Kirjoittaja Aihe: LRP ZR.30 X  (Luettu 4162 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
LRP ZR.30 X
« : 06.05.10 - klo: 22.17 »
Tarkoitus olisi tuommoinen motti laittaa hyper seiskaan. Nykyinen kone on hyperin alkuperäinen macstar .28. Elikkä kenelläkään tietoa meneekö vauhtipyörä, kytkinpalat ja kello noin niinku ilman suurempia onkelmia koneesta toiseen. Ilmeisesti lrp:een motti käy kuiteskin suoraan hyperin moottoripukkiin.

Ja ei, en kahlaa koko foorumia ja nettiä läpi löytääkseni vastauksen tähän kun ei pikainen haku kerran mitään löytänyt. Kokeillaan jos jollain olisi vastaus antaa suoraan tähän.

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #1 : 06.05.10 - klo: 22.21 »
Jos oikein muistan niin jos .21 kone kiinni niin isommat käyvät samaan pukkiin. Noista en sitten tiedä käykö kytkinkellot sun muut toisesta toiseen.
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #2 : 07.05.10 - klo: 00.37 »
Jep, eli sen verran sain selvitettyä että molemmissa on SG-mallinen ja 14mm. kiertokanki. Se vielä mietityttää että mikä mitta tuo 14mm on tossa kangessa. Jos tuo on joku standardi niin sittenhän noitten vauhtipyörän ja kytkinkalujen pitäs mennä LRP:hen

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #3 : 07.05.10 - klo: 08.26 »
vaihdoin itse Nosram 28 monster koneen Lrp zr30:seen. Ostin LRP:n kytkimen myös, mutta kun kytkin kello oli liian pienihampainen, niin yritin sovittaa Thunder Tigerin kytkinkellon. Ei oikein käynyt, tuo LRP:N vauhtipyörä on paksumpi kuin TT:n alkuperäinen ja kytkin kello vastaavasti lyhyempi. Nosram ja LRP on itse asiassa sama kone eri värisenä jne. Eli kytkimen pitäisi käydä kun käytät myös samaa vauhtipyörää tai uutta vastaavaa. Sain ko. koneen juuri sisään ajettua ja tuntuu olevan raakaa voimaa tuossa vehkeessä. Tässä vielä AP:n huolto ohje josta voi olla apua: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kytkin. Kannatta ostaa myös kytkimen shimmilevysarja millä saat välykset kytkimeen kohilleen. Malttia sisään ajoon ja älä tee sitä liian kylmällä. Tulppaa jouduin itse avaamaan alussa että sain käyntiin.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #4 : 14.05.10 - klo: 22.41 »
Jahans onkos muilla kokemusta mikä oli kun männän yläkuolokohdassa meni seitsemän tankillisen jälkeen todella tiukaksi. Ei jaksanut starttiboksi pyörittää ja muutenkin todella tiukka.

Säädöt oli rikkaalla vielä eli sisäänajot menossa. Auki käytin konetta niin ei ainakaan mitään kiinnileikkaamis jälkiä näkynyt sylinteriputkessa ja männässä. Jumi laukesi kun vauhtipyörää pyörittelin käsin. Aikansa kun pyöritteli käsin konetta niin lähti taas käyntiin ja tuntuu toimivan normaalisti mitä nyt vähän kokeilin.

Eli onko muilla samanlaisia kokemuksia että mikä tossa oli vialla oikein? Koneessa vika vai onko hyvinkin yleistä uusissa koneissa tommonen.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #5 : 14.05.10 - klo: 23.14 »
Jep, kyllä se näiden koneiden kanssa  nornaali ongelma tuo lika tiukkuus. Muista pitää sisäänajo vaiheessa ne tauot tankillisten välissä. Itsellä mielestäni kone kävi rikkaalla seoksella ja silti lämmöt 165 C. Vaikka ihan rauhallisesti koetin säätää ja sisäänajaa. Nyt on lämmpömittariinkin uusi patteri laitettu, joten huomenna varman taas ajellaan rauhallisesti konetta sisään, lisää... Onneksi on nuita muita autoja niin ei ole niin paniikkia tuon sisäänajon kanssa, eli kaikessa rauhassa. Ja Propatria; kyllä itselläkin oli jossain vaiheessa aika tiukka vetää käyntiin(vetokynnistin), annoin jäähtyä ja suihkutin WD40:stä tulpanreijästä ja taas soi... Muuten millä polttoaineella ajat? Itse ostin LRP:n poltto-ainetta. Olis ollut muutakin mutta ajattelin kokeilla...
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #6 : 14.05.10 - klo: 23.26 »
Itse käytin 5 tankillista sidewinderin 16 prosenttisella säätöihin koskematta kun sattui ylimääräisenä olemaan vähän. Sitten vaihdoin byronin 25 prosenttiseen tarkoituksena ruveta pikkuhiljaa säätöjä etsimään.

