Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1909806 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nepponen

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #510 : 23.03.05 - klo: 18.42 »
Meinasin, vaan kun hankin tollasen Integy Matrix V10 turbo 27 lankasen stanu koneen.

Mutta eiks noilla isompi lankaisilla koneilla ole kuitenkin hyvät kiihdytys ja keulinta ominaisuudet? Niitähän käytetään ihan kisakoneinakin.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #511 : 25.03.05 - klo: 08.48 »
Voitteko pistää linkkin tuonne toverin sivuille niihin kuulalaakereihin :!:
Ja mitä hyötyä on niistä isommisa laakeripesistä ja laakereista :?:
Ja saako tuolta toverista spedeä ilman sähköjä?
joo o

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #512 : 25.03.05 - klo: 09.09 »
Pistä vaikka sinne towerin hakuun "stampede rpm" niin löydät ne laakeripesät ja ne laakerit on kooltaan 5x11 ,mut voin laittaa linkinkin jos ei itse osaa hakea.

Laakeripesät eteen http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNY89&P=ML ja taakse http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNY90&P=ML

Laakerit http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXD121&P=V ,näitä laakereita tarvitset 8kpl

Stampede myydään RTR-pakettina niinkuin kaikki Traxxasin autot yleensä ,mut voi olla et joku kotimainen liike suostuu myymään ilman sähköjäkin ja hieman hyvittää hinnasta ,mut tuskin kovin paljoa.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #513 : 25.03.05 - klo: 10.12 »
Kyllä mää osaan hakea mutta ku en oo hyvä englanninkielisissä rc-sanoissa niin ei tiiä mitä kirjottaa. :oops:
Mitä hyötyä on niistä isommisa laakeripesistä ja laakereista ja eikö sinne vaihdelaatikkoon tuu kuulalaakereita :?:
edit:Moniko kanavainen tuo stampeden ohjain on :?:
joo o

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #514 : 25.03.05 - klo: 10.19 »
Vaihdelaatikko on jo valmiiksi laakeroitu ja sinne kylläkin kannattaa vaihtaa alumiininen idler-ger ,jotta se kestäisi hieman tehokkaammatkin moottorit. Isommista laakeripesistä/laakereista on se hyöty että ne kestävät rasitusta enemmän kuin nuo alkuperäiset ,jotka ovat turhan pienet. Alkuperäinen TQ-2 radio on 2-kanavainen ja Stampedessa et enempää kanavia tarvitsekkaan.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #515 : 25.03.05 - klo: 20.04 »
Saako Stampedea ilman sähköjä?
Are you sure?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #516 : 25.03.05 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Saako Stampedea ilman sähköjä?


Ei saa uutena ainakaan Suomesta.....
Olen joskus nähnyt kyllä "jenkeissä" myytävän ilman radioita noita, mutta silti mottorin ja säätimen kera.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #517 : 27.03.05 - klo: 12.08 »
Olen ehkä myymässä Spedeäni jos jotakuta kiinnostaa nii laittaa YV...

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #518 : 27.03.05 - klo: 19.53 »
Tulipa testattua spede kuivalla (ilman jäitä) :lol: , on se crazy peli. Siinä missä PTA:lla oli (2x14) huiput niin toi vielä "morjestaa" keulalla ilosesti. Onkohan speden ajo-ominaisuuksille tehtävissä paljoakaan? Eli tehoja on riittävästi, ehkä jo vähän liikaakin. Meno kyllä rauhoittuu aikalailla jos ajelee 6 kenolla. Ja mistä saa hyvän keulimis tuen taakse?
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #519 : 27.03.05 - klo: 20.35 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Onkohan speden ajo-ominaisuuksille tehtävissä paljoakaan?


On....
Laitat säädettävät vanttiruuvit (Auttaa puskemiseen), pehmeämpiä jousia myös eteen kaipaa.
Iskarin alapäiden säädölla on myös suuri vaikutus auton käyttäytymiseen.
Stampedesta saa yllättävän hyvän ajettavan loppujen lopuksi verrattuna siihen mitä auto paketista otettuna on.
PS Jos ajo ominaisuuksia hakee niin ei kannata pitää sitä "ylhäällä" vaan että tukivarret on suht vaakatasossa.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #520 : 27.03.05 - klo: 23.44 »
Tämä pitää kyllä hommata. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXF313&P=7 Ongelmana oikeastaan on tämä, jos toinen takarenkaista on "tyhjänpäällä" ja sen pyörimisnopeus kasvaa äkkiä kaksinkertaseks ja sekun ottaa pitoja, nii sit mennään semmoset 15-20 kertaa ympäri (miten päin millonkin). Ihme ja kumma mutta mitään ei hajoo...jos ei tuota "kattoluukkua" lasketa. :mrgreen: . Ongelma tosin poistuu jos ajelee 6 kennolla, mutta kukapa mersulla lähtsi, jos ferrarikin on vielä pihassa. Mitä jousia/settiä suosittelet, 8 kennosella nuo tukivarret on jo melkein vaaterissa, edestä ehkä hivenen korkeammalla.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #521 : 28.03.05 - klo: 00.48 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Tämä pitää kyllä hommata. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXF313&P=7 Ongelmana oikeastaan on tämä, jos toinen takarenkaista on "tyhjänpäällä" ja sen pyörimisnopeus kasvaa äkkiä kaksinkertaseks ja sekun ottaa pitoja, nii sit mennään semmoset 15-20 kertaa ympäri (miten päin millonkin). Ihme ja kumma mutta mitään ei hajoo...jos ei tuota "kattoluukkua" lasketa. :mrgreen: . Ongelma tosin poistuu jos ajelee 6 kennolla, mutta kukapa mersulla lähtsi, jos ferrarikin on vielä pihassa. Mitä jousia/settiä suosittelet, 8 kennosella nuo tukivarret on jo melkein vaaterissa, edestä ehkä hivenen korkeammalla.


Itse huomasin että Stampeden "perusvika" on lyhyet joustot ulospäin.
Etupäässä se aiheuttaa puskemis ilmiötä ja takapäässä perän irtoamista äkisti luisuun (Johtaa pyörähtämiseen helposti).
Ilman muutoksia etupäässä voi vain siirtää iskarin alapäät sisimpiin reikiin.
Etupäästä tuon "vaivan" korjasin sillä että tein (teetätin) siihen pidemmän shocktowerin jolloin pystyin käyttämään pidempiä (Takaiskareita) edessä.
Riittää kun saa 5mm-7mm ylemmäs iskarit kiinni niin voi laittaa takasellaiset, ja niissä tarvitsee käyttää alkuperäisiä etujousia (Niin että paloilla kiristää niitä vain sen verran että juuri ja juuri pysyvät jouset iskari pitkäksi vedettynä paikoillaan).
Takapäälle paras olisi jos iskareiden yläpäätä voisi tuoda hivenen alas, nuo iskarithan eivät edes mene pohjaan kun auton painaa "maihin" (Jotenka varaa olisi).
Itse "tyydyin" vain siirtämään alapään kiinnikkeet ulkoapäin kolmanteen kiinnitysreikään...........
Sitten noilla säädettävillä vanttiruuveilla on yllättävän suuri vaikutus auton käyttäytymiseen, "spedessähän" on etupyörät vähän kallellaan sisäänpäin.
Tuo ei haittaa hiekalla ja soralla, mutta asfaltilla auto puskee ikävästi.
Etupyöriä "suoristamalla" kääntyvyys paranee huomattavasti kovalla pinnalla, tosin takapyörien kulman muutokset vaikuttaa myös erittäin paljon.
Kokeilemalla parhaiten selviää onko säätömuutos ollut toivotunlainen....
Stampedsta saa väärin säädettynä myös  erittäin hankalan auton ajaa, mutta kun sen saa säädettyä "kohdilleen" on ajo yhtä nautintoa niin montulla kuin asfaltilla.......
Täytyy sanoa että itsellänikin meni puolisen vuotta ennenkuin sain autoni parhaasen "trimmiin", tosin ei ollut "auttajia" ja enkä tajunnut kysellä neuvoja esim täältä foorumilta.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #522 : 28.03.05 - klo: 10.51 »
Eli ylimääräset taka jouset/iskarit ja vanttiruuvit. Ja loput onkin sitten sorvaamista ja katotaan noita säätöjä tarkemmin kun tulee osat. Uskomaton vehje päästellä hangella, nyt kun se aamulla kantaa (kävellenkin). Loivia hyppyreitä pihat täynnä, ja alastulotkin antaa vähän anteeksi, jos tulee "pellehyppyjä" väliin. :wink:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #523 : 28.03.05 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
mutta kukapa mersulla lähtsi, jos ferrarikin on vielä pihassa


[OT] Noh jos mulla ois pihassa Mersun uus SLR ja Ferrarin joku "pikkumalli", esim. Modena, niin kyllä se Modena ennemmin pihaan jäis, on meinaan sen verran hätäisiä pelejä noi SLR:t... :wink: :lol:[/OT]
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #524 : 28.03.05 - klo: 20.36 »
EDIT: Sori, oli ilmeisesti jotain häikkää netti-yhteykdessä tai foorumilla tai jossain, kun meinas tulla sama kahdesti....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #525 : 28.03.05 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
EDIT: Sori, oli ilmeisesti jotain häikkää netti-yhteykdessä tai foorumilla tai jossain, kun meinas tulla sama kahdesti....


Saat anteeksi tämän kerran. Muista sit seuraavalla kerralla.  :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #526 : 28.03.05 - klo: 21.19 »
Mä tilasin traxxasin rustrelin. Mut siinä ei tuu akkua eikä laturia mukana.Niin minkälainen akku tohon rustleriin käy?

En jaksanu tehä uutta topicia...

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #527 : 28.03.05 - klo: 22.36 »
Tuohon käy varmaan mikä tahansa 7,2v. akku, tietenkin Tamya-liittimillä.
Yleensä tuollaista ei tarvitse kysyä ellei kyseessä ole jokin aivan tuntematon laite.
Yleensä sähkökäyttöiset Traxxasit sisältävät mekaanisen nopeudensäätimen tai joskus jopa elektroonisen, joka tapauksessa lähes aina noparissa kuin noparissa on aluksi Tamya-liittimet ;)
Jos haluat pitkää ajo-aikaa on sinun panostettava akkuihin, toisaalta hyvän akun vois saada myös edullisesti kuten Nosramin akut Hobbylinnassa ;)

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #528 : 29.03.05 - klo: 00.02 »
Melkein kannattaa sitten tehdä sellainen juttu, että vaihtaa autoon ja akkuihin Deanssin liittimet, käytti sitten mitä akkuja vain. Deansin liittimet kestää huomattavasti suurempia virtoja, kuin Tamiyan liittimet (Deansit 100A, norm. Tamiya-liittimet vain n.18A ja kullatut jotain pikkuisen reilu 20A), josta on hyötyä tulevaisuudessa mahdollista virimoottoria käytettäessä. Joku kireä virimoottori nimittäin imaisee virtaa helpostikkin 35-40A (siis jatkuvaa, piikeissä hetkelliset maksimit voivat käydä useammissa sadoissa ampereissa)....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #529 : 29.03.05 - klo: 14.13 »
Mullakin on ongelma että ku mää lähetän viestin tai YV:n niin sitten tulee valkonen näyttö ja sitten pitää vaan alkaa paineleen sitä edellinen näppäintä :!:
joo o

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #530 : 29.03.05 - klo: 14.31 »
Joo mulla on jo pari noita 7.2v akkuja.

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #531 : 30.03.05 - klo: 17.02 »
Kertokaapa mihin on järkevin laittaa Stampedeen virtakatkaisin, ettei tarvi aina akkua irroitella (Mikäli ei jaksa ajella loppuun kerralla)
move your mind

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #532 : 30.03.05 - klo: 17.23 »
Tapani: Itse laittaisin akun ja noparin väliin...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #533 : 30.03.05 - klo: 17.55 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Tapani: Itse laittaisin akun ja noparin väliin...



Mustaan vai punaiseen piuhaan? Onko väliä kumpaan. Normaali pieni liukukatkaisin?

Oletteko muuten suojannut vastaanotinta mitenkään kosteilla keleillä?
move your mind

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Traxxas Stampede
« Vastaus #534 : 30.03.05 - klo: 18.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Tapani"
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Tapani: Itse laittaisin akun ja noparin väliin...



Mustaan vai punaiseen piuhaan? Onko väliä kumpaan. Normaali pieni liukukatkaisin?

Oletteko muuten suojannut vastaanotinta mitenkään kosteilla keleillä?


Ei ole väliä mutta normaali pieni liukukytkin ei välttämättä kestä sellaisia virtamääriä mitä siellä piuhoissa liikkuu.
Mä olen suojannut Banditin vastarin yksinkertaisesti muovipussilla.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Vastaanottimen ja ohjausservon suoja
« Vastaus #535 : 02.04.05 - klo: 18.50 »
Onkos kukaan tehnyt Stampedeen tai johonkin muuhun autoon irroitettavaa suojaa ohjauservon ja vastaanottimen päälle. Tänään kun tuli ajeltua juuri sulanneella nurmikolla, niin kaikki kolot on niin täynnä moskaa, kuin vain voi olla.

Tuli mieleeni, että suoja, joka peittää servon ja vastaanottimen suojaisi aika paljon. Pitää alkaa suunnittelee kunhan auto hieman kuivuu, jotta saa imurilla kököt pois.
move your mind

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #536 : 02.04.05 - klo: 19.00 »
Jossain muistan nähneeni uimalakin venytettynä siihen päälle, on pitäny kans kokeilla...vielä ole uimalakit mielessä, kun on kauppaan lähtee. :lol:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Traxxas Stampede
« Vastaus #537 : 03.04.05 - klo: 15.20 »
Se tais olla E-Maxxi jossa sellanen uimalakki oli venytettynä rungon päälle...
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #538 : 04.04.05 - klo: 11.23 »
Moro taas pitkästä aikaa kaikille. Hermanni se vaan on pysyny täällä aktiivisena käyttäjänä "kumarrukset sille". Itsellä oli tossa kiireitä pitemmän aikaa ja unohtu tää harrastus aika pahasti. No nyt on taas Spede nostettu takasin ja uudet kuvat otettu ja parhaat videot siirretty nettiin.

Elikkäs on kyselty miten kulkee Spede 14-lankasella no itellä on kyllä 15t kone, mutta aikasamoihin varmaan pääsee ja ennakkoa on pari milliä ja 8.4v  akku. Videoihin ja kuviin linkit lopussa.

Spectit autosta tällä hetkellä.
-RPM:n isommat laakeri pesät. edessä ja takana.
-Pohjapanssari alumiinista.
-Takana pehmeemmät "punaset" jouset.
-Täysin vesitiivis noparinsuoja laatikko plexi ikkunalla.
-Vastari suojattu minigrip pussilla aina (vesilätäköitä varten kesällä)
-Akku Sanyon 1700mha 8.4v kisa-akku ni-cd
-Integy 15t kone 2mm ennakolla.
-Noparina G-10 mattosarjan entinen huippunopari.
    -spec. 4-10kennoo, ei moottori rajaa, paitsi 12lankanen on maksimi 10kennolla, virtarajottimet lähtöön ja normiajoon 10-140A asteikoilla, myöskin noparin "ärhäkkyys säädettävissä ja myöskin automaati jarru jne jne.
-Idler-gear alumiininen ja tasapyörästön 100% lukko.
-RPM ratassuoja, Traxxasin virityspajan Spurri (suosittelen kestänyt mahtavasti), muistaakseni 15t pinjoni tällä hetkellä.
-Renkaana samat kun Hermannilla talvella elikkä Tamiyan monsteri spiket se vaan, että takana olevat on jo melkeen tavalliset niissä ei paljon piikkiä meinaan enään ole. Johtunee hieman liiasta kokeilusta asfaltilla :D

Joo siinä listaa toivottavasti kukaan ei nukahtanut, mutta siitä näkee kaiken mitä on nykysin autossa :)

Spedejä näemmä tullut aikalailla lisää foorumin jäsenille :) Ja harjattomat ovat varmaan Hermannin hyvän neuvonnan takia lisääntynyt selvästi itellä ei vieläkään varaa sellaseen ole :) Voi olla, että spede menee jopa myyntiin ja pitää ostaa se joskus töissä olevana uudestaan :) Jos jotain erikoisesti tuo kiinnostaa niin kysellähän sitä voi YV:nä.

Paljon kuvia aivan uutena ja nyt tänään otettuja.
http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Traxxas_stampede/

Parhaat videot tullaan pitämään täällä kannnattaa katsoa varsinkin jos kiinnostaa 15t potku.
http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Traxxas_stampede/videoita/

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #539 : 11.04.05 - klo: 15.44 »
Jaahas elikkä pitkästä aikaa omasta spedestä videoo. Kaverin kans toss oltiin metässä ajeleen ja otettiin sitt tossa tiellempänä vähän pätkää. Spede kylläkin hyvin "hitaana" kun oli niin lyhyet välitykset 12/87. Metässä mentiin vanhan eläimen tavoin, kun on 100% tasauspyörästön lukko eikä enään ala toinen puoli vaan sutimaan :) Tehot hieman hävinny, koska ei ole enään 8.4v akku, vaan 7.2v.  Ihan katottava pätkä kannattaa katella ja kommentoikaa :D  

Tossa suora linkki videoon http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Traxxas_stampede/videoita/stampede.wmv

Tästä pääseen sitten Videot kansioon http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Traxxas_stampede/videoita/