Kirjoittaja Aihe: SC2-10 ja SC4-10 Säännöt ja mitä todennäköisimmin keskustelua  (Luettu 89845 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mutta sitten on taas tämä 5% joiden on vain pakko löytää se pieninkin porsaanreikä ja aivan välttämätön pakko käyttää sitä vain osoittaakseen, että niin voi tehdä...



Melkein pistäisin vielä vähän tuota prosenttijakoa uusiks...

Koska on vielä olemassa se pieni promille jotka kaivaa kaikki mahdolliset porsaanreiät... Höpisee niistä foorumilla aikansa kuluks ilman että koskaan kyseisiä porsaanreikiä tulisi hyödyntämäänkään. :tongue:

Itse kuulun vahvasti kyseiseen vähemmistöön  :afro:

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Hoke,

Otitko huomioon, että tuo pykälä antaa myös vapaan käden auton tuomitsemiselle järjestäjien toimesta. Eli kenellä on aikaa rakentaa se äärirajoilla oleva auto jos se ei kuitenkaan mene läpi?

Suunnittele ja rakenna osia tunteja, päiviä. Sitten kisoissa leima katsastajilta tolla et aja. Eh... Ei auta itku. Harvalla on sen verran aikaa, että näiden kisojen takia kuluttaisi helvetisti aikaa autoon millä ei ehkä pääse ajamaan.

Toki se nyt on vain inhimillisesti määriteltävissä mikä on sallittua ja mikä ei. Mutta parempi näin. Ei sellasista säännöistäkään tulisi mitään missä olisi jokasen osan mitat mililleen ja muutosprosentit yms. Kerran haluttiin ne M8e:t pois. Ite ainakin luotan täysin kisanjärjestäjiin ja katsastajiin, että sieltä tulee reilut tuomiot. Eikä naamakertoimen mukaan...


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Otin huomioon.

Ja varsinkin otin sen huomioon että harvassa on ne katsastajat jotka tuon säännön voimalla ketään kisoista ulos ajaa...
Eli jos joku on rakentanut autoon ades vähänkään reilummin niin se varmasti sallitaan...
No hänpä rakentaa seuraavaan kisaan yhden osan lisää...
Sekin sallitaan kun kuitenkin halutaan olla ystävällisiä ja kilpailuhenkisiä.
No ehkä sitten jossain vaiheessa joku katsastaja totee että nyt kyllä alkaa jo olla liikaa.

"no mutku tää oli sallittu viimekski"

Suuri tulkinnan vara... kuten myös iso kysymysmerkki niille jotka niitä diydiy osia tekee...
"lähden turusta aamuviideltä tamperetta kohti... saankohan osallistua"


Junou

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Arvasin, että se yksi piilossa olija on hoke kirjottelemassa :D.

No sitten ottaa sen riskin. Ite en ainakana laskis mutkujen ja anelemisien varaan.

Eihän tässä edelleenkään ole haluttu niitä rakenteluja kieltää vaan ylilyönnit. Jos säännöissä lukee, että ne on kielletty niin eiköhän ne ylilyönnit myös blokata pois. Se mikä on ylilyönti on sitten se häilyvä käsite mikä itsessään jo blokkaa pahimpien virittelijöiden rakentelijat pois. Kuten mmrc tais jo tuolla heittää, että the sc jäi kasaamatta jo edellisen version perusteelta. Tuskin oli muuta syytä kuin, että jos sillä ei pääsekkään kisaamaan.

Taidetaan mennä promillen promilleen siltä osastolta kenellä on aikaa, rahaa ja taitoa alkaa väsäämään jotain mestari teosta 'ehkä' ajoon. Ja jos sitä osa kerrallaan päivittelee niin kannattaa pitää vanhat osat vielä tallella jos ladataan tauluun nyt meni yli. Osallistujia tässä jo alkaa pikkuhiljaa riittämään niin tuskin on tarvetta nuoleskella siltä suunnalta kilpailijoita XD. Jos siitä herataa sitten itku tai pieni vitutus niin se on ite valittu tietonen riksi, nyt kun se on sääntökirjassa.

Mutta juu ite en näe tossa mitään epäselvää. Ainut vaan, että mittari ei ole mauserissa vaan silmässä. Ja parempi niin juuri possunreikien käyttäjiä vastaan.

ps. Luovuta jo.

