Kirjoittaja Aihe: B4 ja 'luistokytkimen' kiristys  (Luettu 988 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VeeTa

  • Tulokas
    • Profiili
B4 ja 'luistokytkimen' kiristys
« : 14.10.03 - klo: 08.16 »
Ensinnäkin termit eivät ole oikein hanskassa mutta keskitytään asiaan. Autona siis Asso B4 krossari.
Eli aloittelijan kysymys :
Moottorista kun välitetään voima pinionilla siihen isoon rattaaseen jossa on jonkinlainen luistokytkin, niin paljonko sitä puristavaa jousta pitää kiristää. Ohjekirja sanoo, että mutteri ensin pultin pään kanssa tasan ja sitten kiristetään neljä kierrosta. Menee vaan aika tiukan näköiseksi, toisaalla sanottiin että pitää tuon tasauksen jälkeen löysätä neljä kierrosta mutta kyllä siinä ohjeessa selkästi sanotaan 'tighten'.
Pikkuisen jäi epävarma olo kuinka asia on,
jos joku asian tietävä kehtaisi antaa pätevän ohjeen ettei rikota autoa ensi ajolla, kiitos.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
B4 ja 'luistokytkimen' kiristys
« Vastaus #1 : 14.10.03 - klo: 08.49 »
Kyllä ohjeissa lukee, että mutteria pitää kiristää se neljä kierrosta. Olethan muistanut puristaa jousen pihdeillä kasaan ennen asennusta?

Tuo on sitten vain alkuasetus. Sitä voi ja kannattaa säätää radalla siten, että täysillä paikaltaan kiihdytettäessä kytkin luistaa noin puolen metrin matkan. Säätöä kannattaa sitten tehdä vain vähän kerrallaan.