Niin sä HOKE ehdit kirjoittaa oman vastauksesi tohon väliin... Tekinillä pyöriteltiin joo hiilimoottoreita, enkä itse ainakaan nuorena kossina osannut sanoa eroa edes akun kestossa. Ainoana erona ennen Tekiniä olleeseen nopariin huomasin, että Tekin oli useammin hajalla.
Syötetäänkö harjattomaan koneeseen tavallaan kolmea vaihetta? Niinkuin taajuusmuuttaja syöttää 3-vaihemoottoriin? Tai oikeastaan taajuusmuuttajahan syöttää tasavirtaa nopeina pulsseina, jolloin se saadaan näyttämään vaihtovirralta. Jos näin on, niin vastaavaa tekniikkaa käyttäen saisi noparin syöttämään jarrutuksen energiaa takaisin akulle.
Mutta mitään todellista hyötyä siitä ei varmasti ole. Jos jarrutusenergian talteenotolla saadaan 1 sekunti lisää ajoaikaa, siitä ei kannata maksaa maltaita.