Täältä vielä toinenkin huomio uunissa irroittamiseen:
Ainakin Honkkarin trukkivanteet on heti uunista poisottaessa todella pehmeät, eli niiden kanssa saa olla varovainen ettei niitä vääntele renkaita irrotellessa aivan kieroksi.
Ne nimittäin jäähtyessään jää sellaisiksi.
Minä olen irrotellut renkaita jo pitempään asetonilla.
Renkaat isoon ja paksuun minigrip-pussiin, loraus asetonia ja parin päivän odottelu.
Välillä kannattaa tietysti käydä ravistelemassa pussia.
Tuolla tavalla irtoaa myös ne liimajäämät mitkä tuossa uunikonstissa on todellinen ongelma silloin kun kumeja tai vanteita käytetään uudestaan.
Jos vanteet tai kumit sulaa asetooniin, ne on surkeaa tavaraa muutenkin, ja sama laittaa roskiin...
Leikkiautojen (Traxxas, HPI, yms) kromivanteista saattaa pinta irrota asetonilla.