Ite menen ainakin nukkumaan.
« Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo: 02.43 kirjoittanut OV »

Mika R

  • Vieras
koska suurin murhe näyttää olevan se että m8 pohjaisella corr autolla tullaan rikkomaan kevyempiä SC autoja niin miksi ei maksimipaino? 2WD luokassa 2500g ja 4WD luokassa 3000g - vai oliko se jo säännöissä määritelty?

mitään muuta väliähän asialla tuskin on ? se nyt on ihan yksi ja sama onko aito SC vai M8 autosta muunneltu jos paino on samoissa

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Laittakaa sinne sääntöihin se SC8/viriluokka niin nähdään se, että puhuuko porukka lämpimikseen, vai alkaako näitä The SC kilpureita tupsahtamaan satamäärin kisapaikoille.

Jätetään nykyiset luokat kaupallisille autoille ja lisätään yksi viriviritööttööt luokka näille pelle pelottomille jotka jaksaa edelleen naputtaa M8e SC konversioiden mukaan ottamisesta.

Jos kyseinen luokka tulee ja siihen autojakin alkaa ilmaantua niin siinä vaiheessa menee vakaaseen harkintaan Xray 808:in muuttaminen SC8:ksi, muussa tapauksessa sen tulevaisuus tulee olemaan M8e.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Jos siitä herataa sitten itku tai pieni vitutus niin se on ite valittu tietonen riksi, nyt kun se on sääntökirjassa.

Mutta juu ite en näe tossa mitään epäselvää. Ainut vaan, että mittari ei ole mauserissa vaan silmässä. Ja parempi niin juuri possunreikien käyttäjiä vastaan.

ps. Luovuta jo.


Mikä tietoinen riski.
Ei voi ottaa tietoista riskiä jos ei ole pienintäkään hajua siitä missäpäin se raja menee.
Ja siis miten ihmeessä se on possunreikien käyttäjiä vastaan jos kerta säännöt ei suoraan kiellä jotain?
Sillonhan nimenomaan possunreikää kaiveleva kaivelee ja tekee.

Ja miks tota M8 autoa jatkuvasti toitotetaan?

Mua ei vois vähempääkään kiinnostaa mikä ihmeen härveli siellä korin alla on.
Muutama viesti sitten selitin miksi tämä kyseinen sääntöpykälä on niin kummajainen...
Sääntö on vain puhtaasti katsastajan tulkinta, eikä silloin voida pitää tasapuolista ja selkeää linjaa... Ei sitten niin mitenkään.
Eihän ole sääntöä minkä mukaan linjausta seurataan.

Tää on just sama asia kuin... "puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä"
Jos sulla on corri autossa esim nyt sitten se M8 pohja  keskidiffi ja kardaanit... Onko se auto rakennettu M8 vai rakennettu SC ????

Se on tulkinta kysymys...
Monen mielestä se on SC mihin on noi osat vaihdettu... Jonkun toisen mielestä se taas on M8 mihin on tungettu SC osaa...

Mä en oo hetkeäkään jauhanu että M8 autot pitäis sallia.
Oon ihmetelly vaan tota säännön säännöttömyyttä.

Ps: missä mun pitäis luovuttaa???
Pitäiskö mun todeta että toihan on ihan selkee ja yksinkertanen sääntöpykälä??
No mutta kun se ei sitä oikeesti ole niin en sillon myöskään niin totea.
Ihmettelen kyllä miksi sitä yritetään yksinkertaisen selkeäksi selittää... Kyllä varmasti jokainen joka asiaa edes vessassa käydessä sen pienen hetken miettii, huomaa että siinä on sääntö mitä ei osaa kisaajat seurata... koska siinä ei ole mitään suoraa sääntöä...
Eikä osaa katsastusmieskään seurata ohjeistusta... Kun ei sitä ole.
Eli helppoa ja yksinkertasta on katsastusmiehelle sallia kaikki... Kun ei kuitenkaan tiedä missä ihmeessä se raja menee.
Minä voin mielelläni ilmoittautua joihinkin corri kisoihin katsastajaks.
Jokainen joka sanoo tuon säännön olevan selkeä ja yksinkertainen ja joka omistaa edes yhden diydidyi osan, tulee huomaamaan kisapäivän aikana miten häilyvä ja tuo viiva oikein onkaan.
« Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo: 10.36 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
koska suurin murhe näyttää olevan se että m8 pohjaisella corr autolla tullaan rikkomaan kevyempiä SC autoja niin miksi ei maksimipaino? 2WD luokassa 2500g ja 4WD luokassa 3000g - vai oliko se jo säännöissä määritelty?

mitään muuta väliähän asialla tuskin on ? se nyt on ihan yksi ja sama onko aito SC vai M8 autosta muunneltu jos paino on samoissa

Ei toimi tuo 2WD max 2500g. Nokialla oman lässin punnitsin ja vaaka näytti 2563. Mitään ylimääräistä ei ole kyydissä eikä kyl mitään poistettukkaan. Ainoat muutokset vakioon on kori, etuvakaaja ja prolinen beadlock vanteet, renkaineen.

Orkkis koria ja rekaita/vanteita en edes ole omistanut.


Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
koska suurin murhe näyttää olevan se että m8 pohjaisella corr autolla tullaan rikkomaan kevyempiä SC autoja niin miksi ei maksimipaino? 2WD luokassa 2500g ja 4WD luokassa 3000g - vai oliko se jo säännöissä määritelty?

mitään muuta väliähän asialla tuskin on ? se nyt on ihan yksi ja sama onko aito SC vai M8 autosta muunneltu jos paino on samoissa

Ei toimi tuo 2WD max 2500g. Nokialla oman lässin punnitsin ja vaaka näytti 2563. Mitään ylimääräistä ei ole kyydissä eikä kyl mitään poistettukkaan. Ainoat muutokset vakioon on kori, etuvakaaja ja prolinen beadlock vanteet, renkaineen.

Orkkis koria ja rekaita/vanteita en edes ole omistanut.



Oma kotilo painaa yli 2600g myös, tai olla piirun vajaa 2700g

Hoke tee se auto tai lakkaa jo lässyttämästä samasta asiasta,
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
koska suurin murhe näyttää olevan se että m8 pohjaisella corr autolla tullaan rikkomaan kevyempiä SC autoja niin miksi ei maksimipaino? 2WD luokassa 2500g ja 4WD luokassa 3000g - vai oliko se jo säännöissä määritelty?

mitään muuta väliähän asialla tuskin on ? se nyt on ihan yksi ja sama onko aito SC vai M8 autosta muunneltu jos paino on samoissa

Ei toimi tuo 2WD max 2500g. Nokialla oman lässin punnitsin ja vaaka näytti 2563. Mitään ylimääräistä ei ole kyydissä eikä kyl mitään poistettukkaan. Ainoat muutokset vakioon on kori, etuvakaaja ja prolinen beadlock vanteet, renkaineen.

Orkkis koria ja rekaita/vanteita en edes ole omistanut.


Painot oli suuntaa antavia. Hieman luovuutta please.
« Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo: 11.18 kirjoittanut Mika R »

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Jos siitä herataa sitten itku tai pieni vitutus niin se on ite valittu tietonen riksi, nyt kun se on sääntökirjassa.

Mutta juu ite en näe tossa mitään epäselvää. Ainut vaan, että mittari ei ole mauserissa vaan silmässä. Ja parempi niin juuri possunreikien käyttäjiä vastaan.

ps. Luovuta jo.


Mikä tietoinen riski.
Ei voi ottaa tietoista riskiä jos ei ole pienintäkään hajua siitä missäpäin se raja menee.
Ja siis miten ihmeessä se on possunreikien käyttäjiä vastaan jos kerta säännöt ei suoraan kiellä jotain?
Sillonhan nimenomaan possunreikää kaiveleva kaivelee ja tekee.

Ja miks tota M8 autoa jatkuvasti toitotetaan?

Mua ei vois vähempääkään kiinnostaa mikä ihmeen härveli siellä korin alla on.
Muutama viesti sitten selitin miksi tämä kyseinen sääntöpykälä on niin kummajainen...
Sääntö on vain puhtaasti katsastajan tulkinta, eikä silloin voida pitää tasapuolista ja selkeää linjaa... Ei sitten niin mitenkään.
Eihän ole sääntöä minkä mukaan linjausta seurataan.

Tää on just sama asia kuin... "puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä"
Jos sulla on corri autossa esim nyt sitten se M8 pohja  keskidiffi ja kardaanit... Onko se auto rakennettu M8 vai rakennettu SC ????

