Kirjoittaja Aihe: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely  (Luettu 4887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« : 07.06.10 - klo: 10.34 »
Tämä ei ole keskusteluketju, vaan kutsu kyselyyn.

Jos olet miettinyt stock-luokkien kilpailuihin osallistumista ensi sisäkaudella, käy vastaamassa C-12 stock -luokan kyselyyn.

Tämä on C-12 stock -luokkaan liittyvä neuvoa-antava epävirallinen kartoitus.
Vastausaikaa on vielä muutama päivä, jonka jälkeen tuon tulokset tänne suodattamattomina.

Vastaaminen on anonyymia.
Samasta osoitteesta raportointiin tulee kuitenkin vain yksi vastaus eli riittää kun jokainen vastaa yhden kerran   :police:
Jos olet jo kertonut mielipiteesi, voit ohittaa tämän kutsun.

Klikkaa linkkiä ja osallistu kyselyyn:
https://www.survette.com/3134-2196-11@c12&8fg6pk&no-intro



Jarkko
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #1 : 13.06.10 - klo: 19.06 »
Yhteenvetoa tuloksista:

-49 vastasi kyselyyn

-86% eli 42 kuskia on lähdössä mukaan tai ainakin harkitsee vakavasti osallistumista

-15 mukaan lähtemisestä kiinnostunutta vastaajaa tulisi nykyisten FTT-luokkien ulkopuolelta
-C-12 ja TSS-10 luokista olisi eniten siirtyjiä

-53% haluaisi ajaa C-12 stock-luokkaa samana päivänä kuin C-12 virikin ajaa (= FTT C-12 päivä)
-9% ehdottaa omaa sarjaa tai kokonaan FTT:stä erillisiä kilpailuja

-säätimistä: 68% sanoo sama säädin kuin TSS-10 luokassa

-moottoreista: 50% sanoo 13.5T

Tarkemmat tulokset ja 4 sivua avointa kommentointia (täysin suodattamatonta, paitsi poistettu yksi viittaus nimettyyn henkilöön) täällä
http://kuusinen.pp.fi/C-12%20stock_Tulosyhteenveto_13.6.2010.pdf

Tämän epävirallisen ja sitomattoman kyselyn tarkoitus oli koota kentän näkemykset ja tarjota sitä kautta päättäjille lisää eväitä päätösten tekoon.

Jarkko

edit: typoja korjattu
« Viimeksi muokattu: 14.06.10 - klo: 11.59 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #2 : 14.06.10 - klo: 11.36 »
Kiitoksia Jarkolle kyselyn toteuttamisesta. Toivottavasti kysely antaa suuntaa tuleville muutoksille.

Olen kuitenkin edelleenkin sitä mieltä, että olisi täysin väärä päivä ajaa stokkia samana päivänä kuin C-12 ja TSS-10.

Uskoisin palvelevan kaikkia parhaiten luokkajaon, jossa stanut ja virit olisivat eri päivänä. Eivät kaikki virikuskit kuitenkaan aja C-12 stokkia, mikäli sellainen olisi.

Jos suomeen mahtuu 3 touringluokkaa, uskon vakaasti, että mahtuu myös sisääntuloa helpottava vakioluokka mattoautoille. Ulkomaillahan vakiota ajavat samat ukot kuin viriäkin.

Voin olla tarvittaessa/haluttaessa auttamassa sääntöjen kasaamisessa. Tiedustelut ensikauden EFRA/BRCA -säännöistä on käynnissä parhaillaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #3 : 14.06.10 - klo: 12.04 »

Avoimissa kommenteissa tuli useissa esille toivomus C-12 autoille sopivasta tai jopa räätälöidystä radasta/profiilista.

Jos FTT-viikonloppuna molemmille päiville halutaan touringia ja mattoautoluokkia, niin radan räätälöintiin ei taida käytännössä olla paljoa mahdollisuuksia.

Jos halutaan kaksipäiväiset kisat mattoautoprofiililla, niin se tarkoittaisi omaa kisaa, ja kisajärjestäjien löytäminen tulee haasteeksi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #4 : 14.06.10 - klo: 12.15 »
OSPA:n voi 100% varmudella laskea yhdeksi erillisen SM-sarjan sekä touring sarjan kisajärjestäjäksi kyllä. Löytyykö muilta seuroilta kykyä venyä? Haaste on heitetty.