Tosiaan säädöt oli vielä reilusti rikkaalla(tyyni-ilma ja aukea täynnä savua)kun sammui ajosta yhtäkkiä ja ei sitten millään meinannut lähteä pyörimään. Kylmä hiki melkein jo valui kun kiinnileikkaaminen kävi mielessä mutta sylinteri ja mäntä kuin uudet onneksi.

Taukoja pidin tankillisten välissä ja muutenkin kaikki olevinaan ok, tuo yläkuolokohdan tiukkuus vaan yllätti että miten se seitsemän tankillisen jälkeen yhtäkkiä tuli tuo jumi.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #7 : 14.05.10 - klo: 23.53 »
Onko tuo sidewinderin 16 varmasti autopolttoainetta? ihan kun kuulostaisi lennokki polttoaineelle. No se Byron on Laatu kamaa. Näissä nitrokoneissa nämä käyntivälykset on todella pieniä, siksi en ajanut konetta aiemmin sisään vaikka ostin sen jo talvella. Millaisessa autossa pata on kiinni? Itsellä noin 5kg painvassa Thunder Tiger MTA4 monsterissa.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #8 : 15.05.10 - klo: 00.16 »
Joo ihan auto käyttöön on tuo sidewinder. Kone on kiinni hyper seiskassa eli teho/painosuhde pitäis olla siis ihan kunnossa :azn:. Huomenna täytyy laittaa seosruuvit tehtaan asetuksiin ja lähteä siitä tuolla byronilla liikkeelle. Jos pari kolme tankillista vielä ajelisi rikkaalla niin luulisi jo sitten olevan vara ruveta säätöjä etsimään.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #9 : 15.05.10 - klo: 00.33 »
Joo Itse ajanut kanssa vasta 6 tankillista läpi ja rauhallisesti ajattelin ottaa. Tuohon edeltäjään (Nosram 28) oli sinänsä tyytyväinen, mutta kasuservon EPA-säätö ei ollut ihan kohdallaan ja luisti tuli ulos kaasarista. Mielestäni se oli helppo säädettävä, toivottavasti tämäkin.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #10 : 18.05.10 - klo: 15.57 »
Nyt olisi sisäänajot tehtynä. Ihan hyvin tuntuisi olevan voimaa .28 macstariin verrattuna. Onkos kukaan koneen omistaja vertaillut mikä O.S. tulppa tähän olisi paras? Olisiko kylmä #A5 vai medium hot #8 parempi vaihtoehto? Tuo A3 on varmaankin liian kuuma tämän kokoluokan moottoriin.

Toki muitakin hyväksi havaittuja tulppia voi ehdottaa.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #11 : 10.09.10 - klo: 15.35 »
Kävi oma koneeni kanssa niin että kiertokangen alapää petti 8:nella tankilla. olin siis vasta säätämässä konetta sisäänajo säädöistä, kun kone vain kilahti kesken kiihdytyksen. Kone lähti Power-racingin kautta Saksaan tutkittavaksi. Tuomio sieltä tuli: takuu ei korvaa!
Siis koneella ajettu vajaat 8 tankillista. Ja lämpömittarila tarkkailin lämpöjä jatkuvasti. kerran kävi lämmöt 160C. Syy oli se että jäähdytyskannessa oli naarmuja. Konetta säätäessä auto keuli kaasulla katolleen, eli voimaa koneessa on, mutta kestääkö se, onkin toinen kysymys. Katsotaan nyt kun kone tulee Saksasta mitä tulee maksamaan remontti. Koneen alapää on hiukan, noin 1mm leveämpi kuin vanhan Nosram 28:sin joten MTA:n pukkia oli hiukan viilattava.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #12 : 10.09.10 - klo: 23.46 »
Siis jäähdytyskannen naarmujen takia oli lämmöt 160 astetta ?  :huh: Melkonen mylly sulla  :lol:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #13 : 11.09.10 - klo: 12.27 »
Juu ei, siis syy takuun raukeamiseen oli naarmut jäähdytyskannessa. Olisi pitänyt laittaa ne nippuside viritykset sinne kanteen niin ei olisi tullut naarmuja. Nyt koneena go28 ja todella helppo säätöinen kone. Kaverikin ihmetteli kun kone pärähti kerta vedolla käyntiin. Toki tuo LRP:n tehoa jäi kaipaamaan, on se niin uskomaton.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #14 : 11.09.10 - klo: 14.38 »
Juu ei, siis syy takuun raukeamiseen oli naarmut jäähdytyskannessa.

Woddafak?

Yhtä hyvin kai vois sitten sanoa, että takuu ei ole voimassa, kun kaasarissa on polttoainejäämiä. :huh:
Flying Calacucco

Poissa pakona

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #15 : 11.09.10 - klo: 20.46 »
Hei,

Itse olen juuri tuollaisen koneen kanssa hommannut ja sisäänajo vasta alotettu, kiinostaisi hieman tietää että millä lammöillä tuota konetta oli keksimäärin sitten ajettu mikä leikkasi, myös muita kokemuksia ja tuntemuksia koneesta mielelläni kuulisin.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #16 : 12.09.10 - klo: 16.18 »
Niin kuten aijemmin kerroin kiertokangen alapää lenkki hajosi. Itse sisään ajossahan kone ei lämmennyt kuin 60-90c asteeseen sitten kun aloin säätää niin pyrin pitämään lämmöt 100-120C asteessa. Täytyy vaan toivoa, että tämä minun kone oli vain maanantai kappale.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa pakona

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #17 : 12.09.10 - klo: 17.48 »
Toivotaan niin, itse sain tänään sisäänajon suoritettua, toki silti ajattelin vielä muutaman tankillisen tuossa ottaa reilusti rikkaalla seoksella. Vaikka seos onkin nyt erittäin rikkaalla tuntuu että konetta saisi silti laittaa vielä rikkaamalle voimaa kun tuntuu löytyvän aivan älyttömästi. Koneen lämmöt ovat tän hetken ajossa noin 70-90, koitin myös tuossa että säädän lämmöt sinne 100 tienoille mutta sillon kone kuulosti jo liian pelottavalle :D Mootorin matalaan lämpöön tosin vaikuttaa tämän hetken viileä ilma.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #18 : 12.09.10 - klo: 18.45 »
No jos sisäänajossa lämmöt on ollu vaan joku 60 astetta, niin ei ihme että kun sen rääkin jälkeen aletaan kiristelemään niin lenkki antautuu. Eli sisäänajossakin se kone on saatava sinne 100 asteen tuntumaan, muuten sylinteriputki ei laajene tarpeeksi ja kiertokanki saa siipeensä. Jos muuten ei lämmöt pysy ylhäällä, niin foliota tai vaikka mamman vanhat stay-upit siihen kannen ympärille.

Sitten se että kannessa on muutama naarmu ei todellakaan ole mikään syy takuun raukeamiselle. Jos koneessa on vamistusvika (oli se minkä merkkinen tahansa) niin kyllä se pitää korvata ja edelleen voidaan olettaa että moottori toimii kauemmin kuin sen 10 tankillista. Toki meitä on säätäjiä monenlaisia ja hommaan vaikuttaa myös muut kutut, kuten ilman putsarin kunto jne. ja koneen sisuskaluista näkee minkälaista rääkkiä se on saanut osakseen. Eli nöäkemättä on oaha sanoa ja kun ei ole omia merkkejä, niin en ota kantaa.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa pakona

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP ZR.30 X
« Vastaus #19 : 12.09.10 - klo: 20.04 »
Kiitos poinasille valaisevasta vastauksesta, itse siis suosiolla otan vielä muutaman tankillisen sisäänajoa nostattaen nuo lämmöt lähemmäksi tuota 100 asteeseen.