Kirjoittaja Aihe: inferno ve/mp9e  (Luettu 299406 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #300 : 15.03.12 - klo: 10.49 »
Mukava pätkä MP9e :stä

Kyosho Inferno MP9 Electric Rebuild - 1st Track Runs (Full 1080 HD)

Hitto että polttelis hommata tollanen ton VE:n rinnalle niin näkis erot
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #301 : 23.03.12 - klo: 15.29 »
Päätin sitten jättää MP9:n hyllyyn vaikkakin radalla ajoon se varmasti on järkevämpi valinta kuin VE ihan pelkästään jo kestävyytensä takia.

Mutta kun tuo VE nyt jo kerran tallista löytyy niin päätin jatkaa sen rakentamista ratakuntoon, varsinkin kun siinä kerran ovat jo nuo varsin arvokkaat tactyl diffitkin (Italiasta tuli vähän uutta osaakin niihin). Saishan ne toki ysiinkin mutta sitten aletaan puhumaan jo todella kalliista paketista, joka ei ehkä ole ihan tarkoituksenmukaista meikäläisen käyttöön. Tarvii nimittäin jättää vähän budjettia paremmille akuille tuossa kesän mittaan jos ajoa tosiaan tulee enemmänkin.

Eli listalla on jo hankittuna 7075 alumiiniset iskaritornit eteen ja taakse sekä CNC ohjauspalat.

Tosin etutorni on jotain SP mallia (MP7.5 K3) joten pitää vielä vaihtaa se vastinpalikka saranatapeille diffiboksin toiselle puolelle. Ja koska caster kulma on siten hieman eri niin samalla uudet 20 asteiset caster palat (C-hubit) noiden nykyisten tilalle. Näitä nyt vielä odotellaan. En ole kyllä aivan satavarma mitkä osat sopii yhteen mutta katsotaan (vaikka räjätyskuvia katselinkin).

Eiköhän noilla muutoksilla auto ala kestämään kovempaakin ajoa. Alkaa nimittäin lähestymään Kanai II/III mallia, joka oli kestävä aikoinaan.

Iskarit sitten vielä jos ne alkaa poksumaan. Ma ajan kuitenkin aika maata pitkin joten toiveissa on että ne kestäis kohtuullisen hyvin. Ovathan nuo kuitenkin big bore ja 3.5mm akselilla kuten nykyään on tapana, vaikkakin komposiittiset.

Noita Kanai mallien osia muuten ainakin vielä saa ihan hyvin suomen kössin kautta, tosin ei aivan kaikkia palikoita.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #302 : 24.03.12 - klo: 09.38 »
Tein myös pohjalevyyn plugin MP9 vastaavasta tohon vauhtipyörän koloon joka ei ole peitetty vakiona VE:ssä
Pikkasen dremeliä niin sillä meni.

Tässä vähän kuvia noista päivityksistä.






Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #303 : 05.04.12 - klo: 11.04 »
No nyt olis saatu VE pelikuntoon ulkokäyttöä varten. Uutta olis:

7075 alumiiniset iskaritornit
22 asteen casterpalat (20 löytyy myös)
CNC etuylätukivarsien pidin
CNC ohjauspalat

Auto siis lähellä muinaista Inferno MP75 Kanai II/III mallia, tosin silloin ei ollut CNC ohjauspaloja eikä big bore iskareita. Jälkimmäiset voi vielä päivittää alumiinisiin. Erona tietysti että nyt kyseessä harjaton eikä polttis.



edit: kuvassa olevassa autossa on muuten yks bugi jonka sai vielä fiksata  :wink: Mikä?
« Viimeksi muokattu: 05.04.12 - klo: 11.28 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #304 : 05.04.12 - klo: 11.55 »
Sulta puuttuu toinen eturengas. :grin:
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #305 : 05.04.12 - klo: 11.55 »
Ei ihan riitä  :wink: Jotain muuta olennaisempaa

No mä voin paljastaa, vasemmanpuoleinen L-mallinen ohjauslinkki, tai siis sen pallopää, on kiinni ohjauspalassa väärin päin. Sen pitää taittua sisään eikä ulos kuten kuvassa. Korjattu nyt autoon.
« Viimeksi muokattu: 05.04.12 - klo: 12.22 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #306 : 02.05.12 - klo: 23.23 »
No nyt on kaverilta hankittu Infernoon MP9e iskarit. Slick.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #307 : 07.05.12 - klo: 19.15 »
Vaikka toi yllä oleva on varsin kova menijä sekin, niin luulisin että oma MP9e on ajossa radalla jo ensi viikonloppuna  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #308 : 08.05.12 - klo: 15.50 »
Iskarit ja kori vielä..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #309 : 09.05.12 - klo: 18.14 »
Koria vaille valmis..





