20c on kyllä 20c, eikä siitä isommaksi muutu. Aivan varmaa on, että noiden halpisakkujen valmistajat vetävät nuo C-arvot ihan akun kestokyvyn ylärajoille. Kokemuksesta voi sanoa, että Rustler VXL ja Stampede VXL kulkevat oikein hyvin halvalla 3S 4000 mAh 20c -akulla, jonkun aikaa. Kun akkua on latailtu muutamat kerrat, niin sen kapasitetti alkaa pikkuhiljaa laskea, eikä akusta enää irtoa yhtä suuria virtoja. Lopulta VXL-3 noparin väärin säädetty cutoff alkaa katkoa menon joka kerta kun antaa vähän enemmän kaasua.
Omat kokemukset kummallakin autolla ja VXL-3:n cutoff iskee jo vähän alle 11 voltin jännitteellä, johon niukasti riittäväksi mitoitettu akku putoaa helposti raskaalla kuormalla (esim. täyskaasulla kiihdytys). Kummasti samalla akulla pystyy ajamaan harjattomalla E-Revolla ilman ongelmia, noparina Hobbywingin 80A ja moottorina XL-kokoinen harjaton 2350 kV kone.
Suosittelen siis mitoittamaan 3S akun reilusti yläkanttiin VXL:lle. Ei se sitä noparia korjaa, mutta jännite ei niin helposti notkahda akussa, eikä nopari pudota puolitehoille.