Kirjoittaja Aihe: inferno ve/mp9e  (Luettu 299484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #330 : 21.05.12 - klo: 18.39 »
Pari tuntia tuli keskipäivällä ajettua.

Radalla oli ihan hyvin porukkaa (kiitos seurasta), tosin aika paljon sai ajaa yksin ku polttiksilla näyttti se aika kuluvan vähän muuhun ku ajamiseen  :tongue:
Mutta ne ei ookaan kiireisen miehen vermeitä samalla tavalla ku nämä: sisään, ajoa ja ulos. Ei mekata.

Vauhtipuolella näillä sähköpeleillä kyllä kerkee ja vielä ku Orionin 90C 6500mAh ajaa 25min putkeen niin eipä valittamista.

Käytätkö punch:ia yhtään kun ajat ulkoradalla että saat paremmin
pidon rataan ettei mene ihan suditteluksi?
Siksi lähinnä kysyn kun mulla on jonkunlainen haju mitä se tarkottaa
mutta käytännön vaikutuksesta ei ole mitään tietoa.
Pitääkö se paikkansa että kun lyödään punch:ia lisää niin autosta tulee
enemmän ns. polttismaisempi ajaa, ettei junttaa heti koko vääntöä peliin.

Piti vielä ostaa titaani vantit ja ruuvit omaan MP9:iin ebaystä kun tuli
kohtuu järkevään hintaan vastaan eilen. Auton pitäisi tulla huomenissa
ainakin seurantatunnuksen perusteella.

Toisessa säätimessä on ja toisessa ei ja ihan yhtä kovaa menee  :wink:

Eli se kertoo siitä kuinka vähän tollasilla asoilla on merkitystä isolla saviradalla jossa pääasia ovat ajolinjat (=kurveissa kisat hävitään), hyppyjen ajoitus suurinpiirtein (= kaatojen välttäminen) ja auton alustan toimivuus noin ylipäätänsä (= auttaa edellisissä) sekä tietysti renkaat joka on iso asia

Huonoilla/väärillä renkailla se on pelkkää sudittelua oli punchit mitkä hyvänsä kun taas oikeilla renkailla ajaminen on kivaa

Ja tietenkin renkaiden ohella se, että auto pysyy nipussa - no siinä ei ole MP9:llä mitään ongelmia

Eli tollaset punchit ja muut ovat lähinnä sisäradan juttuja ainakin 1:8 autoilla

Suurempi ero on sillä onko 1950kv vai 2300kv; pienellä radalla 1950kv on tosi hyvä mutta esim. Lavanko jossa on pitkä ja nopea pääsuora niin 2300kv on parempi
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #331 : 21.05.12 - klo: 21.44 »
Sen tiesinkin että ne on marginaali hommia ja ei meikäläisen ajossa
ainakaan vaikuta laptime:een millään tavalla :grin:

Oon vaan sen verran tiedonhalunen persoona että ainakun itelle
joku uus asia jää pyörimään päähän lajissa kun lajissa niin se pitää selvittää
miten homma toimii ettei jää vaivaamaan pitemmäksi aikaa,
ja voihan se olla että joskus siitä keräämästään tiedosta on
sitten oikeastikkin hyötyä :wink: jos sitä sitten enään muistaa...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #332 : 21.05.12 - klo: 21.53 »
Joo, ei muuta ku radalle selvittää asiaa  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #333 : 22.05.12 - klo: 10.08 »
Dodii... nyt on TKI III tossa laatokossa lattialla :grin:
Sen verran kurkkasin sisään että hyvältä näyttää :wink:
Tänään ei kyllä jaksa sen enempää paneutua koska ei oo
vielä tullu nukuttua kun 2h yö-vuoron jälkeen kiitos kuriirin joka
tuli jo puoli yheksältä mutta en valita kun oli niin mukavia tuomisia :smiley:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #334 : 22.05.12 - klo: 23.40 »
Hyvä, onnittelut

Itse menen radalle ennen puolta päivää nauttimaan autosta ja ajosta  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #335 : 25.05.12 - klo: 21.14 »
Tänään käytiin Nummelassa 8-vuotiaan kanssa

VE ja MP9 ajojen jälkeen

Ku treenataan siellä vielä vähän niin sitten Lavangon isolle baanalle kundikin mukaan





Hienoja autoja. Tossa VE:ssä on nostalgiaa (=Kanai 3 v. 2002 tjsp) mutta onhan toi ysi tietenkin hieman eri auto näiden evoluutiossa. Molemmat silti hyviä, VE:tä petraa paljon se että siinä on tosiaan Kanai 3 geometria ja tactyl diffit ja ysin iskarit
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #336 : 26.05.12 - klo: 11.01 »
Mikä koppa tossa VE:n päällä on kun näyttää kuvissa paljon sirommalta
mitä tuo MP9e:n alkuperänen koppa on :smiley:
Onko se kapeampikin vai valehteleeko kuvat sen verran silmään.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #337 : 26.05.12 - klo: 14.03 »
Tuossa MP9e:n korissa on korkeammat sivut (sähköautoon tarkoitettu), sinne mahtuu akku paremmin kyytiin. Näyttää VE:n kori olevan polttisauton kori.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #338 : 26.05.12 - klo: 18.21 »
Suurempi ero on sillä onko 1950kv vai 2300kv; pienellä radalla 1950kv on tosi hyvä mutta esim. Lavanko jossa on pitkä ja nopea pääsuora niin 2300kv on parempi

Moottorin kv-arvon sijaan kokonaisvälitys ja akun kennomäärä on sellaisia asioita joita kannattaa pohtia radalta toiselle siirryttäessä. 1950kv moottorilla auton saa kulkemaan ihan yhtä lailla kuin 2300kv koneella. Helpompaa vaihtaa välitystä kuin moottoria.

 - Hount

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #339 : 26.05.12 - klo: 20.20 »
Mikko Meriluoto otti muutaman hienon kuvan tänään Lavangossa, kiitos Mikolle!









Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #340 : 26.05.12 - klo: 20.23 »
Suurempi ero on sillä onko 1950kv vai 2300kv; pienellä radalla 1950kv on tosi hyvä mutta esim. Lavanko jossa on pitkä ja nopea pääsuora niin 2300kv on parempi

Moottorin kv-arvon sijaan kokonaisvälitys ja akun kennomäärä on sellaisia asioita joita kannattaa pohtia radalta toiselle siirryttäessä. 1950kv moottorilla auton saa kulkemaan ihan yhtä lailla kuin 2300kv koneella. Helpompaa vaihtaa välitystä kuin moottoria.

 - Hount

Moottorin vaihtaa tosi nopeasti kun molemmissa moottoreissa on samat kiinnityspalikat Kyoshon tyyliin. Vaikuttaako välityksen muuttaminen (pidentäminen) miten lämpöihin?
Kennomäärä on vakio (4).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #341 : 26.05.12 - klo: 20.26 »
Jos kummassakin moottorissa on sama roottori ja kannu muuten niin pienemmän kv arvon moottori ei ole niin herkkä lämpiämään vaikka pidempääkin välitystä laittaisi. ihan sen takia että siinä ei myöskään ole niin paljoa tehoa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #342 : 27.05.12 - klo: 11.09 »
Jos kummassakin moottorissa on sama roottori ja kannu muuten niin pienemmän kv arvon moottori ei ole niin herkkä lämpiämään vaikka pidempääkin välitystä laittaisi. ihan sen takia että siinä ei myöskään ole niin paljoa tehoa.

Tuossa lauseessasi on syy-seuraus suhde hieman nurinkurisesti.

Se, paljonko mooottori lämpenee, riippuu moottorin renkaille toimittamasta tehosta ja moottorin hyötysuhteesta. 2000W renkaille ja 95% hyötysuhde, niin moottoria lämmittää 100W teho. (kuvittele tarttuvasi 100W hehkulamppuun kädelläsi)

Tietyn virtamäärän ylittämisen jälkeen moottorin hyötysyhde romahtaa täysin ja seurauksena on moottorin holtiton kuumeneminen joka saatta johtaa magneettien kuolemiseen tai käämejä suojaavan epoksin sulamiseen. Tämä moottorin maksimi virtamäärä on joskus ilmoitettu, toisinaan ilmoitetaan moottorin maksimi teho (mikä sekin on ihan hyvä ilmoittaa) Mikäli moottorille on ilmoitettu maksimi virraksi 100A ja maksimi jännitteeksi 6S akut voinee äkkiseltään laskea että 6S akuilla saat hetkittäin moottorista ~2300 W (pyöristetty vähän alaspäin, koska akut kyykkää eikä täytenäkään rasituksessa ole koskaan 4,2 V / kenno. Vastaavasti 4S akuilla voit turvallisten virtojen rajoissa saada koneesta enää ~1500 W.