Oivallisia paikkojahan olisivat C-12 sarjalle:

Oulu (useita C-12 kuskeja)
Kuusankoski (perinteinen kisapaikkakunta ja hyvät puitteet)
Tampere (useita C-12 kuskeja)

Mahdolliset muut olisivat:

Ylistaro?
Laukaa?
Mäntsälä?
Turku?
Hyvinkää?
Riihimäki?

Touringsarjalle kisajärjestäjiksi löytyisi varmasti joukosta:

Kuusankoski
Oulu
Mäntsälä
Riihimäki
Laukaa
Turku
Tampere

Tuossa siis vain ehdotusta aiheeseen.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #5 : 14.06.10 - klo: 13.45 »
Avasin keskustelua seuraavan kauden säännöistä EFRA/BRCA -akselilla.

http://www.rcracechat.com/vb/showthread.php?58621-Stock-spec-rules-for-2010-2011

Eli seuraavat asiat on siis todennäköisiä:

- min. 10.5t kone, saa olla löysempikin
- ei yksityyppisäätimiä tms rajoituksia niihin
- ei yksityyppirenkaita
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #6 : 14.06.10 - klo: 14.05 »
Eli seuraavat asiat on siis todennäköisiä:

- min. 10.5t kone, saa olla löysempikin
- ei yksityyppisäätimiä tms rajoituksia niihin

Miten nuo em. asiat ovat todennäköisiä, kun edellä olevan kyselyn perusteella on saatu mm. seuraavat (päinvastaiset) vastaukset?

-säätimistä: 68% sanoo sama säädin kuin TSS-10 luokassa
-moottoreista: 50% sanoo 13.5T

Jos on olemassa jotkin kv. säännöt, jotka halutaan sellaisenaan tähän luokkaan, niin miksi noita sitten on tarpeen edes kysellä. Tässä kohtaa on syytä tuijottaa aika tiukasti kyselyyn vastanneiden mielipiteitä, koska HE ovat se ensisijainen "kohderyhmä", jotka luokkaa tulisivat ajamaan.
« Viimeksi muokattu: 14.06.10 - klo: 14.11 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #7 : 14.06.10 - klo: 14.15 »
nuo mun linkittämät on EFRA-sääntöihin liittyviä asioita. Ihan vaan referenssiksi.

Mielestäni 10.5t kone on liian nopea vapailla säätimillä, ehdottomasti tulisi olla 13.5t kone, vaihtoehtoja 1-2.

EFRA-sääntöjen mukailussa on aina omat hyötynsä pitkällä juoksulla.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #8 : 15.06.10 - klo: 08.52 »
Tuossa mun luokkajaossa oli se yksi pääpointeista, että vakioluokan turistikuskit voisivat myös ajaa C-12 stokkia toisena päivänä. Eli jos olet virikuski, voit ajaa sekä C-12 että TSM tai C-12 stock. Jos olet stanukuski, voit ajaa 2 päivää vakioluokkaa, C-12 ja TSS. Itse en näe tarpeelliseksi "elättää" kolmea touringluokkaa.

Suomessa vaan tuntuu olevan jokin fetissi, että on pakko olla heti A-finaalissa, tai muuten ei kiinnosta ajaa. Ainakin yleinen fiilis useilla joita olen haastatellut aiheesta on, että mielekkäämpää ja haastavampaa on jos luokassa on kovempi taso, ettei luokasta ylemmäs siirtyminen ole sitten liian iso pykälä.


Jos säädin on vapaa, silloin 13.5t kone, muuten 0-ennakkosäätimillä 10.5t minimissän, eli 13.5t saisi myös ajaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #9 : 15.06.10 - klo: 09.22 »
-53% haluaisi ajaa C-12 stock-luokkaa samana päivänä kuin C-12 virikin ajaa (= FTT C-12 päivä)

Tällä menettelyllä radat voitaisiin muokata mattiksille ja turisteille erilaisiksi (paremmin sopiviksi). Lisäksi tulisi tuo Vesan mainitsema mahdollisuus ajaa kahtena päivänä kahta eri luokkaa.

