Kirjoittaja Aihe: Ilmoitusten uusiminen  (Luettu 8899 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmoitusten uusiminen
« : 09.12.09 - klo: 20.49 »
Olen seurannut täällä lähinnä Myydään-palstalla ilmoituksia nyt puolitoista vuotta ja pistää välillä todella räikeasti silmään kuinka jotkut uusivat ilmoituksiaan jopa monta kertaa viikossa.

Ilmeisesti nykyiset sanktiot eivät joko ole riittäviä tai niitä ei ole, kun sama toiminta voi samoilla käyttäjillä jatkua jopa kuukausia. Onhan se varmaan niin, että ne omat rojuvarastot haluaisi tyhjäksi ja on ikävää kun oma tuntia aiemmin laitettu ilmoitus on jo valahtanut toiselle sivulle. Tällaisia fiiliksiä on ollut joskus itsellänikin, mutta pelisäännöt pitäisi olla selkät ja jokaisen toivoisi niitä noudattavan.

Kyse ei ole kovin monesta sankarista, mutta mitä siitä tulee, jos kaikki muutkin alkavat toimia samoin. Lopulta sitä ilmoitusta uusitaan jatkuvalla syötöllä, eikä kukaan pysty käymään kauppaa tällä foorumilla.

Tämä ei ollut kritiikkiä ylläpitoa kohtaan, vaan nimenomana käyttäjiä. Ylläpito on mielestäni toiminut ihan kiitettävästi, jostain syystä se ei vaan tunnu kaikkien kohdalla riittävän.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #1 : 09.12.09 - klo: 21.03 »
Laitahan esimerkiksi tänne ko. ilmoitusten linkit.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #2 : 09.12.09 - klo: 21.55 »
Osa poisteltu ilmeisesti ylläpidon toimesta ja osa uusittu siten että muutaman päivän vanhaan ilmoitukseen kirjoitettu vain "pois" tai jotain vastaavaa. Kyllähän noita löytyy tuolta kun aktiivisesti seuraa. Tuon tekijät varmasti tunnistavat itsensä ja tietävät rikkovansa sääntöjä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #3 : 10.12.09 - klo: 07.30 »
*pois* on varmaan kirjotettu siksi että ilmotus halutaan pois tavaran mentyä kaupaksi :D
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #4 : 10.12.09 - klo: 07.47 »
Olen saman ilmiön huomannut kyllä.

Tosin tässä kohtaa ne jotka myydään-säiettä lukevat, voisivat käyttää hakutoimintoa jolla löytää kyllä etsimänsä mikäli sellainen myynnissä on. Ei se ensimmäinen sivu ole se ainoa jossa on hyvää tavaraa myynnissä...

Asian toinen puoli on se, että olenpa törmännyt sellaisiinkin myynti-ilmoituksiin jotka ovat jo aikaa sitten menneet kaupaksi mutta yhä roikkuvat myytävänä.

Meitä on niin moneen junaan...

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #5 : 10.12.09 - klo: 08.29 »
Vielä asiaan liittyen, olen erään toisen rc-harrastukseen liittyvän sivuston ylläpitäjä ja meillä homma on toteutettu niin, että omaan ilmoitukseensa saa vastata. Tällöin esim. hintapäivitykset hoituvat vastaamalla viestiin jolloin ilmoituksesta tulee alueen uusin ja se nousee listan kärkeen.

Toki tässä on se riski ettei mitään varsinaista päivitystä tee vaan vastaa esim vain kirjoittamalla pisteen, "up" tms ja tekee tätä sitten jatkuvalla syötöllä.

Mutta sitten syötetäänkin jo käyttäjälle banaania... :laugh:
« Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo: 14.19 kirjoittanut hairbrushless »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #6 : 10.12.09 - klo: 08.47 »
Muokataanko siellä edellistä viestiä ellei kukaan ole vastannut jälkeesi?


 :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #7 : 10.12.09 - klo: 09.48 »
Vielä asiaan liittyen, olen erään toisen rc-harrastukseen liittyvän sivuston ylläpitäjä ja meillä homma on toteutettu niin, että omaan ilmoitukseensa saa vastata. Tällöin esim. hintapäivitykset hoituvat vastaamalla viestiin jolloin viestistä tulee alueen uusin ja se nousee listan kärkeen.