Mutta moottori "ottaa" virtaa juuri sen verran kuin se kuhunkin hetkeen tarvitsee. Esim. tyhjän moottorin rullattelu 6S akuilla vie aivan naurettavan vähän virtaa ja sitämyöden moottorin teho on todella pieni ja hukkalämpöä ei tule. Jos välitykset ovat liian pitkät moottorin joutuu "haukkaamaan" hirmuisesti virtaa ja sitä myöden moottorin kuumeneminen on väistämätöntä.

Tuohon kahden samanlaisen, mutta ei kv-arvon moottorien lämpenemiseen en osaa ottaa 100% varmaa kantaa, allaoleva on vähän ajatuksenjuoksun sekaista pohdintaa. Pitänee perehtyä asiaan vielä enemmän.  Yleensähän tuossa tapauksessa valmistaja ilmoittaa moottoreille niiden maksimitehon. Ja yleensä suuremman kv-arvon (pienemmän lankamäärän) koneessa on suurempi ilmoitettu maksimiteho.
<mutu>Kun ajattelee että jos haluaisi ajaa pienemmän kv-arvon koneella yhtä kovaa kuin isommalla kv-arvolla, niin välitysten täytyy olla pidemmät, moottorin käyttökelpoinen kierrosalue on kuitenkin pienempi pienemmän kv-arvon koneella ja joka hetki saman käämin moottorissa tulee olla pidempään "kytkettynä" ennen kuin neodyymi on pyörähtänyt käämin kohdalle ja virta voidaan katkaista.</mutu>

Olettaen että pienemmän kv-arvon koneen valmistajan ilmoittama maksimi teho on pienempi:
Pienemmän kv-arvon muuten samanlainen kone lämpenee enemmän vaikka välityksillä kompensoi vauhdin samaksi kuin suuremman kv-arvon koneella. Mutta jos ei ylitä milloinkaan kummallakaan koneella pienemmän kv-arvon koneen maksimi tehoa (ja virtaa) niin koneiden lämpenemisessä tai kulussa ei pitäisi olla juurikaan eroja (poislukien suuremman kv-arvon koneella auto kiihtyy toki jouhevammin)
Mutta nyt tulee ottaa huomioon että usein pienemmän kv-arvon koneet ovat hieman pidemmällä kannulla tai muuten vääntävämpiä, niin ylläoleva tilanne ei ole niin yksiselitteinen.

Pääpointti on kuitenkin että välityksiä lyhentämällä ja kennomäärää kasvattamalla saat lämmöt pienemmiksi samalla teholla. Ja välityksiä laskemalla tottakai lämmöt myös laskee, koska moottorilta vaadittu teho auton liikuttamiseksi pienene (vrt. oikean auton liikkeelle lähteminen ykkösvaihteella tai kolmosvaihteella, kyllä sen saa liikkeelle kolmosellakin, mutta eikö pidäkin painaa enemän kaasua?)

Tärkein asia mitä tulee miettiä auton välitystä, virtaa ja tehoa pohtiessa on se, että auto ei "lykkää tehoa rataan" vaan välityksistä, renkaiden ja muun voimansiirron kitkasta, sekä auton painosta riippuen auton kiihtyttäminen tietyllä kiihtyvyydellä "vaatii" tehoa. Eli vaikka autoon laittaisi 150A säätimen ja 2500W moottorin 6S akkujen kylkiäisiksi, niin voit hyvin kiertää rataa ympäri ylittämättä koskaan 400W tehoa jos välitykset ja auton paino on "sopivat"

Tiedän että palstan fyysikot ja sähkösedät nostavat nyt niskavillat pystyyn. Koitan puhua oikeilla termeillä, mutta itseoppineena en tiedä tarkalleen millä termeillä näistä pitäisi puhua. Asia ja sisältö on kuitenkin oikean suuntaista, vaikka ulosanti onkin vähän sekava.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 27.05.12 - klo: 21.32 kirjoittanut Hount »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #343 : 27.05.12 - klo: 11.50 »
No mä en sähkötekniikasta mutta sama auto samoilla osilla niin 2300kv on paljon nopeampi ja väntää alempaa kuin 1950kv. Joten jos nostan 1950kv välitystä niin siitä tulee laiska vaikka kulkis yhtä kovaa pääsuoralla.

Eli juuri tämä: "(poislukien suuremman kv-arvon koneella auto kiihtyy toki jouhevammin)"

Sillä tulee parempia kierrosaikoja selkeesti.

Minusta noissa Orionin R8 sarjan moottoreissa 1700, 1950, 2300 jne on samat mitat ainakin ulospäin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #344 : 27.05.12 - klo: 12.38 »
Niin juurikin se 2300kv kone on pienemmmällä lankaluvulla joten se kiihtyy rivakammin varsinkin kun välitys voi olla lyhyempi. Yleensä näissä vaan on liiaksikin sitä tehoa, 1:8 krossariahan voi ajaa vaikka 36millisellä pitkäkannulla ja nuo R8 kannut taitavat olla 40 millisiä.
Pienempi kv moottori välitettynä kulkemaan saman verran kuin isompi kv moottori ei anna niin paljon tehoa käyttöön kiihdytyksessä, joka yleensä aiheuttaa vain liiallista sutimista muutenkin.
En osaa sanoa onko tuossa Orionin moottorissa hirveästi ylimääräistä tehoa mutta ainakin mamba monster 2200kv:ssa sitä oli roimasti liikaa 1:8 buggyyn jo 4S akuilla, Monsterissa tosin ~14mm pidempi kannu.
Tekin T8:lla ajavat(amerikan pojat) valitsevat yleensä sen 1900kv moottorin 4S:lle koska se ei ole niin nuuka välitysten suhteen eikä ylimääräinen teho paranna kierrosaikoja kuin harvoissa tapauksissa.

Ainakin hobbywingin moottoreissa on ilmoitettu samat maksimitehot kv luvusta riippumatta, niin myös leopardilla. Jos siis kyseessä samanlainen kannu esim 4274.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #345 : 27.05.12 - klo: 13.00 »
No ei ole kyllä lavangossa liikaa tehoa ainakaan 4S akuilla.

13T pinjoni on siinä ja siinä viittiikö lämpöjen puolesta ajaa mutta 12T:kin menettelee (vakio).

MP9 omistajien kannattaa jättää se moottorin alle tuleva support plate pois ja laittaa tilalle jotain pehmeämpää. Rikoin yden uuden moottorin sillä että pari kovan laskeutumisen jälkeen se tukilevy löi moottorin takaosaan klommon ja moottori meni jumiin. Ei mene pienistä hypysitä mutta jos innostuu hyppää jotain 8m pituutta niin siinä saattaa pohjalvey fleksata ja moottori iskeä siihen tukilevyyn aika kovaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #346 : 29.05.12 - klo: 23.01 »
Kattelin että C. Kingi oli ajellu 14t pinjonilla ja 1950kv padalla 4s.
Tilasin itsekin pinjoneita vaikka en asiaan oikein uskokaan mutta katsotaan olisiko mahdollista käyttää pienempää kv ja isompaa pinjonia. Sit näkee miten menee ja kestääkö pata.

Voihan noita kokeilla isommassakin 2300kv ja katsoa mitä tapahtuu.
Niitä on pari joten teoriassa voi yhden uhratakin kokeiluihin.
Loppupeleissä kai eniten määrää hiitin kesto jos pitkällä välillä menee
todella kovaa.

Tebo oli kai voittanut ysillä ja orionilla oliko se silverstatessa taannoin
joten tiedä siitä akkujen sijoittelusta..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #347 : 30.05.12 - klo: 15.00 »
Kattelin että C. Kingi oli ajellu 14t pinjonilla ja 1950kv padalla 4s.
Tilasin itsekin pinjoneita vaikka en asiaan oikein uskokaan mutta katsotaan olisiko mahdollista käyttää pienempää kv ja isompaa pinjonia.
Sit näkee miten menee ja kestääkö pata.
Joo teeppäs tommonen kokeilu, asia kiinnostaa aikastalailla kun en ole itekkään vielä konetta
100% lukkoon lyönyt. Tänään aamulla vähän alottelin auton kasausta ennen töihin
lähtöä ja nyt ois kaikki diffit kasassa ja peräpääkin alkaa näyttää aika valmiilta.
Aika köyhän näkönen oli se Kyoshon titaaniruuvi sarja, katotaan miten pitkälle ne riittää,
omasta mielestä kriittisiin paikkoihin taidan jättää kuitenkin tavalliset teräsruuvit.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #348 : 30.05.12 - klo: 15.01 »
osta vaan piedro tekinin motti niin ei tarvi miettiä riittääkö paukut ja kuumuuko. Ve8:ia ajavat 1900kv teknillä 20-23t pinionil(4.3:1 perävälitys)
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #349 : 30.05.12 - klo: 15.08 »
ja ajat radalla ja kauanko sun hiitit kestää?

