Kirjoittaja Aihe: Torstaivääntötopic  (Luettu 21787 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Torstaivääntötopic
« Vastaus #90 : 26.11.09 - klo: 14.20 »
Mattoautopiireissä ei ilmeisesti ketään kiinnosta pääseekö mummon entisellä 2s krossiauton LiPoakulla ajamaan kisaa vai ei, joten layoutit on autoissa pysyneet samoina.


==> ja ilmeisesti näihin piireihin ei edes haluta uusia harrastelijoita ulkopuolelta.

-A-

ps. Tässä on nyt kaksi ihan eri asiaa puheenaiheena. Harrasteleminen ja tosikisaaminen. Olen ymmärtänyt että nämä WGT-kuskit kuuluvat enemmän tähän harrastelijaporukkaan.


miks pitäisi ajaa 2s:llä, sit voi yhtä hyvin ajaa stanua. Jos tehdään lisää luokkia niin ohan se parempi että seon jotain uutta ja erilaista kuin että kopioidaan toinen luokka. Nyt WGT on todella erilainen turistiluokkii verattuna mutta täyttää osittain samaa funktiota, mutta tukee erilaisia harrastajia. Todella hyvä juttu näin saadaan 2 hyvää sisäänheitto luokkaa. Ja krossikuskeillahan on helppoa siirtyä kun heillä on jo saddlepackit.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #91 : 26.11.09 - klo: 14.21 »
Tällä hetkellä lähes kaikki WGT autovalmistajat ovat tuottaneet/päivittäneet 1S LiPolle suunnitellut alustat.

Oukei...

Ja siis selitän edelleen miksi tämä oma kysely itselle tuli mieleen...
Eli kun vaan tota reiskaa eräs päivä katselin... Lipo oli toisella laidalla ja toisella puolella säädin puntteineen...
Molemmin puolin autoa sai akut samalla tavalla paikalleen...

Ja näinä lipo aikoina siis mielessä oli vain että auto on tehty sadlepackille...
Ah... mutta kun ei tietenkään ollu, vaan sehän olikin tehty tinapattereille.

No mutta tulipahan tämäkin asia selville niin eipä tarvitse kenenkään toisenkaan ihmetellä samaa asiaa kuin itse ihmettelin.

Ja kuten ollinmäki tuossa myös puhui...
Ymmärsin että tämä luokka haluttiinkin periaatteessa harrasteluokaksi...
Eikä siis miksikään viralliseksi kisaluokaksi.
Siksi ihmettelin sääntöjä...

Mutta... sain jo tosiaan vastaukset kaikkiin minua arkarruttaneisiin kysymyksiin.
Kiitos.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Torstaivääntötopic
« Vastaus #92 : 26.11.09 - klo: 14.25 »
Kyllähän noihin WGT-autoihin voi ne 2s lipot laittaa ja pakista löytyvän koneen ja treenailla omaksi huvikseen, mutta kisoissa hyvä olla joku akku/käämiraja että kisaaminen on tasaväkistä. Miksi ei siis käyttää maailmalla ja jo Suomessakin vakiintunutta 1s lipoja ja 10,5t koneita?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #93 : 26.11.09 - klo: 14.27 »
Ja krossikuskeillahan on helppoa siirtyä kun heillä on jo saddlepackit.

No helppo ja helppo...
Ei oo sitä KERS säädintä ja boosteria... ja harvalla oikeeta moottoria.
Tai vaikka säädin oliskin niin ei boosteria... eikä välttämättä edelleenkään sitä moottoria.
Ja 2S lipoilla siis olis tarvinu vain auton... ja edelleen ehkä sen moottorin.

Mut niin... ainahan noita hankintoja joutuu kuitenkin tekemään jos johonkin uuteen luokkaan haluaa, ja varsinkin haluaa hommata kireimmän pään sallitut vermeet.

Mut... autot ei ollu suunniteltu 2S lipoille, vaan joko muutamalle tinapatterille tai 1S lipoille...

No sittenhän asia on harvinaisen selvä.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Torstaivääntötopic
« Vastaus #94 : 26.11.09 - klo: 14.27 »
Kääntäen, jos Stanu luokkaa olisi pidetty kiinnostavana ja 18 ikäraja poistettu ajoissa eikä WGT:tä ajettu niin oletko Jarkko niin varma?

Tai jos Stanu luokkaa olisi esim. välillä kokeiltu foameilla niin ajotuntuma olisi paljon sama kuin WGT:ssä, kenties.

