Kirjoittaja Aihe: Torstaivääntötopic  (Luettu 19226 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Torstaivääntötopic
« : 24.11.09 - klo: 14.47 »
Saatte kuulostamaan asian siltä että Stanu luokassa säätäminen olis jotenkin hankalaa - sitähän se ei todellakaan ole, siellähän ei tarvitse edes timanttiviilaa renkaita varten. Kunhan jotain pitolitkua työntää renkaisiin.

YLLÄPITO: Jatketaan täällä omassa aiheessa vääntöä ja pidetään WGT-aihe jatkossakin asiallisena.
« Viimeksi muokattu: 26.11.09 - klo: 16.06 kirjoittanut Heuli »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #1 : 24.11.09 - klo: 14.55 »
Pitää kuitenkin muistaa, että pelkkä radan kiertäminen ja kovaa ajaminen on kaksi erillistä asiaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #2 : 24.11.09 - klo: 15.37 »
eikös noi ole vähän niinku mattoautoja? ajattelin kysästä ku ajattelin ostaa uuden auton jossain vaiheessa ja tollanen näyttäis oleva ihan ok.  onkos muuten turussa joku paikka missä tollasella ajella?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Torstaivääntötopic
« Vastaus #3 : 24.11.09 - klo: 15.40 »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #5 : 24.11.09 - klo: 15.49 »
eikös noi ole vähän niinku mattoautoja? ajattelin kysästä ku ajattelin ostaa uuden auton jossain vaiheessa ja tollanen näyttäis oleva ihan ok.  onkos muuten turussa joku paikka missä tollasella ajella?
Kyllä nuo ovat eräänlaisia mattoautoja, mutta ne on 1:10 koossa toisin kuin normaali mattis.
- Tapsa

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #6 : 24.11.09 - klo: 15.52 »
eikös noi ole vähän niinku mattoautoja? ajattelin kysästä ku ajattelin ostaa uuden auton jossain vaiheessa ja tollanen näyttäis oleva ihan ok.  onkos muuten turussa joku paikka missä tollasella ajella?
Kyllä nuo ovat eräänlaisia mattoautoja, mutta ne on 1:10 koossa toisin kuin normaali mattis.
Tuolla on Turun radasta tietoja: http://rc10.fi/index.php?topic=23011.msg363722#msg363722

... Raisiossa http://rc10.fi/index.php?topic=23011.msg244997#msg244997

tänks pitäis kattoa vähän et löytyykö jotain  :wink:

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Torstaivääntötopic
« Vastaus #7 : 24.11.09 - klo: 15.55 »
Saatte kuulostamaan asian siltä että Stanu luokassa säätäminen olis jotenkin hankalaa - sitähän se ei todellakaan ole, siellähän ei tarvitse edes timanttiviilaa renkaita varten. Kunhan jotain pitolitkua työntää renkaisiin.

Ei se timanttiviilan käyttö oikeasti niin vaikeaa ole  :cheesy:

Asiaan >  STANU EI OLE VAIKEAA TURISTILUOKAKSI.
Stanussa kohtuullinen ajosuoritus syntyy kohtuukuskilta kohtuuautollakin. Stanu on turistiluokista vähiten vaativa säätämisen suhteen. Sen ja myös hiljaisimman vauhtinsä vuoksi se onkin aloitteleville suositeltu turistiluokka.

WGT sen sijaan menee kohtuukuskillakin ProStock-turistien kanssa samaa vauhtia, KOSKA SE ANTAA ANTEEKSI kuskin virheitä ja auton säätöjen puutteita turistia enemmän.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Torstaivääntötopic
« Vastaus #8 : 25.11.09 - klo: 11.21 »
Saatte kuulostamaan asian siltä että Stanu luokassa säätäminen olis jotenkin hankalaa - sitähän se ei todellakaan ole, siellähän ei tarvitse edes timanttiviilaa renkaita varten. Kunhan jotain pitolitkua työntää renkaisiin.

Ei se timanttiviilan käyttö oikeasti niin vaikeaa ole  :cheesy:

Asiaan >  STANU EI OLE VAIKEAA TURISTILUOKAKSI.
Stanussa kohtuullinen ajosuoritus syntyy kohtuukuskilta kohtuuautollakin. Stanu on turistiluokista vähiten vaativa säätämisen suhteen. Sen ja myös hiljaisimman vauhtinsä vuoksi se onkin aloitteleville suositeltu turistiluokka.

WGT sen sijaan menee kohtuukuskillakin ProStock-turistien kanssa samaa vauhtia, KOSKA SE ANTAA ANTEEKSI kuskin virheitä ja auton säätöjen puutteita turistia enemmän.


Auton saa kohtuulliseksi ajettavaksi helpommin kuin 4wd auton mutta siis loppu hifistely on täysin kuskista kiinni. Luokka on kyllä oikeesti aika helppo esim Vesku ajoi ensimmäisellä ajokerralla 11 kierrosaikoja mitkä ovat ensikertalaiselle minusta hyviä, siihen nähden että kaverilla ei ole mitään kokemusta matolla ajamisesta. Auton ajamisen tekee helpoksi se, että ei tee mitään ylimääräistä menee juuri sinne minne sen käskee. Aloittelija ei tähän luokkaan varmasti tympäänny koska muutujia on huomattavasti vähemmän kuin touringissa ja muutokset tuntuvat varmasti myös uuden kuskin näppiin heti, eli osaa kertoa eron ajettavuudessa. Kaikesta saa tähtitiedettä jos niin haluaa, joku tykkää vain nauttia ajamisesta kun ei tarvitse joka akulla säätää että auto pysyy radalla esim. vuojolahdet tulevat paikalle ja lataavat akkuja, levittävät pitoainetta ja treenaavat tlee tehokkaita ajokertoja ja auto menee nätisti(jopa vanhalla paarmalla :afro:). Auto on jopa ajettava ilman pitoainetakin torpassa. Suosittelen kyllä WGT autoja ehdottomasti myös aloittelijalle, koska auto kannustaa linjojen opetteluun, virheiden karsimiseen kun näkee kun kaveri ajaa karkuun eikä sitä noin vaan oteta suoralla kiinni. Kilpaluokkana tässä lajissa otetaan tosiaan kuskista mittaa. Tottakai autokin merkitsee mutta kuskilla on oltava 100% keskittyminen 5min vaikka kilpakumppani hiillostaa hesarin päässä puskurista ei vaan saa jättää sisämutkaa auki koska sinne on aina tulijoita. Viihdytyskerroin on todella suuri! en sitä kiellä etteiko kärkipään touring kuskien taisto ole hienoa katottavaa kyllä!!

Täällä vielä Video kiinnostuneille aiheesta.

http://jeteki.kuvat.fi/kuvat/WGT+21.11.09.avi
« Viimeksi muokattu: 25.11.09 - klo: 11.28 kirjoittanut moukari »
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #9 : 25.11.09 - klo: 12.20 »
Taitaa olla pakko tulla kattomaan näitä WGT autoja, samalla voisi ottaa ensi tuntumaa matolla ajamiseen turistilla ja kattoa että osaako sitä ajaa kun ei ole röykkyjä ja hyppyreitä :wink:

Jos ajo tasamaalla luonnistuu niin WGT voisi ehkä olla moukarin kirjoituksen perusteella kokeilemisen arvoinen laji, me (mä) kun ollaan pirun laiskoja säätämään autoja... :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #10 : 25.11.09 - klo: 12.32 »
Moro
Joo kyllä Jiri asiaa puhuu.
Tuo turistiautoa halvempi hinta, on myös asia mikä minua miellytti.
Multi surfase on hanurista

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Torstaivääntötopic
« Vastaus #11 : 25.11.09 - klo: 12.58 »
Moro
Joo kyllä Jiri asiaa puhuu.
Tuo turistiautoa halvempi hinta, on myös asia mikä minua miellytti.

itse auto ehkä maksaa vähemmän, mutta lopullinen summa on ihan samoissa lukemissa kun turisti autossa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #12 : 25.11.09 - klo: 13.10 »
Moro
Joo kyllä Jiri asiaa puhuu.
Tuo turistiautoa halvempi hinta, on myös asia mikä minua miellytti.
itse auto ehkä maksaa vähemmän, mutta lopullinen summa on ihan samoissa lukemissa kun turisti autossa.

Mistä tuo lopullinen summa muodostuu? Eli mikä maksaa enemmän tuossa WGT:ssä?
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Torstaivääntötopic
« Vastaus #13 : 25.11.09 - klo: 13.23 »
Moro
Joo kyllä Jiri asiaa puhuu.
Tuo turistiautoa halvempi hinta, on myös asia mikä minua miellytti.

itse auto ehkä maksaa vähemmän, mutta lopullinen summa on ihan samoissa lukemissa kun turisti autossa.

Auto on halvempi, akut ovat halvempia, servo on halvempi boosterin joutuu ostamaan joo.
renkaat taitaa olla aikalailla saman hintasia. Eli perustele nyt vähän mihen arviosi perustuu?

Mutta en nyt sano että touring on mitään sika kallista kaikki harrastaminen maksaa kukin valitsee kukkarolleen/mielelleen sopivan. Enkä halua asettaa nyt tourinkia vastakkain mattoauton kanssa mitä valitettavasti taisin vähän ylempänä tehdä. Kaikissa luokissa on se juttu ja pitää vain valita omansa mitä haluaa ajaa, ei tää elämä sen vaikeempaa oo.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Torstaivääntötopic
« Vastaus #14 : 25.11.09 - klo: 13.30 »
Moro
Joo kyllä Jiri asiaa puhuu.
Tuo turistiautoa halvempi hinta, on myös asia mikä minua miellytti.

itse auto ehkä maksaa vähemmän, mutta lopullinen summa on ihan samoissa lukemissa kun turisti autossa.

Eipä olekaan lopullinen kustannus turistin tasolla.
Eroa jää WGT:n eduksi
> hankintahinta 200-250 halvempi kuin kisaturistilla
> WGT:hen sopii hyvin saddle pack akun puolikas akuksi eli pitkälle pääsee ostamalla yhden akkupaketin, kun turistissa tarvitaan min. 2 akkua. Jos WGT:ssä haluaa käyttää saddle packin puolikkaan sijaan 1S/40C lipoa on niiden hankintahinta noin 25% alhaisempi kuin vastaavan tasoisen 40C turistilipon.
> WGT:ssä sovittu moottorirajaksi 10.5T jonka vuoksi nopariksi riittää monen valmistajan toiseksi kallein malli (niin stanuunkin kyllä)
> renkaiden kulumisen kustannus riippuu paljon siitä mihin verrataan. Meidän perheen virikuskilla menee sarja Xenoneita/Sorexeja viikossa (ajoa noin 15-20 5 minuutin akullista). Omassa WGT:ssä on vielä ensimmäinen sarja menossa ja ajoa on tullut noin 25 10 minuutin akullista.
> auton säätämiseen tarvittavaa optio-osaa tarvitaan vähemmän kuin (viri)turistissa
> varaosien menekki WGT:ssä on osoittautunut varsin vähäiseksi  
> servo ja muut radiolaitteet ovat samat eri luokissa

Yksi asia jossa turisti on edullisempi on pitoaineen kulutus, sitä menee WGT:ssä selvästi enemmän. Ja tarvitaan voltage booster 'a 32€.
« Viimeksi muokattu: 25.11.09 - klo: 13.36 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #15 : 25.11.09 - klo: 13.39 »
Todellakin, kaikki harrastaminen melkein maksaa. Turistiluokan saa myös pidettyä kohtuu halpana, varsinkin nyt kun stanukin tulee vapaaksi. WGT auto on paljon yksinkertaisempi kuin turisti, liikkuuvaa osaa vähemmän, joten luulisi että kulutusosaakaan ei ole niin paljoa. Hienoa vain että luokkia tulee lisää ja pidetään mielenkiintoa yllä. Onko näissä WGT-autoissa samanlainen servo kuin turisteissakin ? Vai eroaako servo jotenkin? Ja tuo buusteri, onko sen tarkoitus pitää servo riittävän nopeana ? Mitenkäs ajallisesti, kuinka kauan 1 kennoisella LiPolla tykitetään, jos autossa on esim 10.5 kone ? Riittääkö se yhteen 5min erään? Ajelen itse LiPoilla, mutta 1 kennoista lipoa en ole koskaan kokeillut. Noh, olipas siinä kysymyksiä.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Torstaivääntötopic
« Vastaus #16 : 25.11.09 - klo: 13.58 »
...Onko näissä WGT-autoissa samanlainen servo kuin turisteissakin ? Vai eroaako servo jotenkin? Ja tuo buusteri, onko sen tarkoitus pitää servo riittävän nopeana ? Mitenkäs ajallisesti, kuinka kauan 1 kennoisella LiPolla tykitetään, jos autossa on esim 10.5 kone ? Riittääkö se yhteen 5min erään? Ajelen itse LiPoilla, mutta 1 kennoista lipoa en ole koskaan kokeillut. Noh, olipas siinä kysymyksiä.