mä en nyt ole mitenkään vakuuttunut että tekin on yhtään orionia kummoisempi

jenkeissä ovat voittaneet molemmilla; tebo ja king Orion vortexilla
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #350 : 30.05.12 - klo: 19.23 »
Kyllähän tebo voittaa vaikka ajaisi hobbykingillä. Mutta miksi ostaa hobbywingiä tekinin hinnalla orionin kuorilla, Kun voi ostaa halpana omalla nimellään tai sit ostaa laatua.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #351 : 30.05.12 - klo: 21.52 »
No ihan sama. Tebo on kyllä Tebo.

Mutta on mulla asiaakin, oikein myönteistä. Nimittäin se että olitte oikessa ja itse opin taas tästä sähköhommasta lisää.

Eli:

Ajoin ensin 2300kv ja 13T -yhdistelmällä. 15min putkeen niin kauan ku virtaa riitti, ei kaatoja. Lämmöt lopettaessa 90C. Ja vieläpä kovin viileä ilma. Runtua oli , lähtee ku pyytää ja pääsuoralla vauhtia riittämiin, mutta nuo lämmöt ovat sellaset että kesäkuumalla on turha unelmoida tästä yhdistelmästä - luulisin.

Sitten epäuskoisena laitoin 1950kv ja 15T. Samat Orionin 90C akut.
Runtua ei ihan samalla tavalla ja pääsuoralla hieman kumilankamainen, silti lopussa painaa monesta ohi. Muidenkaan radan osien kanssa ei juurikaan ongelmia, joten olin varsin tyytyväinen. Epäilin kuitenkin kierrosajoissa jäävän, mutta mitä vielä: Ajanotto paljasti sekunnin paremmat ajat! Ja kruununa kakussa lämmöt 75C!
Ajoaikakin oli 20min korokkeella eli jonkin verran edellistä pidempi.

Ei siisä jätä kauheasti aihetta pohdiskeluun kummalla ajaa: 1950kv + 15T

Voin kokeilla vielä 14 ja 16T pinjoni vaihtoehdot, jahka ne tulevat postissa.

2300kv on ajettava 12T, se lienee aika selvää. (edit: 12T on MP9e:n vakiopinjoni)

Jos rata on hidas ja tekninen, niin saattaa toimia alavääntönsä takia paremmin koska ei yhtään kumilanka -efektia. Ajoittain menee kyllä vähän ylikin koska voima on niin raaka. Huonommat kierrosajat varmaan selittyvät osin myös sillä että teho menee sutimiseen ja huonompiin ajolinjoihin vaikka tehon puolesta ei kyllä jää jalkoihin, joka on sen miellyttävä puoli. Osansa voi olla myös setupilla ja kuskin ajotaidoilla hyödyntää käytettävissä oleva teho.

Muuten oli hienot kapinat. Polttiksia oli runsaasti ja e-mallejakin kolme, minä, Jukka ja Kalle. Saatiin hyvää vääntöä aikaseksi. Ollaan vielä kaikki kolme samalla sekunnilla best läpissä, joka on hauska detalji.
Kallelle kiitos 15T pinjonista!

Happy racing!
« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo: 22.06 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #352 : 30.05.12 - klo: 22.12 »
Samaan aikaan R/C techissä, MP9e, joka käytännössä vahvistaa saman!

Eli:

Gearing is 46T (nylon spur) and 15T pinion on med to large outdoor track. I'm running the Tekin RX8/1900kV combo. My Hotwire settings: current limiter set to 80, no drag brake, no push control, throttle profile set to 3, and off or 0 value everywhere else, . My radio was also set to default 100% epa with no curve.

In my 5 min qualifiers (plus 1-2 min practice) I was putting between 1400-1600mAh back into my pack. I have not had a chance to check my pack after the 10 min main. I don't think we need anything over 5000 mAh.