Toki tässä on se riski ettei mitään varsinaista päivitystä tee vaan vastaa esim vain kirjoittamalla pisteen, "up" tms ja tekee tätä sitten jatkuvalla syötöllä.

Mutta sitten syötetäänkin jo käyttäjälle banaania... :laugh:

Näinhän se pitäiskin tehdä. Silloin ylläpito voi myöskin seurata kuinka usein "uppaus" tehdään, eli sen kahden viikon välein saa upata oman ilmoituksen. Näin toimitaan monessa muussakin paikassa, ei pelkästään RC-foorumilla.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #8 : 10.12.09 - klo: 12.57 »
Ja miksi vanha myynti-ilmoitus pitäisi jättää roikkumaan tietoineen jos kohde on mennyt jo kaupaksi? Itse olen laittanut tuon 'pois' ilmoituksen jos tuote on mennyt kaupaksi.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #9 : 10.12.09 - klo: 13.06 »
Ei siitä olekaan kysymys, eihän siinä mitään sääntöjen vastaista olekaan.

Tuolla on nytkin ainakin yksi tapaus, jossa on 6.12. laitettu tavara myyntiin ja eilen uusi ilmoitus samasta tavarasta. Sen jälkeen vanhan ilmoituksen sisältö on poistettu ja olen aivan varma, että kyse on samasta tavarasta, jota kyseinen käyttäjä on myynyt jo pari kuukautta, toistaen tätä menettelyä uudelleen ja uudelleen. Toisinaan välissä on kulunut kaksi viikkoa ennen ilmoituksen uusimista, toisinaan vain pari päivää.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #10 : 10.12.09 - klo: 13.17 »
Tuolla on nytkin ainakin yksi tapaus, jossa on 6.12. laitettu tavara myyntiin ja eilen uusi ilmoitus samasta tavarasta. Sen jälkeen vanhan ilmoituksen sisältö on poistettu ja olen aivan varma, että kyse on samasta tavarasta, jota kyseinen käyttäjä on myynyt jo pari kuukautta, toistaen tätä menettelyä uudelleen ja uudelleen. Toisinaan välissä on kulunut kaksi viikkoa ennen ilmoituksen uusimista, toisinaan vain pari päivää.

Ketjun aiheeseen.... olen huomannut samaa tapahtuneen, joidenkin osalta aika tiuhaankin.... eräällä (ainakin) jopa samanpäivän aikanakin.

Nykykäytännöllä on varmaan vaikea modenkin pysyä mukana noissa, joissa edellinen ilmo muutetaan "pois" mukaiseksi, ja avataan uusi ilmo samasta tavarasta uudelleen.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #11 : 10.12.09 - klo: 14.47 »
Eikö nämä foorumisoftat tue sellaista automaattisesti, että myyntialueella voisi upata omaa ilmoaan, mutta sen voisi tehdä foorumisoftan puolesta vain kerran viikossa?
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #12 : 10.12.09 - klo: 18.29 »
No jos tuo kahden viikon sääntö ei nytkään toimi, niin en tiedä miten se toimisi tuossakaan tapauksessa. Jossain jenkkifoorumeissa olen nähnyt sellaisia rajoituksia, että myyntiosioon voi postata vain yhden ilmoituksen viikossa. Joissakin foorumisofta estää useamman ja toisissa sanotaan säännöissä että tulee kenkää foorumilta, jos postaa useamman.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #13 : 10.12.09 - klo: 18.34 »
Vielä asiaan liittyen, olen erään toisen rc-harrastukseen liittyvän sivuston ylläpitäjä ja meillä homma on toteutettu niin, että omaan ilmoitukseensa saa vastata. Tällöin esim. hintapäivitykset hoituvat vastaamalla viestiin jolloin ilmoituksesta tulee alueen uusin ja se nousee listan kärkeen.

Toki tässä on se riski ettei mitään varsinaista päivitystä tee vaan vastaa esim vain kirjoittamalla pisteen, "up" tms ja tekee tätä sitten jatkuvalla syötöllä.