WGT:ssä käytetään ns. mattisservoa eli pienempää kuin turisteissa. Tässä malliksi
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-SERVOVARRET/Savox-SH-1250MG-46kg011-Digital-Servo-108308

SMC 4900 40 C 1S lipo antaa Orionin Vortex 2008 10.5T moottorilla vakioennakoilla Torpan radalla noin 12-15 minuuttia ajoaikaa.

Saddle pack akun puolikas käy siinä missä tehdasvalmisteinen 1S lipokin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #17 : 25.11.09 - klo: 14.05 »
On ne kyllä hienoja laitteita nuokin, harmi vaan kun hyllyllä ei ole tilaa...

Miinuspuolena todettakoon autojen ääni, joka isosta "kaikukopasta" johtuen muistuttaa lähinnä metron kiihdytyksen ja pesukoneen linkouksen välimuotoa  :lol:
Flying Calacucco

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #18 : 25.11.09 - klo: 14.06 »
Se yksikennoinen lipo antaa jännitettä vain 3.7 V. Ajoaika riippuu täysin akun kapasiteetistä. Buusteri tarvitaan nostamaan akusta saatava 3.7V:n jännite lähemmäksi 6V. (en tiedä mihin jännitteeseen nostaa), jotta servoa jaksetaan kääntää tarpeeksi ripeästi ja riittävällä voimalla. Nää autot varmaan lentäis tolla 10,5T koneella ja normaalilla 2S lipolla. Lisäksi auton paino pysyy kurissa kun käytetään yhden kennon lipoa. Vähän sama homma kun mattiksissa ajetaan/ajettiin 4 peltikennolla vrt. 6 kennoa turisteissa ennen vanhaan.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #19 : 25.11.09 - klo: 14.08 »
Miinuspuolena todettakoon autojen ääni, joka isosta "kaikukopasta" johtuen muistuttaa lähinnä metron kiihdytyksen ja pesukoneen linkouksen välimuotoa  :lol:

Jos pekka sua ei äänet miellytä niin nauhotetaan sulle vaikka V8 murinaa kasetille niin voit kuunnella sitä ajaessa  :p Jos äänistä tykkää niin polttikset on se laji. Samalla saa vähän nenukin päähänkin sitä tunnelmaa
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Torstaivääntötopic
« Vastaus #20 : 25.11.09 - klo: 14.39 »
Auto on halvempi, akut ovat halvempia, servo on halvempi boosterin joutuu ostamaan joo.
renkaat taitaa olla aikalailla saman hintasia. Eli perustele nyt vähän mihen arviosi perustuu?

Mutta en nyt sano että touring on mitään sika kallista kaikki harrastaminen maksaa kukin valitsee kukkarolleen/mielelleen sopivan. Enkä halua asettaa nyt tourinkia vastakkain mattoauton kanssa mitä valitettavasti taisin vähän ylempänä tehdä. Kaikissa luokissa on se juttu ja pitää vain valita omansa mitä haluaa ajaa, ei tää elämä sen vaikeempaa oo.

Pointti oli lähinä se että kun ostat kaikki tarvittavat laitteet, ero on jonkun satasen. Minun mielestä se on reilun tonnin investoinnissa ei pakosti se määräävä tekijä. Toki voi ostaa toisiks parasta ja käytettyä jolloin pysytään alhasemmissa summissa ja ehkä ero on sitä kautta isompi prosentuaalisesti.