Hänellä siis tuo lähes 20min ajoaika myös. Säätimenä ja moottorina Tekin.

Toivottavasti näistä on apua!

Vähän muuteelin myös setuppia, mutta vain vähän. Auto on todella loistava.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #353 : 30.05.12 - klo: 22.19 »
On kyllä aika kauhean kovat nuo lämmöt kummassakin tapauksessa. tuo 90C on jo semmoinen että on hyvin lähellä se että lähtee magneeteista voima täysin. Ei varmasti kestä kuumemmalla kelillä ajaa. Sulla ei taida olla kopassa yhtään tuuletusreikiä?
Itse ajan leopard 1800kv motilla 5S ja 6S akuilla melkoisen pitkällä välityksellä, 85kmh laskennalliset huiput 6S akulla. motti lämpenee jonkin verran mutta ei lähellekkään niin kuumaksi kuin mitä tulee kuumalta puolelta hanasta(55celsiusta). Pitäis hommata infrapunamittari mutta ei oo ollut noita halpoja lämpömittareita pitkään aikaan noissa nettikaupoissa varastossa.
Virtahan se on mikä kuumentaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #354 : 30.05.12 - klo: 22.43 »
On tossa reikiä:



Otetaan nyt huomioon että kyseessä on iso polttisrata eikä mikään neppailubaana.
En tiedä millä Kuopiossa ajetaan, ehkä voisit valaista?

Meidän kierrosaika on luokkaa 40s ja ajoin jotain 21 kiekkaa 15min :iin (josta tulee kai keskiaika 42s) 2300kv pannulla. 1950 vähän enemmän.

Niin ja tietysti tuo S:ien määrä vaikuttaa. Me ajetaan 4S:llä koska se on vallitseva standardi eri puolilla globea enemmän tai vähemmän, eikö?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #355 : 30.05.12 - klo: 22.56 »
Ei kuopion nykyisellä baanalla voi patterikasilla ajaa kuin about 60% tehoilla. ihan oon rasitustestiä vetänyt hana pohjassa asfaltilla isolla parkkiksella ~500m pätkää edestakas ja koulun savipihalla, en toki pelkkää kaasupohjas vetoo täysiä akullisia.
Niin tosiaan sullahan on 6500mAh akkuja niin ei tuo 75Celsiusta akullisen lopussa ole aivan älytön.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #356 : 30.05.12 - klo: 23.05 »
Ok. Tietysti rata rasittaa eri tavalla kun siellä ajetaan kilpaa ja on silmukkaa, hyndää ja suoraa, jarrtuksia jne

No katellaan kesän mittaan lisää. Nyt on kyllä ihan hyvät fiilikset.

Ei noilla muillakaan, Kalle tai Jukka, käsittääkseni lämmöt ole kauheasti alemapana enää tuosta. 90C oli tietysti jo enemmän eroa, joka olikin ihan liikaa. 12T pinjonilla sekin alenee mutta tuskin riittävästi jos ajaa sen 15 - 20min. Tosin on noi moottorit vielä kestäneet mutta silti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #357 : 31.05.12 - klo: 15.14 »
Hyvä että saatiin vähän faktaa 2300kv vastaan 1950kv kone.
Kutakuinkin noin arvelin asian olevankin mitä GT Warrior kirjotti
testistään. Tänään postin setä toi tullessaan vielä titaani vantit :smiley:
Nyt alkais olemaan homma mallillaan kuhan kerkiäsi pistää auton kasaan.
Servoksi kannattaa pistää ilmeisesti joku hyvä 20kg vääntävä?

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #358 : 31.05.12 - klo: 15.31 »
12kg vääntöä riittää mutta toki riippuu valmistajasta että ilmoittaako todellisia lukemia vaiko ei.
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=27_108&products_id=1813 tuommonen sanwa on varmasti melkoisen hyvä jos on sanwan radiot niin tuo super response lisää vielä tarkkuutta. Jos ei oo sanwan radioo niin sit varmaan jotai muuta 12-20kg vääntävää.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1256TG-20kg015-Digital-Servo-107536 vaikkapa tämmönen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #359 : 31.05.12 - klo: 20.21 »
Yeah, kokeilin tossa välissä 20kg
Mut liian hidas vaikka käänsikin hyvin
12kg orion 0,05 sec hyvä!
Myös orion 16kg 0,09s
Kiitos 20 vuodesta!