Se on tulkinta kysymys...
Monen mielestä se on SC mihin on noi osat vaihdettu... Jonkun toisen mielestä se taas on M8 mihin on tungettu SC osaa...

Mä en oo hetkeäkään jauhanu että M8 autot pitäis sallia.
Oon ihmetelly vaan tota säännön säännöttömyyttä.

Ps: missä mun pitäis luovuttaa???
Pitäiskö mun todeta että toihan on ihan selkee ja yksinkertanen sääntöpykälä??
No mutta kun se ei sitä oikeesti ole niin en sillon myöskään niin totea.
Ihmettelen kyllä miksi sitä yritetään yksinkertaisen selkeäksi selittää... Kyllä varmasti jokainen joka asiaa edes vessassa käydessä sen pienen hetken miettii, huomaa että siinä on sääntö mitä ei osaa kisaajat seurata... koska siinä ei ole mitään suoraa sääntöä...
Eikä osaa katsastusmieskään seurata ohjeistusta... Kun ei sitä ole.
Eli helppoa ja yksinkertasta on katsastusmiehelle sallia kaikki... Kun ei kuitenkaan tiedä missä ihmeessä se raja menee.
Minä voin mielelläni ilmoittautua joihinkin corri kisoihin katsastajaks.
Jokainen joka sanoo tuon säännön olevan selkeä ja yksinkertainen ja joka omistaa edes yhden diydidyi osan, tulee huomaamaan kisapäivän aikana miten häilyvä ja tuo viiva oikein onkaan.


Vaikeeta on... Täällä tuskin on sen vertaa noita diy härveleitä etteikö niiden tutkimiseen voisi käyttää enempää aikaa kuin 30s ja hylsy. Jos on juuri joku täysin diy härpäke niin eiköhän kisan alussa sitä voi vilauttaa järjestäjille niin saa saman tien tietää onko oikeilla linjoilla. Luonnollisesti jos uusi auto on jo syynätty jossain kisoissa ja pysynyt samana niin tuskin siihen tarvitsee uudestaan sitä muutamaa sekunttia pitempään käyttää.

Eiköhän edelleenkin se mmrc:n postaus kerro jo, että sääntö toimii. Ei ketään viitsi ottaa riskiä rakentaa liian erikoista vehjettä jos se ei menekkään läpi. Jos ottaa niin ottaa. Tietonen riski se on PISTE

Eikö tämä asia ole jo taputeltu? Palataan astialle kesän jälkeen jos sääntöihin tarvii tehdä muutoksia. Siitä ylimääräsestä väännöstä ei nyt kuitenkaan ole enää hyötyä. Kesäkauden jälkeen sitten vaikka vääntämään jos hokellekkin olis jotain materiaali mihin vois vääntöään pohjusta eikä tarttis niin paljon jossitella.


Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
koska suurin murhe näyttää olevan se että m8 pohjaisella corr autolla tullaan rikkomaan kevyempiä SC autoja niin miksi ei maksimipaino? 2WD luokassa 2500g ja 4WD luokassa 3000g - vai oliko se jo säännöissä määritelty?

mitään muuta väliähän asialla tuskin on ? se nyt on ihan yksi ja sama onko aito SC vai M8 autosta muunneltu jos paino on samoissa

Ei toimi tuo 2WD max 2500g. Nokialla oman lässin punnitsin ja vaaka näytti 2563. Mitään ylimääräistä ei ole kyydissä eikä kyl mitään poistettukkaan. Ainoat muutokset vakioon on kori, etuvakaaja ja prolinen beadlock vanteet, renkaineen.

Orkkis koria ja rekaita/vanteita en edes ole omistanut.


Painot oli suuntaa antavia. Hieman luovuutta please.

Tajusin kyl. Halusin vain tuoda esiin tuon omasta mielestäni yllättävän suuren painon slässistä, joka on miltei vakio.

Mika R

  • Vieras
OK. Noi bedlockit ei ole mitkään kevyet, huom! 2600gr vois olla ok raja vai mitä?

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Miksi pitää vääntää painoraja tuuppeihin?
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Ei tuuppeihin ehkä, kun ei taida olla pelkoa M8 konversioista -

mutta 4WD:ssä se taitaa olla joillekin todellinen peikko edellisten DIY viestien perusteella lukeneena ??

