Kirjoittaja Aihe: GT-8e  (Luettu 7758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
GT-8e
« : 08.02.10 - klo: 14.55 »
Kysellänpäs porukan intressejä ja intoa tällaiseen luokkaan.

* Krossaripohjaiset GT auton korilla varustetut 1:8 sähköautot asfaltille (onroad) = GT-8e

eli M8 krossin tai T8 truggyn päälle tehty kardaanivetoinen auto, vastaava siis kuin GT-8 mutta polttomoottorin sijaan voimanlähteenä lipo ja harjaton moottori

Itse järkeilen homman niin että

- valtaosa 1:8 offroadista tullaan näkemään jatkossa joko M8 polttiskrossareilla tai CORR autoilla sähköpuolella

- koska M8e ei kuulu edellisiin, niin GT koppa päälle ja katuautonrenkaat tilalle --> GT-8e

- kaapeista varmasti löytyy vielä runsaasti krossaripohjaisia ns. rallygame autoja, jotka eivät mene GT-8 sarjan spekseihin tai muuten vaan ei ole kisaaminen kiinnostanut (ei mekkaria, ei kokemusta jne) niin GT-8e :ksi muuttaminen voisi kiinnostaa? Brushless -muunnossarjoja löytyy useisiin eri krossareihin "valmiina"

Joten kysymys: Onko kiinnostusta jos pidetään kisat kesällä?

Näkisin että mennään pitkälle esim. sähköturistien erillä so. 5 minuutin erät

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT-8e
« Vastaus #1 : 08.02.10 - klo: 15.32 »
Samankokoisella 1/8 alustalla saisi ihan oikeankin rata-auton, sähköversiona

http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2009/11/Serpent966E-1.jpg
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #2 : 08.02.10 - klo: 16.36 »
Jep tiedossa on, tuollaiset foamit ei vaan tavikselle ole helpoin juttu. Kumirenkailla tässä mennään.

Mutta eipä tässä kiire, katellaan miten homma kehittyy. Ilmoitella saa vaikka YV:llä jos on kiinnostusta

a) kauppiaana
b) kuljettajana
c) kierroslaskijana (palkkio maksetaan kyllä)

t.Mika
« Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo: 16.39 kirjoittanut Mika R »

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #3 : 08.02.10 - klo: 17.14 »
Jep tiedossa on, tuollaiset foamit ei vaan tavikselle ole helpoin juttu. Kumirenkailla tässä mennään.

Mutta eipä tässä kiire, katellaan miten homma kehittyy. Ilmoitella saa vaikka YV:llä jos on kiinnostusta

a) kauppiaana
b) kuljettajana
c) kierroslaskijana (palkkio maksetaan kyllä)

t.Mika


Mika,

Ne foamit nimenomaan olisivat tavikselle se helppo juttu jos jengi vaan tajuaisi sen.

Jarkko,

Samaa mieltä. Lisäksi jos nyt halutaan kumipyörillä ajaa, niin ihan tavallinen 10-touringi on myös hyvä vaihtoehto.

Tiedän kyllä että näitä GT-8e autoja on ainakin muutama suunnitteilla/valmisteilla eripuolilla Suomea.

-A-

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #4 : 08.02.10 - klo: 20.33 »
Voidaan me foameillakin ajaa.

Jees, 1/10 tourinki on kivaa mutta ajattelin tässä vähän eri juttua.

Kesään on vielä matkaa ja itse kokeilen ihan tutustumismielessä. Harjattomissa on imua, pakko myöntää itsekin vaikka ole ollut hard core nitro fani (ja niillä ajan edelleen).

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #5 : 08.02.10 - klo: 22.11 »
Ihan puhutteleva teema. Itselläni on ajatus lähteä sutimaan GT-8 luokkaan. Sähköhärveleistä puuttuu vaan se ääni (tosin DM-1:ssä on sitä jo vähän liikaakin), eikä ihan hirveästi tällä haavaa houkuta lähteä konvertoimaan nitrosta sähköille. Kokemus, mekkari ja ajotaidot vielä puuttuu...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #6 : 09.02.10 - klo: 10.01 »
Jep. Nitroilla kilpaileminen on mainiota mutta hyvä mekkari on menestymisen kannalta suositeltavaa ellei jopa pakollista. Sähköissä tätä "ongelmaa" ei ole. Lisäksi sähköisellä keppivetoisella GT autolla voi harjoitella käytännössä missä vaan jossa on asfalttia koska äänetkään eivät muodostu ongelmaksi, siis ajatellen näitä positiivisia puolia.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT-8e
« Vastaus #7 : 09.02.10 - klo: 11.16 »
Jep. Nitroilla kilpaileminen on mainiota mutta hyvä mekkari on menestymisen kannalta suositeltavaa ellei jopa pakollista.

...etteikö polttisluokissa voisi pärjätä ilman omaa hyvää mekkaria. Lähes poikkeuksetta ja käytännössä mekkari on vain tankkausvälin kellottaja ja tankkaaja. Ainakin ratapuolella näyttää olevan näin.

Voihan se mekaanikko tietysti sössiä tankkausvälistä huolehtimisen ja tankkauksenkin, mutta näiden merkitys on loppupelissä pieni. Esim. kun radalla on 8 TP-10 autoa, niin ratavarikolla on 8 mekkaria. Joukossa on joku erityisen nopea tankkaaja, mutta menestymisestä vastaa kyllä 99%:sesti kuski, eikä mekkari.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #8 : 09.02.10 - klo: 11.22 »
Niin jos se noin menee parhaimmillaan niin hyvä. Pahimmillaan kuskin naama edustaa jotain PUNAISTA vaatetta eikä ns. 2s tankkaajia tahdo löytyä. Saatika säätöapua.

Polttiskrossista tiedän että hyvä mekaanikko on 50% menestymisestä. Luuletko että Joonas on korkealla M8:ssa pelkästään ajotaitojensa vuoksi? (sori jos tämä viittaus pahoittaa jonkun mielen).

Itsekin olen parhaimmillaan noussut pohjalta semeihin asti lähes pelkästään hyvän mekkarin avulla ja toisaalta jäänyt pääsemättä A-finaaliin tämän puuttuessa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT-8e
« Vastaus #9 : 09.02.10 - klo: 13.25 »
Niin jos se noin menee parhaimmillaan niin hyvä. Pahimmillaan kuskin naama edustaa jotain PUNAISTA vaatetta eikä ns. 2s tankkaajia tahdo löytyä. Saatika säätöapua.

Polttiskrossista tiedän että hyvä mekaanikko on 50% menestymisestä. Luuletko että Joonas on korkealla M8:ssa pelkästään ajotaitojensa vuoksi? (sori jos tämä viittaus pahoittaa jonkun mielen).

Tässähän oli puhe rata-ajosta - (aihe GT-8e) - ei siis krossista, missä moni muukin asia on toisin.


Itsekin olen parhaimmillaan noussut pohjalta semeihin asti lähes pelkästään hyvän mekkarin avulla ja toisaalta jäänyt pääsemättä A-finaaliin tämän puuttuessa.

...pelkästään hyvä mekkari ei vie ketään semeihin, ei edes lähes pelkästään...
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #10 : 09.02.10 - klo: 13.28 »
Sen verran sanon että kun kuski saa keskittyä pelkkään ajamiseen 100% niin suoritus on ihan eri luokkaa kuin jos näin ei ole (huoli tankkauksesta jne). Tässä hyvällä mekkarilla on polttispuolella suuri rooli. TP10 :iin en voi vielä verrata kun en ole yhtään kisaa ajanut, mutta GT kisoja kyllä offroad luokkien lisäksi.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: GT-8e
« Vastaus #11 : 10.02.10 - klo: 00.09 »
Jos otsikkoon palataan, niin kysymys: Millaiset kopat tähän on tarkoitus hyväksyä? Ja mistä niitä saa?

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #12 : 10.02.10 - klo: 07.59 »
Kaikki koppiauton korit eli renkaat peittävä "GT henkinen kori", Protoform, kyosho, parma, honkkari, Hobbytech jne.
Samat kuin GT-8 luokassa. On noita kymmeniä ellei enemmän mistä valita. Protoformia myy mm. Sabe ja RC-Garage, Kyoshon korit.. no varmaan osaat arvata, Hobbytechiä EA-import, Parmaa saa maailmalta ainakin.
Osa koreista menee krossin päälle, osa on akseliväliltään hieman pidempiä eli truggyn mitoissa.
E: Ei kuitenkaan CORR korit eikä Lola korit.
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo: 08.31 kirjoittanut Mika R »

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #13 : 10.02.10 - klo: 17.52 »
E: Ei kuitenkaan CORR korit eikä Lola korit.
Ihan näin villinä heittona, eikös tuohon sarjaan nyt melkein voisi mahduttaa myös varsinaiset ja vähemmän varsinaiset CORR-autot, niin olisi enempi potentiaalista kalustoa  :grin:

Pitääkin laittaa eSlayer katuvireeseen tässä jossain kohtaa  :grin:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #14 : 10.02.10 - klo: 22.27 »
 :grin:
eSlayer kyllä sopii autoksi, mutta valitettavasti tässä joudun rajaamaan korit katuautokoreihin. En tiedä kannattaako mistään sarjasta puhua - tuskin - mutta yksi kisa voisi olla nasta kokeilu!