Olen myös (varovaisen) samaa mieltä kahdesta turistiluokasta.
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #10 : 15.06.10 - klo: 09.33 »
Itse ainakin näen mielekkäänä ajaa sarjaa missä on paljon eriä ja tiukka skaba, ei minua haittaa jos en pääse a-finaalii kuhan saan ajaa semmosessa finaalissa missä joudun tekemään töitä että pärjää. Aloittelevana kuskina näkee hyvin miten kuskina edistyy kun pystyt "kiipeämään tikkaita" ylöspäin.

Samoin parhaiden kuskien kanssa kun ajaa oppii nopeiten, heiltä voi kysyä säätövinkkejä, ajolinjoja tai muuten vaan rupatella ja tutustua. Jos skaba on tiukkaa ja sarja kovatasoinen b-finaalin podiumikin voi olla "melkein kuin voitto" ja varmasti arvostetaan enempi kuin kahden erän a-finaali podium.

Suomessa on rajattu määrä kuskeja, tällä hetkellä FTT sarjassa moni ajaa yhden päivän. Jos suurimalle osalle annettaisi mahdollisuus ajaa kaksi päivää saataisiin enempi kuskeja viivalle. Jollain varmaan tarkemmat statistiikat mutta jos viime vuonna 20% ajoi kahtena päivänä ja sen pystyisi nostamaan esim 50% tai 70% se olisi paljon kuskeja lisää.

Miten tämän voi sitten käytännössä tehdä? Eiköhän se käytännössä tarkoita sitä että pitäisi saada luokista mielenkiintoisia ja vapauttaa valita luokkia. Tällä hetkellä FTT sarjassa voit valita touring luokan ja ajatko C-12 vai et. Eli valkkaat touring luokan nopeutesi mukaan ja sit toteet että tuo virimatto voi olla hiukan haasteellinen lähtee mukaan.

Jos vaihtoehdot olisi esim TSS/TSM ja C-12/C-12 stock tämä antaa jo paremmat mahdollisuudet valita kaksi luokkaa ajettavaksi. Muitakin kombinaatioita on varmasti olemassa ja niitä voisi muut tuoda esille. Jos ajat FTT sarjassa kahta luokkaa siitä voisi antaa myös 5e alennuksen osallistumismaksuista tämä kannustaisi lisää kuskeja viivalle.
« Viimeksi muokattu: 05.07.10 - klo: 00.29 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #11 : 15.06.10 - klo: 13.34 »
Kyllä on enemmän paineita nostaa kilpailumaksuja kun antaa alennuksia kisa maksuista.
Vaikka talkoilla tehdään hommia alkaa hallivuokrat ym. juoksevat kulut niin suuria että kannattaako enään järjestää sisäratakisoja.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #12 : 15.06.10 - klo: 13.55 »
Kyllä on enemmän paineita nostaa kilpailumaksuja kun antaa alennuksia kisa maksuista.
Vaikka talkoilla tehdään hommia alkaa hallivuokrat ym. juoksevat kulut niin suuria että kannattaako enään järjestää sisäratakisoja.

juuri tämän takia pitää  5e alennus antaa. Kannustamaan ihmisiä ajamaan kaksi päivää yhden sijaan.
Matikak lyhyeesti:
25e = 25e
2x20e=40e

40e>25e :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa #61#

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #13 : 15.06.10 - klo: 21.06 »
Kyllä on enemmän paineita nostaa kilpailumaksuja kun antaa alennuksia kisa maksuista.
Vaikka talkoilla tehdään hommia alkaa hallivuokrat ym. juoksevat kulut niin suuria että kannattaako enään järjestää sisäratakisoja.

juuri tämän takia pitää  5e alennus antaa. Kannustamaan ihmisiä ajamaan kaksi päivää yhden sijaan.
Matikak lyhyeesti:
25e = 25e
2x20e=40e

40e>25e :)

Yksi yö hotellissa 200e
Kaksi yötä hotellissa 400e
Paljonkohan siinä femman alennus näkyy?
Kaksi eri autoa ym kamaa .

hoh hoijaa poijaat.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #14 : 16.06.10 - klo: 07.58 »
Yksi yö hotellissa 200e
Kaksi yötä hotellissa 400e
Paljonkohan siinä femman alennus näkyy?
Kaksi eri autoa ym kamaa .

hoh hoijaa poijaat.