Mutta sitten syötetäänkin jo käyttäjälle banaania... :laugh:
Tämä oli käytäntönä täälläkin ennen, mutta se ei toiminut tuon jatkuvan uppimisen takia.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #14 : 10.12.09 - klo: 21.10 »
Meillä on tuolla toisella foorumilla uppaus sallittu kahden viikon välein, useammin saa upata jos tuotteeseen tai hintaan tulee selkeitä muutoksia. Toimii hyvin mutta vaatii modeilta jonkinlaista seurantaa ilmojen osalta.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #15 : 10.12.09 - klo: 22.57 »
Itsellä ainakin kun myyn joskus jotain kamoja niin siihen ensimmäiseen myynti-ilmoitukseen tulee aina joku virhe joka pitää korjata. Myös pyrin pitämään myynti-ilmon aina ajantasalla eli myydyt kamat ilmoituksesta pois.

Tuossa on tuo oma viimesin myynti-ilmo:
http://rc10.fi/index.php?topic=37748.msg348580

Vähän syyllinen olo tässä kuitenkin on... ilmoa kuitenkin päivitetty 3 kertaa tuon kahden viikon sisään, tosin lähinnä aina kun joku kampe on mennyt, toisin siis kuin nuo editit antaa ymmärtää. Olen olut huomaavinani että aina kun ilmoa editoi niin se "nousee keulille".

Säännöissä ei ole kuitenkaan kuin ne pari riviä aika ylimalkaisesti myynnin pelisäännöistä:
http://rc10.fi/index.php?topic=1158.0

Ehkä yksi keino tuon myyntiforumin siistimiseen voisi olla se että ketjut järjestetään vain aloituspostin päiväyksen mukaan, eli postit näkyis siinä järjestyksessä kun ne on sinne laitettu eikä editointi siis nostaisi niitä ylöspäin.

Mielestäni tuo myynti-ilmo-osio on kuitenkin ihan asiallisesti toiminut. Joskus sattuu vähän silmään jos siellä joku päivittelee vähän useammin tavaraa mutta ei se minua haittaa kun loput 95% tekee kuitenkin asiat oikein

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #16 : 10.12.09 - klo: 22.59 »
jos viestiä editoi, sen paikka ei muutu mihinkään, eli editointi ei nosta ilmoitusta ylös!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #17 : 11.12.09 - klo: 20.20 »
http://rc10.fi/index.php?topic=42433.msg391086#msg391086

*EDIT* http://rc10.fi/index.php?topic=42223.0

Esimerkkinä vaan.

Lisäksi jos arvostellaan ilmoitustyyliä nyt samaan hengenvetoon, niin kaikenmoinen myyminen pelkän linkin postaamisella on vähän v...un raivostuttavaa. Tämä siis ihan vaan henkilökohtainen mielipide, tiedän ettei ole kiellettyä.
« Viimeksi muokattu: 11.12.09 - klo: 22.00 kirjoittanut hairbrushless »

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #18 : 12.12.09 - klo: 09.16 »
Pinkviini varmaan tarkottaa sitä ilmoa missä on jotain peden rojua. nopari, motti renkatt yms. Tuo on kyllä uusinut itsensä aika tiheään tahtiin. Muita ilmoja itellä ei ainakaan häiritsevästi ole osunut silmään.

Tossakin tilanteessa kun on ilmotuksen uusinut n+1 kerta niin luulis leikkaavan jo, että ehkäpä hinnat on vähän kaakkoon ja tajuis laskea niitä...

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #19 : 12.12.09 - klo: 10.19 »
Myyntipalstaa on tullut kyllä seurattua ahkerasti, ja itsekin olen ollut siinä uskossa että ilmoituksen muokkaaminen nostaa sen listan kärkeen. Ovatko ne kaikki kauppiaat sitten kirjoittaneet kokonaan uuden ilmoituksen, joissa koko viesti on sama kuin aikaisempikin ilmoitus, mutta otsikkoon on lisätty joku tämän tapainen:

----->>>>>> ***** ###%%% HINTAA MUUTETTU!!!!11!!! //%%((¤¤% <<<<<<<------

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #20 : 12.12.09 - klo: 11.30 »
Ovat.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #21 : 12.12.09 - klo: 20.16 »
Pinkviini varmaan tarkottaa sitä ilmoa missä on jotain peden rojua.

