Kirjoittaja Aihe: Offroad-->On-Road konversiot  (Luettu 10916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #30 : 10.03.10 - klo: 10.14 »
Niin, kumpi sitten on helpompi juttu - DM1:ssä on rata setuppi valmiina mutta toisaalta D8:ssa olis kai ollut ne sähköt valmiina - vai oliko sekin polttiksesta tehty? (sori kun en ole varma enkä jaksa selata vanhoja)

Inferno VE:stä oli ainakin helppo tehdä, ei tarvinnu monta asiaa vaihtaa rata-autoksi

No mutta ei se mitään, laitapa infoa kun homma etenee..

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #31 : 13.03.10 - klo: 17.22 »
Lopullinen tuotos..





Alkaa asfalttia näkymään enemmänkin jo.. kohta ulos testaa..

Sisätestistä tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg421129#msg421129 ..

Tässä yksinkertaisuudessaan vaihdetut osat vielä (siipi tietysti täysin turha)..

« Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo: 20.34 kirjoittanut Mika R »

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #32 : 15.03.10 - klo: 11.25 »
Todella hieno! :smiley: Olis kiva nähä miten toi menee asfaltilla. Mist muuten ostit noi foamit. Tarttis ostaa asfaltti renkaat DRT:hen, ku oon ostanu jo adapteritkin. Vai olisko GRP Rally asfaltti renkaat paremmat, niit ainakin oon jo kytännyt. :wink: Olis tarkotus varmaan mennä kesällä ajamaan tattikselle.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #33 : 15.03.10 - klo: 12.11 »
Nöyrä kiitos.. Yritetään saada videota kun päästään ulos ajamaaan. Eiköhän se aika pian tapahdu, jonnekin parkkikselle kun hiekat on ajettu veks.

Ekat koeajot lupas tosiaan hyvää - enemmän kuin uskalsin odottaa, tuli mieleen ihan sellaset hallikisat missä kaksi kilpuria ajaa vierekkäin.. niin hyvin piisas tehoa ulos mutkasta ja suoralla ja sitten tiukka jarrutus ennen seuravaa..

No juu, GRP toimii hyvin ulkona ja kestää. Foamit saattaa kulua aika nopeesti. Ostin ne lähinnä tuota sisätestausta varten A-mainista. Mutta miksei radallekin. Hintaa tuli tuollaiset $65 taalaa kuljetuksineen. Takana medium ja edessä soft.

Tattis kuulostaa hyvältä.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #34 : 15.03.10 - klo: 12.13 »
Mielenkiinnolla odotan, että päästään tattiksella näkemään electric vs. nitro.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #35 : 15.03.10 - klo: 12.50 »
Sama täällä! Ihan mainiota.

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #36 : 15.03.10 - klo: 17.26 »
Voi olla jännän tasaväkistä. Raportoikaa toki miten käy. Mitespäin crossiradoilla menee? Voisin kuvitella sähkön olevan niskanpäällä?
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #37 : 15.03.10 - klo: 17.28 »
Muutaman kanssa olen ajanut ja aika tasaväkistä on ollut.. muistaakseni

Poissa Janos

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #38 : 15.03.10 - klo: 19.52 »
Niin, kumpi sitten on helpompi juttu - DM1:ssä on rata setuppi valmiina mutta toisaalta D8:ssa olis kai ollut ne sähköt valmiina - vai oliko sekin polttiksesta tehty? (sori kun en ole varma enkä jaksa selata vanhoja)

Inferno VE:stä oli ainakin helppo tehdä, ei tarvinnu monta asiaa vaihtaa rata-autoksi

No mutta ei se mitään, laitapa infoa kun homma etenee..

Nitro peli se D8 alunperin oli, eli siihen piti vaihtaa ne sähköt ja olisi myös tarvinnut muuttaa rata-alusta siihen. Tohon Honkkariin tarvii vain sähköt, nekin on tulossa jo tänne suuntaan, josko ensi viikonlopuksi tulisi niin pääsee kasaamaan =)
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #39 : 15.03.10 - klo: 22.49 »
Selvä homma, sittenhän se menee tolleen helpommin! Kuulostaa hyvältä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #40 : 16.03.10 - klo: 11.07 »
Eilen tuli puheeksi radalla ferrarin paino:

Auto kori päällä ajokunnossa ILMAN ajoakkuja 3180g

Siihen päälle lipot 235g x 2 = 470g

Yht 3650gr

Vastaava polttis tankki täytenä (1,5dl) on aika samaa luokkaa.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #41 : 16.03.10 - klo: 11.16 »
Kysyisin mielenkiinnosta kun teillä kaikilla näkee että motti on toisella puolella ja akut toisella niin ovatko nämä autot sivusuunnassa tasapainossa miten? Vaikuttaa aika olellisesti mutkakäyttäytymiseen.

Muutenhan ovat melko symmetrisiä painonjakaumaltaan mutta toi motin ja akkujen sijoittelu ei näytä kuvissa mitenkään loppuunajatellulta. Itse laittaisin motin takakardaanin päälle ja akut kumminkin puolin keskilinjaa mahdollisimman lähelle sitä. Tosin ootte te varmaan jo itsekin tällasii juttuja funtsinu.
Just joo.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #42 : 16.03.10 - klo: 11.21 »
Aika saman painoiset limput ne on motti vs lipoakku. Nuo hardcaset ehkä painaa muutaman kymmentä grammaa enempi ku normi akut, mutta ei vaikuta asiaan huomattavasti.
Se että jos koneen laittais takakardaanin päälle, nostaisi painopistettä huomattavasti. Kone painaa kuitenkin noin 400grammaa riippuen yksilöstä...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #43 : 16.03.10 - klo: 11.27 »
Ja servokin on normaalitapauksissa jotain 100gr luokkaa, enemmän tai vähemmän.

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #44 : 16.03.10 - klo: 14.58 »
Ostitko ne renkaat amerikasta, sielt A Main Hobbies sivustolta? Olisin ehkä ostamassa sieltä jotain, niin millä sieltä kannattais ostaa ns. turvallisesti ja luotettavasti? :huh:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #45 : 16.03.10 - klo: 15.03 »
Okei,

eli tää on jo aikaa sitten ajateltu juttu. Piti vaan kysyä. Dänks.
Just joo.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #46 : 16.03.10 - klo: 15.47 »
Tuossa on kans aika edullisia katurenkaita http://modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=32447 Pari satsia noita itelle tilasin joku aika sitten. Siitä miten ne soveltuu kisakäyttöön en osaa sanoa mitään mut asfalttibashaukseen oikein mainiot. Suht nopeasti vain tuntuvat kuluvan...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #47 : 16.03.10 - klo: 17.33 »
Hienot vanteet siin on myös ja halvat, mut paljon maksais postikulut?
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Janos

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #48 : 16.03.10 - klo: 18.31 »
Hienot vanteet siin on myös ja halvat, mut paljon maksais postikulut?

8£ näyttäisi olevan yhdelle parille ja näemmä aivan sama kuinka monta paria on niin aina sama toimituskulu
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #49 : 17.03.10 - klo: 06.22 »
Tuossa vielä lähikuva vanne/renga yhdistelmästä:



Ite en ole testaillut noita kuin suht liukkaalla(pölyisellä) betonipinnalla, mutta voisin kuvitella että puhtaalla asfaltilla pito on kertaluokkaa parempi vielä. On siis pussista otettuna todella nihkeää kumia(käsiin jää kivat taturat) ja haju on melkoisen voimakas.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

  • Vieras
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #50 : 17.03.10 - klo: 10.46 »
Ostitko ne renkaat amerikasta, sielt A Main Hobbies sivustolta? Olisin ehkä ostamassa sieltä jotain, niin millä sieltä kannattais ostaa ns. turvallisesti ja luotettavasti? :huh:

Jep, PayPalilla hoituu täydellisesti.

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #51 : 18.03.10 - klo: 00.16 »
Oikein mielenkiintoista jutustelua ja hauskaa huomata, että 1/8 krossi taipuu suhteellisen pienillä muutoksilla tällaiseenkin touhuun.
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #52 : 18.03.10 - klo: 07.48 »
Ja Hobbylinnaan on ilmeisesti tulossa konversio kittejä, ainakin sivustolla on useampaan merkkiin niitä, eikä hintakaan päätä huimaa: http://www.hobbylinna.com/products_new.php?page=2
Kylätason RC-kuski.

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« Vastaus #53 : 18.03.10 - klo: 07.52 »
Ja Hobbylinnaan on ilmeisesti tulossa konversio kittejä, ainakin sivustolla on useampaan merkkiin niitä, eikä hintakaan päätä huimaa: http://www.hobbylinna.com/products_new.php?page=2
Niin no näin uutena harrastajana 1/8 luokkaan vähän kutkuttelisi tulla kokeilemaan miten RC8e noissa touhuissa pärjäisi hupimielessä. Lähempänä sydäntä olisi kyllä aina tuo rallycross-tyylinen off/onroad sekoitus, mutta mistä sitä tietää mihin sitä sortuu! Jos ei kamalasti sarjassa pipo kiristä niin hyvin voisi ehkä olla siellä viimeisissä lähdöissä escortilla ;). 
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo: 07.56 kirjoittanut hk »
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.