Itse uskon että WGT ja stanu on hyviä vaihtoehtoja aloittelevalle kuskille, jokainen valitsee mieluisansa sen perusteella mitä arvostaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Torstaivääntötopic
« Vastaus #21 : 25.11.09 - klo: 14.50 »
On ne kyllä hienoja laitteita nuokin, harmi vaan kun hyllyllä ei ole tilaa...

Miinuspuolena todettakoon autojen ääni, joka isosta "kaikukopasta" johtuen muistuttaa lähinnä metron kiihdytyksen ja pesukoneen linkouksen välimuotoa  :lol:

Taitaa se metron kiihdytyksen ääni vaivata lähinnä allekirjoittaneen autoa ja syynä on 48 sarjan rattaat, kun muilla on 64'set. Vaihtuu meilläkin 64'iin pian ja se auttanee äänimaailmaan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #22 : 25.11.09 - klo: 15.06 »
Miinuspuolena todettakoon autojen ääni, joka isosta "kaikukopasta" johtuen muistuttaa lähinnä metron kiihdytyksen ja pesukoneen linkouksen välimuotoa  :lol:

Jos pekka sua ei äänet miellytä niin nauhotetaan sulle vaikka V8 murinaa kasetille niin voit kuunnella sitä ajaessa  :p Jos äänistä tykkää niin polttikset on se laji. Samalla saa vähän nenukin päähänkin sitä tunnelmaa

Polttiksissa juurikin ääni on yksi isoista miinuksista, kuulostaa lähinnä ampiaisen ininälle tms.  :shock:

Mika R

  • Vieras
Torstaivääntötopic
« Vastaus #23 : 25.11.09 - klo: 18.21 »
Jiri nyt kirjoitti pitätä löpinät mikä tuossa on ikääkuin parempaa. Yksikertainen rakenne, no joo se on totta - yksi iskari neljän sijaan jne mutta kuten todettu ei Stanu Sedanin säätäminen ole juurikaan vaikeaa ja jos laitettais foamit alle niin käytännössä sama luokka. Hinnat/kustannukset menevät loppupeleissä samoihin ja minäkin ajoin autolla Stanua jonka runko maksaa readysettinä joku 180e, siihen sähköt päälle.

Ei tästä tarvii mitään puolesta-vastaan -keskustelua, silti hieman ihmettelen miksi sähköpuolelle piti taas keksiä uusi luokka FTT luokkien rinnalle kun VTR:kin oli jo kerran olemassa. Harrastajat pirstaloituvat moneen pieneen palaseen yhden isomman sijaan. No saadaan enemmän voittajia, jees, mutta toisaalta kun ajetaan "isommassa luokassa" A,B,C jne finaaleja niin niissä pääsee ajamaan samantasoisia vastaan jolloin saadaan niitä voittajiakin enemmän.

Jollain tavalla arvaan syyksi ettei TSS-10 luokkaan saanut osallistua yli 18-vuotiaat ja tilanne sen osalta muuttui tavallaan liian myöhään kun sisäkausi oli jo alkanut.