Tossakin tilanteessa kun on ilmotuksen uusinut n+1 kerta niin luulis leikkaavan jo, että ehkäpä hinnat on vähän kaakkoon ja tajuis laskea niitä...

Juu tuonkin olen huomannut vissiin kerran uusitun kovin nopeasti, mutta en tarkoittanut alunperin sitä. En toisaalta muutenkaan mitään yksittäistä, sillä havaintojeni mukaan noin puolen kymmentä käyttäjää harrastaa tuota ilmoitusten liian nopeaa uusimista liki jatkuvasti.

Eihän se kaupaksi menemättömyys aina ole siitä kiinni mitä hinnaksi on asetettu. Jos tavara kun kuvien mukaan kovin pa***ista, niin ei se välttämättä mene kaupaksi millään hinnalla. Toisaalta taas kaupanteko perustuu siihen, että on joku joka haluaa myydä ja toinen joka haluaa ostaa. Se on välillä kovasti tuurista kiinni osuuko se ostaja kohdalle juuri silloin kun sitä tavaraa on itse kauppaamassa ja tuleeko heti perään muilta 25 muuta ilmoitusta, joista puolet jonkin sankarin sääntöjen vastaisia uppauksia.

Mietin tässä että pitäiskö mun katsoa peiliin kun tämän topicin aloitin ja allekirjoitukseni on tuollainen kun se nyt on.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #22 : 17.12.09 - klo: 16.55 »
Oliko se ilmoituksen uusiminen sallittua KAHDEN VIIKON jälkeen?

Niinkuin tässä SLap:in tapauksessa EI ole menetelty:

http://rc10.fi/index.php?topic=42317.msg389848#msg389848

vrt.

http://rc10.fi/index.php?topic=42566.0


eli 10 päivää?

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #23 : 17.12.09 - klo: 17.02 »
Joo tuosta pahoittelen, en ajatellut katsoa päiväystä yhtään  :cry:. Kiitän ja kumarran, ja poistun. -Sami
Jeps

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #24 : 17.12.09 - klo: 17.21 »
en ajatellut katsoa päiväystä yhtään 

Niinhän ne kaikki sanoo...

Muita vastaavia selityksiä on ollut "oho, oliko se kaksi viikkoa, eikä yksi viikko"...  :mrgreen:

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #25 : 17.12.09 - klo: 18.11 »
rss-fiidi on hyvä väline seurata myyntipalstan ilmoittelua, sielä kun on tallessa se alkuperäinen viesti, niin pystyy helposti kosauttamaan "pois"-tavalla upatut, jotka sitten pannaan uutena ilmona copypastena että saadaan jonon kärkeen.
/ Jere Siirilä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #26 : 20.03.10 - klo: 02.03 »
Onko se tosiaan niin, että kun sama romukauppias uusii samoista romuautoista ja -akuista ilmoituksensa kolmekin kertaa viikossa ja toistaa tätä peliä kuukaudesta toiseen, niin kyseistä käyttäjää ei saa kuriin. Banaaniakin on ymmärtääkseni jossain vaiheessa annettu ja ilmoituksia poisteltu, mutta ei mene jakeluun. Miten olisi, jos tuollaiselta otettaisiin kirjoitusoikeudet kokonaan pois osto- ja myyntipalstoilta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #27 : 20.03.10 - klo: 09.46 »
Jaa-a, seuraavat pari viikkoa viettää ainakin lomaa foorumilta.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #28 : 07.06.10 - klo: 08.55 »
itselläni tuli kerran kämmi kun uusin ilmoitustani liian tiheään. Olin uusi enkä tietenkään ollut lukenut sääntöjä. Mutta kun siitä huomautettiin niin asia meni kyllä perille. Suosittelen kaikille uusille sääntöjen lukemista.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ilmoitusten uusiminen
« Vastaus #29 : 07.06.10 - klo: 15.38 »
Saanko mä tehdä uuden ilmoituksen mun myynnis olevista kamoista tonne rc-tarvike alueelle, kun tein aikaisemmin kuin kaks viikkoa sitten myynti-ilmon tonne rc-autot alueelle, mutta siinä oli kaikkea muutakin mukana. Ja nyt on autot menneet mutta tarvikkeita jäljellä, ja ei tuota ilmoitusta enään kukaan huomaan.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini