Moro
Joo kyllä Jiri asiaa puhuu.
Tuo turistiautoa halvempi hinta, on myös asia mikä minua miellytti.
itse auto ehkä maksaa vähemmän, mutta lopullinen summa on ihan samoissa lukemissa kun turisti autossa.
Eipä olekaan lopullinen kustannus turistin tasolla.
Eroa jää WGT:n eduksi
> hankintahinta 200-250 halvempi kuin kisaturistilla
> WGT:hen sopii hyvin saddle pack akun puolikas akuksi eli pitkälle pääsee ostamalla yhden akkupaketin, kun turistissa tarvitaan min. 2 akkua. Jos WGT:ssä haluaa käyttää saddle packin puolikkaan sijaan 1S/40C lipoa on niiden hankintahinta noin 25% alhaisempi kuin vastaavan tasoisen 40C turistilipon.
> WGT:ssä sovittu moottorirajaksi 10.5T jonka vuoksi nopariksi riittää monen valmistajan toiseksi kallein malli (niin stanuunkin kyllä)
> renkaiden kulumisen kustannus riippuu paljon siitä mihin verrataan. Meidän perheen virikuskilla menee sarja Xenoneita/Sorexeja viikossa (ajoa noin 15-20 5 minuutin akullista). Omassa WGT:ssä on vielä ensimmäinen sarja menossa ja ajoa on tullut noin 25 10 minuutin akullista.
> auton säätämiseen tarvittavaa optio-osaa tarvitaan vähemmän kuin (viri)turistissa
> varaosien menekki WGT:ssä on osoittautunut varsin vähäiseksi
> servo ja muut radiolaitteet ovat samat eri luokissa
Yksi asia jossa turisti on edullisempi on pitoaineen kulutus, sitä menee WGT:ssä selvästi enemmän. Ja tarvitaan voltage booster 'a 32€.