Asutko morsiussviitissa? :)

Itse esim kävin Helsingistä ajamassa Oulun osakilpailun noin 160e rahalla ja se sisälsi KAIKEN. ruat, kuljetukset, majoitukset, renkaat ja osallistumismaksut

Mut jos sulla on ylimäärästä rahaa voidaan sulle pitää sit vaikka 30e maksut kaikesta ku kerran rahaa ON :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #15 : 16.06.10 - klo: 08.42 »
Yksi yö hotellissa 200e
Kaksi yötä hotellissa 400e
Paljonkohan siinä femman alennus näkyy?
Kaksi eri autoa ym kamaa .

hoh hoijaa poijaat.

Asutko morsiussviitissa? :)

Itse esim kävin Helsingistä ajamassa Oulun osakilpailun noin 160e rahalla ja se sisälsi KAIKEN. ruat, kuljetukset, majoitukset, renkaat ja osallistumismaksut

Mut jos sulla on ylimäärästä rahaa voidaan sulle pitää sit vaikka 30e maksut kaikesta ku kerran rahaa ON :)

Aina löytyy nasevat vastaukset teräviltä, nokkelilta ja kaiken tietäviltä nuorilta miehiltä. Ilmiö taitaa kuulua joka lajiin...mutta kun: Kaikilla ei ole mahdollisuutta käyttää opiskelija-alennuksia, kaikki eivät ole enää niitä alle thirtysomething -ihmisiä, jotka nukkuvat junanpenkissä tai kimppamajoituksissa, joillain suattaapi olla myös perhettä mukana, joskus roiskeläppien syömiseenkin kyllästyy jne. Ei tämän harrastamisen mitään interreiliä tarvitse olla, mutta on aivan tosiasia, että kun vuosia kiertää kisoja, alkaa osallistumismaksu olemaan aika lailla pikkujuttu kokonaiskulujen joukossa. Ja mieluusti maksan vähän nykyistä enemmän hyvin järjestetyistä kisoista ja nukun yöni kunnon sängyssä hyvin syöneenä.
Tiim Lahti

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #16 : 16.06.10 - klo: 10.37 »
Kilpailunjärjestäjänä 15v ajalta ja kisakuskina voin sanoa, että 25e/luokka ei todellakaan ole paljoa. Itse nostaisin kisamaksun 40euroon mukisematta. Jos on tonneja kiinni laitteissa, kannattaa varmaanki myydä ne pois jos parin kolmen kympin osallistumismaksu on liikaa. Yleensä narisijat on juuri niitä, jotka eivät edes aja kuin 1-2 kisaa.

Pointti siinä vapaan säätimen säännössä olisi se, että porukka voisi ajaa myös viriä, muuten tarvii olla eri kalusto viriä varten.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa samae

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #17 : 16.06.10 - klo: 11.43 »

Pointti siinä vapaan säätimen säännössä olisi se, että porukka voisi ajaa myös viriä, muuten tarvii olla eri kalusto viriä varten.


Roar listalla ( http://www.roarracing.com/downloads/ROAR_Sportsman_Control_ESC_List.pdf ) on melko monta säädintä, joilla pystyy ajamaan myös ajamaan myös virimattista.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #18 : 16.06.10 - klo: 11.46 »
Vapaa säädin, mutta 0 -ennakko tai edullinen vakiosäädin. Jos vakiosäädin maksaisi ~50€ niin en usko, että kustannus olisi kynnyskymys.

Ite tässä odottelen, että tuleeko tälle luokalle siunaus vai ei. Itelle on aivan saman minä päivänä tätä luokkaa ajettaisiin tai onko omaa sarjaa, jne. Ajtuksena näillä näkymin olisi ajaa tulevana talvena vain tätä luokkaa. Toisaalta syksyyn on vielä pitkä aika ja mieli saattaa muuttua...
Old fart

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stock -luokkaan liittyvä kysely
« Vastaus #19 : 16.06.10 - klo: 11.50 »
Tuo ROAR:n lista olisikin hyvä myös Suomeen, en ole tuota hetkeen tsekannut ja muistanut edes.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC