Autojen ohjekirjat ja osien laatu on parantunut vuosien saatossa niin paljon, että ei tarvitse enää itse yhdestä lasikuitupalasta leikata autoon osia. Ohjeesta katsoo mikä pussi avataan, kootaan pussin sisällöstä kuvallisen ohjeen kanssa valmis palikka, ja palikoista kootaan auto. Onnistunee lähestulkoon koulutetulta apinalta. Koneen kun käy ajamassa sisään lähimmällä radalla, niin siellä joku enemmän polttisten kanssa räplännyt osaa jeesata alkuun, eikä tuo tietysti mitään rakettitiedettä ole itseopiskeltavaksikaan. (Tuosta voi tarkastella eri autojen kokoamiskertomuksia:
http://www.twf8.ws/php/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=2 )
Kilpailutoimintaan pääsee sisään ilmoittautumalla kilpailuihin ja saapumalla pelipaikalle ilmoitettuun aikaan, helpottaa jos saa suuta auki asioista jotka on itselle epäselviä, apua saa kun kysyy. AKK:n alaiseen kerhoon kuuluminen on edellytys kilpailulisenssin saamiseen, jota vaaditaan SM-kisoissa yms. isommissa kapinoissa.
Autovaihtoehdot näkee aika hyvin kisatuloksista, kannattaa selvitellä mikä omalla alueella/radalla on se suosittu merkki, mihin voi tarpeen vaatiessa saada osia kanssaharrastajien pakeista.