Kirjoittaja Aihe: Kääntyvyyden parantaminen  (Luettu 2698 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cenmatrix

  • Jäsen
    • Profiili
Kääntyvyyden parantaminen
« : 15.12.09 - klo: 17.47 »
4wd, eteen ja taakse aurausta tai haritusta? Kääntyvyys nyt aika heikohko tahtoo puskea vaan kovassa nopeudessa.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #1 : 15.12.09 - klo: 18.17 »
4wd, eteen ja taakse aurausta tai haritusta? Kääntyvyys nyt aika heikohko tahtoo puskea vaan kovassa nopeudessa.

Kääntyvyys on kiinni monesta muustakin asiasta kun pelkästä aurauskulmasta. Laita autosi malli hakusanaksi, ja etsi viestiketjuista hyväksi todettuja valmiita setuppeja, niitä on olemassa lähes joka merkille..

Poissa cenmatrix

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #2 : 15.12.09 - klo: 20.55 »
Löytyi peräti yksi setuppi, eikä mitään mainintaa aurauksista tai harituksista, pelkkää iskari asiaa. Kumpaa yleensä etupäässä käytetään, nyt reilusti haritusta?
Auto: Cen Matrix tr arena

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #3 : 15.12.09 - klo: 21.07 »
Myös diffisoosit vaikuttaa, jos puskee niin pitää laittaa löysempää litkua eteen?
Korjatkaa jos olen väärässä!
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #4 : 15.12.09 - klo: 21.33 »
Kokeileppas ennemmin näin:Taakse vähän aurausta ja keulaan jäkempi soosi tai taakse löysempää.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa cenmatrix

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #5 : 15.12.09 - klo: 21.56 »
Nyt huulipyöreänä ihmettelen kun noissa ei ole öljyä nyt laisinkaan!? Miten noissa edes voi öljyt pysyä sisällä koska autonrunko toimii diffin pohjana eikä välissä mitään tiivistettä  :shock:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #6 : 15.12.09 - klo: 22.11 »
Ne diffiöljyt laitetaan itse diffin sisään, ei diffikotelon.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #7 : 15.12.09 - klo: 23.05 »
Sitten suosittelen manuaalin lukemista,taikka http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit

Sieltä löytyy tietoa yleisestikkin huru mycket :azn:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa cenmatrix

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #8 : 16.12.09 - klo: 07.07 »
Noo enköhän jonjinverran vetopyöristä tiedä, tosin sellaisista jotka painaa noin 500kg, eikös tämä "diffi" öljy ole kuitenkin vetopyörästö öljyä jotenka ei siellä muuta paikkaa ole kuin vetopyörästönkotelo niin kuin kaikissa muissakin kulkineissa ? edittiä: hetkinen,  voikos tuo rakenne olla niin ettei diffiä ole kuin keskellä autoa, edessä ja takana näyttäis olevan vain tavalliset perämurikat ?
« Viimeksi muokattu: 16.12.09 - klo: 07.43 kirjoittanut cenmatrix »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #9 : 16.12.09 - klo: 08.01 »
Kyllä tuossa on kolme tasauspyörästöä. Edessä, takana ja keskellä. Näiden toimintaa säädetään eri paksuisilla silikoniöljyillä. Öljy on tasauspyörästössä sisällä. Rakenne ei vastaa samaa kuin "muissa kulkineissa" (jolla ilmeisesti viittaat oikeisiin 1:1 kulkineisiin). Vetorattaisiin laitetaan vain rasvaa jotka ovat "avoimena" siellä vetopyörästökotelossa. Vetopyörästökotelo ei ole sama asia kuin tasauspyörästö joka on tämän sisällä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #10 : 16.12.09 - klo: 09.07 »
4wd, eteen ja taakse aurausta tai haritusta? Kääntyvyys nyt aika heikohko tahtoo puskea vaan kovassa nopeudessa.

Eli sulla on neliveto kisatruggy nitrokoneella. Yksi vaihtoehto on katsella valmiita setuppeja tuolta cen matrix-ketjusta:
http://rc10.fi/index.php?topic=17520.0
myös netistä kannattaa katsella setup sheettejä.

Ainakin diffeihin kannattaa vaihtaa jotkut muut kuin ne vakio kalanmaksaööljyt jotka siellä voi olla tehtaan jäljiltä.

Se mihin ne diffiöljyt tulee selviää parhaiten kun katsot auton kasausohjeista missä vaiheessa "pullo aukeaa": http://www.cenracing.com/cars/manual/MatrixTRmanual.zip

Poissa cenmatrix

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #11 : 16.12.09 - klo: 10.06 »
Ok, pitää perehtyä rakenteeseen. Aloitanko nyt sitten kääntyvyyttä hakemaan noista öljyistä?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #12 : 16.12.09 - klo: 10.18 »
Kyllä ne rengaskulmat kannattaa laittaa ensin kuntoon.

Taakse aurausta, vaikkapa 2 astetta. Eteen haritusta, vaikkapa 1 aste. Kaikkiin renkaisiin Camberia vaikkapa 2 astetta (ylhäältä sisäänpäin).

Sen jälkeen alat lotrailemaan niillä öljyillä.
Flying Calacucco

Poissa cenmatrix

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« Vastaus #13 : 16.12.09 - klo: 10.32 »
Näin kokeillaan, kiitän taas kaikkia valaisevista vastauksista.