Mitäs Hoke sanot tähän että rtr autoon X tulee päivitys sarja tehtaalta joka tekee autosta paljon parempi (ainakin tehtaan mukaan) niin saakos sen laittaa autoon kiinni
Jerzi
No kuten olen moneen kertaan jo sanonut niin mun mielestä säännöt on mitä on, eikä ole mun mielipiteistä kiinni se mitkä säännöiksi sitten muokkautuukaan.
Minä en ole sitä mieltä että näiden autojen itserakentaminen pitää kieltää.
Minä en ole myöskään sitä mieltä että pitää olla vapaa.
Olen hyvinkin avoin kaikelle.
Olenhan toistanut jo tuhottoman monta kertaa että vain mikäli halutaan pitää siitä kiinni mikä oli alkuperäinen ajatus ja kyseisen luokan henki.
Se henki ei toteudu silloin jos rakentaminen on täysin vapaa.
Minä en myöskään osaa keksiä mihin kohtaan se raja vedettäis.
Tai jos multa kysytään mielipide että mihin se raja olis helpoin vetää niin että sitä pystyy edes jotenkuten sitten valvomaan niin senkin olen jo moneen kertaan sanonut.
Tehdastekoiset SC osat.
Eli vastaus kysymykseesi siis olisi että KYLLÄ... se olisi silloin sallittu koska tehdashan on sen tehnyt.
Ja siis tehdas on tehnyt sen puhtaasti kaikkien saataville tasapuolisesti.
Se on kaikille sama... kuten kaikki säännötkin aina ovat.
Vastakysymys... Miksi nyt yhtäkkiä on tämä RTR touhu ilmestynyt tähän keskusteluun... Minä en ole sellaista sanallakaan maininnut.
Eihän esim asso ole RTR... sehän on kitti.
Sitten Mika... mitenniin AE ja ultima tuntuvat valmiilta????
Miksi sitten viimeksi eilen kisoissa oli puhetta keskimoottorisen asson tekemisestä välittömästi jos varmistuu että sillä saa kaikissa näissä suomen kerhokisoissa ajaa????
Kuten sanoin... homma on jo pyörähtänyt käyntiin... jo NYT!!!
Vastahan koko corri pyörähti käyntiin ja jo nyt suunnitellaan asson pilkkomista ja siihen keskimoottorin virittämistä.
Mitä ehditäänkään keksiä ennen kesää...
Eli jokainen joka on sillä kannalla että pitää kaikki hyväksyä niin miettikää ensin mitä siitä voi seurata... ja uskokaa nyt että näitä on jo suunniteltu ja jotku ehkä jopa hieman asiaa toteuttaneetkin...
Mikäli edelleen olette sitä mieltä ettei mitään mahdollisuuksia mihinkään negatiiviseen ole niin sorry, mutta olette pihalla.
Tottakai on.
Se on sitten edelleen eri asia että olisko se silti koko luokalle hyväks siltikin tehdä vapaa sääntö.
Koko jutun pointti edelleen... hieman eritavalla ilmaistuna:
Molemmissa on hyvät ja myös HUONOT puolensa... Molemmissa.
Vapaus tuo täyden vapauden ja rakentelut lähtee käyntiin...
Rajoitus taas on joko vedettävä liian tiukaksi määräämällä täyden virittelykiellon (joka ajaa kuskit joko yhteen tai korkeintaan kahteen merkkiin)
Tai sitten on tehtävä johonkin kohtaan raja...
Mutta mihin kohtaan???
Kertokaa hyvät ihmiset MIHIN???
Itse en keksi mitään muuta rajausta joka pysyis vielä hanskassa, mutta toisi edes virittelymahdollisuuden, kuin se että pitää olla tehdasvalmisteinen SC osa jota saa käyttää.
Muuta rajaa mä en ainakaan keksi mikä pystyis olemaan edes monien hyväksyttävissä oleva ja ylipäätään kaikkia tasapuolisesti kohteleva kaikista näkökulmista.
Moni puolustelee tätä rakenteluvapautta... En silti ole vieläkään nähnyt kuin todella suppeita perusteluita... Isoin osa perusteluista on ollut jopa vain oman navan ajattelua ja jopa sanottu että saa koko luokka jäädä jos ei saa tehdä niinkuin itse haluaa.
Eniveis... lopetanpas taas tän viestin ennenkuin tulee niin pitkä veisu ettei porukka jaksa lukea edes neljäsosaa... (naurahtava hymiö)
Ehkä nyt joku ymmärtää edes hieman enemmän mistä puhun, eikä ajattele että olen vain pistämässä turhanpäiväisesti hanttiin koska olen jyrkästi jotain mieltä... En ole... olen samaa mieltä kuin kaikki yhteensä... silti olen eri mieltä kuin jokainen yhteensä.... Eli en ole oikeasti kumpaakaan asiaa vastaan.
Ps: on muuten nähtävissä selvää keskustelun LAADUN paranemista.