Mut mulla kävi ny kans niin että ajoin nosramin 1800mah:lla ekaa täyttä akullista, mut sitte lopuksi ku olin kuluttanu akun niin loppuun kun Rustlerilla sai ja otin sen irti niin se oli aivan tulikuuma (siis lähes niin kuuma ettei kädessä pystyny pitämään). Niin onko toi ny normaalia? Vastatkaa nopeeta!
Ottaa liikaa virtaa eli liika iso pinjoni koneella tai joku muu mikä saa menemään liikaa virtaa ja nicd:t kuumenee aina hieman enemmän ajossa, kun nimh.
rodney kirjoitti:
Joo sellasee harjattomaan meinasin vaihtaa tossa jossain vaiheessa.Sit sellanen juttu vielä etä kun virta alkaa loppumaan ni pyörittää renkaita itestään vaikka ohjaimesta tekis mitä ja pyörii niin kauan kun on virtaa ja akkukin lämpenee jokin verran onko sekin normaalia??Kiitokset aikasemmista vastauksista..
Tuo johtuu siitä että vastari ottaa ajo-akusta virran.Eli kun ajo-akku on tarpeeksi tyhjä niin vastari ei jaksa ottaa enää noita ohjaimen käskyjä vastaan. Mutta ton pystyy välttämään sillä että ostaa vastarille oman akun.
Ps.Joku viisaampi osaa varmasti selittää paremmin.
Akkua ei pitäisi ajaa niin tyhjäksi, että tapahtuu toi "pyörimiseen jääminen" vaan heti, kun potku/vauhti alkaa selväsit pieneneen niin akku irti muuten akku hajoaa hyvin äkkiä. (napaisuut voi esim vaihtua jos jonkun kennon jännite menee alle nollan)
Vastari akku hoitaa ongelman kyllä, mutta tekee yleensä aina sen, että tulee ajettua se akku aivan liian loppuun eli ei todellakaan suositeltava asia. Vastariakku on tehty polttiksiin. Toi pyörimään jääminen on myös osotus siitä, että nyt viimeistään se akku irti, vaikka se pitäisi kyllä ottaa vielä aikasemmin. Elektronista taas suositellaan :) Ei tule tota kaasun pohjaan jäämistä ainakaan laadukkaamissa, koska niissä on varmennus eli, kun akun jännite tippuu liika alas se sammuttaa virrat noparilta. Myös jos mekaanisella noparilla oleva auto menee esim kaasupohjassa kantomatkan ulkopuolelle se jatkaa vaikka akun loppuun kaasu pohjassa jos ei tule takasin "radion kantama alueelle"