Kyllä nämä asiat samaan soppaan kuuluu.

No nyt on luokka lisää mistä valita. Valitettavaa että se taitaa olla jo seitsemäs sisä sähkö rata -luokka jos driftingin laskee mukaan.

jos jos ei olisi jos, niin lehmätkin lentäisi... :wink:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Torstaivääntötopic
« Vastaus #95 : 26.11.09 - klo: 14.30 »
Kaikkihan me suvaitsevaisia ollaan. Paitsi jos tulee niin paljon luokkia ettei niitä ehditä tunnissa käydä radalla läpi ajovuorojen puitteissa. Sitten voi alkaa suvaitsevaisuus kärsiä?

Ajovuorot on ainakin Torpassa laadittu autojen vauhdin pohjalta, eikä sen mukaan mihin luokkaan ne kuuluvat (esim. TSS-10 ja VTR ajavat samaan aikaan, koska vauhdit on lähellä toisiaan).
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Torstaivääntötopic
« Vastaus #96 : 26.11.09 - klo: 14.34 »
Tiedän. Tosin niissä ei silloin "aloittelijapäivänä" sunnuntainakaan pysytty. Mutta en minä ole ratapoliisi ja suvaitsevaisuutta silloinkin löytyi joten jätetään tämä aihe, ok?

Jos ei enää muuta, niin eiköhän tämä puolestani ole tässä.

Jiri & kumpp. olkaa hyvä, baana on auki WGT keskustelulle.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Torstaivääntötopic
« Vastaus #97 : 26.11.09 - klo: 14.36 »
Ja krossikuskeillahan on helppoa siirtyä kun heillä on jo saddlepackit.

No helppo ja helppo...
Ei oo sitä KERS säädintä ja boosteria... ja harvalla oikeeta moottoria.
Tai vaikka säädin oliskin niin ei boosteria... eikä välttämättä edelleenkään sitä moottoria.
Ja 2S lipoilla siis olis tarvinu vain auton... ja edelleen ehkä sen moottorin.

Mut niin... ainahan noita hankintoja joutuu kuitenkin tekemään jos johonkin uuteen luokkaan haluaa, ja varsinkin haluaa hommata kireimmän pään sallitut vermeet.



siis kyllähän sä 2s lipoilla tarviit "kers-säätimen" ihan yhtä paljo ku 1s lipoilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Torstaivääntötopic
« Vastaus #98 : 26.11.09 - klo: 14.36 »
Miksi ei siis käyttää maailmalla ja jo Suomessakin vakiintunutta 1s lipoja ja 10,5t koneita?

Juuri näin.

Itse olen sivusta seurannut uusien "luokkien" tuloa Suomeen ja tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että Härmässä pitää joka luokan suheen pyörä keksiä uudelleen, ts. vaikka luokkaan löytyisi jo säännöt maailmalta niin ne on väkisin väännettävä uusiksi. (yleensä vielä poikkeamaan muusta maailmasta)

RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #99 : 26.11.09 - klo: 14.47 »
Ja krossikuskeillahan on helppoa siirtyä kun heillä on jo saddlepackit.

No helppo ja helppo...
Ei oo sitä KERS säädintä ja boosteria... ja harvalla oikeeta moottoria.
Tai vaikka säädin oliskin niin ei boosteria... eikä välttämättä edelleenkään sitä moottoria.
Ja 2S lipoilla siis olis tarvinu vain auton... ja edelleen ehkä sen moottorin.

Mut niin... ainahan noita hankintoja joutuu kuitenkin tekemään jos johonkin uuteen luokkaan haluaa, ja varsinkin haluaa hommata kireimmän pään sallitut vermeet.



siis kyllähän sä 2s lipoilla tarviit "kers-säätimen" ihan yhtä paljo ku 1s lipoilla.

Heh...
Arvasin että jäi joku juttu välistä mihin voi takertua...

Joo joo... tarviit tarviit... Kaiken tarviit jos et jo valmiiks omista, ja haluut ajaa just niillä nopeimmilla jutuilla.
Silti monella krossikuskilla on jo säädin mistä tämä "kers" ominaisuus löytyy... Ainakin softan vaihdolla.
Niin... ja kun oikein väännellään ja käännellään niin monilla ei oo kyllä noita sadle akkujakaan.
Moniin rossareihin kun menee stikit.
Tosin näihin käy myös satulat, eli WGT luokkaan hommatut akut sopii sit sisärossaamiseenkin.

Omalta kohtalta jos asiaa ajattelen niin minähän joutuisin eniveis hommaamaan auton, säätimen, akun, moottorin ja sen boosterin... tai joo... kohta ehkä vain sen säätimen, mutta omalla kohdallani hommaisin mielummin boosterin, jolloin säädintä vois vaihtella vaikka rossariin jne.

No mut joo... Turhaanhan me tässä nyt floodataan tätä topikkia sisäänsä päivänselvillä asioilla.

Se ei missään nimessä ollut tarkoitukseni.
Tarkoitukseni on jo tullut aikaisemmin ilmi, joten eipähän saivarrella tämän enempää eiks joo...
Tai no... ei se mua haittaa, mutta joitain se voi haitata kun tukkii topikin ja asia katoaa monen sivun päähän...
Tosin... sehän on hyvin tyypillistä eniveis.

Ps: mistä voidaan huomata että meikäläisellä on tekemisenpuutetta pakotetulla turhake kurssilla  :mrgreen:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #100 : 26.11.09 - klo: 14.50 »
Jos Hoke katotaan hommaa sun kantilta, niin kummalla meinasit ite ajaa talven WGT kisoissa, 1S vai 2S lipoilla?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #101 : 26.11.09 - klo: 14.51 »
Juuri näin.

Itse olen sivusta seurannut uusien "luokkien" tuloa Suomeen ja tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että Härmässä pitää joka luokan suheen pyörä keksiä uudelleen, ts. vaikka luokkaan löytyisi jo säännöt maailmalta niin ne on väkisin väännettävä uusiksi. (yleensä vielä poikkeamaan muusta maailmasta)

Jep, on tullut itsekin huomattua, että suomalaisilla taitaa olla geneettisenä yleispiirtenä "tiesin paremmin".
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #102 : 26.11.09 - klo: 14.51 »
Jos Hoke katotaan hommaa sun kantilta, niin kummalla meinasit ite ajaa talven WGT kisoissa, 1S vai 2S lipoilla?
:mrgreen:

Kuten yllä vähän kävi ilmi niin en kummallakaan.

Ja kuten jo monta viestiä sitten kävi ilmi niin vain ja ainoastaan mielenkiinnosta (ja ajankulutuksesta) johtuen kyselin.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #103 : 26.11.09 - klo: 14.52 »
Pitäsköhän sun sit kuluttaa aikaa kommentoimalla jotain muuta topikkia kun asia tuli jo selväksi?  :afro:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Torstaivääntötopic
« Vastaus #104 : 26.11.09 - klo: 14.57 »
Tää ei oo mikään chätti. Niitä banaaniterttuja on vielä jäljellä, voidaan jakaa 7-30 banaanin ryppäissä.  :police:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #105 : 26.11.09 - klo: 14.59 »
Tiedän. Tosin niissä ei silloin "aloittelijapäivänä" sunnuntainakaan pysytty. Mutta en minä ole ratapoliisi ja suvaitsevaisuutta silloinkin löytyi joten jätetään tämä aihe, ok?

Jos ei enää muuta, niin eiköhän tämä puolestani ole tässä.

Jiri & kumpp. olkaa hyvä, baana on auki WGT keskustelulle.

Sunnuntaina ei ajeta ajovuoro listan mukaan vaan silloin mennään näin. Tunti on jaettu silleen että 45min aloittelijat ja 15min kokeneet. Jos on ollut vähän aloittelijoita niin silloin tasalta ja puolelta on päästetty kokeneet ajamaan.
Eikös se ole kiva Mika että tulee uusia lajeja koska näen että se jos jokin kasvattaa monien uusien kuskien mielenkiintoa. Otetaan vaikka tämä WGT ja sitten tuo VTR, katsotaan ketkä siellä ajavat. VTR luokassa on melkoisen paljon uusia kuskeja ja vastaavasti WGT kuskit sitten, en usko että kovinkaan moni niistä olis edes torpassa käynnyt katsomassa muiden ajoja. Mutta jos jokin luokka kiinnostaa niin menköön sinne ajamaan.
Tämä WGT luokka näyttää hyvältä ja ennenkaikkea tasaväkisenä olkoon oma taso minkä näköinen tahansa.