Mutta ei tämän luokan menestyminen ole minulta mitenkään pois joten toivon hyvää tällekin jatkossa; toivon myös että kaikkiin luokkiin saadaan riittävästi porukkaa.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Torstaivääntötopic
« Vastaus #24 : 25.11.09 - klo: 18.25 »
Enemmänkin tämä WGT toimii C-12 luokan "vakioluokkana". CJ-12 eli vakiomattoautot tapettiin aikoinaan kun siirryttiin 4 kennoon eikä niillä ole enää kisattu moniin vuosiin, nykyään tosin tilalle on tullut C-12 10,5t spec-luokka mikä ei kuitenkaan Suomessa vielä ole yleistynyt.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Torstaivääntötopic
« Vastaus #25 : 25.11.09 - klo: 21.06 »
Ilpon ja Jarkon kanssa sovittiin vikassa ulko kisassa että aletaan ajamaan omaksi huviksi tätä WGT:tä ja itselläni sydän suli lajiin ekalla akullisella Ilpon autolla. Sittenhän tämä lumipallo vaan lähti pyörimään, ajo on vain niin paljon erilaista kun foami renkailla turistilla. Mika voit kokeilla  autoa ja tutkia vähän ensikerralla kun ollan samaan aikaan torpassa niin näet oikeasti niitä eroja. Mutta on se minusta hyvä että saadaan tähän innostumaan henkilöitä ketä ei talvella ajaisi mitään varmasti yli puolet kuskeista on alottelojoita matolla itse asiassa melkein kaikki. eli olllaan saatu harrastajia ratapuolelle lisää eikös tämä ole hyvä asia! Ja kukin saa päättää itse luokkansa ja lelunsa. Keskusteltiin silloin jo alkuun Jarkon ja Ilpon kanssa että ei aleta tästä väkisin tekemään mitään ilmiötä mutta nyt ihmiset vain kiinnostuvat jostain syystä luokasta esim tulossa on pari kärkinimeä touring puolelta kun alkoi kumipyörät kypsyttämään eli ilmeisesti tilausta vain on. PS. jos WGT:stä on kyseltävää niin nykäskää vaan kuskeja torpassa hihasta. UAU:n kannalta asia on varmasti positiivinen kun saamme kiinteälle radalle enemmän käyttöastetta lue kerholle rahaa toimintaan.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Tomas

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #26 : 26.11.09 - klo: 07.06 »
Kiitos kiitoksesta  :grin:

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Torstaivääntötopic
« Vastaus #27 : 26.11.09 - klo: 07.41 »
Jiri nyt kirjoitti pitätä löpinät mikä tuossa on ikääkuin parempaa. Yksikertainen rakenne, no joo se on totta - yksi iskari neljän sijaan jne mutta kuten todettu ei Stanu Sedanin säätäminen ole juurikaan vaikeaa ja jos laitettais foamit alle niin käytännössä sama luokka. Hinnat/kustannukset menevät loppupeleissä samoihin ja minäkin ajoin autolla Stanua jonka runko maksaa readysettinä joku 180e, siihen sähköt päälle.


Mika sen verran oikaisen tuota kirjoitusta, et millään voi verrata 180€ touring autoa WGT autoon koska se on jo paketista valmis kilpuri. Laitapa foamit ja kokeile onko vauhti sama 1s lipolla ja 10.5mottorilla, jaksan vähän epäillä. Mutta on se hieno että stanuunkin saadan lisää harrastajia ikärajasta luopumalla. Yleisesti WGT on kyllä saanut todella mukavan vastaanoton kiitos tästä harrastajille!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Torstaivääntötopic
« Vastaus #28 : 26.11.09 - klo: 09.38 »
Joo, se on todella hienoa että saatte positiivisiä kokemuksia. Eikä ikä ole este minkään uuden tekemiselle, jos vain kunto sallii.

Ymmärrän kyllä että "pappana" on iso kynnys mennä ajamaan luokkaa jossa "finninaamat" vetää kovempiä läppejä. Siten on helpompi keksiä taas uusi laji jossa voi esiintyä edelläkävijänä.

No mua se ei haittaa pätkääkään että olen hämeen hitain sedanissa, koska tosiasia on se että olen vain hidastumaan päin näin nelikymppisenä pappana. Opin silti itsekin siitä uutta, ainakin sen verran kun nyt oppia haluaa, vähemmälläkin opiskelulla tuntuu kyllä pystyvän hauskaa pitämään, ei Sedanit niin vaikeita ole.

Mutta jokainenhan tykkää omista leluistaan, joten ... Siis onnea ja menestystä vaan kaikille tasapuolisesti.


Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Torstaivääntötopic
« Vastaus #29 : 26.11.09 - klo: 10.19 »

Ymmärrän kyllä että "pappana" on iso kynnys mennä ajamaan luokkaa jossa "finninaamat" vetää kovempiä läppejä. Siten on helpompi keksiä taas uusi laji jossa voi esiintyä edelläkävijänä.


Erittäin asiaton kommentti, näin sivustaseuranneena..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu