Kun materiaali on liian kovaa, niin se taipuessaan napsahtaa poikki. Kun se on sopivan pehmeää, mutta ei liian, niin se antaa vähän periksi mutta palaa takaisin alkuperäiseen muotoon. Jos se on liian pehmeää, niin se antaa kyllä periksi, mutta jää siihen muotoon mihin taipui.
Joka tapauksessa teki mitä teki, niin kannattaa huomata, että vahvistaessaan yhden paikan, tulee siirtäneeksi merkittävän osan rasituksesta toisaalle. Näin ollen joku toinen osa voi joutua aiempaa suuremman kuormituksen kohteeksi ja hajota sen vuoksi.
Kun 1:1 autosta tehdään offikäyttöön sopiva tai rakennetaan kilpa-autoja, niin niihin jätetään usein esim. voimansiirtoon jokin tietty paikka muita heikommaksi. Tämä paikka valitaan siten, että se on helppo ja nopea korjata. Näin tehdään siksi, että kun vääntävät voimat tai iskut ovat liian suuria, niin jostain paikasta se auto hajoaa joka tapauksessa. Kun se paikka helposti ja halvasti korjattava, niin auto saadaan nopeammin ja halvemmalla taas ajokuntoon.