Harmi kuten jo Tomas kirjoitti että tämä topicci meni tähän suuntaan ja toivon nyt että uudet harrastelijat eivät pelästy näistä koska radalla on meno todella rentoa kuten on myös varikolla.
Jerzi

PS Ja kohta syömään meidän vanhemman pojan synttäri jäätelökakkua ja sitten piereskellään koko ilta :lol:
« Viimeksi muokattu: 26.11.09 - klo: 15.07 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Torstaivääntötopic
« Vastaus #106 : 26.11.09 - klo: 15.10 »
Vstaan nyt kun kerran pyydetään.

Kai se on ihan kiva, etenkin jos se on sunnuntaiajelua. Ihan varma en ole tarvitaanko kaikille oma kilpailuluokka, mutta kai tämäkin on perusteltu luokka.

Täsmennän vielä sinullekin että en ole tätä luokkaa vastaan mitenkään. Keskustelu alkoi kun tätä verrattiin kuljettajien puolelta ylivertaisena Sedaniin/Stanuun nähden ja siitä sitten lähdettiin jakamaan mielipiteitä Sedanin ja WGT:n kannalta puolin ja toisin.

e:Tässä vielä se mistä keskustelu alkoi muistin virkistämiseksi:

Auton saa rakennettavakseen hintaan noin 200€ tai vähän yli, merkistä riippumatta

esim.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Xray/XRAY-X10-110-PAN-CAR-GT-108252

Rakenne ja säätäminen ovat huomattavasti yksinkertaisempaa kuin 4wd autoissa. Kohtuullinen moottoriteho (1S lipo + 10.5T hiiletön) ja leveät pitävät renkaat tekevät auton hallinnan kohtuullisen helpoksi.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #107 : 26.11.09 - klo: 15.22 »
e:Tässä vielä se mistä keskustelu alkoi muistin virkistämiseksi:

Auton saa rakennettavakseen hintaan noin 200€ tai vähän yli, merkistä riippumatta

esim.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Xray/XRAY-X10-110-PAN-CAR-GT-108252

Rakenne ja säätäminen ovat huomattavasti yksinkertaisempaa kuin 4wd autoissa. Kohtuullinen moottoriteho (1S lipo + 10.5T hiiletön) ja leveät pitävät renkaat tekevät auton hallinnan kohtuullisen helpoksi.

Väärin.

Tämä keskustelu lähti täysin käsistä sen takia, että sinä dissasit ylimielisellä tavalla tätä luokkaa ja sen harrastajia.

http://rc10.fi/index.php?topic=40778.msg386573#msg386573
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Torstaivääntötopic
« Vastaus #108 : 26.11.09 - klo: 15.26 »
TSS-10 on "pappaluokka". Mitä siinä on ihmeellistä? Olenhan itsekin pappa.

Ja kyllä jos selaat kronologisesti taaksepäin niin asia on niinku sanoin. Joten älähän vääristele Hra. puheenjohtaja.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Torstaivääntötopic
« Vastaus #109 : 26.11.09 - klo: 15.27 »

Tai jos Stanu luokkaa olisi esim. välillä kokeiltu foameilla niin ajotuntuma olisi paljon sama kuin WGT:ssä, kenties.





Laita mika Foamit alle ja kokeile älä oleta niin, sitten tiedät mistä puhut on varmasti eroa 3cm levessä ja 5cm leveessä  pidon suhteen?? Autojen  konstruktio on niin erilainen että niitä ei tarvitse verrata jos vertailemaan pitää alkaa niin verratkaa C-12:ta. En kertaakaan ole kuullut että C-12 autoja verrataan viri tourinkiin esim. Tää on niin turhaa
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Torstaivääntötopic
« Vastaus #110 : 26.11.09 - klo: 15.29 »
Kokeillaan vaan. Viritourinkiin? Mistä se tuli?

Jos ei enää muuta, niin eiköhän tämä puolestani ole tässä.
Jiri & kumpp. olkaa hyvä, baana on auki WGT keskustelulle.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Torstaivääntötopic
« Vastaus #111 : 26.11.09 - klo: 15.34 »
MikaR:lle Vesaa lainatakseni:



Pitäsköhän sun sit kuluttaa aikaa kommentoimalla jotain muuta topikkia kun asia tuli jo selväksi?  :afro:
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

  • Vieras
Torstaivääntötopic
« Vastaus #112 : 26.11.09 - klo: 15.39 »
Lue RC-garage siihen ylläpidon vastaus edellä:

Tää ei oo mikään chätti. Niitä banaaniterttuja on vielä jäljellä, voidaan jakaa 7-30 banaanin ryppäissä.  :police:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #113 : 26.11.09 - klo: 15.56 »
Ei kerpele, mä tarjoon jokaiselle tikkarit Torpassa Sunnuntaina jos osaatte lopettaa ton hölmön vääntämisen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torstaivääntötopic
« Vastaus #114 : 26.11.09 - klo: 16.00 »
TSS-10 on "pappaluokka". Mitä siinä on ihmeellistä? Olenhan itsekin pappa.

VÄÄRIN
MN-10 on "Pappaluokka" jota on aiemmin ajettu Alue-8 kilpasarjassa.
MN=MyöhäisNuoret

TSS-10 on vakioluokka, jonka jo taisit tietää. Tässä on ajettu aiemmin Nuorten Mestaruudesta, ja myös edelleen. Lisättynä ikäraja poistolla, joka mahdollistaa myös meidän vanhempien osallistumisen.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Torstaivääntötopic
« Vastaus #115 : 26.11.09 - klo: 16.08 »
Aihe on nyt jaettu kun ei tästä väännön seasta enää mitään asiaa WGT:stä löytänyt. Jatkakaa...

Mika R

  • Vieras
Vs: Torstaivääntötopic
« Vastaus #116 : 26.11.09 - klo: 16.21 »
TSS-10 on "pappaluokka". Mitä siinä on ihmeellistä? Olenhan itsekin pappa.

VÄÄRIN
MN-10 on "Pappaluokka" jota on aiemmin ajettu Alue-8 kilpasarjassa.
MN=MyöhäisNuoret

TSS-10 on vakioluokka, jonka jo taisit tietää. Tässä on ajettu aiemmin Nuorten Mestaruudesta, ja myös edelleen. Lisättynä ikäraja poistolla, joka mahdollistaa myös meidän vanhempien osallistumisen.

Hohhoijaa. kyllä sitä pilkkua jaksetaan vääntää.

Sanotaan sitten että TSS-10 on MYÖS pappaluokka tai sellaisena sitä ainakin markkinoitu.
Laittakaa sitten ensikerralla "#myöhäisnuorille suositeltu luokka" jos pappa -sanasta joku loukkaantuu. Siis minä en loukkaannu, musta se on ihan hyvä ja kuvaava.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Torstaivääntötopic
« Vastaus #117 : 26.11.09 - klo: 16.22 »
Heuli: Hyvä ratkaisu.

En ymmärrä, miksi keskustelu pitää käydä aina dissaamisen kautta. Jokainen haluaa aina viimeisen sanan, niin ei se väittely lopu koskaan. Pitäs vaan koittaa pitää homma asiapohjalla, eikä tehdä jokaisesta topikista henkilökohtaisia taistoja.

Jos ei ole aikaa tuottaa järkevää tekstiä, vaan "oksennetaan mielipiteet" tänne foorumille sellaisenaan, niin väärikäsityksiähän siitä vaan tulee ja soppa on valmis.

"Asiat tappelee, ei ihmiset". (c) Julmahuvi

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Torstaivääntötopic
« Vastaus #118 : 26.11.09 - klo: 16.23 »
Mika R: Missä TSS-10 luokkaa on markkinoitu "pappaluokkana"? Tässä on virallinen "markkinointi-ilmoitus" aiheesta:

Lainaus
TSS-10 ikäraja poistuu

Luokka on kuitenkin edelleen suunnattu selkeästi aloittelijoille ja suuri osa heistä on myös nuoria alle 18 vuotiaita. Alle 18 vuotiaiden osalta osallistumisrajoitukset pysyvät samoina kuin tähänkin asti (sääntökirja). Yli 18-vuotiaden osalta osallistumista rajoitetaan seuraavasti:

TSS-10 FinTrack-sarjan osakilpailuihin yli 18 vuotiaista ei saa osallistua...
- kahden edellisen kauden aikana jossain sähkö rata SM-sarjassa (C-12, TSM-10) parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana muissa ROA SM-sarjoissa (TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5) parhaaseen kolmannekseen sijoittunut kipailija
- kahden edellisen kauden aikana ROA EM/MM -kilpailuissa parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- edellisellä kaudella TSP-10 FinTrack-sarjassa parhaaseen kolmannekseen sijoittunut
- edellisellä kaudella TSS-10 FinTrack-sarjassa kolmen parhaan joukkoon sijoittunut yli 18 v kilpailija (tämä vaikuttaa käytännössä vasta kaudella 2011)

Nuortenmestaruus jaetaan alle 18-vuotiaiden kesken. Minimiosallistujamäärää NM-pisteiden jakamiseen ei ole.

Mika R

  • Vieras
Vs: Torstaivääntötopic
« Vastaus #119 : 26.11.09 - klo: 16.25 »
No ainakin täällä

KERHOKISAKUTSU



Järjestämme syksyn 2009 ja talven 2010 aikana jälleen suositun harjoituskilpailujen sarjan alue-8 kuljettajille.

KILPAILUJEN AIKATAULU

Vantaa 21.11.2009, Rajatorpan rata, ovet aukeaa klo 09.00.

Hyvinkää 13.12.2009
Lohja 17.01.2010
Riihimäki 14.03.2010

Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kilpailukohtaisesti myöhemmin.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittautumiset ennakkoon kilpailukohtaisesti viimeistään edellisenä tiistaina,
eli 4pv ennen kilpailua.
EMAIL: nappe(a)power-racing.net HUOM!! Ei liitetiedostoja


Ilmoittautumisen pitää sisältää:
-nimi
-kilpailuluokka
-kolme kidetaajuutta (uusille kuljettajille joustetaan)
-henkilökohtaisen transponderin numero (jos on)
-yhteystiedot, puhelinnumero tärkeä
-seura (jos on)

Kilpailijoiden määrä rajoitetaan n. 50 kilpailijaan/max 8 alkuerää. Etusija osallistumiseen annetaan TSS-10 luokan sekä
alue-8:n kerhojen kuljettajille.
Siinä tapauksessa, että osanottajien määrää joudutaan karsimaan, tieto tästä
annetaan henkilökohtaisesti niille, joita se koskee.

KILPAILULUOKAT JA AJOAJAT

C-12 8min hajuttomat pitoaineet sallittu, 4-kennoa tai 1-kennoinen lipo. Painot sääntökirjan mukaan. Eli säännöt voi vaihtua 2010.
TSS-10 5min valetut kumirenkaat, hiilellinen vakiomoottori 27 lank. (6-kennoa tai lipo) tai hiiletön 13,5 lank. + 5-kennon akku tai hiiletön 17.5t lipo -akun kanssa
TSM-10 5min sääntökirjan mukaan, LRP VTEC 27R (vapaa vanne ja insertti) tai Xenon (EM Warm Up ja sääntökirja 2010)
TSP-10 5min sama rengassääntö kuin ed. hiilellinen 17 lank.(6-kennoa tai lipo) tai hiiletön 8,5 lank (5-kennon akku), tai 10.5t lipo -akun kanssa.
Pappaluokka on poistettu liian hurjan vauhdin takia, papat ovat tervetulleita muihin kilpaluokkiin kykyjensä mukaan. Suositus on TSS-10 luokka.
HYVINKÄÄN KILPAILUSTA LÄHTIEN:
Painorajat: TSM-10 luokka 1350g, TSS-10 ja TSP-10 luokat 1375g. C-12 730g.


WGT- ja VTR -luokat voidaan ajaa, jos aikataulu antaa myöten. Kisan järjestäjä päättää kilpailukohtaisesti.
VTR-luokan autolla voi osallistua TSS-10 luokkaan.

AJOKAAVIO

2 ohjattu eräharjoittelua, 2 alkuerää ja kaksinkertaiset finaalit, lähtöpaikka finaaliin määräytyy
tuloksen perusteella.
Finaaleitten tuloksissa tasapisteissä ratkaisee lähtöruutu.
Finaalierien koot ilmoitetaan ajajakokouksessa ja ne määräytyvät osanottajien ja radan mukaan.
Alkueriin sijoitetaan vakioluokissa max 8 autoa ja viriluokissa max 10 autoa.

MUITA TIETOJA

Järjestäjä antaa kilpailijanumerot autoihin.

Osallistumismaksu 10€ ajettua luokkaa kohti.

Palkinnot:
Kymmenen parasta TSS-10 -luokassa ja muissa luokissa
yhteispisteiden kolme parasta.

Sarjakilpailun pisteet lasketaan 60, 57, 55, 54 jne. Neljästä osakilpailusta kolme huomioidaan yhteispisteissä.

Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa ainakin seuraavin poikkeuksin:
- kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava. HUOM! AKK:n tapaturma
vakuutus voimassa vain lisenssin omaavilla kuljettajilla.
-vakioluokissa joustetaan autojen mitoissa ym, jotta kaikki pääsevät mukaan.

Opastusta vasta-alkajille tarvittaessa.

KAIKKI MUKAAN!!!