Kirjoittaja Aihe: Neuvoja kiitos!  (Luettu 1224 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VihtiRC

• Vieras
Neuvoja kiitos!
« : 16.05.10 - klo: 16.36 »
Olen harrastanut RC autoilua viimeksi 80 ja 90 lukujen taitteessa 1:10 nelivetokrossarilla ja 1:12 sähkörataautolla. Nyt 36 vuotiaana olen ajatellut aloittaa harrastuksen uudestaan. Kysynkin teiltä mitä mieltä olette jos hankin 1:8 M8 polttiskrossarin? Pärjäänkö kokoamisen ja moottorin säätämisen kanssa? Entä miten pääsen mielestänne sisään kilpailutoimintaan näin pitkän tauon jälkeen? Otan myös ehdotuksianne vastaan hyvistä autovaihtoehdoista/ myyjäliikkeistä. Kaikki ready to race paketit voidaan unohtaa samantien. Kiitos etukäteen!

Poissa Sami L

• Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Neuvoja kiitos!
« Vastaus #1 : 16.05.10 - klo: 17.06 »
Autojen ohjekirjat ja osien laatu on parantunut vuosien saatossa niin paljon, että ei tarvitse enää itse yhdestä lasikuitupalasta leikata autoon osia. Ohjeesta katsoo mikä pussi avataan, kootaan pussin sisällöstä kuvallisen ohjeen kanssa valmis palikka, ja palikoista kootaan auto. Onnistunee lähestulkoon koulutetulta apinalta. Koneen kun käy ajamassa sisään lähimmällä radalla, niin siellä joku enemmän polttisten kanssa räplännyt osaa jeesata alkuun, eikä tuo tietysti mitään rakettitiedettä ole itseopiskeltavaksikaan. (Tuosta voi tarkastella eri autojen kokoamiskertomuksia: http://www.twf8.ws/php/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=2 )

Kilpailutoimintaan pääsee sisään ilmoittautumalla kilpailuihin ja saapumalla pelipaikalle ilmoitettuun aikaan, helpottaa jos saa suuta auki asioista jotka on itselle epäselviä, apua saa kun kysyy. AKK:n alaiseen kerhoon kuuluminen on edellytys kilpailulisenssin saamiseen, jota vaaditaan SM-kisoissa yms. isommissa kapinoissa.

Autovaihtoehdot näkee aika hyvin kisatuloksista, kannattaa selvitellä mikä omalla alueella/radalla on se suosittu merkki, mihin voi tarpeen vaatiessa saada osia kanssaharrastajien pakeista.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

VihtiRC

• Vieras
« Vastaus #2 : 16.05.10 - klo: 17.26 »
Kiitos vastauksesta! Kysyn vielä onko eri merkkien välillä isoja eroja auton kokoamisessa sekä ohjekirjoissa? Olen kyllä katsonut kisatuloksia mutta en ole niistä löytänyt auton merkkiä vaan niissä on lähinnä ollut nimi ja seura. Täytyy tutkia uudestaan.

Poissa Sami L

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16.05.10 - klo: 18.20 »
Eipä niissä mitään mullistavia eroja ole, jollain on hieman kiiltävämpi paperi tai värikkäämmät musteet.  :grin:

Tässä nyt muutamia merkkejä mitä kilpakentiltä tulee mieleen, joilla on tavannut olla kauppias itse, tai varaosaedustus pelipaikalla:

Xray (Racing Factory)
Hong Nor (RC Garage)
Hot Bodies (Hobbylinna)
Mugen (Future RC)
Kyosho (Kyosho Pro Shop)
Hobao (Hobao shop)
OCM/Durango(??) (EA-Import)
Losi (Sabe / RC Garage)
Jos unohtui joku tärkeä, niin jatkakaa toki listaa.

Eilisen SM-kisan top3:
JQ - JQ Products THE Prototype  :smiley:
Ari Heinonen - Xray
Petri Mylläri - Hong Nor
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

VihtiRC

• Vieras
« Vastaus #4 : 16.05.10 - klo: 18.26 »
Kiitos toistamiseen! Täytyy tutkia tarkkaan kenellä paperit kiiltää  :mrgreen: