Finnish Open 2010 harjoituskilpailusarjaKustakin Finnish open osakilpailuista tulee erillinen kilpailukutsu rc10:n noin pari viikkoa ennen kilpailua.
Kilpailut:(päivämäärät tarkentuvat)Kilpailuja on kolme joista lasketaan sarjapisteisiin kuljettajan kaksi parasta.
- Turku, Finnish Open 1 22. - 23.5.2010, kilpailu on samalla "PM Warm-up". (Vahvistettu)
-
Tampere, Finnish Open 2 5. - 6.6.2010 Haetaan järjestäjää...- Helsinki, Finnish Open 3 21. - 22.8.2010
Ajettavat luokatM8 ja T8, M8e ja SC10. M8 Lauantaina ja muut sunnuntaina.
Kilpailut tullaan ilmoittamaan AKK:lle harjoituskilpailuina jolloin lisenssin omaavilla on vakuutus voimassa.
Säännöt:Sarja pääsääntöisesti AKK:n Pienoisautosääntöjen ja M8 sarjasääntöjen mukaan.
http://www.autourheilu.fi/attachements/2010-03-26T20-45-32175.pdfhttp://www.autourheilu.fi/attachements/2010-03-16T09-23-4912.pdfOleellisimmat kohdat sääntökirjasta 1.4, 3.4 (M-8), ja 3.6.4
Poikkeukset:- Ei vaadita kilpailulisenssiä tai huoltajalisenssiä
- Vähintään 2 kideparia (jos on vain yksi niin kannattaa silti ilmoittautua, toista ei välttämättä tarvita)
- Ei vaadita EFRA hyväksyttyä pakoputkea, mutta pitää olla vakiomitoissa oleva 1:8 luokan pakoputki ja äänitasoltaan vastaava.
- RTR autojen .28 ensiasennus moottorit ovat sallittu.
- Kaikki kaupalliset 1:8 buggy siivet sallittuja
Truggy säännöt:- Ainoastaan Truggyt sallittuja.
- Useampi välitteinen vaihteisto ei sallittu
- Autoissa oltava runkolevy
- Maksimissaan .30 kokoluokan moottori.
- Ei vaadita EFRA hyväksyttyä pakoputkea, mutta pitää olla vakiomitoissa oleva 1:8 luokan pakoputki ja äänitasoltaan vastaava.
- Minimpaino 4000g
- Tankin maksimitilavuus 150cc
SC10- Luokan "epävirallisten" sääntöjen mukaan
TÄÄLLÄ!M8e- maks. 4S kovakuoriset akut.
- Kaupalliset että polttiksesta muunnellut 1:8 kokoluokan buggyt sallittu
Palkinnot:Kaikkien luokkien (a-)finaalistit tulee palkita. Lisäksi sarjapalkinnot kymmenelle (10) parhaalle kaikissa luokissa, sarjan päätöskilpailussa "Helsingissä"(ei varmaa tietoa vielä).
Kilpailujärjestäjä voi halutessaan palkita myös muita muillatavoin menestyneitä.
M8 ja T8 Ajokaavio normaalin M8 sarjasäännön mukaan mutta kuitenkin siten että pyritään ajamaan kaikki nousufinaalit 20min mittaisina. SC10 luokka luokan "epävirallisten" sääntöjen mukaan. M8e sähkömaastosarjan mukaan, pidennetyillä erillä. (Tarkennetaan kun on joku ajatusmalli)
Suuntaa antava kilpailupäivän formaatti
2 ohjattua harjoitusta joista jälkimmäinen pakollinen, 5-10 min/harj
2-4 alkuerää, joista lasketaan 1/2, 2/3 tai 2/4, 3+5min/erä
1/8 Finaalit (1/2 nostaa), 3+20min/finaali
1/4 Finaalit (1/8 pudonneet nostaa), 3+20min/finaali
1/2 Finaalit (1/4 pudonneet nostaa), 3+20min/finaali
Finaali (1/2 pudonneet nostaa), 3+30-45min/finaali
Kilpailujärjestäjä tarpeen vaatiessa ilmoittaa kilpailukutsussa maksimikilpailijamäärän (tyypillisesti 72 kuljettajaa).
Aikataulu niin että kilpailu sijoittuu aikavälille 8:00 - 19:00
Laskeskelin että 72 kuljettajan kisa pystytään ajamaan tuossa aikavälissä 2h + 3Ae + 20min nousut + 45 finaali.
Ylimääräisiä taukoja ei tosin ole mutta eriä on kuusi jolloin lähtöväli/kuski on hyvinkin pitkä.
Harjoitukset 8:00 - 10:20
Ajajakokous 10:20 - 10:40
Alkuerät x3 10:40 - 14:00
Finaalit 14:30 - 19:00
Terveisin,
Finnish Open kilpailupaikkojen puuhamiehet
PS: Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.
EDIT:
- Laajennettu ajettavia luokkia
- Jäsennelty tekstiä
- Lisätty linkki SC10 sääntöihin[Sarjapisteet tuleen tähän]
[/Sarjapisteet tuleen tähän]