Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1910065 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #120 : 25.02.04 - klo: 12.07 »
Sepässe olisi jos saisi siihen kumeen rautavyöt...
Ei haittaa vaikka kuinka paisuisi kun vyö pitää kumin reunoja vanteessa kiinni  :roll: Tosin vanteet pitäisi silloin olla 2-osaset... :|
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Traxxas Stampede
« Vastaus #121 : 25.02.04 - klo: 12.14 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"

Saattaa kyllä hyvin olla että tuollaisen ison monsterinrenkaan massa murtaa kovilla kierroksilla kovan liiman rikki ja jokin joustavampi voisi olla parempi valinta.


1/8 luokan polttiskrossareissakin on melkoisen isot pyörät, jotka on liimattu pikaliimalla. Tässäkään kohteessa määrä ei ole se avainsana.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #122 : 25.02.04 - klo: 13.45 »
Hienosti kulki spede. Olikos sulla vasta puolikaasu tossa suoralla vai menikö jo täysiä aikamoista haipakkaa se siinä kulki.
:D

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #123 : 25.02.04 - klo: 14.20 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Itsekkin olen käyttänyt sikafleksiä ja aika tautisen tarttuvaa tavaraa on  :mrgreen:

Sikafleksi on niinpaljon tuttu aine, joten allekirjoittaneen on vaikea kuvitella sitä rengasliimaksi, no en kiistäkään sitä.
Asuntovaunua muutaman vuoden välein saumatessa, olen todennut sen olevan ainoa toimiva aine.

Elastinen, ja kestää kuumuutta ja pakkasta!
Kuivuu niin nopeasti nahoittuvaksi, että nopea täytyy liimarin olla, ja saada kerralla valmista!
Vaunua saumatessa, täytyy avustajan vetää maalarin teippiä samantien pois, kun liimaa saa levitetyksi!

Tarttuvuus SORMIIN täys kypä!
Vaan ei tartu, jos kastaa sormen ensin veteen, johon on tipautettu muutama pisara esim. Fairia.
Poikamiehet ei tiedä, joten kerron Fairin olevan tiskipesuainetta! 8)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #124 : 25.02.04 - klo: 15.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
No niin nyt on yksi videoleike lisää (Incar) ja tänään tehdään lisää minkä keritään.
Tuli ostettua tuo Mustekin digivideokamera tähän tarkotukseen.
Paraat laitan jakoon, voi olla että hämärä ilma haittaa mutta katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.
Videot on MPG4 pakattuja ja vähän isoja vielä.
Tässä linkkiä...... http://www.sisulan.net/stampede/in_car_1.asf

EDIT Niinhän siinä kävi että "pimeyttä" tuli vain kuvattua.
No huomenna uudestaan.


Paljos makso toi sun kamera?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #125 : 25.02.04 - klo: 23.27 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"

Joo pikaliimaan en oikein luota kun se yleensä pysy kovinkaan hyvin pehmeissä materiaaleissa kuin tietyn aikaa.
Epoksikin tosiaan murtuu taipumisen ja venymisen johdosta pikkuhiljaa.
No seuraavaksi ajattelin kokeilla sikafleksiä (Liimatiivistemassaa), se kun on uretaanipohjasta ja tarttuu kuin tauti materiaaliin kuin materiaaliin (Hyvinpä 1/1 autoissa tuulilasitkin sillä pysyvät).


Miksiköhän sitten kaikki kilpakuskit liimaa kumirenkaansa vanteille juuri pikaliimalla. Ihmettelempä vain  :shock:


No liimasin sitten kokeeksi pikaliimalla renkaat kiinni ja siinä sivussa sukat, naamaa ja sormet! :D
Liimana käytin NHP Thin "juoksevinta" pikaliimaa (Käytetään lennokkien rakentamisessa) joka on erittäin hyvää imeytymään joka koloseen (Imeytyy esim puuhun todella syvään kapilaari ilmiön takia).
No sitä tuli "lutrattua" riittävästi" (Kuivuu 1-3sec!) jotta renkaat pystyi laittamaan paikalleen ennen kuin liima kuivuu, no tietäähän sen kunka sitä roiskuu kun rengas lopuksi "luiskahtaa" uraansa! :D

Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Hienosti kulki spede. Olikos sulla vasta puolikaasu tossa suoralla vai menikö jo täysiä aikamoista haipakkaa se siinä kulki.
:D


Se kohta mikä on tiellä kuvattu (in_car_2.asf) niin on käytetty kerran täys kaasua hetken kiihdytyksen jälkeen, kuulet kyllä "infernaalisesta ulinasta" milloin lyödään "hanat kaakkoon"! :D

Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"

Paljos makso toi sun kamera?


Kamera on Mustek DV4000 http://www.eagledata.fi/Mustek%20DV4000.htm ja maksoin siitä 180€
Muuten kohtalainen laite hintasekseen mutta pimeässä kuvaus ei onnistu ko kameralla vaan tarvii kohtalaisen paljon valoa.

Niin ja lopuksi kävin tuossa just testaamassa renkaiden pysyvyyttä vanteilla ja ainakin vielä on kiinni yhden ajokerran jälkeen.
No toivotaan että pysyvät jatkossakin vielä jotta pääsee keskittymään kuvauksiin. :D
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #126 : 26.02.04 - klo: 11.00 »
Prkl ton HobbyPeoplen kans kun se sekotti noit tilauksia jo pariin kertaa piti jo viime viikon keskivaiheilla olla mutta nyt tulee vasta ens viikon alussa jos sillonkaan :/ Pääsis itekkin ajelemaan kun olis vähän ennakkoa säädetty ja pinjoni erikokonen.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #127 : 29.02.04 - klo: 14.28 »
No niin hajosihan vihdoin jotain, muovinen idle gear. :D
Yhdeksän hammasta katkennut, tosi löytyivät "lootasta" kokonaisina.
Rattaan hampaat olikin kuluneet tosi ohuiksi joten ei ihme että pettivät, kestihän ne melkein 6 tuntia ajoa.  :evil:
Onneksi löytyi "pakista" uusi, muovinen tosin.
Tower Hobbystä on ollut jo kuukauden matkalla alumiininen, kauan kestää sen toimitus...........
Videoitakin tehtiin mutta laatu jäi surkeaksi koska valoa ei ollut riittävästä, eipä kehtaa niitä tällä kertaa jakoon laittaa.  :oops:
Renkaatkin on toistaiseksi pysyneet pikaliimalla vanteilla!
Jaha jos menis testaamaan lootan toimivuutta............
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #128 : 29.02.04 - klo: 15.10 »
Way too much power...  :mrgreen: Kauankohan tommoinen hamppi kestäisi kesällä  :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #129 : 01.03.04 - klo: 23.18 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Way too much power...  :mrgreen: Kauankohan tommoinen hamppi kestäisi kesällä  :wink:


Joo voi olla ettei tuntiakaan. :(
Sen pahan "naukumisen" josta aiemmin kirjoitin pitää laatikossa näköjään juuri tuo idle gear, ennenkuin kuluu "hiljaiseksi"!
No lisäksi tänään hajosi sitten ensimmäinen servo "pienessä tällissä" vasten periksiantamatonta puuta. :D  
Ja tietenkin juuri tänään sain tiedon että tilaamani Futaban voimaservo on huomenna matkahuollossa noudettavissa, että silleen taas osuu kohdalleen (olisipa tullut eilen  :evil: ).
No stampede on nyt "telakalla" muutoksia varten, tuossa juuri sain jyrsittyä akkutilan täyteen mittaansa jotta mahtuisi kahdeksan kennoa "suorana" rungon "uumeniin".
Vastari ja nopeudensäädin menee koteloitavaksi vesitiiviisiin koteloihin jotta e tarvii aina olla huolissaan että kastuikohan jokin paikka.
Sopivien koteloiden löytäminen olikin suht työlästä, mutta lopuksi ne löytyivät efalta. http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa/produkter/fi/4984.htm
Jaaha huomasin tuossa juuri että Swamin sivuilla on linkki videoon jossa samaisella moottorilla ja kymmenellä kennolla on Rustler kulkenut 66mph!  http://www.rebornwear.com/666mph.wmv
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #130 : 02.03.04 - klo: 10.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Vastari ja nopeudensäädin menee koteloitavaksi vesitiiviisiin koteloihin jotta e tarvii aina olla huolissaan että kastuikohan jokin paikka.
Sopivien koteloiden löytäminen olikin suht työlästä, mutta lopuksi ne löytyivät efalta. http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa/produkter/fi/4984.htm

