keinuvarren alapäässä tuppas olemaan arka ja klappinen. Viimeset T:t oli kuulalaakeroidut lasikuituset omatekeleet, sitten servo siirty akseliin mulla.

Ikuisuuskyssäri on sitten keskidiffi. Isommissa vauhdeissa matalampi painopiste ja keskidiffi olis tarpeen, mutta moniko jää käykkäakselista monsua vain kiihdyttelemään pikkuvauhdeilla pääosin.
Kattoo, mikä nopeus harjattomaan tuotantomalliin tulis.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2