Sähkökrossin sisäpaanalle on varmaan kysyntää, tämä on nähty kahtena talvena kun Lippulavassa ja Ulappatorilla on ajettu sähkökrossia talvisin. Varsinkin jos saadaan savirata sisätiloihin ja kä'yntimaksut kohtuullisiksi niin varmaan on kävijöitä, Ulappatorilla moni koki ajamisen liian kalliiksi ja monet jättivät talvikrossin väliin. Suomalaiset on tottuneet että kaikki on ilmaista ja veronmaksajat maksaa joten moni ei halua maksaa ratamaksuja jos ne nousee suuriin lukemiin.
Tehkää selkeät suunnitelmat ja laskelmat siitä paljonko rakennusprojektiin uppoaa, sen jälkeen laskette ylläpitokulut. Siinä vaiheessa jo näkee minkälaisia kävijämääriä rata tarvitsee pysyäkseen pystyssä, aika yleiseksi päivämaksuksi on tullut 10€ ja samalla kannattaa laskeskella sarjakortit ja kausimaksut. Valitettavasti tosiasia on se että porukka ei halua tulla ajamaan jos kokee sen liian kalliiksi, toinen tosiasia on että tuskin kukaan alkaa omasta pussistaan maksamaan toisten harrastuspaikkoja/mahdollisuuksia.
Toinen asia, jos/kun alatte toteuttamaan hanketta niin ottakaa yhteyttä krossikuskeihin jotka on ajanut vuosia krossia, käytännössä sähkö/polttiskrossin kärkikuskit. Heillä on näkemystä ja kokemusta siitä minkälainen radan pitää olla, savipaanaa kun ei ihan helposti muokata täysin toisenlaiseksi. Ratasuunnittelussa kokemus on valttia, samoin se että suunnittelussa on useampi pää pohtimassa minkälainen radasta tulee.
Tällaista pohdintaa ensi alkuun