Ajattelin vaan noin helppona ratkaisuna koko kenttään, myös 2WD yhdenmukaisuuden vuoksi, eikö?

Ei kai siitä haittaa olisi ? Ja jotku 3kg painavat voi alkaa olee vähän liikaa normi SC autoille jos vastapalloon tai kylkeen tulee.. joten siksi myös.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
muuten hyvä mutta paino tippuu myös m8e aika lailla tuohon painorajaan kun sitä hivenen kevennetään ja toinen akku pois kevyempi moottori ja kevyempi nopari.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Mika R

  • Vieras
totta, oma auto painaa 2000gr ja rapiat kovakuorisella stick pack lipolla .. ja mitään kevennyksiä ei ole tehty..

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
laskeskeltiin poikaan kanssa et m8e stä rakennettu sc auto painaa kevennettynä sen n3kg ettei se painokaan ole niin este mutta kun kuulemma geometria on niin ylivoimaisen erilainen m8e autossa verrattuna muuttolaatikkoon. toki iskarit on isommat.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Mika R

  • Vieras
niin siitä geometriastako se sitten on kiinni? tjaa.. minusta se "peikko" on ollut se paino lähinnä.. eikös noi 4WD SC:t ole kuitenkin lähellä buggyja geometrialtaan - vai??

2WD on tietty ihan eri juttu.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
se pahin mörkö taitaa olla se maininta m8e. todellisuudessa ei varmaan isoja eroja ole
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Pientä epävarmuutta havaittavissa autoaan kohtaan, kun niin pelkäävät m8e autoja, vaikka ois samoissa mitoissa, vai onko nää vastustajat kaikki kauppiaita :grin:
tlr 22 - db10rr - cr

Mika R

  • Vieras
eiks ne yleensä ole kaikissa luokissa?  :grin: (tai heidän edustajiaan ns. "tiimikuskeja")

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Ite voisin kyllä lyödä pääni vetoa että saisin M8 tekniikalla tehtyä tuupparista huomattavasti nopeemman kuin tuo slashini tai asso. Varsinkin ulkoratoja silmällä pitäen.

Vanteiden sopivuus on oikeestaan se ainoo ongelma, vanteet pitäs tehä kokonaan ite (ottamalla SC vanne ja M8 vanne ja naittamalla yhteen saadaan sopivalle offsetillä oleva vanne jolle käy SC rengas ja siinä on 17mm hex. Muuten ei ole mitään mieltä alkaa rakentaa moista, koska ei saada hyödynnettyä sitä M8 auton jousitusta 100%

Tuolla tekniikalla saadaan tosiaan auto joka on ihan erimaailmasta kuin nämä olemassa olevat, kestää ihan mitä vaan, saa pysyyn pystyssä huomattavasti paremmin, hyppää ja ländää vähää er tavalla.

edit: ja tämä ropelipää saa tuonkin tehtyä, ei oikeestaa vaatis ku diffiin menevän pinjonin käyttämistä sorvissa.  :roll:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
niin. no olisko se sitten kauheeta jos sillä ajaisit 4WD luokassa JOS painokin on samoissa? minusta ei välttämättä. tai ainakin haluaisin kuulla hyvät perustelut miksi ei saisi.

MUTTA jos paino on 1000g enemmän niin sitten pitäisi miettiä mitkä ovat riskit.

Ja tosiaan renkaathan pitää olla SC -tyyppiset, ei M8. Sehän on itsestäänselvää.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
niin. no olisko se sitten kauheeta jos sillä ajaisit 4WD luokassa JOS painokin on samoissa? minusta ei välttämättä. tai ainakin haluaisin kuulla hyvät perustelut miksi ei saisi.

MUTTA jos paino on 1000g enemmän niin sitten pitäisi miettiä mitkä ovat riskit.

En minä missään välillä ole ollutkaan mitään diy vehkeitä vastaan! ite olen tarjoillu niitä rikkaimureita yms. vehkeitäkin sinne radalle.

kunhan ovat mitoissaan ja renkaat on asiaan kuuluvat.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
En toki Miro sitä tarkoittanutkaan - vaan noin yleisesti. Siis niiden mielestä joille se EI sovi.

edit: Huomaan nyt että puhuit tuuppari eli 2WD luokasta. Siitä olen kyllä hieman  eri mieltä - miksi sinusta M8 pohjalle tehty olisi SC 2WD autoa parempi?? En näe yhtään syytä kyllä. Mutta kuten sanoin, jos paino olisi samoissa eikä 1000gr enemmän, niin minun puolestani sopisit hyvin mukaan sellaisella. Sehän olisi vaan makeeta nähdä mitkä ovat erot ja kenen hyväksi... no voihan sitä ilman kisojakin tehdä mutta kuitenkin sääntöjen puitteissa.
« Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo: 18.56 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
niin. no olisko se sitten kauheeta jos sillä ajaisit 4WD luokassa JOS painokin on samoissa? minusta ei välttämättä. tai ainakin haluaisin kuulla hyvät perustelut miksi ei saisi.

MUTTA jos paino on 1000g enemmän niin sitten pitäisi miettiä mitkä ovat riskit.

Ja tosiaan renkaathan pitää olla SC -tyyppiset, ei M8. Sehän on itsestäänselvää.

Tätä minäkin olen ihmetellyt juuri tässä keskustelussa.
Kun eihän se kyseinen auto ole sen ihmeempi enää kuin moni nelkku corri jo nyt.
Mut tosiaan vaikka vaihtaisit kasiin yli puolet corri osaa niin sääntö sanoo että ei käy.
Auto kun on ollut lähtökohtaisesti M8...
Mutta lähtökohtaisesti corri autosta saat muokata täysin samanlaisen kuin tuo M8 autosta tehty.

Ja edelleen mä en todellakana jaksa nähdä vaivaa rakennella mitään autoja tällähetkellä.

Eli mulle on täysin se ja sama onko sallittu vai ei.
Mutta kun tuo sääntö on ristiriitainen.
Ja siis puhtaasti tulkinta kysymys.
Joo... olkoot... ei nappaa mua taaskaan...
Mutta olisko siihen kiva saada edes jonkinsortin selitys täällä että missä ihmeessä menee se raja milloin auto alkaa olla liikaa modattu tai mitä osaa esimerkiksi ei M8 autosta saa käyttää???

Ettei kenenkään tarttis pettyä kisapaikalla.

Lässytystä tämä ei ole.
Ihan puhtaasti asiasta kiinnostuneen hyvässä hengessä keskustelua.

Ja tähän nimenomaan olis kiva saada kyseisen pykälän tehneen kommentti...
Siis pieni tarkennus ettei tartte kenenkään ihmetellä enempää.

Sääntö on hyväksyttävä... kunhan vaan tietää että mikä se sääntö nyt sitten tosiaan on.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
OT mutta hyvästä syystä.

Miksei ihan tosissaan ruveta veivaan M8e luokkaa pystyyn? Aluks vaikka kerhotasolla. Mekin ajetaan täällä Nokiassa joka keskiviikko "kisaa" jossa kalusto lajitellaan vähän niinkun painon mukaan. Kesällä homma jatkuu sujuvasti ulkoradalla polttisten ajaessa omat lähtönsä ja e-melien omansa.

Sittenhän sen näkee joo mutta miksei sitä voisi jo alkaa keskusteleen. Vaikka kisajärkkärien toimesta vähän kuten SC sääntökomiteakin toimi, maililla. Onko vapaaehtoisia järkkärien edustajia ottaan osaa "komiteaan"? Omaa topikkia pystyyn ja homma etenee.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mikä näiden short course autojen esikuva mahtaa olla? Telkkarissa näin hyvin pitkälti samanlaisia autoja, tosin isompia ja sellaisia joita ohjattiin auton sisältä. Kutsuvat niitä "trophy truck" nimellä. Tuon kun pisti hakusanaksi googlen kuvahakuun, taikka youtubeen, niin löytyy hyvin pitkälle samannäköisiä autoja kuin nämä short course autot. Jaa että miten tämä liittyi sääntökeskusteluun? Vaikkapa siten, että onko esikuvissa tuulilaseja, vai ei.  :tongue:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Osassa on tuuliklasi ja osassa ei joten yritä siinä sitten pysytellä esikuvan perässä, jenkeissä noilla isoilla peleillä on useampia eri luokkia ja säännöt niiden mukaisia.
Kylätason RC-kuski.