Sitte sotkemaan Lavankoon. Kevyt verrattuna tohon toiseen autoon VE:hen, melkein 200gr eroa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #310 : 09.05.12 - klo: 20.30 »
Korikin tuli suihkittua, kaikki kunnossa   :grin:



Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #311 : 10.05.12 - klo: 12.35 »
Kävin ajaa MP9e :llä 8 akullista eli neljä 15-20 min stinttiä Lavangossa -

auto oli juuri niin hyvä kuin odottaa saattoi ja vielä parempikin! 10+

On tää vaan hieno laji!  :police:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #312 : 13.05.12 - klo: 11.15 »
Tommonen sensorillinen Tekinin setti näyttää myös hyvältä autossa:

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #313 : 13.05.12 - klo: 13.01 »
Tietääkö kukaan onko uudessa TKI III sama pohjalevy kun TKI II:ssa?
Eli pystyykö ton TKI III muuttamaan myös sähköksi suoraan Kyoshon
e-kitillä vai pitääkö rakentaa TKI II jos haluaa rakentaa MP9E auton.
Mikä runko sulla on GT Warrior tossa MP9E autossa?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #314 : 13.05.12 - klo: 13.10 »
Pystyy suoraan, ei mitään eroa

Mulla siis paketista kasattu mp9e mutta käytännössä sama auto siis
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #315 : 14.05.12 - klo: 08.34 »
Ai tommonenkin etuiskaritorni löytyy medium iskareille eteen

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #316 : 15.05.12 - klo: 10.32 »
Tulipahan nyt sitten tilattua se MP9 TKI3 ja E-Kitillä kasaan sitten kun auto saapuu.
Mitkä diffi ja iskari öljyt siihen kannattaa heittää?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #317 : 15.05.12 - klo: 12.07 »
paketin diffiöljyt ja iskareihin jotain 400 cps Kyosho mitoilla
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #318 : 15.05.12 - klo: 14.40 »
paketin diffiöljyt ja iskareihin jotain 400 cps Kyosho mitoilla
Ok. kiitos vastauksesta.
Jos hyvä tuuri  käy niin taitaakin löytyä Lrp Blue Factory:n 35w iskari öljyä hyllystä
joten taidampa heittää ne sinne sitten kun aika koittaa, pitäis olla aika lähelle
Kyoshon 400cps:ää. Katotaan nyt sitten mitä innostuu ostamaan sähköiksi
kuhan saa auton ensin kasaan :smiley:

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #319 : 15.05.12 - klo: 15.33 »
Tekiniä tietysti, ei kai sitä huonompaa viitti näin hienoon peliin laittaa.

GT soturi: toi sun MP9 on hienompi noiden mustien jousien kanssa, komea tummanpuhuva+gunmetal vehje, vielä ku mattamustan korin laittas tai sitten näyttelykäyttöön ja sunnuntaiajeluun kiiltävä musta. :P drool
Vaihda jotkut tyylitellyt vanteet, mahdollisesti mallia useampi puola. joo, ymmärrän kisa-auto ei voi laittaa.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #320 : 15.05.12 - klo: 15.39 »
Heh  :cool: Joo kisa-auto, ei näyttelyyn. Siipikin meni jo, uutta tilalle...
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #321 : 16.05.12 - klo: 23.01 »
Nyt on uudet siivet pakissa ja toinen asennettuna; piti mennä radallekin mutta oli niin epävakaista joten jäin katsoon Hongan ja MyPan matsia Espoo/Tapiola arenalle.. Jos säät sallii niin sunnuntaina vois koittaa, pitäs olla aurinkoa. Messiin vaan!

Otin Ti ruuvi setin autoon, en tiedä jaksanko asentaa ihan heti mutta sillä kyllä saa helposti painoa pois vielä. Ehkä alan pikkuhiljaa korvaa ruuveja.

Orion 4 pole 1950kv ja 4S lipo ei tunnu riittävän Lavankoon, sisäradalla varmaan sitten taas toinen juttu. Pitää olla tuo 2300kv + 4S ja vähintään 12T pinjoni (perävälitys 43/13 ja pääratas 46). 13T pinjoni on parempi ellei peräti isompikin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #322 : 19.05.12 - klo: 13.24 »
Tekiniä tietysti, ei kai sitä huonompaa viitti näin hienoon peliin laittaa.
Tota olen vähän itsekkin tässä mietiskelly, aika hukassa vaan noitten Tekinin
Buggy ja Truggy koneitten kanssa, yleisesti kait mennään niin että buggyyn buggy kone
ja truggyyn truggy kone mutta mitä jos laittaakin MP9:iin ton 2250kv truggy koneen?

Mitä eroa noissa Truggy ja Buggy koneissa on ihan teknisesti?
Truggy konehan on ilmeisesti pitempi eli onko siinä suuremmat käämit ja sitä kautta
vääntöä enemmän? jos näin niin eikös sillon jos vääntöä puotetaan pois buggy koneen
tasolle niin truggy kone käy viileämpänä kun lyhyt buggy kone?
eli sitä kautta kestävämpi/parempi vaihto-ehtoko? monessa nopparissahan taitaa nykyään
olla jo ns. torque limiter. Vai kannattaako tyytyä suoraan tohon 2050kv buggy koneeseen
ja unohtaa tuo truggy koneella säätäminen.

Poissa JVille

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #323 : 19.05.12 - klo: 13.48 »
Itse ainakin valitsisin truggy koneen aina ennen buggy konetta. Truggy versio tuo lisä pituuden kautta lisää vääntöä. Kaikkiin buggyihin ei vain mahdu tuo truggy kone.

Jos 4s meinaat ajella, niin 2250kv truggy ja 2650kv buggy koneilla saat ne polttiksen suoravauhdit järkevillä välityksillä. Ajettavuuden kannalta ehkä valitsisin pykälän pienemmällä kv:lla. Kiihtyvyys kuitenkin aina polttista parempi.

Kyllähän truggy koneen pitäisi kaiken järjen mukaan käydä viileämpänä enemmän jäähdytyspintaa ja suurempi vääntö keventää koneen työmäärää. Tasapainoon ja ylipäätään auton painoon tulevat sitten ne negatiiviset puolet buggy koneeseen verrattuna.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #324 : 19.05.12 - klo: 18.01 »
Kiitos vastauksesta :smiley:
Se varmistikin aika mukavasti sitä oletusta mikä mulla oli.
MP9:ssä ei pitäisi koneen sopivuuden tai painopisteen takia tulla ongelmia
koska on ilmiesesti akkujen puolelle kylkipainoinen joka tapaiksessa eli truggy
kone vaan tasottaa painojakaumaa tässä tapauksessa eli taidan alkaa
hakitsemaan vakavissani tota Tekin Truggy 2000kv konetta kuhan saan auton
ensin kotia ja kasaan :wink:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #325 : 19.05.12 - klo: 18.20 »
ei ole kylkipainoinen. riippuu tietysti akuista mutta ihan tasapainoinen se on ainakin mulla
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #326 : 20.05.12 - klo: 09.07 »
Mulla on tuossa ysissä Tekinin truggy malli 1700kv mosa ja käytössä mm. kuvassa olevat n.540g painavat akut. Katsoin huvikseen tuon kylkipainoisuuden noilla akuilla, 40g kiilateräksen pätkän ruuvasin tuonne mutasuojaan vastarikotelon lähelle, sillä korjaantui tuo kylkipainoisuus.



« Viimeksi muokattu: 20.05.12 - klo: 09.16 kirjoittanut kappi »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #327 : 20.05.12 - klo: 20.38 »
Saat asian kuulostaa kun olis jotain merkittävää kylkipainoisuutta..
saa olla aika taikuri että moisen huomaa kuten tiedät Kappi
Itsekään et tainnut sitä huomata  :wink:

LOL
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #328 : 21.05.12 - klo: 14.42 »
Pari tuntia tuli keskipäivällä ajettua.

Radalla oli ihan hyvin porukkaa (kiitos seurasta), tosin aika paljon sai ajaa yksin ku polttiksilla näyttti se aika kuluvan vähän muuhun ku ajamiseen  :tongue:
Mutta ne ei ookaan kiireisen miehen vermeitä samalla tavalla ku nämä: sisään, ajoa ja ulos. Ei mekata.

Vauhtipuolella näillä sähköpeleillä kyllä kerkee ja vielä ku Orionin 90C 6500mAh ajaa 25min putkeen niin eipä valittamista.
« Viimeksi muokattu: 21.05.12 - klo: 14.48 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #329 : 21.05.12 - klo: 15.29 »
Käytätkö punch:ia yhtään kun ajat ulkoradalla että saat paremmin
pidon rataan ettei mene ihan suditteluksi?
Siksi lähinnä kysyn kun mulla on jonkunlainen haju mitä se tarkottaa
mutta käytännön vaikutuksesta ei ole mitään tietoa.
Pitääkö se paikkansa että kun lyödään punch:ia lisää niin autosta tulee
enemmän ns. polttismaisempi ajaa, ettei junttaa heti koko vääntöä peliin.

Piti vielä ostaa titaani vantit ja ruuvit omaan MP9:iin ebaystä kun tuli
kohtuu järkevään hintaan vastaan eilen. Auton pitäisi tulla huomenissa
ainakin seurantatunnuksen perusteella.