Vastaavia koteloita muuten löytyy myös esim Bebekistä: http://www.bebek.fi/kauppa/tuotteet.php?tuoteryhma_id=22 , vesitiiviydestä sinällään en mene takuuseen, ilmeisesti aiot tiivistää kotelon jollain massalla?
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #131 : 02.03.04 - klo: 11.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Way too much power...  :mrgreen: Kauankohan tommoinen hamppi kestäisi kesällä  :wink:


Joo voi olla ettei tuntiakaan. :(
Sen pahan "naukumisen" josta aiemmin kirjoitin pitää laatikossa näköjään juuri tuo idle gear, ennenkuin kuluu "hiljaiseksi"!
No lisäksi tänään hajosi sitten ensimmäinen servo "pienessä tällissä" vasten periksiantamatonta puuta. :D  
Ja tietenkin juuri tänään sain tiedon että tilaamani Futaban voimaservo on huomenna matkahuollossa noudettavissa, että silleen taas osuu kohdalleen (olisipa tullut eilen  :evil: ).
No stampede on nyt "telakalla" muutoksia varten, tuossa juuri sain jyrsittyä akkutilan täyteen mittaansa jotta mahtuisi kahdeksan kennoa "suorana" rungon "uumeniin".
Vastari ja nopeudensäädin menee koteloitavaksi vesitiiviisiin koteloihin jotta e tarvii aina olla huolissaan että kastuikohan jokin paikka.
Sopivien koteloiden löytäminen olikin suht työlästä, mutta lopuksi ne löytyivät efalta. http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa/produkter/fi/4984.htm
Jaaha huomasin tuossa juuri että Swamin sivuilla on linkki videoon jossa samaisella moottorilla ja kymmenellä kennolla on Rustler kulkenut 66mph!  http://www.rebornwear.com/666mph.wmv


Aivan älytön vehe.... Kuullosti suihkukoneelta kun pyyhkäisi ohi.... :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #132 : 02.03.04 - klo: 23.18 »
Lainaus käyttäjältä: "ripa_k"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Vastari ja nopeudensäädin menee koteloitavaksi vesitiiviisiin koteloihin jotta e tarvii aina olla huolissaan että kastuikohan jokin paikka.
Sopivien koteloiden löytäminen olikin suht työlästä, mutta lopuksi ne löytyivät efalta. http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa/produkter/fi/4984.htm

Vastaavia koteloita muuten löytyy myös esim Bebekistä: http://www.bebek.fi/kauppa/tuotteet.php?tuoteryhma_id=22 , vesitiiviydestä sinällään en mene takuuseen, ilmeisesti aiot tiivistää kotelon jollain massalla?


Niin tarkoitus on saumat ja läpiviennit tiivistää silikonilla.
Servokin saapui tänään ja on pirskatin nopea ja vahva kun tuossa pikkuisen koittelin (Futaba S9402).
Koria on kanssa tarkoitus madaltaa rungolla kolmisen senttiä jotta sivulta katsottaessa muovinen runko ei paista niin pahasti silmään (No makuasioita....).

Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Jaaha huomasin tuossa juuri että Swamin sivuilla on linkki videoon jossa samaisella moottorilla ja kymmenellä kennolla on Rustler kulkenut 66mph!  http://www.rebornwear.com/666mph.wmv


Aivan älytön vehe.... Kuullosti suihkukoneelta kun pyyhkäisi ohi.... :mrgreen:


Joo tuttu moottorin ujellus...... :D
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #133 : 03.03.04 - klo: 12.27 »
Voi pojat oon kattonu ton videon ennenkin mutta en tienny et sull hermanni on sama kone :O Nyt ymmärrän että spede kulkee kesällä saat varmaan ton saman 60mph tauluu :D

Uus kone olis itellekkin tarkotus hommata mutta ei ihan tollasta harjatonta joku Matrix tai joku muu merkki mikä nyt olisi paras vaihtoehto saa ehdotella jos olisi sellasta suht hyvä laatusta moottori merkkiä mikä myös on tehokas.

Spedeen tuli viimein osat uudet iskarit ja "kallistuksen säätäjät" ja pari uutta idlerii varulle.
 
Tässä kuva.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #134 : 05.03.04 - klo: 11.29 »
Noniin nyt löyty hieno VIDEO kattokaa ihmeessa todella hienoa videota Swamista noita vanhoja pätkiä. Stampede 6kennolla harjattomalla vastaan E-maxx 14kennolla ja muuta ajoa ja spede menee heittämällä ohi ;)

http://www.fdc.arizona.edu/drennen/stampede/movies/blpede2-censored.wmv

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #135 : 07.03.04 - klo: 18.12 »
No niin tässä selkis kun sulaa tuli niin liika on liikaa (Tehoa siis), ajattelin hyllyttää tuon moottorin vähäksi aikaa ja ostaa "miedomman" version ko moottorista.
Tuon "virran nälkä" on tajuton sulalla kelillä, GP3300 NiMh kyykähtää parissa kolmessa minuutissa ampeerien puutteeseen.
Tosin sillä ajaa sulalla vielä kymmenkunta minuuttia mutta täsys kaasua lähdöissä on turha ajatella.
Toisekseen auto on seljällään kun on pitoa ja jos tulee jäätiköltä hiekalle niin suojalasien käyttö on vähän niinkun pakko jos haluaa silmänsä säästää.
Sekun heittää takarenkailla sellasienkin suihkun peukalonpään kokosta kivee noin 100km/h vauhdilla taakseen, toisekseen meillä ei ole pian ehjiä laseja talossa eikä autoissa....... :oops:
Ajattelin 260W mallia mutta liikuukohan tuolla enään mihinkään varsinkin kun on tottunut nykyiseen tehoon, tosin ajo aika tuplaantuu ainakin?
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jepjep
« Vastaus #136 : 07.03.04 - klo: 18.17 »
Huihui, aika hurjalta kuulostaa testiraportit. Ikävää sinänsä, jos tehoa on liikaa, vaikka olihan se odotettavissakin.

260W luulis pysyvän vielä hanskassa. Käsittääkseni harjalliset viriluokan koneet ottaa sen ~250W. Takavedosta kun on kyse, niin luulis tuon 260W:kin ihan kahelle pyörälle riittävän :wink: Olishan se kuitenkin kiva, että auto pysyis ajettavana.

Mikä olis tuosta 260W:sta seuraava mahdollinen teholuokka?
Lahti Rock City

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: Jepjep
« Vastaus #137 : 07.03.04 - klo: 18.25 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Huihui, aika hurjalta kuulostaa testiraportit. Ikävää sinänsä, jos tehoa on liikaa, vaikka olihan se odotettavissakin.

260W luulis pysyvän vielä hanskassa. Käsittääkseni harjalliset viriluokan koneet ottaa sen ~250W. Takavedosta kun on kyse, niin luulis tuon 260W:kin ihan kahelle pyörälle riittävän :wink: Olishan se kuitenkin kiva, että auto pysyis ajettavana.

Mikä olis tuosta 260W:sta seuraava mahdollinen teholuokka?


No ne menee joksenkin näin 305W, 335W, 350W jne noin 90% hyötysuhteella  laskettuna.
Tosin tuo 260W malli ottaa puolet vähemmän kierroksiakin kuin tuo nykyinen ja sinänsä soveltuisi paremmin maastossa "möyrintään"!  :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Jepjep
« Vastaus #138 : 07.03.04 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"

No ne menee joksenkin näin 305W, 335W, 350W jne noin 90% hyötysuhteella  laskettuna.
Tosin tuo 260W malli ottaa puolet vähemmän kierroksiakin kuin tuo nykyinen ja sinänsä soveltuisi paremmin maastossa "möyrintään"!  :mrgreen:


Joo-o. Jos toi jaksaa myös todella pitkiä välityksiä (isoihin nopeuksiin), niin varmasti oiva valinta, just tuota "möyrintää" silmällä pitäen =) Mutta ota nyt vielä selvää noiden koneiden ominaisuuksista (siis, ettei tuo 260W kone ole luonteeltaan mitenkään muuten erilainen, kuin vähemmän kiertävä -> enemmän vääntävä).
Lahti Rock City

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #139 : 07.03.04 - klo: 20.26 »
Juu alkaa kuulostamaan "liika" tehokkaalta vaikka aina olen sitä mieltä ollu että tehoa ei ole koskaan liikaa :) Mites ne uudet renkaat onko niitä jo päästy kokeileen?

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #140 : 07.03.04 - klo: 20.50 »
Myyt sen moottorin ja noparin minulle  :mrgreen: Hommaan itelle speden ja käyn tuossa tuttujen akkuliikkeessä hakemassa sellaviissii akkupuketin ettei amppeerit lopu heti. Johdot voi sulaa mutta se ei menoa haitta kunhan ne ei ota yhteen  :twisted:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: Jepjep
« Vastaus #141 : 07.03.04 - klo: 21.12 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"

No ne menee joksenkin näin 305W, 335W, 350W jne noin 90% hyötysuhteella  laskettuna.
Tosin tuo 260W malli ottaa puolet vähemmän kierroksiakin kuin tuo nykyinen ja sinänsä soveltuisi paremmin maastossa "möyrintään"!  :mrgreen:


Joo-o. Jos toi jaksaa myös todella pitkiä välityksiä (isoihin nopeuksiin), niin varmasti oiva valinta, just tuota "möyrintää" silmällä pitäen =) Mutta ota nyt vielä selvää noiden koneiden ominaisuuksista (siis, ettei tuo 260W kone ole luonteeltaan mitenkään muuten erilainen, kuin vähemmän kiertävä -> enemmän vääntävä).


No tietysti se vääntääkin vähän vähemmän mikä tässä tapauksessa on positiivista vain, tuo nykyinen kun lähtee pyörimään mitenkä sen nyt sanoisi "kulmikkaasti"....
Eli alkuvaiheessa kun lähtee pyörimään niin sen tajuton vääntö suorastaan hakkaa vaihteistoa, eli moottori tavallaan lyö vaihteistoa eteenpäin jonka jälkeen massat aiheuttavat sen etta taas on välyksiä seuraavaan "lyöntiin".
Tosin sitten kun saavutetaan joku 300-400 kierrosta minuutissa käynti tasaantuu.
Niin ja jäähän vanha kone "hyllylle" jos pahan päivän varalle. :D

Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Juu alkaa kuulostamaan "liika" tehokkaalta vaikka aina olen sitä mieltä ollu että tehoa ei ole koskaan liikaa :) Mites ne uudet renkaat onko niitä jo päästy kokeileen?


Voin sanoa että tehoa on todellakin liikaa! :D
Joo koitinhan niitä mutta en usko että kestävät tuon pyörintänopeuksia (15000rpm) repeämättä, toisekseen pitoa ei ollut enempää kuin vakio renkailla.
No nyt on tulossa uudet vanteet ja "gummit" Hobbylinnan kautta. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXGJ73&P=K
Noissa onkin vähän "piikkiä" pinnassa pitoa parantamassa.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #142 : 07.03.04 - klo: 21.25 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Myyt sen moottorin ja noparin minulle  :mrgreen: Hommaan itelle speden ja käyn tuossa tuttujen akkuliikkeessä hakemassa sellaviissii akkupuketin ettei amppeerit lopu heti. Johdot voi sulaa mutta se ei menoa haitta kunhan ne ei ota yhteen  :twisted:


Hmm kumma juttu , "vanhalle" moottorille löytyy jo enemmänkin kyselijöitä.  :lol:
Nuitahan myydään Saksassa kuin leipää! :D http://shop.hobby-land.de/product_info.php?products_id=3052
Niin laitampa linkin myös miltä näyttää ko moottorin käämitys sisältä jos jotakuta kiinostaa. http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=19736
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #143 : 08.03.04 - klo: 22.01 »
No niin sulaa kun saatiin niin ongelmat alkoi.  :evil:
GP3300 NiMh ei pysy kyydissä mukana vaan kypsyvät iloisesti.

Tämä taas puoltaa jo pienemmän moottorin hankintaa!  :oops:
Vaihtoehtoa etsitään, löytyykös parempia kennoja jotka pystyisi antamaan 55A jatkuvaa?
Vai pitäisikö suunnata katse "jenkkilään" sillä kun on tulleet uudet LiPolymeerit myyntiin jotka antaa 20c virtoja (Lähde lennokit.net)?
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #144 : 09.03.04 - klo: 10.00 »
:o Ootko lyijy akkua ajatellu? Se kyllä painaa ikävän paljon mutta on halpa ja luovuttaa virtaa vähintään riittävästi.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #145 : 09.03.04 - klo: 23.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
:o Ootko lyijy akkua ajatellu? Se kyllä painaa ikävän paljon mutta on halpa ja luovuttaa virtaa vähintään riittävästi.


Joo vois olla että tarvis peräkärryn.  :wink:
Ensin ajattelin rakentaa 16 kennoisen akun mutta sen paino olisi ollut jo liikaa stampedelle.
Ei etteikö jousitusta olisi voinut vahvistaa vaan painopiste meni niin korkeelle että kaatuminen on suht varma tiukissa käännöksissä pitävällä pinnalla.
No ongelmat on ratkastu ja tilattu Lehnerin "löysin malli" ko moottorista (2100 Basic) joka teho on "vain" 260W.
Ampeerien tarvekin putoaa liki puoleen entisestä, vain 30A jatkuvaa!
Nyt taas odotellaan että "kusti" Saksanmaalta saapuu.   :(
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #146 : 10.03.04 - klo: 12.48 »
kusti polkee posti kulkee :) Tota Paljos tollanen GP3300 luovuttelee virtaa?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #147 : 18.03.04 - klo: 20.31 »
No niin tänään saapui tuo pienempitehoinen Lehneri ja pari muovista idle gearia.
Nyt yhden "akullisen" testattuani tuo Stampede on huomattavasti helpompi käsitellä (Pystyy jopa ajamaan). :D
"Suttua" tuollakin lyö ihan riittävästi mutta ajoaikaa on nyt parisen kymmentä minuuttia.
Tosin laiskaltahan tuo tuntuu kun ei ole kuin noin puolet tehoista jäljellä mutta eipähän tarvii vaihteistoa korjata tunnin välein!
Tarvitsisi ostaa nyt tuo isompi pinjoni (Nyt 18 ) tai pienempi spur gear (Nyt 84) koska ylimääräistä voimaa tuntuu olevan vieläkin riittämiin.  :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #148 : 18.03.04 - klo: 21.47 »
Kannattaa varmaan ostaa pienempi spur gear en oikein muuta syytä keksi kun hieman halvempi hinta kun pinionilla :) Varmasti tuntuu joo vähän eri peliltä :D ite aattelin ostaa alumiinisen idlerin joskus kesällä ootkos ite saannu jo omasi?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #149 : 18.03.04 - klo: 22.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Kannattaa varmaan ostaa pienempi spur gear en oikein muuta syytä keksi kun hieman halvempi hinta kun pinionilla :) Varmasti tuntuu joo vähän eri peliltä :D ite aattelin ostaa alumiinisen idlerin joskus kesällä ootkos ite saannu jo omasi?


Joo no eihän nuo pinjonitkaan kauheita maksa ja toisekseen isompi pinjoni käsittääkseni säästää spur gearia, ottaahan se halkaisijan kasvaessa aina useammalla hampaalla kiinni "spurrista".
Tänään sain käteeni asson pinjonirattaan ja käy "speden spurriin" kuin nyrkki silmään, tosin on inasen kapeampi (15 piikkinen).
Sitä alumiinista idle gearia oon jo tilannu ties mistä tähän mennessä, kohta niitä on "riittävästi"! :D
Tulin juuri "ajelemasta" ja kellon mukaan ajo aikaa oli 24min, eikä "säästöliekillä" hetkeäkään vaan ihailtiin kuinka sutii nyt kun pihatiekin on sulanut hiekalle ja kuivunut.  :twisted:
Akkuinahan on nuo 7 kennoiset GP 3300mAh pakka ja ennen ajoa niihin "upposi" 3192mAh.
Tehon laskun huomaa parhaiten nyt kun ajaa jäätynyttä 45 asteista lumikasaa ylös niin ei enään "nouse voimalla" huipulle vaan jää välille ja valuu takaperin alas, ennen kun kiipesi sitäkin  "loputtomasti".
Koitan huomenna saada aikaseksi pienen videoeikkeen netiin jaettavaksi jotta saatte ihailla "mopoontunutta spedeä".  :oops:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.