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #15 : 15.02.10 - klo: 19.39 »


Itsekin olen parhaimmillaan noussut pohjalta semeihin asti lähes pelkästään hyvän mekkarin avulla ja toisaalta jäänyt pääsemättä A-finaaliin tämän puuttuessa.


Kuka mekkas?  :roll:
Racers Group Finland Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #16 : 15.02.10 - klo: 19.42 »
Ollu kova mekkari kun ei oo kuskilla ollu kummostakaan merkitystä.

Mulle tollanen mekkari niin voitan MM kisat.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #17 : 15.02.10 - klo: 19.54 »
Ollu kova mekkari kun ei oo kuskilla ollu kummostakaan merkitystä.

Mulle tollanen mekkari niin voitan MM kisat.

Maksatko viulut niin tuun mekkaa!!! :afro:
Racers Group Finland Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #18 : 15.02.10 - klo: 20.32 »
Okei...
Sillä ehdolla että mikäli en voita niin sä maksat mun viulut

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #19 : 15.02.10 - klo: 20.49 »
Okei...
Sillä ehdolla että mikäli en voita niin sä maksat mun viulut

Nääh, sä hermoilet kuitenkin  :lipsrsealed:
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #20 : 15.02.10 - klo: 20.57 »


Itsekin olen parhaimmillaan noussut pohjalta semeihin asti lähes pelkästään hyvän mekkarin avulla ja toisaalta jäänyt pääsemättä A-finaaliin tämän puuttuessa.


Kuka mekkas?  :roll:

Sami Virtanen Kyosho. Hän on yksi parhaimmista kavereista, ellei paras, täällä forumissa voi varmasti moni allekirjoittaa asian. Hän on myös laittanut kilpailevien tallien koneita kuntoon ja toimimaan. Kun hän on alakerrassa niin voi täysin keskittyä ajoon ilmaan mitää muita huolia.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #21 : 15.02.10 - klo: 21.00 »
Okei...
Sillä ehdolla että mikäli en voita niin sä maksat mun viulut

Nääh, sä hermoilet kuitenkin  :lipsrsealed:

No mut jos pelkästään hyvä mekkari jo hoitaa mikan semeihin niin ei mun hermoilut tunnu enää missään.
Kyllähän sillon mekkari on senverran kova luu että mun ei tartte ku välillä vilkasta radan suuntaan ja silti vien koko lystin

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: GT-8e
« Vastaus #22 : 15.02.10 - klo: 23.17 »
Taitaa hyvä idea kaatus heti alkumetreillä turhanpäiväiseen p****n jauhamiseen... Sääli!

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #23 : 16.02.10 - klo: 00.30 »
En usko  :wink:

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT-8e
« Vastaus #24 : 16.02.10 - klo: 13.41 »
Taitaa hyvä idea kaatus heti alkumetreillä turhanpäiväiseen p****n jauhamiseen... Sääli!

Kannattaa olla sit hiljaa ku asiasta keskustellaan ja jättää tälläset kommentoinnit pois.


Tässähän puhuttiin asiasta ja viitattiin siihen kuinka tärkeä polttiskisoissa on mekkari. Tässä GTe luokassahan mekkari tulee olemaan pelkästään nostaja. Mekkarin ei tarvitse tankata eikä säätää moottoria!
Racers Group Finland Team

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: GT-8e
« Vastaus #25 : 16.02.10 - klo: 19.49 »
Kannattaa olla sit hiljaa ku asiasta keskustellaan ja jättää tälläset kommentoinnit pois.

Tässähän puhuttiin asiasta ja viitattiin siihen kuinka tärkeä polttiskisoissa on mekkari.

Ai, sorry jos heitin liian offtopikkia sekaan...  :roll:

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #26 : 17.02.10 - klo: 09.55 »
Mulla alkaa auto valmistua, täytyy mennä torppaan kokeilee :grin:

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT-8e
« Vastaus #27 : 17.02.10 - klo: 12.50 »
Siitä huolimatta, että Mikalla on hymiö kommentin perässä, totean, että 1/10 touring-autoa suuremmat, tehokkaalla moottorilla varustetut autot eivät ole sallittuja Torpan touring-radalla. Matot eivät kestä sellaista.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: GT-8e
« Vastaus #28 : 17.02.10 - klo: 13.10 »
Siis olisin kokeeksi vaan, yhden akullisen.

Mä olen nähnyt siellä krossarinkin ajamassa...

No mutta kielto on kielto.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT-8e
« Vastaus #29 : 17.02.10 - klo: 13.21 »
Tarkoitus on pitää matot mahdollisimman hyvässä kunnossa pääluokkiemme autoilla ajamista varten.
Krossareille paremmin soveltuva ajopaikka Torpan tiloissa on nykyään ns. uudella puolella.

Yli puolet ratamaksuista menee mattojen kuolettamiseen, noin 1400€ vuodessa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi