Kirjoittaja Aihe: parhaat "patterit"  (Luettu 1944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ferpor

  • Jäsen
    • Profiili
parhaat "patterit"
« : 17.10.03 - klo: 17.13 »
Kokemus hei, mitkä akut ovat kaikista parhaimmat kisakäytössä?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
parhaat "patterit"
« Vastaus #1 : 19.10.03 - klo: 19.58 »
Riippuu ajajasta ja luokasta. Jos ajaja on hyvä, eikä hukkaa hyvien akkujen tuomaa pientä etua vääriin ajolinjoihin tai radalta ulosajoihin, silloin kaikkein parhaat akut ovat ne kaikkein kalleimmat. Kapasiteetiltan 3000 tai 3300 mAh.

Jos vasta-alkaja hankkii akkuja 4 minuutin TJ-luokan eriin, parhaat akut ovat edulliset akut. Ne ovat 1700, 2000 tai 2400 mAh.

Jos taas tarvitset akkuja harjoitteluun tai parkkipaikkasuditteluun, silloinkin kannattaa ostaa ihan kukkaron mukaan. Mieluummin vaikka halvempia mutta enemmän.

NiCd-akut ovat pitkäikäisempiä ja kestävät väärinkäyttöä paremmin kuin NiMH-akut.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
parhaat "patterit"
« Vastaus #2 : 19.10.03 - klo: 20.02 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

NiCd-akut ovat pitkäikäisempiä ja kestävät väärinkäyttöä paremmin kuin NiMH-akut.


Onko todellakin näin? En ole akkujen kanssa vähään aikaan ollut tekemisissä, mutta on muodostunut kuitenkin juuri päinvastainen kuva.
SC10 4x4

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
parhaat "patterit"
« Vastaus #3 : 19.10.03 - klo: 20.16 »
NiCd-akut kestävät satoja latauskertoja. Vaikka kaikkein terävin puhti häipyykin ensimmäisten kymmenien latauksien myötä, iloa riittää vielä pitkään.

NiCd-kennot voi purkaa aivan nolla-jännitteeseen asti (kennokohtaisesti - ei kokonaisena akkuna!), NiMH ei siitä pidä.

NiMH on herkkä lämmön suhteen: akun kokoonpanojuotoksen pitää tapahtua kunnon kolvilla ja nopeasti. Ladattaessa ylikuumeneminen pilaa NiMH-akun ominaisuudet huomattavasti herkemmin kuin NiCd-akulla.

Mutta: NiCd-akku tulee lähivuosina jäämään pois käytöstä siitä syntyvän raskasmetallijätteen vuoksi.

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
parhaat "patterit"
« Vastaus #4 : 19.10.03 - klo: 22.58 »
Viime perjantaina ajoin ensimmäisen kerran sitten pääsiäisen Botnia Track kilpailun. Ni-Mh akkuja olin tauon aikana lataillut ja purkanut, Ni-Cd akut oli ollut tyhjäksi purettuina useamman kuukauden.
Osan NI-Cd akuista latasin juuri ennen ajoon lähtöä, eikä niissä ollut mitään ongelmia. Ni-Mh:illä auto kulki kuin se kulkee viiden minuutin ajon jälkeen. Akut näyttävät hoidosta huolimatta olevan entiset.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
parhaat "patterit"
« Vastaus #5 : 19.10.03 - klo: 23.01 »
Toke, luepa!

 AKKUJEN PURKU ja LATAUS topicia.

Sieltä saattaa apu löytyä sittenkin, akkujen pelastamiseen!

Tai akkujen  KÄYTTÖ/HUOLTO topici.....

Löytyy Sähköautoista......( kumpikin )
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
parhaat "patterit"
« Vastaus #6 : 20.10.03 - klo: 14.58 »
Itse olen aina välillä pitänyt puolen vuoden taukoja, eikä Nimh akut ole menneet miksikään. Tyhjänä olen niitä pitänyt aina.
Toke:
Muista, että jos välillä lataa ja purat akkuja, niin purkamisen pitäisi tapahtua kohtuullisen nopeasti. Hidas, yli 10 minuutin purkaminen ei tee hyvää akun parille seuraavalle käyttökerralle.

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
parhaat "patterit"
« Vastaus #7 : 20.10.03 - klo: 17.19 »
Kummat akut on paremmat Hyperpack HiVolt -Plus Power R3300(matsättyjä) vai
RC3000H V-MAX PLUS SPEC(ilmeisesti Sanyon)?
Kuinka paljon mätsäyksellä on merkitysta?
Enimmäkseen syndicatea tulee ajeltua.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion