Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1928809 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #540 : 11.04.05 - klo: 15.56 »
Mullakin "uutta" videoo (en vaan oo laittanu tähän topicciin vielä...) http://koti.mbnet.fi/x-willer/RC/
Se on siellä alhaalla sen nimi on stampedetalvella.wmv(en saanu suoraa linkkiä toimimaan.)
 Kuvaaja on sitten "aloittelija" joten...

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Ohjausservo korkkas
« Vastaus #541 : 15.04.05 - klo: 22.11 »
No niin. ensimmäinen vaurio saatu autoon. Etupyörät muuttuivat veteliksi ja ohjausservo näyttää hajonneen. Otin auki ja toinen ratas aikalailla hampaaton.

Onko mahdollista ostaa varaosina servon rattaita vaan onko parasta ostaa uusi servo?

Onko ns. voimaservoissa myös vahvemmat (metalliset) rattaat?

Onko kukaan viritellyt Stampedeen etupuskuria,joka vähentäisi nokkakolarissa servoon kohdistuvaa rasitusta.

Mikä servo olisi hyvä?

Onneksi hobbypeople on huomenna auki.
move your mind

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #542 : 15.04.05 - klo: 22.21 »
Voimaservoissa on yleensä yksi muovinen sulakkeena - loput metallia.
Futabalta löytyy tuo S3050 - Hiteciltä HS-625MG. Samassa hintaluokassa molemmat. (n. 55€)

Näitä kävisin suosittelemaan Stampedeen.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #543 : 15.04.05 - klo: 22.24 »
OK. Kiitos suosituksesta!
move your mind

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Re: Ohjausservo korkkas
« Vastaus #544 : 15.04.05 - klo: 22.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Tapani"
No niin. ensimmäinen vaurio saatu autoon. Etupyörät muuttuivat veteliksi ja ohjausservo näyttää hajonneen. Otin auki ja toinen ratas aikalailla hampaaton.

Onko mahdollista ostaa varaosina servon rattaita vaan onko parasta ostaa uusi servo?

Onko ns. voimaservoissa myös vahvemmat (metalliset) rattaat?

Onko kukaan viritellyt Stampedeen etupuskuria,joka vähentäisi nokkakolarissa servoon kohdistuvaa rasitusta.

Mikä servo olisi hyvä?

Onneksi hobbypeople on huomenna auki.


Hmmh tämä on stampeden ainoita "tyyppi" vikoja eli noi vakioservot ovat suoraan sanoen aivan sudet. Elikkä kannattaa ostaa vaikka vakioservo metallirattailla tai lievä voimaservo hirveestihän tuo ei tarvi voimaa kääntöön. Suosittelen jotain Futabaa niistä ainoastaan hyviä kokemuksia.

Uusia rattaita saa kyllä, mutta tohon traxxasin vakioservoon en kyllä suosittelen ostamaan on meinaan todella susia noi servot kerran napakka laaki niin se toinen ratas on sileä :/

Tuo auton vakiona "servo saver" ei itellä ainakaan ikinä ole pelannut saverina elikkä 3kpl servoja meni molemmat vakiot ja yksi vanha hitecin vakio. Sittemmin olen vaihtanut vanhan Marui Hunterin servosaverin ja sillä se on pelannu noin 2vuotta jo vakio muovi rattaisella Graugnerin servolla. Eli suosittelen metallihampaista tai ainakin servo saverin vaihtoa "löysempään" Itekkin olisin ostanut metallirattaisen, mutta raha oli ongelma. Itse suosittelen esim tätä en ole varma, mutta eikös digitaaliservot käy myös normaali vastaanottimiin kannattaa vielä kysyä hobbypeoplessa.

Ei oo tullut puskuri viriteltyä, kun toi toinen servosaveri on pitänyt servon kunnossa.

Juu näissä kahdessa servossa ainakin nuo todella paljon enemmän kestävät metallirattaat.
50e digitaaliservo jossa vääntöäkin vakiota enemmän, metallirattaat ja hinta ja laatukin on kohillaan. http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s3050.htm
 
Tai sitten vaikka tämä: 51e ja pikkusen enemmän vääntöä, merkkikin kyllä vaihtuu thunder tigeriin mutta osaa asiansa varmaan hyvin ainakin serkulla hoiti http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/tt/tt_tuotesivut/servot/tt8120.htm


Itse tuli tänään omasta spedestä hajotettua tuo etupesän pidike se halkesi  kun tuli ajettua melko kovaa tolppaa kun lähti sitten lumikasasta hyppy vähän väärään suuntaan. Mutta eiköhän Super Epoxi korjaa tuon. Jos jollain noita kyseisiä osia ylimääräsiä voi kaupata YV:nä tai suoraan mailiin pasi.lassila@phnet.fi

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #545 : 15.04.05 - klo: 22.38 »
Servo Saver. Mikäs osa se on? Se valkoinen mikä tulee servoon kiinni, jossa etupyörien ohjausvarret vai joku muu? Vai se siellä em. sisällä. pyöreä levy.

Anteeksi tietämättömyyteni :oops:
move your mind

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #546 : 15.04.05 - klo: 22.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Tapani"
Servo Saver. Mikäs osa se on? Se valkoinen mikä tulee servoon kiinni, jossa etupyörien ohjausvarret vai joku muu? Vai se siellä em. sisällä. pyöreä levy.

Anteeksi tietämättömyyteni :oops:



Juuri se mikä tulee servoon kiinni ja sitten siihen tulee viel ne "kanget" etupyöriltä. Se on liika "jäykkä" vakio servolle ei kestä rattaat, mutta metallirattaiset kestää tietääkseni aika täydellisesti. Itellä kestäny jo kunnon hyppyjäkin jo pidemmän aikaa tolla uudella servosaverilla,  kun ei voima servoa ole. Video: http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Traxxas_stampede/videoita/stampede.wmv

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #547 : 17.04.05 - klo: 19.06 »
Tuli käytyä Hobby peoplessa. Ei ollut nyt Futaban voimaservoa hyllyssä. Tuli ostettua Traxxasin elektroninen nopari XL-1 ja laitoin mekaanisen nopeudensäätimen servon ohjaukseen, kunnes voimaservoa löytyy.

Näemmä Traxxasin elekt. noparin alaraja on 17 lankainen moottori. Vakiomotissa on ymmärtääkseni 20 lankaa, joten saavutetaanko huomattavaa parannusta vaihtamalla tilalle esim. 18 lankainen moottori.

Mitä moottoria suosittelette?

Missä hinnoissa liikutaan?

Tuntuuhan se elektroninen nopari miellyttävältä, mietin vain olisikohan kuitenkin pitänyt valita, joku nopari, jossa enemmän virityspotentiaalia.
No, nyt tuli tehtyä näin.
move your mind

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #548 : 17.04.05 - klo: 19.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Tapani"
Tuli käytyä Hobby peoplessa. Ei ollut nyt Futaban voimaservoa hyllyssä. Tuli ostettua Traxxasin elektroninen nopari XL-1 ja laitoin mekaanisen nopeudensäätimen servon ohjaukseen, kunnes voimaservoa löytyy.

Näemmä Traxxasin elekt. noparin alaraja on 17 lankainen moottori. Vakiomotissa on ymmärtääkseni 20 lankaa, joten saavutetaanko huomattavaa parannusta vaihtamalla tilalle esim. 18 lankainen moottori.

Mitä moottoria suosittelette?

Missä hinnoissa liikutaan?

Tuntuuhan se elektroninen nopari miellyttävältä, mietin vain olisikohan kuitenkin pitänyt valita, joku nopari, jossa enemmän virityspotentiaalia.
No, nyt tuli tehtyä näin.


Juu no ikävä sanoa, mutta olisi ehdottomasti kannattanut ostaa joku muu, kun Traxxasin oma nopari esim Sonic Tempoa myydään muistaakseni 50e hintaan ja se kestää 12t lankasen. Ite tuli ostettua toi moottorirajotukseton nopari muistaakseni täältä Myynti-Palstalta. Ja hienosti on pelannu ja säätöjäkin piisannu hinta oli jotain pikkusen yli 70e muistaakseni.

Mutta kone asiasta sanoisin, että aika mukavasti tulee tehoa jos viri 18 tai 19t koneen ottaa vaikka ei nyt tietty aivan hirveästi, mutta kyllä kaverin Tracker kiitää 19t aika mukavasti pysyttelee vielä oman speden imussa (spedessä 15t kone) toki itellä on aika lyhyet välitykset ja 7.2v akku (trackerissa 8.4v), mutta kuitenkin ihan pirtee. Koneita saa 20-60e hintahaarukassa tosta lankamäärässä. Suosittelisin Integyn Matrix - sarjaa, mutta eipä tehdä niitä 19 tai 18lankasina. Ainoastaan muistaakseni 12, 15 ja 17 lankasina.

Servoiksi oon itellenikin katellut Blue Bird sarjaa joka on tullut markkinoille se hämmästyttää ainakin specteillään tuon tasoset servot on maksanu vähintään pikkusen vaille satasen näihin päiviin asti ja nyt 28e aika erikoista, niistä voi jatkaa keskustelua täällä http://rc10.fi/viewtopic.php?t=11346 mutta kuulostavat ainakin todella hyviltä itelle varmaan toi nopeempi tulee ohjaukseen :)

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #549 : 17.04.05 - klo: 19.56 »
No mä kanssa vähän mietin, että olisi pitänyt varmaan ensin konsultoida täältä, mutta kun oli niin hoppu ajelemaan että tuli otettua se mitä tarjottiin. :oops:

Onko ko.noparissa muuta vikaa kuin se rajoitettu lankamäärä?
move your mind

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Traxxas Stampede
« Vastaus #550 : 18.04.05 - klo: 17.25 »
Mikäli ei sitä kukaan vielä tuossa sanonut niin vakiomoottorissa on 27 lankaa...

Itselläni on sonic tempo säädin. Mutta sen voin sanoa että ei tempo kestä 12t moottoria ellei aja todella kevyesti. Se mun tempo saattaa olla rikki. Samaan aikaan oli myös radiohäiriöitä (vastari oli rikki). En ole koettanut tuon tempon koska auto (Ultima RB) on hajalla...

Muutenkin tuo ultima pitäisi kuulalaakeroida koska liukulaakerit ovat todella väljät...

Taisi mennä hieman OT:ksi...
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #551 : 18.04.05 - klo: 17.41 »
Tapani, ei siinä kai muuta vikaa ole, mutta yleensä tulee mieli kasvattaa tehoa jonkun verran ja sillon joku 12, 15 tai 17 lankanen tekee ihan terää, varsinkin kun alla on kestävä ja todella hyvä ajettava kokoisekseen. Myöskin kennojen määrä on tollasessa yleensä maksimissaan 7kennoa (8.4v) kun taas "paremmilla" nopareilla saa yleensä ihan 4-10kennoa (4.8v-12v). Toki toi 12volttia ottaa jo aika koville koneen puolesta, mutta esim venekäytössä ja autoissakin käytetään 8kennoa, mutta se on mielipide kysymys tykkääkö ajaa enemmillä kenno määrillä. Ite on tullut ajettua melkein aina 8.4v sillä tulee sellanen mukava lisäpotku. Eikä tarvi millään kauheilla ennakoilla etc kiduttaa konetta.



Zhoop, Jos tarkoitit Speden vakio mottia niin se on kylläkin 20lankanen Stinger (http://www.traxxas.com/products/electric/stampede/trx_stampede_specs.htm# Itsellä ei kokemusta Sonic Temposta, mutta kyllä kaveri ajo sillä roiskevesitiiviillä mallilla 12t lankasella integyllä ihan kunnollisilla ennakoillakin ja hienosti se pelas, mutta voi tietenkin olla ettei se kauaa kestä sellasta. Tosiaan suositushan on ettei 12t konetta käytetä jos noparin lankaraja on 12 elikkä aina yhen isompi lankamäärä. 12nopariin siis 13 jos sellasta edes tehdään :)

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #552 : 18.04.05 - klo: 21.18 »
Kiitos Lassi vastauksista. Tosiaan siis jos lankaraja on 17 niin ei kannata mennä alle 18 langan. Näitä 18 lankasia ei tunnu pahemmin olla tarjolla vai onko?

19 lankasella tuskin tehonlisäys kovin huomattava?

Jos joku ok 18-lankainen tulee mieleen niin pistäisittekö taas suosituksia.
move your mind

tepsu7

  • Vieras
Traxxas Stampede
« Vastaus #553 : 18.04.05 - klo: 21.45 »
Katsoin rc pisteen sivuja,niin siellä myydään,ainakin rally special nimistä mottia :)

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #554 : 18.04.05 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"
Katsoin rc pisteen sivuja,niin siellä myydään,ainakin rally special nimistä mottia :)


Onko näisä LRP:n moottoreista kokemuksia? Mitenköhän toi LPR:n TC2 Special eroaa LPR Rally Specialista?
move your mind

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #555 : 18.04.05 - klo: 22.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Tapani"
Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"
Katsoin rc pisteen sivuja,niin siellä myydään,ainakin rally special nimistä mottia :)


Onko näisä LRP:n moottoreista kokemuksia? Mitenköhän toi LPR:n TC2 Special eroaa LPR Rally Specialista?


Hmmh pahalta näyttää ainakin Rallin kohalla puhutaan valmistajan sivuilla 17lankasena minkä se nopari kyllä vielä teoriassa pitää kestää.  

Lainattu LRP sivuilta.
"RALLY SPECIAL

... FOR RALLY MODELS.

Do you find it difficult to get your rally model to drift? If so, it's time to light some fire under it! Get the Rally Special by LRP electronic. The 6.2 Cooltec racing teardown, the 17-turn power winding and its extremely high torque are features that will make every rally driver's heart beat faster. "

Toisesta eli TC2 ei ole tietoja, mutta paremmalta se vaikuttaa. 19t lankanen viri tuo kyllä jonkun verran lisä potkua, mutta eipä se hirveä ero ole siihen 20lankaseen vaikka se ei olekkaan "viri" mylly.

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Stampeden puskuri
« Vastaus #556 : 19.04.05 - klo: 18.45 »
Tuli askarteltua Stampedeen puskuri, jonka ylpeänä esittelen :wink:

move your mind

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #557 : 19.04.05 - klo: 22.43 »
Ihan hyvän näkönen puskin voi olla, että jopa pari ohjausservoa säästyy ton avustuksella :) Itse oli kans joskus mielessä joku tollanen.

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Idler gear
« Vastaus #558 : 26.04.05 - klo: 22.54 »
Vaihdoinpa tossa vaihteiston laakerit kuulalaakereihin. (Ostin ne vahingossa :oops:  Piti ostaa laakerit pyörien akseleihin)

Huomasinpa samalla että idler gearista puuttuu yksi hammas. Kuuluuko asiaan vai onko osa mennyt rikki.

Eipä tosiaan huvittaisi alkaa konehuoneremppaan uudelleen, joten uskaltaako ajella, jos hammas puuttuu?
move your mind

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #559 : 26.04.05 - klo: 22.57 »
Tilaa suosista alumiininen idler-gear vaikkapa www.towerhobbies.com ,niin voit aika reilustikkin lisätä potkua tuohon stampedeen ,niin loota kestää kyllä.

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #560 : 27.04.05 - klo: 16.04 »
Katselin Towerin sivuilta. Sieltä löytyi myös kohta missä kehoitetaan käyttämään erilaista top-gearia metallisen idle-gearin kanssa.

This idler gear is not for use with the original steel top gear
            #3195 (per Traxxas).  Use the top drive gear listed in REQUIRES.


            One #3195X top drive gear (TRAC3296)


Mites olette tehnyt?
move your mind

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #561 : 27.04.05 - klo: 16.21 »
Vakiolla ollaan ajeltu ja hyvin on kestänyt, murheena on ennemminkin ollut diffin kestävyys.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #562 : 27.04.05 - klo: 18.07 »
juu hyvin on kestänyt muistaa vaan jotain vaseliinia siellä pitää niin hyvin pelaa. Itellä oli se muovinen mitä siinä alumiinisen kanssa suositellaan, niin sepä meni sileäksi sitten parin viikonajojen jälkeen tuo on kohta vuoden päivät toi vakio tossa kestänyt.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #563 : 01.05.05 - klo: 12.45 »
Oletteko tehny lukkoperää spdeen, auttaako se ajettavuuteen?
Tuli sellanen ongelma, noilla tehoilla autolla on jo todella vaikee ajaa suoraan. Se linttaa tehot vaan toiselle puolelle. Moottorina on nykyään tuo LB 4200 XL versio.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #564 : 01.05.05 - klo: 12.55 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Oletteko tehny lukkoperää spdeen, auttaako se ajettavuuteen?
Tuli sellanen ongelma, noilla tehoilla autolla on jo todella vaikee ajaa suoraan. Se linttaa tehot vaan toiselle puolelle. Moottorina on nykyään tuo LB 4200 XL versio.


No ei ihmekkään tuolla moottorilla......  :shock:
Lukkoperällä on vielä vaikeampaa ajaa suoraan ja kääntyä (Käännökset pitäää silloin tehdä reilulla kaasulla, koska perä "haluaa" mennä vain suoraan).
Aina kun pyörät lyö tyhjää niissä ei ole sivuttaispitoa tietenkään siitä tuo kiemurteleminen, se korostuu vielä kun on lukko (Silloin sivuttaispitoa ei anna kumpikaan pyörä).
Paras kun laitat sinne diffin sisään vain oikein "jöötiä" vaseliinia, se auttaa sopivasti......

Edit Mittaappas autos huiput, pitemmällä valityksellä pitäisi 100km/h mennä kevyesti rikki jos akut kestää....  :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #565 : 01.05.05 - klo: 17.05 »
Eli meinaat ettei kannata lukkoa laittaa.
Sitten on melkein vaihdettava pienempi motti, on se sen verran vaikee ajettava. Tamiyan monster spikeistä läti nappulat jo ekalla akullisella ja asfaltilla se tekee takaperin voltteja puolella kaasulla. :oops:
Alkaa renkaista lähteen noi kivet jo sellasella vauhdilla, ettei voi ihan jokapaikassa enää ajella.

Voihan sen huiput mitata, vaihdoinkin sen pidemmän välityksen kun oli tuo pakollinen huoltotauko.  :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #566 : 01.05.05 - klo: 17.29 »
:D jaahas Spedet on saanu enemmänkin näitä lehneri4200 "tappokoneita" Itellä on lukko kyllä se metässä paremmin menee, mut hallittavuus hiekalla/asfaltilla huononee verrattuna normaali tasauspyörästöön. Ite mietin kun laitoit lukot, että nyt on parempi ajettavuus. Ton kääntyvyyden tiesin, mutta en tullu aatelleeks, että sehän "vetää" tosiaan perää helpommin sivulle silloin :)

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #567 : 01.05.05 - klo: 18.08 »
Mites se lukkoperä toteutetaan?
move your mind

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #568 : 01.05.05 - klo: 19.01 »
Noh paras lukkoperä jos ajettavuuden haluaa säilyttää on toi Hermannin suosittelema, että mahdollisimman paljon jäykkää vaseliinia tasauspyörästö aivan täyteen. Itellä oli sitten 100% lukko mikä laittaa kyllä muut paikat kovemmille. Se toteutetaan niin, että laitetaan noi tasauspyörästön rattaat eri järjestykseen kaiverretaan sellaiset parin millinkorkuset korokkeet sielt akselin alta pois ja sitten vaikka polttiksen letkusta pätkän sinne niin ne kaikki rattaat menee silleen jumiin toisteensa nähden ja se todellakin kestää :) Kuvat sisustasta jos ett oo ikinä aukassu pahus, kun en tota tarkemmin muista miten se kävi, mutta tässä kuitenkin kuvat.

http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Traxxas_stampede/pera/sisalto.jpg

http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Traxxas_stampede/pera/tasauspy%f6r%e4st%f6.jpg

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #569 : 01.05.05 - klo: 19.13 »
Kiitos vastauksesta. Taidanpa laittaa vaseliinia tasauspyörästön täyteen samalla kun vaihdan idler gearin.

Viimeeksi kun purin vaihteiston laitoin takapään ehkä turhaankin täysin osiin. Mitäs minimissään tarvii purkaa, että saa vaihteiston paloihin?
move your mind