Zenoahista siis oli kyse tällä kertaa, ja malli G230RC jotain kenties loppukaneettina ??
Noh, en ole mikään guru kertomaan koneiden eroista, olen muutaman Zenoahin ja CY:n tässä loppuun ajanut FG:n leikkikaluissa neljän vuoden aikana. Noita ajopenkkejä on kolme, kohta viisi, kun saa sekä 1:5 rata-alustan kilpailuversion kasattua ja myös erillisestä offroad-nelivedosta syntyy oma autonsa pikkuhiljaa.
Noh, näissä autoissa olen Zenoaheja ajanut kolme remonttikuntoon / peruskorjaukseen asti, eräskin G260RC1 moottori itselläni kestänyt kolme ja puoli biopolttoainekannua = ( 10l per pänikkä ), ja ennen meikäläisen omistusta moottori ollut kahdella omistajalla..... Ajomäärästä siis mitään tietoa, peruskunnostusta lykätty, mutta tämä pirun Rolexi käy vaan... Eikä edes männänrengasta ole vaihdettu ennen, kuin 25 litraa itsellä täynnä!!!
Tämä ollut ja on offimallissa kiinni, pelittää edelleen, ei kaikkein tehokkain, mutta uskomaton iki-liikkuja, kolmannet kytkinpalat menossa itselläni, kerran olen männänrenkaan vaihtanut, mutta muuta ei ikinä ole ollut, tuo alakerran vaihto tulee kyllä eteen, mutta tämä on kuin nöyrä Mersun W123 Diesel, uskomaton yksilö.
2. 26cc Zenoah Rc260/04, ajattu noin 30-litraa uudesta lähtien, ei ongelmia edelleenkään, lähtee hommiin ja toimii kuin mikäkin, - toinen tai kolmas veto ryypytyksen jälkeen ja lähtee HETI! Tullut 2006 kesällä uutena, ajettu noin 25 litraa läpi tänä aikana, toimii edelleen ilman mitään ongelmia, tosin männänrengas vaihdettu 05/2010. Varamoottorina hyllyssä.
3. 24CC Zenoah, nelipulttinen.. Hankittu rata-alustan mukana, ajettu sisään ja sen jälkeen vanhassa Sportsline / Competition mallissa 2009 kesällä ja keväällä 2010 myös painavassa offimallissa yhteensä noin 45 litraa,ja nyt keväällä 2010 uudelleenrakennettu, vaihdettu mäntä, pytty, laakerit, männäntappi ja TOTTAKAI männänsokat, myös kaasarin vaihdettu uuteen vanhan akselin mentyä väljäksi.
On uudenmallinen nelipulttinen versio, toimii kuin junan vessa koko ajan, paras moottori minulla ikinä, - pari nykäystä ja tämä poika käy, löytää myös tyhjäkäynnin 1/3 ajasta, mitä vanhemmat moottorit vaativat.
Noita viritysmoottoreita sekä rakenneltuja on sattunut itsellä tässä neljän vuoden aikana, en enää osta yhtään.
KOSKA:
1. Zenoah / CY 29cc moottori... tämä rakennettu RC260/04 moottorista, lyöty 29CC yläkerta ja sisuskalut, perkuleen mäntä hakkasi kattoon, joten ei oikein poika toiminut.
Tiivisteen vaihdettu, nyt toimi jotenkuten jo, mutta pidempää viritys-imukaulaa tai malossia ei saa asentaa, tai tämä moottori menee täysin sekaisin.
2. Zenoah/ Cy, 29cc Seufert Tuning.. Nyt menivät alakerta ja kamppari uusiksi, tähän lyöty uusi yläkerta, toimii kyllä jotenkin, mutta kärsinyt ilmavuodoista ja aluksi oli mäntä nalkkaamassa kampikammion kattoon... ei siis hyvä! Pienen osien vaihdon jälkeen saatu paras omista viritysmoottoreista, joka myös toimii, nyt kiinni malossi, läppärunko, virityskaasari Wallbro (813 ilman kiidytyspumppua, jos muistan), pitkä imutiehyt, viritystiivisteet, Head Kit ja FG filled Tuning Crankcase-set...
Toimii pienien starttitemppujen jälkeen kyllä, todella luotettava viritysmoottoriksi ja lähtee hommiin, kun osaa tekniikan, eikä tarvitse juurikaan säätää neuloja.
2X 29cc pannusettiä peruskorjattu pariin moottoriin, toinen ajossa, vauhdittaa FG:n Marderia ja nyt ollaan jo näköjään 18 litraa syksyn ja tämä kevään aikana vedetty läpi...
Olen tässä neljän vuoden aikana rällännyt yhdeksää moottoria, joista kuusi toimii yhä, vain kaksi olen joutunut peruskorjaamaan hyllyyn varamoottoreiksi, ja yksi oli kiinanpommi jo suoraan, halpa, iso iskutilavuus, mutta osat asennettu päin pyllyä, kromaus petti heti sisäänajon jälkeen...
Kolme moottoria olen ostanut käytettyinä ja yhden joutui remontoimaan, mutta uusi mäntäsetti sekä pytty olivat kuitenkin vain noin puolet uuden moottorin hinnasta.
Näin siis omia kokemuksia saksanseisojien käytössä.
Kysy rohkeasti, kun tarvitset apua, mukavasti porukka tuntuu nyt neuvovan.